Τετάρτη 28 Μαρτίου 2012

Και τις δέρνουν και φυλακίζονται

Για τις Αφγανές η προσπάθεια να γλιτώσουν από την ενδοοικογενειακή βία, την κακομεταχείρηση, την εξώθηση στην πορνεία μπορεί να τις οδηγήσει στη φυλακή, ενώ ο δράστης να κυκλοφορεί ελεύθερος, ανακοίνωσε η ανθρωπιστική οργάνωση....
Human Rights Watch. Η φυγή θεωρείται έγκλημα ηθικής για τις γυναίκες στο Αφγανιστάν, ενώ...
κάποια θύματα βιασμού φυλακίζονται καθώς οι σεξουαλικές επαφές εκτός γάμου -ακόμα κι αν η γυναίκα υποχρεωθεί- θεωρείται μοιχεία.

«Από την πρώτη στιγμή που ήρθα στον κόσμο, η μοίρα μου καταστράφηκε», είπε στους ερευνητές της οργάνωσης οι οποίοι περιλαμβάνουν τη μαρτυρία της σε έκθεσή τους που δημοσιεύεται σήμερα, η 17χρονη Αμινά, που πέρασε μήνες στην φυλακή αφού υποχρεώθηκε να εκπορνεύεται.

Παρά την πρόοδο που έχει επιτευχθεί στον τομέα των δικαιωμάτων των γυναικών και την ελευθερία που έχουν κατακτήσει μετά την πτώση των ταλιμπάν πριν από μια δεκαετία, οι Αφγανές σε όλη την χώρα κινδυνεύουν από απαγωγές, βιασμούς, υποχρεωτικούς γάμους, ενώ αντιμετωπίζονται και ως αντικείμενα αγοραπωλησίας.

Είναι πολύ δύσκολο για εκείνες να ξεφύγουν από την ενδοοικογενειακή βία εξαιτίας της τεράστιας κοινωνικής πίεσης και των νομικών συνεπειών που επιβάλλουν την παραμονή σε ένα γάμο.

«Η κατάσταση επιδεινώνεται περαιτέρω από την θέση του προέδρου Χαμίντ Καρζάι για τα δικαιώματα των γυναικών που συχνά αλλάζει. Είτε επειδή δεν θέλει, είτε επειδή δεν μπορεί να τηρήσει μια σταθερή στάση κατά των συντηρητικών δυνάμεων εντός της χώρας, έχει συχνά προβεί σε συμβιβασμούς που έχουν αρνητικό αντίκτυπο στα δικαιώματα των γυναικών» αναφέρει η οργάνωση.

Σύμφωνα με την Human Rights Watch περίπου 400 γυναίκες και κορίτσια κρατούνται στο Αφγανιστάν για εγκλήματα ηθικής και σπανίως βρίσκουν στήριξη από τις αρχές.

Η περίπτωση μιας γυναίκας που ονομάζεται Νιλοφάρ είναι ένα χαρακτηριστικό παράδειγμα: δέχτηκε επανειλημμένως χτυπήματα με κατσαβίδι στο κεφάλι, το στήθος και τα χέρια από τον άντρα της ο οποίος την κατηγόρησε για μοιχεία επειδή κάλεσε έναν άνδρα στο σπίτι, εξηγεί η οργάνωση. Στη συνέχεια όμως εκείνη συνελήφθη κι όχι εκείνος.

«Ο τρόπος που την κακοποίησε δεν ήταν αρκετά εμφανής για να τον στείλει στην φυλακή. Δεν ήταν ετοιμοθάνατη, επομένως δεν χρειάστηκε να φυλακιστεί εκείνος», είπε στην οργάνωση ο εισαγγελέας που εξέτασε την υπόθεση.

Η κακομεταχείριση των γυναικών ήταν ο κυριότερος λόγος που οι δυτικές χώρες επικαλέστηκαν για την άρνησή τους να αναγνωρίσουν ως νόμιμη την κυβέρνηση των ταλιμπάν όσο βρισκόταν στην εξουσία.

Ένας νόμος, που ψηφίστηκε τον Αύγουστο του 2009, τάσσεται υπέρ της ισότητας των γυναικών, περιλαμβανομένων -μεταξύ άλλων- και της ποινικοποίησης των υποχρεωτικών γάμων και τεκνοποίησης, της αγοραπωλησίας γυναικών είτε για γάμο, είτε για την διευθέτηση φιλονικίας καθώς και του εξαναγκασμού σε αυτοκτονία.

Αλλά, ειδικά στις επαρχιακές περιοχές, δεν υπάρχουν καταφύγια για να φιλοξενήσουν τις κακοποιημένες γυναίκες, ενώ μόλις το 1% των αστυνομικών είναι γυναίκες, σύμφωνα με την έκθεση της οργάνωσης, η οποία βασίζεται σε συνεντεύξεις που πραγματοποιήθηκαν από τον Οκτώβριο μέχρι τον Νοέμβριο με 58 γυναίκες και κορίτσια καθώς και με εισαγγελείς, δικαστές, κυβερνητικούς αξιωματούχους και απλούς πολίτες.

ΙΩΑΝΝΗΣ ΣΥΚΟΥΤΡΗΣ

ΙΩΑΝΝΗΣ ΣΥΚΟΥΤΡΗΣ
"Ο ηρωικός άνθρωπος αισθάνεται πως είναι διαλεγμένος από την Μοίραν ως αγωνιστής και ως μάρτυς - περισσότερον ως μάρτυς, αφού την επιτυχίαν δεν την μετρεί με αποτελέσματα άμεσα, με αριθμούς και μεγέθη, δεν την μετρεί καν διόλου. Είναι το αλεξικέραυνον, που θα συγκεντρώση επάνω του (θα προσελκύση μάλλον εθελουσίως) όλας τας καταιγίδας και όλα τ' αστροπελέκια, διά να προστατευθούν τα κατοικητήρια των ειρηνικών ανθρώπων. Εις την ετοιμότητα του κινδύνου, τον σύρει με ακαταμάχητον έλξιν η αισθητική, θα έλεγα, γοητεία του κινδύνου, η συναίσθησις ότι είναι προνόμιον των ολίγων να συντρίβωνται υπέρ των άλλων υπό των άλλων - το πολυτιμότερον προνόμιον! Ο ηρωικός άνθρωπος δεν είναι το άνθος, δεν είν' ο καρπός - αυτά αντιπροσωπεύουν το παρόν και του παρόντος την ανεπιφύλακτον χαράν. Είναι ο σπόρος που θα ταφή και θα σαπίση δια ν' αναφανή το άνθισμα και το κάρπισμα. Είν' εκείνος που θάπτεται δια να εορτασθή η ανάστασις, και ανάστασις χωρίς ταφήν δεν υπάρχει."

ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΚΑΡΑΙΣΚΑΚΗΣ

ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΚΑΡΑΙΣΚΑΚΗΣ
Απάντηση στο Ρουσίτ Πασά στα 1822

''Πασά μου, μου στέλνεις ένα μπουγιουρντί, μου λες να προσκυνήσω, και εγώ πασά μου ερώτησα τον πούτσο μου τον ίδιο, και αυτός μου αποκρίθηκε να μη σε προσκυνήσω κι αν ερθείς επάνω μου ευθύς να πολεμίσω''

Και απάντηση στον Σιλιχτάρ Μπόδα στα 1823

''Γαμώ την πίστιν σας και τον Μωχαμέτη σας. Δεν εντρέπεσθε να ζητείτε «από ημάς» συνθήκην με «έναν» κοντζιά σκατο-Σουλτάν Μαχμούτην -να τον χέσω και αυτόν και τον Βεζίρην σας και τον Εβραίον Σιλιχτάρ Μπόδα την πουτάνα! - Άμα ζήσω, θα τους γαμήσω. Άμα πεθάνω, θα μου κλάσουν τον πούτσο''

ΠΕΡΙΚΛΗΣ ΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ

ΠΕΡΙΚΛΗΣ ΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
"Φυλάτε τη Γη σας και την Τιμή της μόνο με Σπαθί. Πάψετε σαπιοδάσκαλοι και σαπιορήτορες- ΑΝΑΦΟΡΑΤΖΗΔΕΣ- να εξευτελίζετε τη Φυλή. Πάψετε παλιόγρηες τις κλάψες, τα σάλια, τα μελάνια και πιάστε το Σπαθί. Τα πάντα στη Ζωή -Η ΦΥΣΙΣ ΤΟ ΛΕΕΙ- κατακτώνται με το Σπαθί."

ΘΕΟΔΩΡΟΣ ΚΟΛΟΚΟΤΡΩΝΗΣ
















Όταν αποφασίσαμε να κάμωμε την Επανάσταση, δεν εσυλλογισθήκαμε ούτε πόσοι είμεθα ούτε πως δεν έχομε άρματα ούτε ότι οι Τούρκοι εβαστούσαν τα κάστρα και τας πόλεις ούτε κανένας φρόνιμος μας είπε «πού πάτε εδώ να πολεμήσετε με σιταροκάραβα βατσέλα», αλλά ως μία βροχή έπεσε εις όλους μας η επιθυμία της ελευθερίας μας, και όλοι, και ο κλήρος μας και οι προεστοί και οι καπεταναίοι και οι πεπαιδευμένοι και οι έμποροι, μικροί και μεγάλοι, όλοι εσυμφωνήσαμε εις αυτό το σκοπό και εκάμαμε την Επανάσταση. Εις τον πρώτο χρόνο της Επαναστάσεως είχαμε μεγάλη ομόνοια και όλοι ετρέχαμε σύμφωνοι. Ο ένας επήγεν εις τον πόλεμο, ο αδελφός του έφερνε ξύλα, η γυναίκα του εζύμωνε, το παιδί του εκουβαλούσε ψωμί και μπαρουτόβολα εις το στρατόπεδον και εάν αυτή η ομόνοια εβαστούσε ακόμη δύο χρόνους, ηθέλαμε κυριεύσει και την Θεσσαλία και την Μακεδονία, και ίσως εφθάναμε και έως την Κωνσταντινούπολη. Τόσον τρομάξαμε τους Τούρκους, οπού άκουγαν Έλληνα και έφευγαν χίλια μίλια μακρά. Εκατόν Έλληνες έβαζαν πέντε χιλιάδες εμπρός, και ένα καράβι μιαν άρμάδα...

(Μέρος του λόγου που εκφώνησε ο Κολοκοτρώνης στην Πνύκα).

ΙΩΝ ΔΡΑΓΟΥΜΗΣ

ΙΩΝ ΔΡΑΓΟΥΜΗΣ
Δεν με μέλει αν βάλω σε δύσκολη θέση την κυβέρνηση, μια κυβέρνηση που δεν την σέβομαι, δεν είμαι καμωμένος για την κυβέρνηση ή για το κράτος, έγινα για το έθνος, και το ξέρω επειδή γι’ αυτό ίσα-ίσα πονώ. Για την κυβέρνηση μου έρχεται σιχαμός και καταφρόνια, άμα συλλογίζομαι την κυβέρνηση ξεπέφτω, μαργώνω και μαραίνομαι. Σηκώνομαι, ξανοίγω και ανθοβολώ άμα νοιώθω τον Ελληνισμό. Σε όποια γωνιά του Ελληνισμού και αν βρεθώ, θα πασχίζω πάντα να δυναμώνω, να ξυπνώ, να ζωντανεύω την ψυχή του, και ας γίνει οτι γίνει. Ξυπνώ καθε ύπνο, κεντρίζω καθε βαρεμό, συνδαυλίζω κάθε στάχτη, ξεσκεπάζω καθε σπίθα κρυμμένη και ανάβω κάθε φωτιά σβησμένη, βγάζω κάθε πνοή κουρασμένη και παίζω κάθε χορδή σιωπηλή. Ξυπνώ, ξυπνώ, ξυπνώ και γι αυτό με λεν και ξυπνητήρι…

ΠΑΥΛΟΣ ΜΕΛΑΣ

ΠΑΥΛΟΣ ΜΕΛΑΣ
Είδα στον ύπνο μου τον Παύλο τον Μελά, να παίρνει σάρκα για να πει μια ιστορία για κάποια αγέρωχα κι αδούλωτα μυαλά, που προδιαγράφουν της Πατρίδας την πορεία. .
..

Είχ’ η μορφή του θλίψη, πόνο και οργή, για αυτούς που σήμερα τις τύχες μας ορίζουν, που ασελγούν πάνω σ΄ανθρώπους και σε γη και καθετί Ελληνικό το αφορίζουν.
...
Μέσα στην μπλε του την αντάρτικη στολή και με το χέρι του στη μαύρη τη πιστόλα, δίνει στους άντρες του ξανά την εντολή Ελευθερία και Πατρίδα πάνω από όλα!
...
Αν θες στον ύπνο σου να έρθει ο Μέλας μαζί μ’ αγγέλους, σκοτωμένα παλικάρια, να σε τραβήξουν απ ’τον δρόμο που τραβάς, για να βαδίσεις τα δικά τους τα αχνάρια... ..
.
φέρε στα μάτια σου του Παύλου τη στολή, ορκίσου πάνω της, πως δεν θα τον προδώσεις και συρε να βρεις την δική σου εντολή αφού τον ύπνο του εχθρού μας θα στοιχειώσεις.

  © Free Blogger Templates 'Greenery' by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP