Παρασκευή 26 Νοεμβρίου 2010

ΠΡΕΣΒΕΙΡΑ ΤΟΥ ΠΟΝΤΙΑΚΟΥ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ ΣΤΗΝ ΙΑΠΩΝΙΑ

"ΕΝΙΩΣΑ ΤΗΝ ΕΝΕΡΓΕΙΑ ΑΠΟ ΤΑ ΧΕΡΙΑ ΤΩΝ ΠΟΝΤΙΩΝ"!



Σε πρέσβειρα του ποντιακού πολιτισμού στην Ιαπωνία αναδεικνύεται η Ριέκο Κασιβάγκι παρουσιάζοντας την έρευνα της για τους ποντιακούς χορούς στο 20ο «Συγκριτικό Συνέδριο χορού» που συνήλθε στις 21 Νοεμβρίου στη «χώρα των χρυσανθέμων» αξιοποιώντας την εμπειρία της κατά τη διάρκεια της ολιγοήμερης παραμονής της τον περασμένο Αύγουστο στην Πτολεμαίδα.

Στο συνέδριο αυτό η κ. Κασιβάγκι καθηγήτρια χορού στο Πανεπιστήμιο του Τόκυο αναγνωρίστηκε ως ερευνήτρια ποντιακών χορών στο διάσημο Πανεπιστήμιο Keio University( Hiyoshi Campus).
Στην ομιλία της αναφέρθηκε στην ιστορία την παράδοση και τον πολιτισμό των Ποντίων στο ταξίδι της προσφυγιάς αλλά και στη συμβολή τους στην ανάπτυξη της χώρας ενώ παρουσίασε το βίντεο από την έναρξη των Ολυμπιακών αγώνων του 2004 στην Αθήνα, στο σημείο της εμφάνισης του ποντιακού συγκροτήματος και έκανε εκτενή αναφορά στο χορό "Σέρα"...

Κατέθεσε τις εντυπώσεις από το ταξίδι της στην Πτολεμαίδα μαζί με δύο σπουδάστριες της τονίζοντας την ουσιαστική συμβολή της Φαίης Σαββαΐδου, η Πτολεμαιδιώτισσα που τιμά τη χώρα μας και τον τόπο καταγωγής της στην Ιαπωνία,και έκανε μνεία στη φιλοξενία και στη ζεστασιά που επεφύλαξε στις χαριτωμένες γιαπωνέζες η μητέρα της Φαίης η οποία και μύησε τις επισκέπτριες της στα μυστικά της παραδοσιακής κουζίνας.

Η Ριέκο Κασιβάγκι μίλησε με θέρμη για τον Λάκη Καλομενίδη που δίδαξε στις αλλοδαπές μαθήτριες του τα βήματα των ποντιακών χορών σε αίθουσες που παραχώρησαν τόσο ο Σύλλογος Ποντίων Πτολεμαίδας όσο και ο Ποντιακός – Μορφωτικός Σύλλογος της Άρδασσας.

Στο βίντεο που παρουσίασε στο συνέδριο χορού έδειξε τα εκθέματα του Μουσείου του Συλλόγου της Άρδασσας, φωτογραφίες αλλά και κειμήλια που μετέφεραν οι πρόσφυγες της πρώτης γενιάς από τον Πόντο στη νέα τους πατρίδα καθώς και το φωτογραφικό υλικό του χώρου του Συλλόγου Ποντίων Πτολεμαίδας. Πρόβαλε πολλά στιγμιότυπα από την προσπάθεια εκμάθησης των ποντιακών χορών της γιαπωνέζικης αποστολής με η χωρίς τις παραδοσιακές στολές, όλα οργανωμένα από τον κ. Καλομενίδη. Στην ερώτηση συνέδρου για το πώς μπόρεσε η Ριέκο Κασιβάγκι να μάθει τόσο δύσκολους χορούς σε τρείς – τέσσερις ημέρες, αφού, απαιτείται ιδιαίτερη τεχνική, δύναμη και κινήσεις που φάνηκαν εξαιρετικά δύσκολες, πυροδοτώντας ενέργεια μέσα από την ένταση του χορού η Γιαπωνέζα πανεπιστημιακός απάντησε "Ενοιωσα την ενέργεια από τα χέρια των Ποντίων". Η παρουσίαση της έρευνας αυτής ολοκληρώθηκε με την επίδειξη δύο ποντιακών χορών από τη Φαίη Σαββαίδου και μία μαθήτρια της κ. Κασιράγκι φορώντας αντρικές στολές. Η αίθουσα του συνεδρίου σείστηκε από χειροκροτήματα και ενθουσιασμό.
http://www.epontos.blogspot.com/

το είδαμε εδώ

ΙΩΑΝΝΗΣ ΣΥΚΟΥΤΡΗΣ

ΙΩΑΝΝΗΣ ΣΥΚΟΥΤΡΗΣ
"Ο ηρωικός άνθρωπος αισθάνεται πως είναι διαλεγμένος από την Μοίραν ως αγωνιστής και ως μάρτυς - περισσότερον ως μάρτυς, αφού την επιτυχίαν δεν την μετρεί με αποτελέσματα άμεσα, με αριθμούς και μεγέθη, δεν την μετρεί καν διόλου. Είναι το αλεξικέραυνον, που θα συγκεντρώση επάνω του (θα προσελκύση μάλλον εθελουσίως) όλας τας καταιγίδας και όλα τ' αστροπελέκια, διά να προστατευθούν τα κατοικητήρια των ειρηνικών ανθρώπων. Εις την ετοιμότητα του κινδύνου, τον σύρει με ακαταμάχητον έλξιν η αισθητική, θα έλεγα, γοητεία του κινδύνου, η συναίσθησις ότι είναι προνόμιον των ολίγων να συντρίβωνται υπέρ των άλλων υπό των άλλων - το πολυτιμότερον προνόμιον! Ο ηρωικός άνθρωπος δεν είναι το άνθος, δεν είν' ο καρπός - αυτά αντιπροσωπεύουν το παρόν και του παρόντος την ανεπιφύλακτον χαράν. Είναι ο σπόρος που θα ταφή και θα σαπίση δια ν' αναφανή το άνθισμα και το κάρπισμα. Είν' εκείνος που θάπτεται δια να εορτασθή η ανάστασις, και ανάστασις χωρίς ταφήν δεν υπάρχει."

ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΚΑΡΑΙΣΚΑΚΗΣ

ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΚΑΡΑΙΣΚΑΚΗΣ
Απάντηση στο Ρουσίτ Πασά στα 1822

''Πασά μου, μου στέλνεις ένα μπουγιουρντί, μου λες να προσκυνήσω, και εγώ πασά μου ερώτησα τον πούτσο μου τον ίδιο, και αυτός μου αποκρίθηκε να μη σε προσκυνήσω κι αν ερθείς επάνω μου ευθύς να πολεμίσω''

Και απάντηση στον Σιλιχτάρ Μπόδα στα 1823

''Γαμώ την πίστιν σας και τον Μωχαμέτη σας. Δεν εντρέπεσθε να ζητείτε «από ημάς» συνθήκην με «έναν» κοντζιά σκατο-Σουλτάν Μαχμούτην -να τον χέσω και αυτόν και τον Βεζίρην σας και τον Εβραίον Σιλιχτάρ Μπόδα την πουτάνα! - Άμα ζήσω, θα τους γαμήσω. Άμα πεθάνω, θα μου κλάσουν τον πούτσο''

ΠΕΡΙΚΛΗΣ ΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ

ΠΕΡΙΚΛΗΣ ΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
"Φυλάτε τη Γη σας και την Τιμή της μόνο με Σπαθί. Πάψετε σαπιοδάσκαλοι και σαπιορήτορες- ΑΝΑΦΟΡΑΤΖΗΔΕΣ- να εξευτελίζετε τη Φυλή. Πάψετε παλιόγρηες τις κλάψες, τα σάλια, τα μελάνια και πιάστε το Σπαθί. Τα πάντα στη Ζωή -Η ΦΥΣΙΣ ΤΟ ΛΕΕΙ- κατακτώνται με το Σπαθί."

ΘΕΟΔΩΡΟΣ ΚΟΛΟΚΟΤΡΩΝΗΣ
















Όταν αποφασίσαμε να κάμωμε την Επανάσταση, δεν εσυλλογισθήκαμε ούτε πόσοι είμεθα ούτε πως δεν έχομε άρματα ούτε ότι οι Τούρκοι εβαστούσαν τα κάστρα και τας πόλεις ούτε κανένας φρόνιμος μας είπε «πού πάτε εδώ να πολεμήσετε με σιταροκάραβα βατσέλα», αλλά ως μία βροχή έπεσε εις όλους μας η επιθυμία της ελευθερίας μας, και όλοι, και ο κλήρος μας και οι προεστοί και οι καπεταναίοι και οι πεπαιδευμένοι και οι έμποροι, μικροί και μεγάλοι, όλοι εσυμφωνήσαμε εις αυτό το σκοπό και εκάμαμε την Επανάσταση. Εις τον πρώτο χρόνο της Επαναστάσεως είχαμε μεγάλη ομόνοια και όλοι ετρέχαμε σύμφωνοι. Ο ένας επήγεν εις τον πόλεμο, ο αδελφός του έφερνε ξύλα, η γυναίκα του εζύμωνε, το παιδί του εκουβαλούσε ψωμί και μπαρουτόβολα εις το στρατόπεδον και εάν αυτή η ομόνοια εβαστούσε ακόμη δύο χρόνους, ηθέλαμε κυριεύσει και την Θεσσαλία και την Μακεδονία, και ίσως εφθάναμε και έως την Κωνσταντινούπολη. Τόσον τρομάξαμε τους Τούρκους, οπού άκουγαν Έλληνα και έφευγαν χίλια μίλια μακρά. Εκατόν Έλληνες έβαζαν πέντε χιλιάδες εμπρός, και ένα καράβι μιαν άρμάδα...

(Μέρος του λόγου που εκφώνησε ο Κολοκοτρώνης στην Πνύκα).

ΙΩΝ ΔΡΑΓΟΥΜΗΣ

ΙΩΝ ΔΡΑΓΟΥΜΗΣ
Δεν με μέλει αν βάλω σε δύσκολη θέση την κυβέρνηση, μια κυβέρνηση που δεν την σέβομαι, δεν είμαι καμωμένος για την κυβέρνηση ή για το κράτος, έγινα για το έθνος, και το ξέρω επειδή γι’ αυτό ίσα-ίσα πονώ. Για την κυβέρνηση μου έρχεται σιχαμός και καταφρόνια, άμα συλλογίζομαι την κυβέρνηση ξεπέφτω, μαργώνω και μαραίνομαι. Σηκώνομαι, ξανοίγω και ανθοβολώ άμα νοιώθω τον Ελληνισμό. Σε όποια γωνιά του Ελληνισμού και αν βρεθώ, θα πασχίζω πάντα να δυναμώνω, να ξυπνώ, να ζωντανεύω την ψυχή του, και ας γίνει οτι γίνει. Ξυπνώ καθε ύπνο, κεντρίζω καθε βαρεμό, συνδαυλίζω κάθε στάχτη, ξεσκεπάζω καθε σπίθα κρυμμένη και ανάβω κάθε φωτιά σβησμένη, βγάζω κάθε πνοή κουρασμένη και παίζω κάθε χορδή σιωπηλή. Ξυπνώ, ξυπνώ, ξυπνώ και γι αυτό με λεν και ξυπνητήρι…

ΠΑΥΛΟΣ ΜΕΛΑΣ

ΠΑΥΛΟΣ ΜΕΛΑΣ
Είδα στον ύπνο μου τον Παύλο τον Μελά, να παίρνει σάρκα για να πει μια ιστορία για κάποια αγέρωχα κι αδούλωτα μυαλά, που προδιαγράφουν της Πατρίδας την πορεία. .
..

Είχ’ η μορφή του θλίψη, πόνο και οργή, για αυτούς που σήμερα τις τύχες μας ορίζουν, που ασελγούν πάνω σ΄ανθρώπους και σε γη και καθετί Ελληνικό το αφορίζουν.
...
Μέσα στην μπλε του την αντάρτικη στολή και με το χέρι του στη μαύρη τη πιστόλα, δίνει στους άντρες του ξανά την εντολή Ελευθερία και Πατρίδα πάνω από όλα!
...
Αν θες στον ύπνο σου να έρθει ο Μέλας μαζί μ’ αγγέλους, σκοτωμένα παλικάρια, να σε τραβήξουν απ ’τον δρόμο που τραβάς, για να βαδίσεις τα δικά τους τα αχνάρια... ..
.
φέρε στα μάτια σου του Παύλου τη στολή, ορκίσου πάνω της, πως δεν θα τον προδώσεις και συρε να βρεις την δική σου εντολή αφού τον ύπνο του εχθρού μας θα στοιχειώσεις.

  © Free Blogger Templates 'Greenery' by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP