Ετοιμάζονται οι Τούρκοι για Πανεπιστήμιο στη Θράκη
Αρκεί κανείς να διαβάσει πίσω από τις γραμμές της τοποθέτησης του βουλευτή Αχμέτ Χατζηοσμάν στη Διαρκή Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων
Βήμα-βήμα οι Τούρκοι πραγματώνουν τα σχέδιά τους για ολονένα και μεγαλύτερη επιρροή στα πράγματα της Θράκης. Η δε ελληνική διοίκηση, εδώ και πολλές δεκαετίες...
είτε φοβούμενη -καθ’ υπερβολή- μήπως κατηγορηθεί ότι δεν σέβεται τα ανθρώπινα δικαιώματα, είτε διότι -αφελώς- πιστεύει ότι επιδεικνύοντας υποχωρητικότητα θα τύχει αμοιβαιότητας, προβαίνει συνεχώς εις παραχωρήσεις.
Την εκκίνηση αυτής της τακτικής βρίσκουμε το 1954 με την κυβέρνηση Παπάγου, προφανώς με αμερικανική έμπνευση, όπου κατά παράβαση των όρων της Συνθήκης της Λοζάνης, η ελληνική πλευρά προβαίνει σε ενέργεια που ούτε οι Τούρκοι μπορούσαν να φανταστούν. Στις 28.1.1954, ο Γενικός Διοικητής Θράκης, συνταγματάρχης Γ. Φεσσόπουλος, εκδίδει την παρακάτω διαταγή προς τους δημάρχους και κοινοτάρχης της Ροδόπης.
«Κατόπιν διαταγής του κ. Προέδρου της Κυβερνήσεως, παρακαλούμεν όπως εφεξής εις πάσαν περίπτωσιν γίνεται χρήσις του όρου «Τούρκος - τουρκικός», αντί του τοιούτου «μουσουλμάνος - μουσουλμανικός». Επί τούτοις δέον να μεριμνήσετε δια την αντικατάστασιν των εν τη περιφέρεια υμών υφισταμένων διαφόρων επιγραφών, όπως «Μουσουλμανικόν σχολείον, Μουσουλμανική κοινότης» κ.τ.λ. δια της ταύτης «Τουρκικόν».
Διαπιστώνοντας ο Φεσσόπουλος, ότι κάποιοι δήμαρχοι και κοινοτάρχες δεν φάνηκαν και τόσο πρόθυμοι να εκτελέσουν τις εντολές του διατάγματος, αποφασίζει να τους «τραβήξει το αυτί», κι έτσι, έναν χρόνο αργότερα, στις 5 Φεβρουαρίου 1955, εκδίδει και δεύτερη διαταγή, με την οποία τους υπενθυμίζει το «καθήκον» τους:
«Παρά τας αυστηράς διαταγάς της κυβερνήσεως περί της αντικαταστάσεως και χρησιμοποιήσεως του λοιπού των όρων «μουσουλμάνος - μουσουλμανικός» δια των τοιούτων «Τούρκος - τουρκικός», εις το χωρίον Άρατος επί της δημοσίας οδού Κομοτηνής-Αλεξανδρουπόλεως, υφίσταται επιγραφή εμφανέστατη αναγράφουσα «μουσουλμανικό σχολείο». Να αντικατασταθεί αμέσως, τόσον αυτή, όσο και πάσα άλλη τυχόν υπάρχουσα εις την περιοχή του νομού Ροδόπης».
Το 1955 και στη βάση της ελληνοτουρκικής «φιλίας», ξεκινά η διαδικασία επιβολής και της τουρκικής γραφής και γλώσσας και στους Πομάκους (οι οποίοι δεν φαίνονταν και τόσο…πρόθυμοι να «επωφεληθούν» από τις καινοτομίες των ελληνικών κυβερνήσεων), η οποία ολοκληρώθηκε το 1973.
Ήταν το αποφασιστικό σημείο εκτουρκισμού τους.
Η ιστορία επομένως είναι παλαιά. Μέχρι σήμερα η κεντρική εξουσία δεν άλλαξε κατεύθυνση, όποιος κι αν βρισκόταν επικεφαλής. Το τελευταίο που συνέβη, είναι το κλείσιμο της Ειδικής Παιδαγωγικής Ακαδημίας Θεσσαλονίκης (ΕΠΑΘ) από την οποία αποφοιτούν οι εκπαιδευτικοί των μειονοτικών σχολείων, όπως επιζητούσε διακαώς η Άγκυρα μέσω της φερεφώνων της στη Θράκη. Αποτέλεσμα είναι να έρχονται του λοιπού δάσκαλοι από τα τουρκικά Πανεπιστήμια.
Ήδη, άνθρωποι της Άγκυρας αναζητούν χώρο στην Κομοτηνή για την ίδρυση Τουρκικού Πανεπιστημίου. Είναι θέμα λίγου χρόνου να τεθεί και επίσημα το ζήτημα στην κυβέρνηση, με αίτηση των τουρκοφρόνων της Θράκης. Για να γίνει καλύτερα κατανοητό το θέμα, αναδημοσιεύουμε από την εφημ. «Χρόνος» της Κομοτηνής, αποσπάσματα από την ομιλία του βουλευτή κ. Αχμέτ Χατζηοσμάν στη Διαρκή Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων:
«Εμείς, τα μέλη της μειονότητας, ζητούσαμε την κατάργηση της Ακαδημίας από την πρώτη κιόλας μέρα της λειτουργίας της, τα τελευταία 43 χρόνια δηλαδή. Το σκεπτικό για την ίδρυση της Ε.Π.Α.Θ. ήταν τελείως λανθασμένο, στηριζόταν σε πολιτικές διάκρισης και ελέγχου, πολιτικές που ανήκουν στο παρελθόν. Η λειτουργία της δημιούργησε περισσότερα προβλήματα από αυτά που έλυσε, προκάλεσε ανεπανόρθωτα πλήγματα στη μειονοτική εκπαίδευση, η προσφορά της ήταν μηδαμινή, η κατάργησή της η μόνη λύση και λύτρωση, πρωτίστως για τους μαθητές, για την ποιότητα της εκπαίδευσης, για τους δασκάλους και τους γονείς.
Πρόκειται για ένα χουντικό κατασκεύασμα, ένα κατάλοιπο της επταετίας, που έπρεπε να εξαλειφθεί. Αυτό λοιπόν που δεν κατάφερε να κάνει καμία κυβέρνηση τα τελευταία 42 χρόνια, το πέτυχε η κυβέρνηση του Γιώργου Παπανδρέου και επιτρέψτε μου να αναφερθώ προσωπικά στον πρωθυπουργό, γιατί ο ίδιος το εξήγγειλε και το υλοποίησε.
Ο λόγος της παρέμβασής μου είναι να στρέψω τα βλέμματα όλων στο επόμενο βήμα. Τι μέλλει γενέσθαι μετά την κατάργηση της Ε.Π.Α.Θ.; Όσο σημαντική είναι η κατάργησή της, άλλο τόσο σημαντικό είναι το καθεστώς που θα ακολουθήσει».
Δεν χρειάζονται περαιτέρω σχόλια. Ο ρόλος του κ. Χατζηοσμάν στον εκτουρκισμό των μουσουλμάνων είναι γνωστός. Αρκεί, οι αρμόδιοι, να διαβάσουν το λόγο του κ. Χατζηοσμάν πίσω από τις γραμμές.
Ο Μακεδών
voria.gr
Βήμα-βήμα οι Τούρκοι πραγματώνουν τα σχέδιά τους για ολονένα και μεγαλύτερη επιρροή στα πράγματα της Θράκης. Η δε ελληνική διοίκηση, εδώ και πολλές δεκαετίες...
είτε φοβούμενη -καθ’ υπερβολή- μήπως κατηγορηθεί ότι δεν σέβεται τα ανθρώπινα δικαιώματα, είτε διότι -αφελώς- πιστεύει ότι επιδεικνύοντας υποχωρητικότητα θα τύχει αμοιβαιότητας, προβαίνει συνεχώς εις παραχωρήσεις.
Την εκκίνηση αυτής της τακτικής βρίσκουμε το 1954 με την κυβέρνηση Παπάγου, προφανώς με αμερικανική έμπνευση, όπου κατά παράβαση των όρων της Συνθήκης της Λοζάνης, η ελληνική πλευρά προβαίνει σε ενέργεια που ούτε οι Τούρκοι μπορούσαν να φανταστούν. Στις 28.1.1954, ο Γενικός Διοικητής Θράκης, συνταγματάρχης Γ. Φεσσόπουλος, εκδίδει την παρακάτω διαταγή προς τους δημάρχους και κοινοτάρχης της Ροδόπης.
«Κατόπιν διαταγής του κ. Προέδρου της Κυβερνήσεως, παρακαλούμεν όπως εφεξής εις πάσαν περίπτωσιν γίνεται χρήσις του όρου «Τούρκος - τουρκικός», αντί του τοιούτου «μουσουλμάνος - μουσουλμανικός». Επί τούτοις δέον να μεριμνήσετε δια την αντικατάστασιν των εν τη περιφέρεια υμών υφισταμένων διαφόρων επιγραφών, όπως «Μουσουλμανικόν σχολείον, Μουσουλμανική κοινότης» κ.τ.λ. δια της ταύτης «Τουρκικόν».
Διαπιστώνοντας ο Φεσσόπουλος, ότι κάποιοι δήμαρχοι και κοινοτάρχες δεν φάνηκαν και τόσο πρόθυμοι να εκτελέσουν τις εντολές του διατάγματος, αποφασίζει να τους «τραβήξει το αυτί», κι έτσι, έναν χρόνο αργότερα, στις 5 Φεβρουαρίου 1955, εκδίδει και δεύτερη διαταγή, με την οποία τους υπενθυμίζει το «καθήκον» τους:
«Παρά τας αυστηράς διαταγάς της κυβερνήσεως περί της αντικαταστάσεως και χρησιμοποιήσεως του λοιπού των όρων «μουσουλμάνος - μουσουλμανικός» δια των τοιούτων «Τούρκος - τουρκικός», εις το χωρίον Άρατος επί της δημοσίας οδού Κομοτηνής-Αλεξανδρουπόλεως, υφίσταται επιγραφή εμφανέστατη αναγράφουσα «μουσουλμανικό σχολείο». Να αντικατασταθεί αμέσως, τόσον αυτή, όσο και πάσα άλλη τυχόν υπάρχουσα εις την περιοχή του νομού Ροδόπης».
Το 1955 και στη βάση της ελληνοτουρκικής «φιλίας», ξεκινά η διαδικασία επιβολής και της τουρκικής γραφής και γλώσσας και στους Πομάκους (οι οποίοι δεν φαίνονταν και τόσο…πρόθυμοι να «επωφεληθούν» από τις καινοτομίες των ελληνικών κυβερνήσεων), η οποία ολοκληρώθηκε το 1973.
Ήταν το αποφασιστικό σημείο εκτουρκισμού τους.
Η ιστορία επομένως είναι παλαιά. Μέχρι σήμερα η κεντρική εξουσία δεν άλλαξε κατεύθυνση, όποιος κι αν βρισκόταν επικεφαλής. Το τελευταίο που συνέβη, είναι το κλείσιμο της Ειδικής Παιδαγωγικής Ακαδημίας Θεσσαλονίκης (ΕΠΑΘ) από την οποία αποφοιτούν οι εκπαιδευτικοί των μειονοτικών σχολείων, όπως επιζητούσε διακαώς η Άγκυρα μέσω της φερεφώνων της στη Θράκη. Αποτέλεσμα είναι να έρχονται του λοιπού δάσκαλοι από τα τουρκικά Πανεπιστήμια.
Ήδη, άνθρωποι της Άγκυρας αναζητούν χώρο στην Κομοτηνή για την ίδρυση Τουρκικού Πανεπιστημίου. Είναι θέμα λίγου χρόνου να τεθεί και επίσημα το ζήτημα στην κυβέρνηση, με αίτηση των τουρκοφρόνων της Θράκης. Για να γίνει καλύτερα κατανοητό το θέμα, αναδημοσιεύουμε από την εφημ. «Χρόνος» της Κομοτηνής, αποσπάσματα από την ομιλία του βουλευτή κ. Αχμέτ Χατζηοσμάν στη Διαρκή Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων:
«Εμείς, τα μέλη της μειονότητας, ζητούσαμε την κατάργηση της Ακαδημίας από την πρώτη κιόλας μέρα της λειτουργίας της, τα τελευταία 43 χρόνια δηλαδή. Το σκεπτικό για την ίδρυση της Ε.Π.Α.Θ. ήταν τελείως λανθασμένο, στηριζόταν σε πολιτικές διάκρισης και ελέγχου, πολιτικές που ανήκουν στο παρελθόν. Η λειτουργία της δημιούργησε περισσότερα προβλήματα από αυτά που έλυσε, προκάλεσε ανεπανόρθωτα πλήγματα στη μειονοτική εκπαίδευση, η προσφορά της ήταν μηδαμινή, η κατάργησή της η μόνη λύση και λύτρωση, πρωτίστως για τους μαθητές, για την ποιότητα της εκπαίδευσης, για τους δασκάλους και τους γονείς.
Πρόκειται για ένα χουντικό κατασκεύασμα, ένα κατάλοιπο της επταετίας, που έπρεπε να εξαλειφθεί. Αυτό λοιπόν που δεν κατάφερε να κάνει καμία κυβέρνηση τα τελευταία 42 χρόνια, το πέτυχε η κυβέρνηση του Γιώργου Παπανδρέου και επιτρέψτε μου να αναφερθώ προσωπικά στον πρωθυπουργό, γιατί ο ίδιος το εξήγγειλε και το υλοποίησε.
Ο λόγος της παρέμβασής μου είναι να στρέψω τα βλέμματα όλων στο επόμενο βήμα. Τι μέλλει γενέσθαι μετά την κατάργηση της Ε.Π.Α.Θ.; Όσο σημαντική είναι η κατάργησή της, άλλο τόσο σημαντικό είναι το καθεστώς που θα ακολουθήσει».
Δεν χρειάζονται περαιτέρω σχόλια. Ο ρόλος του κ. Χατζηοσμάν στον εκτουρκισμό των μουσουλμάνων είναι γνωστός. Αρκεί, οι αρμόδιοι, να διαβάσουν το λόγο του κ. Χατζηοσμάν πίσω από τις γραμμές.
Ο Μακεδών
voria.gr
1 σχόλια:
http://www.newsbomb.gr/apokalypseis/story/44919/katebasan-thn-ellhnikh-shmaia-apo-ta-ierosolyma
Κατέβασαν την ελληνική σημαία από τα Ιεροσόλυμα
Δημοσίευση σχολίου