Τρίτη 19 Απριλίου 2011

Ετοιμάζονται οι Τούρκοι για Πανεπιστήμιο στη Θράκη

Αρκεί κανείς να διαβάσει πίσω από τις γραμμές της τοποθέτησης του βουλευτή Αχμέτ Χατζηοσμάν στη Διαρκή Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων

Βήμα-βήμα οι Τούρκοι πραγματώνουν τα σχέδιά τους για ολονένα και μεγαλύτερη επιρροή στα πράγματα της Θράκης. Η δε ελληνική διοίκηση, εδώ και πολλές δεκαετίες...

είτε φοβούμενη -καθ’ υπερβολή- μήπως κατηγορηθεί ότι δεν σέβεται τα ανθρώπινα δικαιώματα, είτε διότι -αφελώς- πιστεύει ότι επιδεικνύοντας υποχωρητικότητα θα τύχει αμοιβαιότητας, προβαίνει συνεχώς εις παραχωρήσεις.

Την εκκίνηση αυτής της τακτικής βρίσκουμε το 1954 με την κυβέρνηση Παπάγου, προφανώς με αμερικανική έμπνευση, όπου κατά παράβαση των όρων της Συνθήκης της Λοζάνης, η ελληνική πλευρά προβαίνει σε ενέργεια που ούτε οι Τούρκοι μπορούσαν να φανταστούν. Στις 28.1.1954, ο Γενικός Διοικητής Θράκης, συνταγματάρχης Γ. Φεσσόπουλος, εκδίδει την παρακάτω διαταγή προς τους δημάρχους και κοινοτάρχης της Ροδόπης.

«Κατόπιν διαταγής του κ. Προέδρου της Κυβερνήσεως, παρακαλούμεν όπως εφεξής εις πάσαν περίπτωσιν γίνεται χρήσις του όρου «Τούρκος - τουρκικός», αντί του τοιούτου «μουσουλμάνος - μουσουλμανικός». Επί τούτοις δέον να μεριμνήσετε δια την αντικατάστασιν των εν τη περιφέρεια υμών υφισταμένων διαφόρων επιγραφών, όπως «Μουσουλμανικόν σχολείον, Μουσουλμανική κοινότης» κ.τ.λ. δια της ταύτης «Τουρκικόν».

Διαπιστώνοντας ο Φεσσόπουλος, ότι κάποιοι δήμαρχοι και κοινοτάρχες δεν φάνηκαν και τόσο πρόθυμοι να εκτελέσουν τις εντολές του διατάγματος, αποφασίζει να τους «τραβήξει το αυτί», κι έτσι, έναν χρόνο αργότερα, στις 5 Φεβρουαρίου 1955, εκδίδει και δεύτερη διαταγή, με την οποία τους υπενθυμίζει το «καθήκον» τους:

«Παρά τας αυστηράς διαταγάς της κυβερνήσεως περί της αντικαταστάσεως και χρησιμοποιήσεως του λοιπού των όρων «μουσουλμάνος - μουσουλμανικός» δια των τοιούτων «Τούρκος - τουρκικός», εις το χωρίον Άρατος επί της δημοσίας οδού Κομοτηνής-Αλεξανδρουπόλεως, υφίσταται επιγραφή εμφανέστατη αναγράφουσα «μουσουλμανικό σχολείο». Να αντικατασταθεί αμέσως, τόσον αυτή, όσο και πάσα άλλη τυχόν υπάρχουσα εις την περιοχή του νομού Ροδόπης».

Το 1955 και στη βάση της ελληνοτουρκικής «φιλίας», ξεκινά η διαδικασία επιβολής και της τουρκικής γραφής και γλώσσας και στους Πομάκους (οι οποίοι δεν φαίνονταν και τόσο…πρόθυμοι να «επωφεληθούν» από τις καινοτομίες των ελληνικών κυβερνήσεων), η οποία ολοκληρώθηκε το 1973.

Ήταν το αποφασιστικό σημείο εκτουρκισμού τους.

Η ιστορία επομένως είναι παλαιά. Μέχρι σήμερα η κεντρική εξουσία δεν άλλαξε κατεύθυνση, όποιος κι αν βρισκόταν επικεφαλής. Το τελευταίο που συνέβη, είναι το κλείσιμο της Ειδικής Παιδαγωγικής Ακαδημίας Θεσσαλονίκης (ΕΠΑΘ) από την οποία αποφοιτούν οι εκπαιδευτικοί των μειονοτικών σχολείων, όπως επιζητούσε διακαώς η Άγκυρα μέσω της φερεφώνων της στη Θράκη. Αποτέλεσμα είναι να έρχονται του λοιπού δάσκαλοι από τα τουρκικά Πανεπιστήμια.

Ήδη, άνθρωποι της Άγκυρας αναζητούν χώρο στην Κομοτηνή για την ίδρυση Τουρκικού Πανεπιστημίου. Είναι θέμα λίγου χρόνου να τεθεί και επίσημα το ζήτημα στην κυβέρνηση, με αίτηση των τουρκοφρόνων της Θράκης. Για να γίνει καλύτερα κατανοητό το θέμα, αναδημοσιεύουμε από την εφημ. «Χρόνος» της Κομοτηνής, αποσπάσματα από την ομιλία του βουλευτή κ. Αχμέτ Χατζηοσμάν στη Διαρκή Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων:

«Εμείς, τα μέλη της μειονότητας, ζητούσαμε την κατάργηση της Ακαδημίας από την πρώτη κιόλας μέρα της λειτουργίας της, τα τελευταία 43 χρόνια δηλαδή. Το σκεπτικό για την ίδρυση της Ε.Π.Α.Θ. ήταν τελείως λανθασμένο, στηριζόταν σε πολιτικές διάκρισης και ελέγχου, πολιτικές που ανήκουν στο παρελθόν. Η λειτουργία της δημιούργησε περισσότερα προβλήματα από αυτά που έλυσε, προκάλεσε ανεπανόρθωτα πλήγματα στη μειονοτική εκπαίδευση, η προσφορά της ήταν μηδαμινή, η κατάργησή της η μόνη λύση και λύτρωση, πρωτίστως για τους μαθητές, για την ποιότητα της εκπαίδευσης, για τους δασκάλους και τους γονείς.

Πρόκειται για ένα χουντικό κατασκεύασμα, ένα κατάλοιπο της επταετίας, που έπρεπε να εξαλειφθεί. Αυτό λοιπόν που δεν κατάφερε να κάνει καμία κυβέρνηση τα τελευταία 42 χρόνια, το πέτυχε η κυβέρνηση του Γιώργου Παπανδρέου και επιτρέψτε μου να αναφερθώ προσωπικά στον πρωθυπουργό, γιατί ο ίδιος το εξήγγειλε και το υλοποίησε.

Ο λόγος της παρέμβασής μου είναι να στρέψω τα βλέμματα όλων στο επόμενο βήμα. Τι μέλλει γενέσθαι μετά την κατάργηση της Ε.Π.Α.Θ.; Όσο σημαντική είναι η κατάργησή της, άλλο τόσο σημαντικό είναι το καθεστώς που θα ακολουθήσει».

Δεν χρειάζονται περαιτέρω σχόλια. Ο ρόλος του κ. Χατζηοσμάν στον εκτουρκισμό των μουσουλμάνων είναι γνωστός. Αρκεί, οι αρμόδιοι, να διαβάσουν το λόγο του κ. Χατζηοσμάν πίσω από τις γραμμές.

Ο Μακεδών 
voria.gr

1 σχόλια:

Ανώνυμος 20 Απριλίου 2011 στις 6:51 μ.μ.  

http://www.newsbomb.gr/apokalypseis/story/44919/katebasan-thn-ellhnikh-shmaia-apo-ta-ierosolyma


Κατέβασαν την ελληνική σημαία από τα Ιεροσόλυμα

ΙΩΑΝΝΗΣ ΣΥΚΟΥΤΡΗΣ

ΙΩΑΝΝΗΣ ΣΥΚΟΥΤΡΗΣ
"Ο ηρωικός άνθρωπος αισθάνεται πως είναι διαλεγμένος από την Μοίραν ως αγωνιστής και ως μάρτυς - περισσότερον ως μάρτυς, αφού την επιτυχίαν δεν την μετρεί με αποτελέσματα άμεσα, με αριθμούς και μεγέθη, δεν την μετρεί καν διόλου. Είναι το αλεξικέραυνον, που θα συγκεντρώση επάνω του (θα προσελκύση μάλλον εθελουσίως) όλας τας καταιγίδας και όλα τ' αστροπελέκια, διά να προστατευθούν τα κατοικητήρια των ειρηνικών ανθρώπων. Εις την ετοιμότητα του κινδύνου, τον σύρει με ακαταμάχητον έλξιν η αισθητική, θα έλεγα, γοητεία του κινδύνου, η συναίσθησις ότι είναι προνόμιον των ολίγων να συντρίβωνται υπέρ των άλλων υπό των άλλων - το πολυτιμότερον προνόμιον! Ο ηρωικός άνθρωπος δεν είναι το άνθος, δεν είν' ο καρπός - αυτά αντιπροσωπεύουν το παρόν και του παρόντος την ανεπιφύλακτον χαράν. Είναι ο σπόρος που θα ταφή και θα σαπίση δια ν' αναφανή το άνθισμα και το κάρπισμα. Είν' εκείνος που θάπτεται δια να εορτασθή η ανάστασις, και ανάστασις χωρίς ταφήν δεν υπάρχει."

ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΚΑΡΑΙΣΚΑΚΗΣ

ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΚΑΡΑΙΣΚΑΚΗΣ
Απάντηση στο Ρουσίτ Πασά στα 1822

''Πασά μου, μου στέλνεις ένα μπουγιουρντί, μου λες να προσκυνήσω, και εγώ πασά μου ερώτησα τον πούτσο μου τον ίδιο, και αυτός μου αποκρίθηκε να μη σε προσκυνήσω κι αν ερθείς επάνω μου ευθύς να πολεμίσω''

Και απάντηση στον Σιλιχτάρ Μπόδα στα 1823

''Γαμώ την πίστιν σας και τον Μωχαμέτη σας. Δεν εντρέπεσθε να ζητείτε «από ημάς» συνθήκην με «έναν» κοντζιά σκατο-Σουλτάν Μαχμούτην -να τον χέσω και αυτόν και τον Βεζίρην σας και τον Εβραίον Σιλιχτάρ Μπόδα την πουτάνα! - Άμα ζήσω, θα τους γαμήσω. Άμα πεθάνω, θα μου κλάσουν τον πούτσο''

ΠΕΡΙΚΛΗΣ ΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ

ΠΕΡΙΚΛΗΣ ΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
"Φυλάτε τη Γη σας και την Τιμή της μόνο με Σπαθί. Πάψετε σαπιοδάσκαλοι και σαπιορήτορες- ΑΝΑΦΟΡΑΤΖΗΔΕΣ- να εξευτελίζετε τη Φυλή. Πάψετε παλιόγρηες τις κλάψες, τα σάλια, τα μελάνια και πιάστε το Σπαθί. Τα πάντα στη Ζωή -Η ΦΥΣΙΣ ΤΟ ΛΕΕΙ- κατακτώνται με το Σπαθί."

ΘΕΟΔΩΡΟΣ ΚΟΛΟΚΟΤΡΩΝΗΣ
















Όταν αποφασίσαμε να κάμωμε την Επανάσταση, δεν εσυλλογισθήκαμε ούτε πόσοι είμεθα ούτε πως δεν έχομε άρματα ούτε ότι οι Τούρκοι εβαστούσαν τα κάστρα και τας πόλεις ούτε κανένας φρόνιμος μας είπε «πού πάτε εδώ να πολεμήσετε με σιταροκάραβα βατσέλα», αλλά ως μία βροχή έπεσε εις όλους μας η επιθυμία της ελευθερίας μας, και όλοι, και ο κλήρος μας και οι προεστοί και οι καπεταναίοι και οι πεπαιδευμένοι και οι έμποροι, μικροί και μεγάλοι, όλοι εσυμφωνήσαμε εις αυτό το σκοπό και εκάμαμε την Επανάσταση. Εις τον πρώτο χρόνο της Επαναστάσεως είχαμε μεγάλη ομόνοια και όλοι ετρέχαμε σύμφωνοι. Ο ένας επήγεν εις τον πόλεμο, ο αδελφός του έφερνε ξύλα, η γυναίκα του εζύμωνε, το παιδί του εκουβαλούσε ψωμί και μπαρουτόβολα εις το στρατόπεδον και εάν αυτή η ομόνοια εβαστούσε ακόμη δύο χρόνους, ηθέλαμε κυριεύσει και την Θεσσαλία και την Μακεδονία, και ίσως εφθάναμε και έως την Κωνσταντινούπολη. Τόσον τρομάξαμε τους Τούρκους, οπού άκουγαν Έλληνα και έφευγαν χίλια μίλια μακρά. Εκατόν Έλληνες έβαζαν πέντε χιλιάδες εμπρός, και ένα καράβι μιαν άρμάδα...

(Μέρος του λόγου που εκφώνησε ο Κολοκοτρώνης στην Πνύκα).

ΙΩΝ ΔΡΑΓΟΥΜΗΣ

ΙΩΝ ΔΡΑΓΟΥΜΗΣ
Δεν με μέλει αν βάλω σε δύσκολη θέση την κυβέρνηση, μια κυβέρνηση που δεν την σέβομαι, δεν είμαι καμωμένος για την κυβέρνηση ή για το κράτος, έγινα για το έθνος, και το ξέρω επειδή γι’ αυτό ίσα-ίσα πονώ. Για την κυβέρνηση μου έρχεται σιχαμός και καταφρόνια, άμα συλλογίζομαι την κυβέρνηση ξεπέφτω, μαργώνω και μαραίνομαι. Σηκώνομαι, ξανοίγω και ανθοβολώ άμα νοιώθω τον Ελληνισμό. Σε όποια γωνιά του Ελληνισμού και αν βρεθώ, θα πασχίζω πάντα να δυναμώνω, να ξυπνώ, να ζωντανεύω την ψυχή του, και ας γίνει οτι γίνει. Ξυπνώ καθε ύπνο, κεντρίζω καθε βαρεμό, συνδαυλίζω κάθε στάχτη, ξεσκεπάζω καθε σπίθα κρυμμένη και ανάβω κάθε φωτιά σβησμένη, βγάζω κάθε πνοή κουρασμένη και παίζω κάθε χορδή σιωπηλή. Ξυπνώ, ξυπνώ, ξυπνώ και γι αυτό με λεν και ξυπνητήρι…

ΠΑΥΛΟΣ ΜΕΛΑΣ

ΠΑΥΛΟΣ ΜΕΛΑΣ
Είδα στον ύπνο μου τον Παύλο τον Μελά, να παίρνει σάρκα για να πει μια ιστορία για κάποια αγέρωχα κι αδούλωτα μυαλά, που προδιαγράφουν της Πατρίδας την πορεία. .
..

Είχ’ η μορφή του θλίψη, πόνο και οργή, για αυτούς που σήμερα τις τύχες μας ορίζουν, που ασελγούν πάνω σ΄ανθρώπους και σε γη και καθετί Ελληνικό το αφορίζουν.
...
Μέσα στην μπλε του την αντάρτικη στολή και με το χέρι του στη μαύρη τη πιστόλα, δίνει στους άντρες του ξανά την εντολή Ελευθερία και Πατρίδα πάνω από όλα!
...
Αν θες στον ύπνο σου να έρθει ο Μέλας μαζί μ’ αγγέλους, σκοτωμένα παλικάρια, να σε τραβήξουν απ ’τον δρόμο που τραβάς, για να βαδίσεις τα δικά τους τα αχνάρια... ..
.
φέρε στα μάτια σου του Παύλου τη στολή, ορκίσου πάνω της, πως δεν θα τον προδώσεις και συρε να βρεις την δική σου εντολή αφού τον ύπνο του εχθρού μας θα στοιχειώσεις.

  © Free Blogger Templates 'Greenery' by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP