Τρίτη 5 Απριλίου 2011

Ντροπή...Ο καθηγητής Άρης Πουλιανός εκδιώχτηκε από το Σπήλαιο των Πετραλώνων

Χτες, 4 Απριλίου του 2011, κλιμάκιο 50 αστυνομικών από το αστυνομικό τμήμα Μουδανιών με την παρουσία δικαστικού επιμελητή, εκτελώντας απόφαση του Συμβουλίου Επικρατείας, εκδίωξαν τον καθηγητή Άρη Πουλιανό από το Σπήλαιο Πετραλώνων.
Πρόκειται για την τελευταία εξέλιξη ενός δικαστικού και ακαδημαϊκού πολέμου που εξελίσσεται εδώ και δεκαετίες ανάμεσα στον καθηγητή Άρη Πουλιανό και κάποια άτομα του ακαδημαϊκού και πολιτικού χώρου.
Η υπόθεση ξεκίνησε...
το 1959 με την ανακάλυψη του Σπηλαίου των Πετραλώνων. Η Ελλάδα μέχρι τότε ήταν ουσιαστικά ανύπαρκτη στον τομέα των Ανθρωπολογικών Ερευνών. Ο Χρήστος Σαρηγιαννίδης, κάτοικος της περιοχής, ανακάλυψε μέσα στο σπήλαιο ένα κρανίο παλαιανθρώπου. Κλήθηκαν καθηγητές του πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης (Κόκκορος, Κανέλλης, Μαρίνος, Γιαννούλης, Σωτηριάδης) οι οποίοι ανέλαβαν την υπόθεση, αλλά επειδή δεν υπήρχαν οι υποδομές στην Ελλάδα, τα ευρήματα στάλθηκαν στο Αμβούργο, στον καθηγητή Μπράιντιγκερ, γνωστού από την υπόθεση του «μινωικού μικροκέφαλου»*. Πολλά από τα ευρήματα που στάλθηκαν στο Αμβούργο, πάνω από 1200 κομμάτια, δεν επέστρεψαν ποτέ.

Το κρανίο παρουσιάστηκε τελικά σε ανθρωπολογικό συνέδριο της Μόσχας, όπου ο καθ. Πουλιανός ήρθε σε σύγκρουση με τον Μπράιντιγκερ για θέματα χρονολόγησης του ευρήματος. Ο Πουλιανός είναι της άποψης ότι τα ευρήματα είναι περίπου 750 χιλιάδων ετών, ενώ ο Μπράιντιγκερ τα χρονολογούσε πολύ μεταγενέστερα.

Ο καθ. Πουλιανός ήταν υπέρμαχος της αφρικανοκεντρικής θεωρίας, μέχρι που οι έρευνές του στον σπήλαιο των Πετραλώνων ανέτρεψαν αυτή του την πεποίθηση. Έστειλε το κρανίο σε έξι πανεπιστήμια όπου έγιναν 11 διαφορετικές προσπάθειες χρονολόγησης από διάφορους σημαντικούς ερευνητές, ανάμεσά τους τον νομπελίστα Άλεν Ναΐρν του Πανεπιστημίου της Νότιας Καρολίνας των Η.Π.Α με τη μέθοδο του «παλαιομαγνητισμού» και τον Ιάπωνα καθηγητή Μοτόζι Ικέγια με τη μέθοδο της «ηλεκτρονικής στροφορμής». Οι έρευνες επαλήθευσαν την υπόθεση του Πουλιανού.

Αυτά τα ευρήματα ανατρέπουν τις θεωρίες που είναι κρατούσες σήμερα, και υπονοούν ότι ο άνθρωπος κατοικεί στην Ευρωπαϊκή χερσόνησο από πολύ παλιότερα από όσο νομίζουμε.

Ο τότε πρωθυπουργός Κ. Καραμανλής ενημερώθηκε για το θέμα και κάλεσε τον Πουλιανό να έρθει στην Ελλάδα από τη Σοβιετική Ένωση. Υπογράφηκε πρωτόκολλο μέσω του οποίου το σπήλαιο παραδόθηκε στον Πουλιανό για να ξεκινήσει τις έρευνες του. Ο Πουλιανός μπήκε στη διοικούσα επιτροπή του Πανεπιστημίου Πατρών και ίδρυσε την πρώτη έδρα Ανθρωπολογίας στην Ελλάδα.

Ο Πουλιανός όμως αργότερα απομακρύνθηκε από το πανεπιστήμιο Πατρών και η έδρα της Ανθρωπολογίας καταργήθηκε.

Αναπαράσταση του Αρχάνθρωπου των Πετραλώνων
Έτσι ξεκίνησε ένα ανελέητος πόλεμος ανάμεσα στον Πουλιανό και το ακαδημαϊκό κατεστημένο, στον οποίο η μεγαλύτερη κατηγορία κατά του Πουλιανού ήταν ότι είναι ιδιώτης (ενώ ιδιώτες ήταν και οι μεγάλοι αρχαιολόγοι Σλήμαν και Έβανς).

Μια άλλη κατηγορία που αποδίδεται συχνά στον καθ. Πουλιανό είναι ότι τα συμπεράσματά του είναι «εθνικιστικά» αφού ανατρέπουν την θεωρία της Ινδοευρωπαϊκής καταγωγής του πολιτισμού μας! Ο καθ. Πουλιανός όμως αρνείται την κατηγορία και δεν συνδέει τα επιστημονικά του ευρήματα με κανενός είδος «εθνικισμό».
Το 1985 τον εκδίωξαν από το σπήλαιο και σταμάτησαν τις έρευνές του. Οι έρευνες όμως γίνονταν με την άδεια του Κεντρικού Αρχαιολογικού Συμβουλίου, η οποία δεν ανακλήθηκε ποτέ επίσημα.

Ο καθ. Πουλιανός κινήθηκε δικαστικά και κέρδισε δύο αποφάσεις Εφετείου κατά του ελληνικού δημοσίου, δύο αποφάσεις Πρωτοδικείου και δύο αποφάσεις Αρείου Πάγου. Έτσι με απόφαση του 1997 επέστρεψε στη Σπηλιά. Ο νομικός σύμβουλος του κράτους ενημέρωσε την τότε κυβέρνηση ότι ο Πουλιανός μπορούσε να επιστρέψει στις έρευνες και ότι οι δικαστικοί αγώνες έβαζαν απλώς σε έξοδα το ελληνικό δημόσιο.
Δημιουργήθηκαν επεισόδια. Την ίδια στιγμή που δημοσιευόταν η απόφαση του Αρείου Πάγου, το υπουργείο και η νομαρχία προχώρησαν στο σφράγισμα του Σπηλαίου πριν γυρίσει ο Πουλιανός. Αγνόησαν έτσι την απόφαση του Αρείου Πάγου σύμφωνα με την οποία ο Πουλιανός μπορούσε να συνεχίσει τις έρευνές του. Χρειάστηκε δεύτερη απόφαση του συμβουλίου επικρατείας για να ξαναμπει ο Πουλιανός στη σπηλιά.

Από το 1997 μέχρι σήμερα, η κατάσταση έμεινε σταθερή. Η δίωξη όμως του Πουλιανού συνεχίστηκε. Άτομα του ακαδημαϊκού χώρου επιτίθενται συνέχεια στον καθ. Πουλιανό. Χρήματα δεν δόθηκαν ποτέ από το ελληνικό δημόσιο για τις έρευνές του. Όλα τα έξοδα των ερευνών έγιναν από τον ίδιο, ο οποίος πούλησε την περιουσία του για να συνεχίσει τις έρευνες και να δημιουργήσει τις υποδομές, και ίδρυσε μάλιστα και μουσείο.

Τα μόνα έσοδα ήταν τα χρήματα από το Κιλικείο και από τα εισιτήρια των επισκεπτών στο Σπήλαιο, τα οποία είναι φανερό ότι δεν κάλυψαν παρά μικρό μέρος των συνολικών εξόδων που έκανε ο καθ. Πουλιανός. Αυτή η εκμετάλλευση του Κιλικείου και των εισιτηρίων των επισκεπτών χρησιμοποιήθηκαν όμως ως κατηγορίες κατά του καθ. Πουλιανού, αν και ο καθηγητής δεν αμφισβήτησε ποτέ την ιδιοκτησία του σπηλαίου από το ελληνικό δημόσιο!

Έτσι λοιπόν σήμερα, το συμβούλιο Επικρατείας προχώρησε στην δεύτερη εκδίωξη του καθ. Πουλιανού με την αιτιολόγηση ότι είναι ιδιώτης και ότι εκμεταλλεύεται το σπήλαιο προς ίδιον όφελος. Πενήντα αστυνομικοί υπό την παρουσία δικαστικού επιμελητή εκδίωξαν τον καθηγητή, ο οποίος συγκινημένος και ψυχικά συντετριμένος δήλωσε ότι δεν παραδίδεται και ότι θα καταφύγει στο Ευρωπαϊκό Δικαστήριο. Απορούμε για ποιο λόγο εκδιώκεται τόσο πολύ ο καθ. Πουλιανός, ο οποίος έκανε τα Πετράλωνα παγκοσμίως γνωστά και τα ευρήματά του υποστηρίζονται από διεθνείς αυθεντίες.

Η ανακάλυψή του ανατρέπει άραγε τόσο πολύ τις κρατούσες θεωρίες για την καταγωγή του Ανθρώπου;

*Ο καθ. Μπράιντιγκερ είχε στα χέρια του για 25 χρόνια το σπανιότατο εύρημα του «μινωικού μικροκέφαλου». Χρειάστηκαν οι καταγγελίες του Άρη Πουλιανού και της εφημερίδας Αδέσμευτος Τύπος για να ενεργοποιηθεί η Αυστριακή Δικαιοσύνη και να αναγκαστεί ο καθ. Μπράιντιγκερ να επιστρέψει το εύρημα.


πηγή

ΙΩΑΝΝΗΣ ΣΥΚΟΥΤΡΗΣ

ΙΩΑΝΝΗΣ ΣΥΚΟΥΤΡΗΣ
"Ο ηρωικός άνθρωπος αισθάνεται πως είναι διαλεγμένος από την Μοίραν ως αγωνιστής και ως μάρτυς - περισσότερον ως μάρτυς, αφού την επιτυχίαν δεν την μετρεί με αποτελέσματα άμεσα, με αριθμούς και μεγέθη, δεν την μετρεί καν διόλου. Είναι το αλεξικέραυνον, που θα συγκεντρώση επάνω του (θα προσελκύση μάλλον εθελουσίως) όλας τας καταιγίδας και όλα τ' αστροπελέκια, διά να προστατευθούν τα κατοικητήρια των ειρηνικών ανθρώπων. Εις την ετοιμότητα του κινδύνου, τον σύρει με ακαταμάχητον έλξιν η αισθητική, θα έλεγα, γοητεία του κινδύνου, η συναίσθησις ότι είναι προνόμιον των ολίγων να συντρίβωνται υπέρ των άλλων υπό των άλλων - το πολυτιμότερον προνόμιον! Ο ηρωικός άνθρωπος δεν είναι το άνθος, δεν είν' ο καρπός - αυτά αντιπροσωπεύουν το παρόν και του παρόντος την ανεπιφύλακτον χαράν. Είναι ο σπόρος που θα ταφή και θα σαπίση δια ν' αναφανή το άνθισμα και το κάρπισμα. Είν' εκείνος που θάπτεται δια να εορτασθή η ανάστασις, και ανάστασις χωρίς ταφήν δεν υπάρχει."

ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΚΑΡΑΙΣΚΑΚΗΣ

ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΚΑΡΑΙΣΚΑΚΗΣ
Απάντηση στο Ρουσίτ Πασά στα 1822

''Πασά μου, μου στέλνεις ένα μπουγιουρντί, μου λες να προσκυνήσω, και εγώ πασά μου ερώτησα τον πούτσο μου τον ίδιο, και αυτός μου αποκρίθηκε να μη σε προσκυνήσω κι αν ερθείς επάνω μου ευθύς να πολεμίσω''

Και απάντηση στον Σιλιχτάρ Μπόδα στα 1823

''Γαμώ την πίστιν σας και τον Μωχαμέτη σας. Δεν εντρέπεσθε να ζητείτε «από ημάς» συνθήκην με «έναν» κοντζιά σκατο-Σουλτάν Μαχμούτην -να τον χέσω και αυτόν και τον Βεζίρην σας και τον Εβραίον Σιλιχτάρ Μπόδα την πουτάνα! - Άμα ζήσω, θα τους γαμήσω. Άμα πεθάνω, θα μου κλάσουν τον πούτσο''

ΠΕΡΙΚΛΗΣ ΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ

ΠΕΡΙΚΛΗΣ ΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
"Φυλάτε τη Γη σας και την Τιμή της μόνο με Σπαθί. Πάψετε σαπιοδάσκαλοι και σαπιορήτορες- ΑΝΑΦΟΡΑΤΖΗΔΕΣ- να εξευτελίζετε τη Φυλή. Πάψετε παλιόγρηες τις κλάψες, τα σάλια, τα μελάνια και πιάστε το Σπαθί. Τα πάντα στη Ζωή -Η ΦΥΣΙΣ ΤΟ ΛΕΕΙ- κατακτώνται με το Σπαθί."

ΘΕΟΔΩΡΟΣ ΚΟΛΟΚΟΤΡΩΝΗΣ
















Όταν αποφασίσαμε να κάμωμε την Επανάσταση, δεν εσυλλογισθήκαμε ούτε πόσοι είμεθα ούτε πως δεν έχομε άρματα ούτε ότι οι Τούρκοι εβαστούσαν τα κάστρα και τας πόλεις ούτε κανένας φρόνιμος μας είπε «πού πάτε εδώ να πολεμήσετε με σιταροκάραβα βατσέλα», αλλά ως μία βροχή έπεσε εις όλους μας η επιθυμία της ελευθερίας μας, και όλοι, και ο κλήρος μας και οι προεστοί και οι καπεταναίοι και οι πεπαιδευμένοι και οι έμποροι, μικροί και μεγάλοι, όλοι εσυμφωνήσαμε εις αυτό το σκοπό και εκάμαμε την Επανάσταση. Εις τον πρώτο χρόνο της Επαναστάσεως είχαμε μεγάλη ομόνοια και όλοι ετρέχαμε σύμφωνοι. Ο ένας επήγεν εις τον πόλεμο, ο αδελφός του έφερνε ξύλα, η γυναίκα του εζύμωνε, το παιδί του εκουβαλούσε ψωμί και μπαρουτόβολα εις το στρατόπεδον και εάν αυτή η ομόνοια εβαστούσε ακόμη δύο χρόνους, ηθέλαμε κυριεύσει και την Θεσσαλία και την Μακεδονία, και ίσως εφθάναμε και έως την Κωνσταντινούπολη. Τόσον τρομάξαμε τους Τούρκους, οπού άκουγαν Έλληνα και έφευγαν χίλια μίλια μακρά. Εκατόν Έλληνες έβαζαν πέντε χιλιάδες εμπρός, και ένα καράβι μιαν άρμάδα...

(Μέρος του λόγου που εκφώνησε ο Κολοκοτρώνης στην Πνύκα).

ΙΩΝ ΔΡΑΓΟΥΜΗΣ

ΙΩΝ ΔΡΑΓΟΥΜΗΣ
Δεν με μέλει αν βάλω σε δύσκολη θέση την κυβέρνηση, μια κυβέρνηση που δεν την σέβομαι, δεν είμαι καμωμένος για την κυβέρνηση ή για το κράτος, έγινα για το έθνος, και το ξέρω επειδή γι’ αυτό ίσα-ίσα πονώ. Για την κυβέρνηση μου έρχεται σιχαμός και καταφρόνια, άμα συλλογίζομαι την κυβέρνηση ξεπέφτω, μαργώνω και μαραίνομαι. Σηκώνομαι, ξανοίγω και ανθοβολώ άμα νοιώθω τον Ελληνισμό. Σε όποια γωνιά του Ελληνισμού και αν βρεθώ, θα πασχίζω πάντα να δυναμώνω, να ξυπνώ, να ζωντανεύω την ψυχή του, και ας γίνει οτι γίνει. Ξυπνώ καθε ύπνο, κεντρίζω καθε βαρεμό, συνδαυλίζω κάθε στάχτη, ξεσκεπάζω καθε σπίθα κρυμμένη και ανάβω κάθε φωτιά σβησμένη, βγάζω κάθε πνοή κουρασμένη και παίζω κάθε χορδή σιωπηλή. Ξυπνώ, ξυπνώ, ξυπνώ και γι αυτό με λεν και ξυπνητήρι…

ΠΑΥΛΟΣ ΜΕΛΑΣ

ΠΑΥΛΟΣ ΜΕΛΑΣ
Είδα στον ύπνο μου τον Παύλο τον Μελά, να παίρνει σάρκα για να πει μια ιστορία για κάποια αγέρωχα κι αδούλωτα μυαλά, που προδιαγράφουν της Πατρίδας την πορεία. .
..

Είχ’ η μορφή του θλίψη, πόνο και οργή, για αυτούς που σήμερα τις τύχες μας ορίζουν, που ασελγούν πάνω σ΄ανθρώπους και σε γη και καθετί Ελληνικό το αφορίζουν.
...
Μέσα στην μπλε του την αντάρτικη στολή και με το χέρι του στη μαύρη τη πιστόλα, δίνει στους άντρες του ξανά την εντολή Ελευθερία και Πατρίδα πάνω από όλα!
...
Αν θες στον ύπνο σου να έρθει ο Μέλας μαζί μ’ αγγέλους, σκοτωμένα παλικάρια, να σε τραβήξουν απ ’τον δρόμο που τραβάς, για να βαδίσεις τα δικά τους τα αχνάρια... ..
.
φέρε στα μάτια σου του Παύλου τη στολή, ορκίσου πάνω της, πως δεν θα τον προδώσεις και συρε να βρεις την δική σου εντολή αφού τον ύπνο του εχθρού μας θα στοιχειώσεις.

  © Free Blogger Templates 'Greenery' by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP