Τετάρτη 18 Μαΐου 2011

Δεν θα τιμήσουν την Ποντιακή Γενοκτονία, για να μην…προκαλέσουν!

Αυτή είναι η επιλογή της δημοτικής αρχής της Κομοτηνής, σ’ έναν τόπο βέβαια όπου ούτως ή άλλως η φοβία κι ο ραγιαδισμός χτυπάνε πλέον κόκκινο…

Εκτός του θέματος με τον αντιδήμαρχο Κομοτηνής που παρέστη στις αρχαιρεσίες του αλυτρωτικού BTTDD, υπήρξε...
και ένα ακόμη ζήτημα που έθεσε προ ημερησίας διατάξεως στην ίδια συνεδρίαση (12 Μαΐου 2011) του Δημοτικού Συμβουλίου Κομοτηνής η παράταξη του «Σπάρτακου» μέσω του επικεφαλής του Νεκτάριου Δαπέργολα. Αφορούσε στη διερεύνηση των προθέσεων της νυν δημοτικής αρχής σε σχέση με την επικείμενη (στις 19 Μαΐου) Ημέρα Μνήμης της Γενοκτονίας του Ποντιακού Ελληνισμού, δεδομένου ότι (αν και επισήμως ανακηρυγμένη από το Ελληνικό Κοινοβούλιο) κανείς δεν την τιμούσε επίσημα στην πόλη μας τα προηγούμενα χρόνια (οι μόνοι που πραγματικά την τιμούν αλλά με κάπως…διαφορετικό περιεχόμενο είναι οι τουρκόφρονες μέσα στο Προξενείο Κομοτηνής ή με διάφορες προκλητικές εκδηλώσεις στη μνήμη του φασίστα γενοκτόνου Μουσταφά Κεμάλ). Το κείμενο που κατέθεσε ο “Σπάρτακος” είχε ως εξής:

«Σε μιά βδομάδα η Ελλάδα θυμάται και τιμά τη γενοκτονία των Ελλήνων του Πόντου. Μιά γενοκτονία που το Ελληνικό Κοινοβούλιο αποφάσισε να μνημονεύει επίσημα στις 19 Μαϊου, αλλά η λήθη υπερίσχυσε θεσμικά της μνήμης. Δεν μπορώ να προσπεράσω το γεγονός ότι ο Δήμος μας δεν κάνει κάποιαν εκδήλωση μνήμης για να τιμήσει τους αδικοχαμένους παππούδες μας, τους ανθρώπους που ξερρίζωσαν μαζί τους φεύγοντας μιά ιστορία 2500 ετών από την γή του Πόντου. Και μιλάμε για μια πόλη κι έναν δήμο με χιλιάδες Πόντιους πρόσφυγες, που ήρθαν στη θρακική γη σε κύματα, από την δεκαετία του 1920 μέχρι τις μέρες μας, είτε απευθείας από τον Πόντο είτε μέσω Ρωσίας, Γεωργίας, Καζακστάν κτλ.

Ναι, λέμε – όχι και πολύ…φωναχτά - πως θυμόμαστε την γενοκτονία αλλά συστηματικά δεν ονομάζουμε τον φονιά, τον άνθρωπο που οραματίστηκε τη μικρασιατική γη με μία μόνο γλώσσα και μία θρησκεία. Αντιθέτως, στη Θράκη του παραλόγου, στις 19 Μαΐου, θα τιμήσουμε ιδιωτικώς, χωρίς δηλαδή παρουσία θεσμικών αρχόντων, τη μνήμη των νεκρών μας, ενώ ταυτόχρονα κάποιοι από την Τουρκία θα κάνουν πομπή με τα αυτοκίνητά τους πρός τη Θεσσαλονίκη με συμμετοχή ντόπιων μουσουλμάνων από Κομοτηνή και Ξάνθη για να τιμήσουν τον αυτουργό της σφαγής Μουσταφά Κεμάλ πασά. Παράλληλα, ορισμένοι παράγοντες της μειονοτικής κοινωνίας θα συμμετέχουν και στην γελοία τελετή με το χώμα από τη Θεσσαλονίκη που παραδίδεται κάθε χρόνο στους Κήπους, στην άλλη πλευρά των συνόρων.

Κύριε δήμαρχε, κύριοι σύμβουλοι.

Με τη σύντομη αυτή παρέμβαση θα ήθελα να θέσω το Δημοτικό Συμβούλιο προ των ευθυνών του και να πάρει μιά καθαρή θέση για το θέμα. Πολλοί κάτοικοι της Κομοτηνής νιώθουν προσβεβλημένοι από αυτήν την πράξη. Πώς είναι δυνατόν σήμερα κάποιοι να τιμούν στην Ελλάδα τον Μουσταφά Κεμάλ έχοντας απέναντί τους την σιωπή των θεσμικών παραγόντων; Πάρτε μιά θέση! Ή θα τιμήσετε τον Κεμάλ ή τους αδικοσφαγμένους Ποντίους, δεν γίνεται να είσαι και με τον θύτη και με το θύμα! Είναι καιρός να πάψουμε να κρυβόμαστε πίσω από το δάχτυλό μας…
Ν.Δαπέργολας (Δημ. Σύμβουλος-Επικεφαλής «Σπάρτακου»)

Η απάντηση βέβαια των μελών του Δημοτικού Συμβουλίου απέναντι στην παρέμβαση αυτή του «Σπάρτακου» (αλλά και στην περαιτέρω τοποθέτηση του Ν.Δαπέργολα) ήταν ως επί το πλείστον μια βαθιά, αμήχανη σιωπή. Κανείς, ούτε από τη συμπολίτευση (ΠΑΣΟΚ), αλλά ούτε και από τη μείζονα αντιπολίτευση (ΝΔ), δεν τόλμησε να πάρει θέση επί του ζητήματος, κι ας υπήρχαν βεβαίως ανάμεσά τους και πολλοί Πόντιοι (μερικοί εκ των οποίων μάλιστα και επαγγελματίες…Πόντιοι – φαίνεται όμως ότι η εν λόγω…ποντιοφροσύνη τους έχει την παράδοξη τάση να…εξαντλείται προεκλογικά). Κάτι πήγε να ψελλίσει μόνο ο (εκ του ΚΚΕ) δημ. σύμβουλος Φακιρίδης, λέγοντας ότι η γενοκτονία είναι ένα γεγονός, που έχει πράγματι κάποιαν ιστορική βάση (πάλι καλά!), αλλά καλύτερα να μην το πολυσκαλίζουμε, στον βωμό της ανάγκης για προσέγγιση των λαών. Τα ίδια περίπου σιγομουρμούρισε και η (εκπρόσωπος του Τουρκικού Προξενείου) Σιμπέλ Μουσταφάογλου (ναι, ναι, και τα όργανα της φασιστικής Τουρκίας που δεν υπονομεύουν μόνο συνεχώς την εθνική μας ασφάλεια, αλλά και σπέρνουν καθημερινά στη μειονότητα τον διχασμό και το μίσος έναντι των χριστιανών, κι αυτοί για την προσέγγιση των λαών κόπτονται!!!). Τις απόψεις βεβαίως αυτές (περί δήθεν προσέγγισης των λαών μέσα από το κουκούλωμα και την παραχάραξη της Ιστορίας) δεν τις άφησε αναπάντητες ο Ν.Δαπέργολας, τονίζοντας ότι μόνο η πραγματική γνώση της Ιστορίας θα βοηθήσει τους λαούς να ξεπεράσουν μια μέρα τις διαφορές τους, αντίθετα οι παραχαράξεις και οι διαστρεβλώσεις είναι πάντα εκ του πονηρού, άλλα παιχνίδια εξυπηρετούν και δεν λύνουν το πρόβλημα, καθώς απλώς κουκουλώνουν ζητήματα και αιτίες έντασης και διχασμού, που όσο δεν λύνονται οριστικά βάσει της ιστορικής αλήθειας, θα επανέρχονται συνεχώς στο προσκήνο. Ε, ο Ν.Δαπέργολας, ως Δρ Ιστορίας του ΑΠΘ, δεν αποκλείεται τελικά όλο και κάτι παραπάνω να γνωρίζει περί Ιστορίας από τη Σιμπέλ…

Ας δούμε όμως και την απάντηση του δημάρχου Γιώργου Πετρίδη, που εκ των πραγμάτων έχει και τη μεγαλύτερη βαρύτητα. Η απάντηση ήταν ότι πράγματι τα προηγούμενα χρόνια ο Δήμος δεν προέβαινε σε εκδηλώσεις και ουσιαστικά καλώς έπραττε, επιλέγοντας τη γραμμή της μη όξυνσης των παθών, πράγμα που θα γίνει και φέτος. Όσο για την έννοια του πατριωτισμού, επισήμανε προς τον επικεφαλής του «Σπάρτακου» ότι μαλλον υπάρχει ανάμεσά τους απόκλιση ως προς τι σημαίνει «πατριωτισμός». Ο τελευταίος (σύμφωνα πάντα με τον δήμαρχο) μπορεί να έχει πολλά πρόσωπα και ενίοτε για λόγους εθνικού συμφέροντος μπορεί να εμφανίζεται ακόμα και με μορφές που θυμίζουν φοβικότητα ή και ενδοτικότητα. Ο ίδιος λοιπόν και η παράταξή του διατηρούν τον πατριωτισμό τους, όπως είπε, αλλά επιλέγουν να μην…προκαλούν.

Αφήνουμε φυσικά ασχολίαστες τις δηλώσεις του δημάρχου Κομοτηνής, πέραν του γενικού σχολίου ότι τις θεωρούμε κωμικοτραγικές: δηλαδή, τραγικές ως προς το περιεχόμενό τους και την εξόφθαλμη δειλία την οποία κρύβουν και ταυτόχρονα κωμικές ως προς τη μορφή της επιχειρηματολογίας η οποία επελέχθη για να δικαιολογηθούν τα αδικαιολόγητα και να βαφτιστούν (για μια ακόμη φορά) το ψάρι κρέας, η φοβία πατριωτισμός και η…σφαγή συνωστισμός. Δεν μπορούμε ωστόσο να μην επισημάνουμε και την άποψη περί προκλήσεως. Δεν προκαλεί δηλαδή η παρουσία του αντιδημάρχου του σε υπονομευτικές τουρκοεκδηλώσεις και θα προκαλούσε με μια απλή και σεμνή (κανείς δεν θέλει κορώνες, για μέρα πένθους μιλάμε άλλωστε) απότιση τιμής στο αίμα των παππούδων μας; Τι να πούμε όμως, ζούμε σε μια εποχή που ακόμη και οι πιο απλές λέξεις έχουν χάσει πλέον το νόημά τους και χρήζουν, όπως φαίνεται, άμεσου επαναπροσδιορισμού…

Πως το έγραφε στ’ αλήθεια στον επίλογό του το κείμενο του «Σπάρτακου»; Ότι «είναι καιρός να πάψουμε να κρυβόμαστε πίσω από το δάχτυλό μας»; Φαίνεται δυστυχώς ότι για τους περισσότερους δεν είναι ακόμη καιρός. Ούτε για να πάψουμε να κρυβόμαστε πίσω απ’ το δάχτυλό μας, ούτε για να σταματήσουμε να κρύβουμε και τα κεφάλια μας μέσα στην άμμο, όπως οι στρουθοκάμηλοι. Καλήνύχτα…
proxeneio-stop

ΙΩΑΝΝΗΣ ΣΥΚΟΥΤΡΗΣ

ΙΩΑΝΝΗΣ ΣΥΚΟΥΤΡΗΣ
"Ο ηρωικός άνθρωπος αισθάνεται πως είναι διαλεγμένος από την Μοίραν ως αγωνιστής και ως μάρτυς - περισσότερον ως μάρτυς, αφού την επιτυχίαν δεν την μετρεί με αποτελέσματα άμεσα, με αριθμούς και μεγέθη, δεν την μετρεί καν διόλου. Είναι το αλεξικέραυνον, που θα συγκεντρώση επάνω του (θα προσελκύση μάλλον εθελουσίως) όλας τας καταιγίδας και όλα τ' αστροπελέκια, διά να προστατευθούν τα κατοικητήρια των ειρηνικών ανθρώπων. Εις την ετοιμότητα του κινδύνου, τον σύρει με ακαταμάχητον έλξιν η αισθητική, θα έλεγα, γοητεία του κινδύνου, η συναίσθησις ότι είναι προνόμιον των ολίγων να συντρίβωνται υπέρ των άλλων υπό των άλλων - το πολυτιμότερον προνόμιον! Ο ηρωικός άνθρωπος δεν είναι το άνθος, δεν είν' ο καρπός - αυτά αντιπροσωπεύουν το παρόν και του παρόντος την ανεπιφύλακτον χαράν. Είναι ο σπόρος που θα ταφή και θα σαπίση δια ν' αναφανή το άνθισμα και το κάρπισμα. Είν' εκείνος που θάπτεται δια να εορτασθή η ανάστασις, και ανάστασις χωρίς ταφήν δεν υπάρχει."

ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΚΑΡΑΙΣΚΑΚΗΣ

ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΚΑΡΑΙΣΚΑΚΗΣ
Απάντηση στο Ρουσίτ Πασά στα 1822

''Πασά μου, μου στέλνεις ένα μπουγιουρντί, μου λες να προσκυνήσω, και εγώ πασά μου ερώτησα τον πούτσο μου τον ίδιο, και αυτός μου αποκρίθηκε να μη σε προσκυνήσω κι αν ερθείς επάνω μου ευθύς να πολεμίσω''

Και απάντηση στον Σιλιχτάρ Μπόδα στα 1823

''Γαμώ την πίστιν σας και τον Μωχαμέτη σας. Δεν εντρέπεσθε να ζητείτε «από ημάς» συνθήκην με «έναν» κοντζιά σκατο-Σουλτάν Μαχμούτην -να τον χέσω και αυτόν και τον Βεζίρην σας και τον Εβραίον Σιλιχτάρ Μπόδα την πουτάνα! - Άμα ζήσω, θα τους γαμήσω. Άμα πεθάνω, θα μου κλάσουν τον πούτσο''

ΠΕΡΙΚΛΗΣ ΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ

ΠΕΡΙΚΛΗΣ ΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
"Φυλάτε τη Γη σας και την Τιμή της μόνο με Σπαθί. Πάψετε σαπιοδάσκαλοι και σαπιορήτορες- ΑΝΑΦΟΡΑΤΖΗΔΕΣ- να εξευτελίζετε τη Φυλή. Πάψετε παλιόγρηες τις κλάψες, τα σάλια, τα μελάνια και πιάστε το Σπαθί. Τα πάντα στη Ζωή -Η ΦΥΣΙΣ ΤΟ ΛΕΕΙ- κατακτώνται με το Σπαθί."

ΘΕΟΔΩΡΟΣ ΚΟΛΟΚΟΤΡΩΝΗΣ
















Όταν αποφασίσαμε να κάμωμε την Επανάσταση, δεν εσυλλογισθήκαμε ούτε πόσοι είμεθα ούτε πως δεν έχομε άρματα ούτε ότι οι Τούρκοι εβαστούσαν τα κάστρα και τας πόλεις ούτε κανένας φρόνιμος μας είπε «πού πάτε εδώ να πολεμήσετε με σιταροκάραβα βατσέλα», αλλά ως μία βροχή έπεσε εις όλους μας η επιθυμία της ελευθερίας μας, και όλοι, και ο κλήρος μας και οι προεστοί και οι καπεταναίοι και οι πεπαιδευμένοι και οι έμποροι, μικροί και μεγάλοι, όλοι εσυμφωνήσαμε εις αυτό το σκοπό και εκάμαμε την Επανάσταση. Εις τον πρώτο χρόνο της Επαναστάσεως είχαμε μεγάλη ομόνοια και όλοι ετρέχαμε σύμφωνοι. Ο ένας επήγεν εις τον πόλεμο, ο αδελφός του έφερνε ξύλα, η γυναίκα του εζύμωνε, το παιδί του εκουβαλούσε ψωμί και μπαρουτόβολα εις το στρατόπεδον και εάν αυτή η ομόνοια εβαστούσε ακόμη δύο χρόνους, ηθέλαμε κυριεύσει και την Θεσσαλία και την Μακεδονία, και ίσως εφθάναμε και έως την Κωνσταντινούπολη. Τόσον τρομάξαμε τους Τούρκους, οπού άκουγαν Έλληνα και έφευγαν χίλια μίλια μακρά. Εκατόν Έλληνες έβαζαν πέντε χιλιάδες εμπρός, και ένα καράβι μιαν άρμάδα...

(Μέρος του λόγου που εκφώνησε ο Κολοκοτρώνης στην Πνύκα).

ΙΩΝ ΔΡΑΓΟΥΜΗΣ

ΙΩΝ ΔΡΑΓΟΥΜΗΣ
Δεν με μέλει αν βάλω σε δύσκολη θέση την κυβέρνηση, μια κυβέρνηση που δεν την σέβομαι, δεν είμαι καμωμένος για την κυβέρνηση ή για το κράτος, έγινα για το έθνος, και το ξέρω επειδή γι’ αυτό ίσα-ίσα πονώ. Για την κυβέρνηση μου έρχεται σιχαμός και καταφρόνια, άμα συλλογίζομαι την κυβέρνηση ξεπέφτω, μαργώνω και μαραίνομαι. Σηκώνομαι, ξανοίγω και ανθοβολώ άμα νοιώθω τον Ελληνισμό. Σε όποια γωνιά του Ελληνισμού και αν βρεθώ, θα πασχίζω πάντα να δυναμώνω, να ξυπνώ, να ζωντανεύω την ψυχή του, και ας γίνει οτι γίνει. Ξυπνώ καθε ύπνο, κεντρίζω καθε βαρεμό, συνδαυλίζω κάθε στάχτη, ξεσκεπάζω καθε σπίθα κρυμμένη και ανάβω κάθε φωτιά σβησμένη, βγάζω κάθε πνοή κουρασμένη και παίζω κάθε χορδή σιωπηλή. Ξυπνώ, ξυπνώ, ξυπνώ και γι αυτό με λεν και ξυπνητήρι…

ΠΑΥΛΟΣ ΜΕΛΑΣ

ΠΑΥΛΟΣ ΜΕΛΑΣ
Είδα στον ύπνο μου τον Παύλο τον Μελά, να παίρνει σάρκα για να πει μια ιστορία για κάποια αγέρωχα κι αδούλωτα μυαλά, που προδιαγράφουν της Πατρίδας την πορεία. .
..

Είχ’ η μορφή του θλίψη, πόνο και οργή, για αυτούς που σήμερα τις τύχες μας ορίζουν, που ασελγούν πάνω σ΄ανθρώπους και σε γη και καθετί Ελληνικό το αφορίζουν.
...
Μέσα στην μπλε του την αντάρτικη στολή και με το χέρι του στη μαύρη τη πιστόλα, δίνει στους άντρες του ξανά την εντολή Ελευθερία και Πατρίδα πάνω από όλα!
...
Αν θες στον ύπνο σου να έρθει ο Μέλας μαζί μ’ αγγέλους, σκοτωμένα παλικάρια, να σε τραβήξουν απ ’τον δρόμο που τραβάς, για να βαδίσεις τα δικά τους τα αχνάρια... ..
.
φέρε στα μάτια σου του Παύλου τη στολή, ορκίσου πάνω της, πως δεν θα τον προδώσεις και συρε να βρεις την δική σου εντολή αφού τον ύπνο του εχθρού μας θα στοιχειώσεις.

  © Free Blogger Templates 'Greenery' by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP