Κατά 22 % μειωμένος ο προϋπολογισμός των Ελλήνων
Σε περικοπές των αγορών τους κατά την εορταστική περίοδο των Χριστουγέννων θα προχωρήσουν οι Έλληνες καταναλωτές και φέτος, καθώς η απαισιοδοξία τους όχι μόνο επιμένει, αλλά και επιδεινώνεται.
Αυτό είναι το συμπέρασμα της 14ης ετήσιας ευρωπαϊκής έρευνας της Deloitte για τις καταναλωτικές συνήθειες κατά τη χριστουγεννιάτικη περίοδο.
Η μελέτη καλύπτει συνολικά 18 χώρες, μεταξύ των οποίων και η Ελλάδα. Κατά τη δεύτερη και τρίτη εβδομάδα του Σεπτεμβρίου, τέθηκαν ερωτήματα σε 18.354 άτομα, ηλικίας μεταξύ 18-65 ετών, προκειμένου να αξιολογηθεί ο τρόπος σκέψης τους και να καταγραφούν οι προγραμματισμένες δαπάνες σε δώρα, διασκέδαση εκτός σπιτιού και φαγητό για τα γιορτινά γεύματα.
Τα αποτελέσματα της έρευνας δείχνουν ότι οι Έλληνες είναι οι πιο απογοητευμένοι καταναλωτές, σε σύγκριση με το υπόλοιπο δείγμα, σχετικά με την κατάσταση της οικονομίας. Το 92% υποστηρίζει ότι η οικονομία βρίσκεται σε ύφεση και το 81% δηλώνει ότι έχει περιοριστεί η αγοραστική του δύναμη.
Το δυσμενές οικονομικό περιβάλλον θα οδηγήσει τους Έλληνες να προβούν σε περαιτέρω περικοπή του ήδη μειωμένου χριστουγεννιάτικου προϋπολογισμού τους κατά 22%. Οι καταναλωτές θα είναι συγκρατημένοι, προετοιμασμένοι να προσφέρουν δώρα σε μικρότερο αριθμό ατόμων, λιγότερο παρορμητικοί, αλλά και προσεκτικοί ως προς τις τιμές και τη χρηστικότητα των δώρων και των προϊόντων, που πρόκειται να αγοράσουν φέτος τα Χριστούγεννα.
Ειδικότερα ότι θα περιορίσουν τη χρήση της πίστωσης, θα αγοράσουν προϊόντα που βρίσκονται σε έκπτωση και θα στραφούν στα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας. Την ίδια στιγμή, είναι προετοιμασμένοι να περικόψουν τις δαπάνες τους για ένδυση (87%), εξόδους για φαγητό (86%), οικιακά αγαθά, όπως τηλεοράσεις, υπολογιστές, έπιπλα, (83%) και διασκέδαση (80%), ενώ λιγότερο διατεθειμένοι φαίνονται να περικόψουν τα έξοδά τους σε τρόφιμα.
Τι συμβαίνει στην Ευρώπη
Το 2011, οι ευρωπαίοι καταναλωτές αναμένουν να διαθέσουν κατά μέσο όρο 587 ευρώ για τους εορτασμούς της χριστουγεννιάτικης περιόδου, σχεδόν 0,8% λιγότερο, σε σχέση με πέρυσι.
Χώρες στις οποίες αναμένεται μείωση των συνολικών δαπανών κατά τη Χριστουγεννιάτικη περίοδο, για δεύτερη συνεχή χρονιά είναι οι Ελλάδα (-21%), Ιρλανδία (-7.4%), Πορτογαλία (-7.9%), Ιταλία (-2.3%) και Ολλανδία (-2.9%).
Χώρες όπου υπάρχει μία μικρή αύξηση στο χριστουγεννιάτικο προϋπολογισμό είναι οι Ελβετία (+0.3%), Λουξεμβούργο (+0.8%), Γαλλία (+1.9%), Ισπανία (+1.9%) και Βέλγιο (+2.2%).
Τέλος, χώρες που παρουσιάζουν μία σχετικά σημαντική άνοδο στον προϋπολογισμό των Χριστουγέννων είναι οιΤσεχία (+2.5%), Πολωνία (+4.1%), Γερμανία (4.3%), Σλοβακία (+6.6%) και Φινλανδία (+6.8%).
Αυτό είναι το συμπέρασμα της 14ης ετήσιας ευρωπαϊκής έρευνας της Deloitte για τις καταναλωτικές συνήθειες κατά τη χριστουγεννιάτικη περίοδο.
Η μελέτη καλύπτει συνολικά 18 χώρες, μεταξύ των οποίων και η Ελλάδα. Κατά τη δεύτερη και τρίτη εβδομάδα του Σεπτεμβρίου, τέθηκαν ερωτήματα σε 18.354 άτομα, ηλικίας μεταξύ 18-65 ετών, προκειμένου να αξιολογηθεί ο τρόπος σκέψης τους και να καταγραφούν οι προγραμματισμένες δαπάνες σε δώρα, διασκέδαση εκτός σπιτιού και φαγητό για τα γιορτινά γεύματα.
Τα αποτελέσματα της έρευνας δείχνουν ότι οι Έλληνες είναι οι πιο απογοητευμένοι καταναλωτές, σε σύγκριση με το υπόλοιπο δείγμα, σχετικά με την κατάσταση της οικονομίας. Το 92% υποστηρίζει ότι η οικονομία βρίσκεται σε ύφεση και το 81% δηλώνει ότι έχει περιοριστεί η αγοραστική του δύναμη.
Το δυσμενές οικονομικό περιβάλλον θα οδηγήσει τους Έλληνες να προβούν σε περαιτέρω περικοπή του ήδη μειωμένου χριστουγεννιάτικου προϋπολογισμού τους κατά 22%. Οι καταναλωτές θα είναι συγκρατημένοι, προετοιμασμένοι να προσφέρουν δώρα σε μικρότερο αριθμό ατόμων, λιγότερο παρορμητικοί, αλλά και προσεκτικοί ως προς τις τιμές και τη χρηστικότητα των δώρων και των προϊόντων, που πρόκειται να αγοράσουν φέτος τα Χριστούγεννα.
Ειδικότερα ότι θα περιορίσουν τη χρήση της πίστωσης, θα αγοράσουν προϊόντα που βρίσκονται σε έκπτωση και θα στραφούν στα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας. Την ίδια στιγμή, είναι προετοιμασμένοι να περικόψουν τις δαπάνες τους για ένδυση (87%), εξόδους για φαγητό (86%), οικιακά αγαθά, όπως τηλεοράσεις, υπολογιστές, έπιπλα, (83%) και διασκέδαση (80%), ενώ λιγότερο διατεθειμένοι φαίνονται να περικόψουν τα έξοδά τους σε τρόφιμα.
Τι συμβαίνει στην Ευρώπη
Το 2011, οι ευρωπαίοι καταναλωτές αναμένουν να διαθέσουν κατά μέσο όρο 587 ευρώ για τους εορτασμούς της χριστουγεννιάτικης περιόδου, σχεδόν 0,8% λιγότερο, σε σχέση με πέρυσι.
Χώρες στις οποίες αναμένεται μείωση των συνολικών δαπανών κατά τη Χριστουγεννιάτικη περίοδο, για δεύτερη συνεχή χρονιά είναι οι Ελλάδα (-21%), Ιρλανδία (-7.4%), Πορτογαλία (-7.9%), Ιταλία (-2.3%) και Ολλανδία (-2.9%).
Χώρες όπου υπάρχει μία μικρή αύξηση στο χριστουγεννιάτικο προϋπολογισμό είναι οι Ελβετία (+0.3%), Λουξεμβούργο (+0.8%), Γαλλία (+1.9%), Ισπανία (+1.9%) και Βέλγιο (+2.2%).
Τέλος, χώρες που παρουσιάζουν μία σχετικά σημαντική άνοδο στον προϋπολογισμό των Χριστουγέννων είναι οιΤσεχία (+2.5%), Πολωνία (+4.1%), Γερμανία (4.3%), Σλοβακία (+6.6%) και Φινλανδία (+6.8%).
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου