Κυριακή 6 Μαρτίου 2011

Ιδεολογίες και δύναμη. ΔΙΑΠΙΣΤΩΣΕΙΣ

Μην προσδοκάτε Σωτήρες...

γράφει η ''ύαινα''

Η ιστορία έχει δείξει ότι αντιλήψεις, ιδέες, κινήματα δύναται να συντριβούν με τεχνικά μέσα, αν αυτά τα υλικά όπλα, υποστηρίζουν μια νέα ενθουσιώδη ιδέα η φιλοσοφία.

Μόνο η δύναμη, χωρίς την ορμή μιας νέας ιδέας σαν αφετηρία, δεν οδηγεί ποτέ στην εξάλειψη μιας ιδεολογίας ή της διάδοσής της. Αντίθετα η πείρα δείχνει ότι κάθε δίωξη που γίνεται χωρίς πνευματική βάση μοιάζει ηθικά αδικαιολόγητη, προκαλεί την διαμαρτυρία των πιο αξιόλογων μελών του λαού, πράγμα που καταλήγει στην υιοθέτηση του ιδεολογικού περιεχόμενου του κινήματος που διώκεται αδικαιολόγητα. Συνεπώς κάθε προσπάθεια για εξάλειψη κάθε νέας ιδεολογίας μέσα από μια διαδικασία μεγάλης και σταθερά αυξανόμενης δίωξης το μόνο που θα επιτύχει θα είναι η απώλεια αξιόλογων ανθρώπων από τον εν λόγο λαό. Τελικά η καθολική αδυναμία θα είναι το αποτέλεσμα, σε αυτήν την μάταιη διαδικασία, εφ όσον η θεωρία που πρόκειται να αντιμετωπιστεί έχει ξεπεράσει έναν περιορισμένο κύκλο, σε συνδυασμό με έναν δεδομένο χρόνο.

Όλες λοιπόν οι προσπάθειες εξάλειψης μιας θεωρίας και του οργανωτικού της έργου μέσω της δύναμης και χωρίς πνευματική βάση είναι καταδικασμένες σε αποτυχία και όχι σπάνια καταλήγουν στο αντίθετο αποτέλεσμα. Ο κύριος λόγος εστιάζεται στα έξις:

Απαραίτητη προϋπόθεση για την εφαρμογή της δύναμης είναι η επιμονή, μέσα από την συνεχή και σταθερή εφαρμογή συγκεκριμένων μεθόδων. Μόλις όμως η δύναμη αρχίζει να αμφιταλαντεύεται η θεωρία που καταπιέζεται ανασυντάσσεται ξανά και ξανά,απλώνοντας ταυτόχρονα νέα,πολύτιμα οφέλη από κάθε δίωξη αφού μόλις το κύμα διώξεων υποχωρήσει η αγανάκτηση για τα παθήματα που υπέστη θα οδηγήσει σε αυτή,νέους οπαδούς, οι παλιοί οπαδοί θα προσκολληθούν με μεγαλύτερη αφοσίωση, ενώ οι αποστασιοποιημένοι θα επιστρέψουν στην παλιά θεωρία όσο απομακρύνεται ο κίνδυνος.

Η πείρα έχει δείξει ότι η σταθερή και συνεχή δύναμη είναι η πρώτη προϋπόθεση για την επιτυχία. Αυτή η επιμονή όμως εδράζεται στο κενό αν δεν προκύπτει μέσα από ένα συγκεκριμένο, ξεκάθαρο, πνευματικό περιεχόμενο. Κάθε δύναμη χωρίς πνευματική βάση είναι πάντα αβέβαιη. Δεν έχει σταθερότητα.Την σταθερότητα που δίνει μόνο η πεισμώδης αντίληψη. Ταυτόχρονα, κάθε δύναμη που προκύπτει από την ενεργητικότητα ή την αποφασιστικότητα του ενός, συγκρούεται με το πρόσκαιρο της προσωπικότητας. Η πνευματική βάση λοιπόν, με την δύναμη σαν σύμμαχο είναι τα στηρίγματα του κήρυκα κάθε νέας ιδέας.

Ανακεφαλαιώνοντας, κάθε προσπάθεια αντιμετώπισης μιας φιλοσοφίας με δυναμικά μέσα θα αποτύχει, εκτός αν η διένεξη πάρει την μορφή της επίθεσης υπέρ μιας νέας πνευματικής αντίληψης.
Η πολιτική κάνει συμβιβασμούς. Οι φιλοσοφίες ΠΟΤΕ.

Όσο σταθερά και ''ανελέητα'' να εφαρμοστεί το σπαθί του Βρέννου δεν αρκεί. Πρέπει να στηρίζεται στην ανάγκη. Σε μια νέα, ενθουσιώδη σκέψη, ιδέα, φιλοσοφία. Εκεί θα κριθούν πολλά στον αγώνα ενάντιων του αεθνισμού.

Μην προσδοκάτε σωτήρες λοιπόν.ΔΕΝ υπάρχουν.
Η αλήθεια είναι αυτή.
Μόνο ένα κίνημα εκατομμυρίων, με αιχμή οργανωτικές μορφές από γρανίτη, με ένα ξεκάθαρο πολιτικό πρόγραμμα, έχει την ενεργό δύναμη να αλλάξει την Ελλάδα. Διαφορετικά υπάρχει και ο εύκολος δρόμος. Να αλλάζεις πλευρό περιμένοντας ή αυτούς με το χακι η τους ΕΛ...

ΙΩΑΝΝΗΣ ΣΥΚΟΥΤΡΗΣ

ΙΩΑΝΝΗΣ ΣΥΚΟΥΤΡΗΣ
"Ο ηρωικός άνθρωπος αισθάνεται πως είναι διαλεγμένος από την Μοίραν ως αγωνιστής και ως μάρτυς - περισσότερον ως μάρτυς, αφού την επιτυχίαν δεν την μετρεί με αποτελέσματα άμεσα, με αριθμούς και μεγέθη, δεν την μετρεί καν διόλου. Είναι το αλεξικέραυνον, που θα συγκεντρώση επάνω του (θα προσελκύση μάλλον εθελουσίως) όλας τας καταιγίδας και όλα τ' αστροπελέκια, διά να προστατευθούν τα κατοικητήρια των ειρηνικών ανθρώπων. Εις την ετοιμότητα του κινδύνου, τον σύρει με ακαταμάχητον έλξιν η αισθητική, θα έλεγα, γοητεία του κινδύνου, η συναίσθησις ότι είναι προνόμιον των ολίγων να συντρίβωνται υπέρ των άλλων υπό των άλλων - το πολυτιμότερον προνόμιον! Ο ηρωικός άνθρωπος δεν είναι το άνθος, δεν είν' ο καρπός - αυτά αντιπροσωπεύουν το παρόν και του παρόντος την ανεπιφύλακτον χαράν. Είναι ο σπόρος που θα ταφή και θα σαπίση δια ν' αναφανή το άνθισμα και το κάρπισμα. Είν' εκείνος που θάπτεται δια να εορτασθή η ανάστασις, και ανάστασις χωρίς ταφήν δεν υπάρχει."

ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΚΑΡΑΙΣΚΑΚΗΣ

ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΚΑΡΑΙΣΚΑΚΗΣ
Απάντηση στο Ρουσίτ Πασά στα 1822

''Πασά μου, μου στέλνεις ένα μπουγιουρντί, μου λες να προσκυνήσω, και εγώ πασά μου ερώτησα τον πούτσο μου τον ίδιο, και αυτός μου αποκρίθηκε να μη σε προσκυνήσω κι αν ερθείς επάνω μου ευθύς να πολεμίσω''

Και απάντηση στον Σιλιχτάρ Μπόδα στα 1823

''Γαμώ την πίστιν σας και τον Μωχαμέτη σας. Δεν εντρέπεσθε να ζητείτε «από ημάς» συνθήκην με «έναν» κοντζιά σκατο-Σουλτάν Μαχμούτην -να τον χέσω και αυτόν και τον Βεζίρην σας και τον Εβραίον Σιλιχτάρ Μπόδα την πουτάνα! - Άμα ζήσω, θα τους γαμήσω. Άμα πεθάνω, θα μου κλάσουν τον πούτσο''

ΠΕΡΙΚΛΗΣ ΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ

ΠΕΡΙΚΛΗΣ ΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
"Φυλάτε τη Γη σας και την Τιμή της μόνο με Σπαθί. Πάψετε σαπιοδάσκαλοι και σαπιορήτορες- ΑΝΑΦΟΡΑΤΖΗΔΕΣ- να εξευτελίζετε τη Φυλή. Πάψετε παλιόγρηες τις κλάψες, τα σάλια, τα μελάνια και πιάστε το Σπαθί. Τα πάντα στη Ζωή -Η ΦΥΣΙΣ ΤΟ ΛΕΕΙ- κατακτώνται με το Σπαθί."

ΘΕΟΔΩΡΟΣ ΚΟΛΟΚΟΤΡΩΝΗΣ
















Όταν αποφασίσαμε να κάμωμε την Επανάσταση, δεν εσυλλογισθήκαμε ούτε πόσοι είμεθα ούτε πως δεν έχομε άρματα ούτε ότι οι Τούρκοι εβαστούσαν τα κάστρα και τας πόλεις ούτε κανένας φρόνιμος μας είπε «πού πάτε εδώ να πολεμήσετε με σιταροκάραβα βατσέλα», αλλά ως μία βροχή έπεσε εις όλους μας η επιθυμία της ελευθερίας μας, και όλοι, και ο κλήρος μας και οι προεστοί και οι καπεταναίοι και οι πεπαιδευμένοι και οι έμποροι, μικροί και μεγάλοι, όλοι εσυμφωνήσαμε εις αυτό το σκοπό και εκάμαμε την Επανάσταση. Εις τον πρώτο χρόνο της Επαναστάσεως είχαμε μεγάλη ομόνοια και όλοι ετρέχαμε σύμφωνοι. Ο ένας επήγεν εις τον πόλεμο, ο αδελφός του έφερνε ξύλα, η γυναίκα του εζύμωνε, το παιδί του εκουβαλούσε ψωμί και μπαρουτόβολα εις το στρατόπεδον και εάν αυτή η ομόνοια εβαστούσε ακόμη δύο χρόνους, ηθέλαμε κυριεύσει και την Θεσσαλία και την Μακεδονία, και ίσως εφθάναμε και έως την Κωνσταντινούπολη. Τόσον τρομάξαμε τους Τούρκους, οπού άκουγαν Έλληνα και έφευγαν χίλια μίλια μακρά. Εκατόν Έλληνες έβαζαν πέντε χιλιάδες εμπρός, και ένα καράβι μιαν άρμάδα...

(Μέρος του λόγου που εκφώνησε ο Κολοκοτρώνης στην Πνύκα).

ΙΩΝ ΔΡΑΓΟΥΜΗΣ

ΙΩΝ ΔΡΑΓΟΥΜΗΣ
Δεν με μέλει αν βάλω σε δύσκολη θέση την κυβέρνηση, μια κυβέρνηση που δεν την σέβομαι, δεν είμαι καμωμένος για την κυβέρνηση ή για το κράτος, έγινα για το έθνος, και το ξέρω επειδή γι’ αυτό ίσα-ίσα πονώ. Για την κυβέρνηση μου έρχεται σιχαμός και καταφρόνια, άμα συλλογίζομαι την κυβέρνηση ξεπέφτω, μαργώνω και μαραίνομαι. Σηκώνομαι, ξανοίγω και ανθοβολώ άμα νοιώθω τον Ελληνισμό. Σε όποια γωνιά του Ελληνισμού και αν βρεθώ, θα πασχίζω πάντα να δυναμώνω, να ξυπνώ, να ζωντανεύω την ψυχή του, και ας γίνει οτι γίνει. Ξυπνώ καθε ύπνο, κεντρίζω καθε βαρεμό, συνδαυλίζω κάθε στάχτη, ξεσκεπάζω καθε σπίθα κρυμμένη και ανάβω κάθε φωτιά σβησμένη, βγάζω κάθε πνοή κουρασμένη και παίζω κάθε χορδή σιωπηλή. Ξυπνώ, ξυπνώ, ξυπνώ και γι αυτό με λεν και ξυπνητήρι…

ΠΑΥΛΟΣ ΜΕΛΑΣ

ΠΑΥΛΟΣ ΜΕΛΑΣ
Είδα στον ύπνο μου τον Παύλο τον Μελά, να παίρνει σάρκα για να πει μια ιστορία για κάποια αγέρωχα κι αδούλωτα μυαλά, που προδιαγράφουν της Πατρίδας την πορεία. .
..

Είχ’ η μορφή του θλίψη, πόνο και οργή, για αυτούς που σήμερα τις τύχες μας ορίζουν, που ασελγούν πάνω σ΄ανθρώπους και σε γη και καθετί Ελληνικό το αφορίζουν.
...
Μέσα στην μπλε του την αντάρτικη στολή και με το χέρι του στη μαύρη τη πιστόλα, δίνει στους άντρες του ξανά την εντολή Ελευθερία και Πατρίδα πάνω από όλα!
...
Αν θες στον ύπνο σου να έρθει ο Μέλας μαζί μ’ αγγέλους, σκοτωμένα παλικάρια, να σε τραβήξουν απ ’τον δρόμο που τραβάς, για να βαδίσεις τα δικά τους τα αχνάρια... ..
.
φέρε στα μάτια σου του Παύλου τη στολή, ορκίσου πάνω της, πως δεν θα τον προδώσεις και συρε να βρεις την δική σου εντολή αφού τον ύπνο του εχθρού μας θα στοιχειώσεις.

  © Free Blogger Templates 'Greenery' by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP