Πέμπτη 7 Απριλίου 2011

Το Βέλγιο -μετά τη Γαλλία- αποφασίζει την πλήρη απαγόρευση της ισλαμικής μαντίλας

Προς την πλήρη απαγόρευση της χρήσης της ισλαμικής μαντίλας ή μπούρκα σε δημόσιους χώρους (π.χ δρόμους, πάρκα, κτήρια και αθλητικές εγκαταστάσεις) οδεύει πλέον το Βέλγιο.

Aναμένεται ότι με τη διαφαινόμενη τυπική έγκριση από την...
Ολομέλεια της Βουλής, το Βέλγιο θα γίνει η δεύτερη, μετά τη Γαλλία, ευρωπαϊκή χώρα που απαγορεύει την μπoύρκα. Είχε προηγηθεί, την προηγούμενη εβδομάδα, η σχεδόν ομόφωνη υπερψήφιση της σχετικής πρότασης νόμου από την επιτροπή εσωτερικών υποθέσεων του βελγικού Κοινοβουλίου.

Αξίζει να σημειωθεί ότι η εν λόγω πρόταση είχε τεθεί προς συζήτηση και εγκριθεί από τη βελγική Βουλή την περασμένη Άνοιξη, αλλά η όλη διαδικασία είχε παραπεμφθεί στις ελληνικές καλένδες λόγω της αιφνιδιαστικής πτώσης της ομοσπονδιακής κυβέρνησης και της προκήρυξης νέων εκλογών. Κατά τη συζήτηση και ψηφοφορία στην αρμόδια κοινοβουλευτική επιτροπή, κάποιες επιφυλάξεις εξέφρασαν οι Πράσινοι, οι οποίοι τελικά συντάχθηκαν και αυτοί με τους υπόλοιπους υποστηρικτές της απαγόρευσης.

Προκειμένου να εφαρμοστεί το μέτρο έγινε επίκληση ορισμένων βασικών αρχών, οι οποίες - σύμφωνα με όσους τάσσονται εναντίον της μπούρκα- καθιστούν αναγκαία την απαγόρευσή της. Οι υποστηρικτές του μέτρου θεωρούν λοιπόν ότι λόγοι ασφαλείας υπαγορεύουν κατ' αρχήν την απαγόρευση της μπούρκα, καθώς αποκλείεται η αναγνώριση της ταυτότητας των προσώπων που τη φορούν, γεγονός που σύμφωνα με τους υπέρμαχους της απαγόρευσης μπορεί να συνιστά απειλή για τη δημόσια τάξη.

Επίκληση γίνεται ακόμη της ανάγκης προστασίας της ανθρώπινης αξιοπρέπειας αλλά και του δικαιώματος χειραφέτησης των γυναικών, καθώς η μπούρκα αντιμετωπίζεται ως σύμβολο καταπίεσης της γυναίκας. Επίσης, η μπούρκα θεωρείται ότι θέτει προσκόμματα στην ενσωμάτωση των μεταναστών στην εγχώρια κοινωνία, στο βαθμό που σταδιακά οδηγεί τις γυναίκες που τη φορούν στο περιθώριο.

Προβλέπεται πάντως ότι ο εν λόγω νόμος θα προβλέπει εξαιρέσεις μόνον σε συγκεκριμένες περιστάσεις ή ενόψει ιδιαίτερων εορτών, ενώ όσες γυναίκες τον παραβιάζουν θα τιμωρούνται με τσουχτερά πρόστιμα, ακόμη και φυλάκιση.

Ωστόσο, στη βελγική κοινή γνώμη εκφράζονται προβληματισμοί για το κατά πόσον η επικείμενη απαγόρευση είναι δυνατόν να στιγματίσει το Βέλγιο ως μια «ισλαμοφοβική» χώρα και να καταφέρει πλήγμα στη διεθνή εικόνα του, πόσο μάλλον όταν άλλες χώρες όπως η Ισπανία και η Ολλανδία εμφανίζονται απρόθυμες να προχωρήσουν προς την ίδια κατεύθυνση.

Στη βελγική κοινή γνώμη εκφράζονται προβληματισμοί για το κατά πόσον η επικείμενη απαγόρευση είναι δυνατόν να στιγματίσει το Βέλγιο ως μια «ισλαμοφοβική» χώρα.
greece-salonika

1 σχόλια:

Ανώνυμος 7 Απριλίου 2011 στις 1:11 π.μ.  

Και να σκεφτεις οτι εδω και μηηηηνες δεν εχουν κυβερνηση !!!
Η Ελλαδα δεν προκειτε να τους φτασει ουτε στα πιο τρελα ονειρα της.

ΙΩΑΝΝΗΣ ΣΥΚΟΥΤΡΗΣ

ΙΩΑΝΝΗΣ ΣΥΚΟΥΤΡΗΣ
"Ο ηρωικός άνθρωπος αισθάνεται πως είναι διαλεγμένος από την Μοίραν ως αγωνιστής και ως μάρτυς - περισσότερον ως μάρτυς, αφού την επιτυχίαν δεν την μετρεί με αποτελέσματα άμεσα, με αριθμούς και μεγέθη, δεν την μετρεί καν διόλου. Είναι το αλεξικέραυνον, που θα συγκεντρώση επάνω του (θα προσελκύση μάλλον εθελουσίως) όλας τας καταιγίδας και όλα τ' αστροπελέκια, διά να προστατευθούν τα κατοικητήρια των ειρηνικών ανθρώπων. Εις την ετοιμότητα του κινδύνου, τον σύρει με ακαταμάχητον έλξιν η αισθητική, θα έλεγα, γοητεία του κινδύνου, η συναίσθησις ότι είναι προνόμιον των ολίγων να συντρίβωνται υπέρ των άλλων υπό των άλλων - το πολυτιμότερον προνόμιον! Ο ηρωικός άνθρωπος δεν είναι το άνθος, δεν είν' ο καρπός - αυτά αντιπροσωπεύουν το παρόν και του παρόντος την ανεπιφύλακτον χαράν. Είναι ο σπόρος που θα ταφή και θα σαπίση δια ν' αναφανή το άνθισμα και το κάρπισμα. Είν' εκείνος που θάπτεται δια να εορτασθή η ανάστασις, και ανάστασις χωρίς ταφήν δεν υπάρχει."

ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΚΑΡΑΙΣΚΑΚΗΣ

ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΚΑΡΑΙΣΚΑΚΗΣ
Απάντηση στο Ρουσίτ Πασά στα 1822

''Πασά μου, μου στέλνεις ένα μπουγιουρντί, μου λες να προσκυνήσω, και εγώ πασά μου ερώτησα τον πούτσο μου τον ίδιο, και αυτός μου αποκρίθηκε να μη σε προσκυνήσω κι αν ερθείς επάνω μου ευθύς να πολεμίσω''

Και απάντηση στον Σιλιχτάρ Μπόδα στα 1823

''Γαμώ την πίστιν σας και τον Μωχαμέτη σας. Δεν εντρέπεσθε να ζητείτε «από ημάς» συνθήκην με «έναν» κοντζιά σκατο-Σουλτάν Μαχμούτην -να τον χέσω και αυτόν και τον Βεζίρην σας και τον Εβραίον Σιλιχτάρ Μπόδα την πουτάνα! - Άμα ζήσω, θα τους γαμήσω. Άμα πεθάνω, θα μου κλάσουν τον πούτσο''

ΠΕΡΙΚΛΗΣ ΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ

ΠΕΡΙΚΛΗΣ ΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
"Φυλάτε τη Γη σας και την Τιμή της μόνο με Σπαθί. Πάψετε σαπιοδάσκαλοι και σαπιορήτορες- ΑΝΑΦΟΡΑΤΖΗΔΕΣ- να εξευτελίζετε τη Φυλή. Πάψετε παλιόγρηες τις κλάψες, τα σάλια, τα μελάνια και πιάστε το Σπαθί. Τα πάντα στη Ζωή -Η ΦΥΣΙΣ ΤΟ ΛΕΕΙ- κατακτώνται με το Σπαθί."

ΘΕΟΔΩΡΟΣ ΚΟΛΟΚΟΤΡΩΝΗΣ
















Όταν αποφασίσαμε να κάμωμε την Επανάσταση, δεν εσυλλογισθήκαμε ούτε πόσοι είμεθα ούτε πως δεν έχομε άρματα ούτε ότι οι Τούρκοι εβαστούσαν τα κάστρα και τας πόλεις ούτε κανένας φρόνιμος μας είπε «πού πάτε εδώ να πολεμήσετε με σιταροκάραβα βατσέλα», αλλά ως μία βροχή έπεσε εις όλους μας η επιθυμία της ελευθερίας μας, και όλοι, και ο κλήρος μας και οι προεστοί και οι καπεταναίοι και οι πεπαιδευμένοι και οι έμποροι, μικροί και μεγάλοι, όλοι εσυμφωνήσαμε εις αυτό το σκοπό και εκάμαμε την Επανάσταση. Εις τον πρώτο χρόνο της Επαναστάσεως είχαμε μεγάλη ομόνοια και όλοι ετρέχαμε σύμφωνοι. Ο ένας επήγεν εις τον πόλεμο, ο αδελφός του έφερνε ξύλα, η γυναίκα του εζύμωνε, το παιδί του εκουβαλούσε ψωμί και μπαρουτόβολα εις το στρατόπεδον και εάν αυτή η ομόνοια εβαστούσε ακόμη δύο χρόνους, ηθέλαμε κυριεύσει και την Θεσσαλία και την Μακεδονία, και ίσως εφθάναμε και έως την Κωνσταντινούπολη. Τόσον τρομάξαμε τους Τούρκους, οπού άκουγαν Έλληνα και έφευγαν χίλια μίλια μακρά. Εκατόν Έλληνες έβαζαν πέντε χιλιάδες εμπρός, και ένα καράβι μιαν άρμάδα...

(Μέρος του λόγου που εκφώνησε ο Κολοκοτρώνης στην Πνύκα).

ΙΩΝ ΔΡΑΓΟΥΜΗΣ

ΙΩΝ ΔΡΑΓΟΥΜΗΣ
Δεν με μέλει αν βάλω σε δύσκολη θέση την κυβέρνηση, μια κυβέρνηση που δεν την σέβομαι, δεν είμαι καμωμένος για την κυβέρνηση ή για το κράτος, έγινα για το έθνος, και το ξέρω επειδή γι’ αυτό ίσα-ίσα πονώ. Για την κυβέρνηση μου έρχεται σιχαμός και καταφρόνια, άμα συλλογίζομαι την κυβέρνηση ξεπέφτω, μαργώνω και μαραίνομαι. Σηκώνομαι, ξανοίγω και ανθοβολώ άμα νοιώθω τον Ελληνισμό. Σε όποια γωνιά του Ελληνισμού και αν βρεθώ, θα πασχίζω πάντα να δυναμώνω, να ξυπνώ, να ζωντανεύω την ψυχή του, και ας γίνει οτι γίνει. Ξυπνώ καθε ύπνο, κεντρίζω καθε βαρεμό, συνδαυλίζω κάθε στάχτη, ξεσκεπάζω καθε σπίθα κρυμμένη και ανάβω κάθε φωτιά σβησμένη, βγάζω κάθε πνοή κουρασμένη και παίζω κάθε χορδή σιωπηλή. Ξυπνώ, ξυπνώ, ξυπνώ και γι αυτό με λεν και ξυπνητήρι…

ΠΑΥΛΟΣ ΜΕΛΑΣ

ΠΑΥΛΟΣ ΜΕΛΑΣ
Είδα στον ύπνο μου τον Παύλο τον Μελά, να παίρνει σάρκα για να πει μια ιστορία για κάποια αγέρωχα κι αδούλωτα μυαλά, που προδιαγράφουν της Πατρίδας την πορεία. .
..

Είχ’ η μορφή του θλίψη, πόνο και οργή, για αυτούς που σήμερα τις τύχες μας ορίζουν, που ασελγούν πάνω σ΄ανθρώπους και σε γη και καθετί Ελληνικό το αφορίζουν.
...
Μέσα στην μπλε του την αντάρτικη στολή και με το χέρι του στη μαύρη τη πιστόλα, δίνει στους άντρες του ξανά την εντολή Ελευθερία και Πατρίδα πάνω από όλα!
...
Αν θες στον ύπνο σου να έρθει ο Μέλας μαζί μ’ αγγέλους, σκοτωμένα παλικάρια, να σε τραβήξουν απ ’τον δρόμο που τραβάς, για να βαδίσεις τα δικά τους τα αχνάρια... ..
.
φέρε στα μάτια σου του Παύλου τη στολή, ορκίσου πάνω της, πως δεν θα τον προδώσεις και συρε να βρεις την δική σου εντολή αφού τον ύπνο του εχθρού μας θα στοιχειώσεις.

  © Free Blogger Templates 'Greenery' by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP