Τρίτη 17 Μαΐου 2011

Στην Ελλάδα η καμαριέρα θα ήταν στο ψυχιατρείο ή στη φυλακή;

«Ψυχαναλυτές, ψυχίατροι και λογοτέχνες προσπαθούν να ερμηνεύσουν την απροσδόκητη -ή όχι και τόσο απροσδόκητη- πράξη για την οποία κατηγορείται ο Ντομινίκ Στρος-Καν. «Η πρώτη αντίδραση είναι η κατάπληξη. Σε μια περίοδο της ζωής του που ήταν περισσότερο από ποτέ αντικείμενο παρατήρησης από τα μέσα ενημέρωσης, που εξεταζόταν...
η παραμικρή του κίνηση, δήλωση και χειρονομία, ο Ντομινίκ Στρος-Καν κάνει (αν φυσικά αυτό επιβεβαιωθεί) αυτό που περίμεναν όλοι όσοι τον παρακολουθούσαν.

Είναι πραγματικά απίστευτο. Στην ψυχανάλυση, αυτό ονομάζεται παραπραξία. Είναι μια πράξη που υπακούει στις προσδοκίες αυτών που σε παρατηρούν και στρέφεται εναντίον των συμφερόντων σου». Τα παραπάνω αναφέρει στην εφημερίδα Liberation ο Αλέν Ντιντιέ Βέιγ, ψυχίατρος, ψυχαναλυτής και μέλος της φροϋδικής σχολής. Σύμφωνα με την ερμηνεία αυτή, η πράξη του Στρος-Καν (εφόσον επιβεβαιωθεί) είναι παράλογη. Θα μπορούσε να δώσει όμως κανείς και την αντίθετη ερμηνεία. Σε μια περίοδο που η ατμόσφαιρα γύρω από τον εν δυνάμει υποψήφιο πρόεδρο της Γαλλίας είναι αποπνικτική, ενεργοποιείται το καταπιεσμένο πρωτόγονο σεξουαλικό ένστικτο. Και η ενεργοποίηση αυτή αποτελεί επιτυχία για τους αντιπάλους του».

Τώρα εξηγούνται όλα. Το καταπιεσμένο ένστικτο ξεσπά πάνω σε λαούς, πάνω σε φαιδρούς, πάνω σε καμαριέρες, συρταριέρες. Είναι αυτός που έδινε συμβουλές για συγκράτηση …δαπανών; Αναρωτιέται κανείς αν το ίδιο περιστατικό είχε συμβεί στην Ελλάδα: η καμαριέρα θα ήταν στο Ψυχιατρείο ή στη φυλακή;

Κανείς δεν μπορεί να αποκλείσει την περίπτωση της παγίδας, τονίζει ο Γάλλος ψυχαναλυτής. Τις τελευταίες ημέρες, άλλωστε, έγιναν πολλές επιθέσεις εναντίον του για την Πόρσε και τα ρούχα που ράβει στην Αμερική. Ακριβώς γι’ αυτό όμως, ο άνθρωπος αυτός θα έπρεπε να προσέχει. Εάν δεν μπορεί να προφυλαχθεί από μια τέτοια παγίδα, εάν κάνει ένα τέτοιο λάθος κρίσης, αναρωτιέται κανείς για τα αποτελέσματα που επιφέρει η άσκηση της εξουσίας. Ο Στρος-Καν θα μπορούσε να μείνει εκεί που ήταν και να υπερασπιστεί τον εαυτό του. Αντίθετα, δίνει την εντύπωση ότι προσπαθεί να δραπετεύσει. Με την έννοια αυτή, παίζει ένα μέρος του ρόλου που περιμένουν απ’ αυτόν οι αντίπαλοί του. Πρόκειται για μια καταστροφή. Κι ακόμη χειρότερα, για μια προαναγγελθείσα καταστροφή. Ένας άλλος Γάλλος ψυχίατρος, ο 37χρονος Λοράν Καριλά, επισημαίνει στην ίδια εφημερίδα μια άλλη διάσταση: Άλλο άσκηση γοητείας κι άλλο σεξουαλική επίθεση. Η παθολογική άσκηση γοητείας συνίσταται στην καταδίωξη ενός άνδρα ή μιας γυναίκας και η αποζημίωση είναι ακριβώς αυτό που επιδιώκεται.

Αυτό δεν έχει καμιά σχέση με τη σεξουαλική επίθεση, που είναι κάτι πολύ σπάνιο. Ο εθισμός στο σεξ είναι μια παθολογία και δεν διαφέρει για μας από τον εθισμό στα ναρκωτικά, τον καπνό ή το αλκοόλ. Ο εθισμένος στο σεξ είναι ένας άνθρωπος που θέλει με πάθος να καταναλώσει, και το πάθος του αυτό δεν μπορεί να το διαχειριστεί, ακόμη κι αν γνωρίζει ότι του κάνει κακό. Δεν είναι όμως βίαιος. Για να ικανοποιήσει το πάθος του, μπορεί να δει μια πορνογραφική ταινία ή να σερφάρει στο Internet. Και κάτι ακόμη: ο εθισμός στο σεξ δεν έχει καμιά σχέση με την άσκηση εξουσίας. Αφορά όλο τον κόσμο».

Και παγίδα να ήταν, το τσίμπησε το τυρί μια χαρά. Να δεις που τελικά θα τον βάλουν σε κλινική αποτοξίνωσης. Μία τσόντα ανά τρεις ημέρες, μετά ανά εβδομάδα κτλ. Κάτι σαν σεξουαλική μεθαδόνη. Κάτι τέτοιο είχε κι ο Κλίντον αλλά διασφάλιζε πρώτα τη…συναίνεση. Ο Ντομινίκ φαίνεται ότι λειτουργεί με την …εικαζόμενη συναίνεση.

«Φιλοσοφικό ήρωα» χαρακτηρίζει τον Στρος Καν ο Γάλλος συγγραφέας Λουί ντε Μιραντά, με άρθρο του στη Liberation. Κατά την άποψή του, o επικεφαλής του ΔΝΤ κατά βάθος χαίρεται σήμερα. Γιατί με την πράξη του στο Sofitel αρνήθηκε το μέλλον που όλοι οι άλλοι είχαν χαράξει γι’ αυτόν. Με την έννοια αυτή, η επίθεση που φέρεται να έκανε στην καμαριέρα αποτελεί μια τρελή πράξη απόλυτης απελευθέρωσης, σχεδόν ένα έργο τέχνης. Ο Ντομινίκ Στρος Καν είναι σύμπτωμα της εποχής μας, συνεχίζει ο Γάλλος λογοτέχνης. Η βαναυσότητα και ο ορθολογισμός παλεύουν μέσα του μέχρις εσχάτων. Ένα μέρος του θέλει το χάος, στο βαθμό που μπορεί εκεί να ικανοποιήσει την πείνα του. Ένα άλλο εκλογικεύει, οργανώνει, βάζει τάξη. Ως πρόεδρος, θα ήταν επικίνδυνος, ένα είδος υπερ-Σαρκοζί, καθώς ο σημερινός πρόεδρος είναι ήδη σε μεγάλο βαθμό έρμαιο των παθών του. Ανάμεσα στους δύο άνδρες παρατηρείται μια ανησυχητική συνέχεια, ανησυχητική ως προς το υποσυνείδητο των Γάλλων. Ο λαός αυτός θέλει αίμα. Γιατί; Ίσως επειδή το τρίπτυχο «ελευθερία, ισότητα, αδελφοσύνη» του προκαλεί ασφυξία.

Γλίτωσαν οι Γάλλοι έναν βαθιά συμπλεγματικό και παράφρονα άνθρωπο. Βέβαια ο σωβινισμός τους δέχτηκε ένα καίριο πλήγμα. Η εικόνα ενός ισχυρού με χειροπέδες ευφραίνει τις ψυχές του κόσμου. Για παράδειγμα: υπάρχει Έλληνας που δεν ευχαριστήθηκε, που δεν γέλασε με το κάζο του μέγα και τρανού Στρος Καν; Μωρέ γέλασε το χειλάκι του κάθε πικραμένου από το Μνημόνιο…

Μ.Ο.
antinews

ΙΩΑΝΝΗΣ ΣΥΚΟΥΤΡΗΣ

ΙΩΑΝΝΗΣ ΣΥΚΟΥΤΡΗΣ
"Ο ηρωικός άνθρωπος αισθάνεται πως είναι διαλεγμένος από την Μοίραν ως αγωνιστής και ως μάρτυς - περισσότερον ως μάρτυς, αφού την επιτυχίαν δεν την μετρεί με αποτελέσματα άμεσα, με αριθμούς και μεγέθη, δεν την μετρεί καν διόλου. Είναι το αλεξικέραυνον, που θα συγκεντρώση επάνω του (θα προσελκύση μάλλον εθελουσίως) όλας τας καταιγίδας και όλα τ' αστροπελέκια, διά να προστατευθούν τα κατοικητήρια των ειρηνικών ανθρώπων. Εις την ετοιμότητα του κινδύνου, τον σύρει με ακαταμάχητον έλξιν η αισθητική, θα έλεγα, γοητεία του κινδύνου, η συναίσθησις ότι είναι προνόμιον των ολίγων να συντρίβωνται υπέρ των άλλων υπό των άλλων - το πολυτιμότερον προνόμιον! Ο ηρωικός άνθρωπος δεν είναι το άνθος, δεν είν' ο καρπός - αυτά αντιπροσωπεύουν το παρόν και του παρόντος την ανεπιφύλακτον χαράν. Είναι ο σπόρος που θα ταφή και θα σαπίση δια ν' αναφανή το άνθισμα και το κάρπισμα. Είν' εκείνος που θάπτεται δια να εορτασθή η ανάστασις, και ανάστασις χωρίς ταφήν δεν υπάρχει."

ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΚΑΡΑΙΣΚΑΚΗΣ

ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΚΑΡΑΙΣΚΑΚΗΣ
Απάντηση στο Ρουσίτ Πασά στα 1822

''Πασά μου, μου στέλνεις ένα μπουγιουρντί, μου λες να προσκυνήσω, και εγώ πασά μου ερώτησα τον πούτσο μου τον ίδιο, και αυτός μου αποκρίθηκε να μη σε προσκυνήσω κι αν ερθείς επάνω μου ευθύς να πολεμίσω''

Και απάντηση στον Σιλιχτάρ Μπόδα στα 1823

''Γαμώ την πίστιν σας και τον Μωχαμέτη σας. Δεν εντρέπεσθε να ζητείτε «από ημάς» συνθήκην με «έναν» κοντζιά σκατο-Σουλτάν Μαχμούτην -να τον χέσω και αυτόν και τον Βεζίρην σας και τον Εβραίον Σιλιχτάρ Μπόδα την πουτάνα! - Άμα ζήσω, θα τους γαμήσω. Άμα πεθάνω, θα μου κλάσουν τον πούτσο''

ΠΕΡΙΚΛΗΣ ΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ

ΠΕΡΙΚΛΗΣ ΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
"Φυλάτε τη Γη σας και την Τιμή της μόνο με Σπαθί. Πάψετε σαπιοδάσκαλοι και σαπιορήτορες- ΑΝΑΦΟΡΑΤΖΗΔΕΣ- να εξευτελίζετε τη Φυλή. Πάψετε παλιόγρηες τις κλάψες, τα σάλια, τα μελάνια και πιάστε το Σπαθί. Τα πάντα στη Ζωή -Η ΦΥΣΙΣ ΤΟ ΛΕΕΙ- κατακτώνται με το Σπαθί."

ΘΕΟΔΩΡΟΣ ΚΟΛΟΚΟΤΡΩΝΗΣ
















Όταν αποφασίσαμε να κάμωμε την Επανάσταση, δεν εσυλλογισθήκαμε ούτε πόσοι είμεθα ούτε πως δεν έχομε άρματα ούτε ότι οι Τούρκοι εβαστούσαν τα κάστρα και τας πόλεις ούτε κανένας φρόνιμος μας είπε «πού πάτε εδώ να πολεμήσετε με σιταροκάραβα βατσέλα», αλλά ως μία βροχή έπεσε εις όλους μας η επιθυμία της ελευθερίας μας, και όλοι, και ο κλήρος μας και οι προεστοί και οι καπεταναίοι και οι πεπαιδευμένοι και οι έμποροι, μικροί και μεγάλοι, όλοι εσυμφωνήσαμε εις αυτό το σκοπό και εκάμαμε την Επανάσταση. Εις τον πρώτο χρόνο της Επαναστάσεως είχαμε μεγάλη ομόνοια και όλοι ετρέχαμε σύμφωνοι. Ο ένας επήγεν εις τον πόλεμο, ο αδελφός του έφερνε ξύλα, η γυναίκα του εζύμωνε, το παιδί του εκουβαλούσε ψωμί και μπαρουτόβολα εις το στρατόπεδον και εάν αυτή η ομόνοια εβαστούσε ακόμη δύο χρόνους, ηθέλαμε κυριεύσει και την Θεσσαλία και την Μακεδονία, και ίσως εφθάναμε και έως την Κωνσταντινούπολη. Τόσον τρομάξαμε τους Τούρκους, οπού άκουγαν Έλληνα και έφευγαν χίλια μίλια μακρά. Εκατόν Έλληνες έβαζαν πέντε χιλιάδες εμπρός, και ένα καράβι μιαν άρμάδα...

(Μέρος του λόγου που εκφώνησε ο Κολοκοτρώνης στην Πνύκα).

ΙΩΝ ΔΡΑΓΟΥΜΗΣ

ΙΩΝ ΔΡΑΓΟΥΜΗΣ
Δεν με μέλει αν βάλω σε δύσκολη θέση την κυβέρνηση, μια κυβέρνηση που δεν την σέβομαι, δεν είμαι καμωμένος για την κυβέρνηση ή για το κράτος, έγινα για το έθνος, και το ξέρω επειδή γι’ αυτό ίσα-ίσα πονώ. Για την κυβέρνηση μου έρχεται σιχαμός και καταφρόνια, άμα συλλογίζομαι την κυβέρνηση ξεπέφτω, μαργώνω και μαραίνομαι. Σηκώνομαι, ξανοίγω και ανθοβολώ άμα νοιώθω τον Ελληνισμό. Σε όποια γωνιά του Ελληνισμού και αν βρεθώ, θα πασχίζω πάντα να δυναμώνω, να ξυπνώ, να ζωντανεύω την ψυχή του, και ας γίνει οτι γίνει. Ξυπνώ καθε ύπνο, κεντρίζω καθε βαρεμό, συνδαυλίζω κάθε στάχτη, ξεσκεπάζω καθε σπίθα κρυμμένη και ανάβω κάθε φωτιά σβησμένη, βγάζω κάθε πνοή κουρασμένη και παίζω κάθε χορδή σιωπηλή. Ξυπνώ, ξυπνώ, ξυπνώ και γι αυτό με λεν και ξυπνητήρι…

ΠΑΥΛΟΣ ΜΕΛΑΣ

ΠΑΥΛΟΣ ΜΕΛΑΣ
Είδα στον ύπνο μου τον Παύλο τον Μελά, να παίρνει σάρκα για να πει μια ιστορία για κάποια αγέρωχα κι αδούλωτα μυαλά, που προδιαγράφουν της Πατρίδας την πορεία. .
..

Είχ’ η μορφή του θλίψη, πόνο και οργή, για αυτούς που σήμερα τις τύχες μας ορίζουν, που ασελγούν πάνω σ΄ανθρώπους και σε γη και καθετί Ελληνικό το αφορίζουν.
...
Μέσα στην μπλε του την αντάρτικη στολή και με το χέρι του στη μαύρη τη πιστόλα, δίνει στους άντρες του ξανά την εντολή Ελευθερία και Πατρίδα πάνω από όλα!
...
Αν θες στον ύπνο σου να έρθει ο Μέλας μαζί μ’ αγγέλους, σκοτωμένα παλικάρια, να σε τραβήξουν απ ’τον δρόμο που τραβάς, για να βαδίσεις τα δικά τους τα αχνάρια... ..
.
φέρε στα μάτια σου του Παύλου τη στολή, ορκίσου πάνω της, πως δεν θα τον προδώσεις και συρε να βρεις την δική σου εντολή αφού τον ύπνο του εχθρού μας θα στοιχειώσεις.

  © Free Blogger Templates 'Greenery' by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP