Πώς αδειάζουν τα πορτοφόλια των καταναλωτών πολυεθνικές αλυσίδες σούπερ μάρκετ
Ακριβότερα σε σχέση με τους άλλους Ευρωπαίους πληρώνουν οι Έλληνες τα καταναλωτικά προϊόντα, όπως μαρτυρούν έλεγχοι του υπουργείου Ανάπτυξης.
Ειδικότερα, σύμφωνα με το "Έθνος", το οποίο αποκαλύπτει τις τιμοληψίες του υπουργείου Ανάπτυξης σε τρεις μεγάλους ξένους λιανεμπορικούς ομίλους, πληρώνουμε...
τα ίδια βασικά προϊόντα ακριβότερα έως και 116% σε σχέση με τους υπόλοιπους Ευρωπαίους.
Και όλα αυτά τη στιγμή που μάλιστα οι ξένες αλυσίδες θεωρούνται εκπτωτικές, καθώς έχουν στα ράφια τους χιλιάδες κωδικούς προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας, τα οποία είναι και φθηνότερα σε σχέση με τα επώνυμα.
Για παράδειγμα, το πρώτο πολυεθνικό σούπερ μάρκετ, πουλά γάλα μακράς διαρκείας 35% ακριβότερα στην Ελλάδα αφού οι Έλληνες καλούνται να δώσουν 0,73 ευρώ ενώ οι Ιταλοί 0,54 ευρώ. Το ίδιο συμβαίνει και για άλλα προϊόντα όπως καθαριστικό γενικής χρήσης το οποίο ο Έλληνας το αγοράζει1,62 ευρώ, ο Γερμανός 0,75 και ο Βούλγαρος 0,85 ευρώ.
Στον ίδιο όμιλο το επιδόρπιο γιαουρτιού έχει τιμή στην Ελλάδα 0,58 ευρώ, στη Γερμανία 0,27 και στη Βουλγαρία 0,42 ευρώ, ενώ και οι σακούλες απορριμμάτων (30 τεμάχια) πωλούνται στη Γερμανία με 0,58 ευρώ, στη Βουλγαρία με 0,84 ευρώ και στην Ελλάδα 108,6% ακριβότερα, δηλαδή 1,21 ευρώ.
Παράλληλα, το δημοσίευμα αναφέρει πως και στις άλλες δύο πολυεθνικές αλυσίδες οι τιμές σε προϊόντα είναι υψηλότερες σε σχέση με την Ελλάδα.
Για παράδειγμα, το ψωμί για τοστ πωλείται στη χώρα μας ακριβότερα κατά 45%. Εμείς το αγοράζουμε 2,38 ευρώ το κιλό, οι Ισπανοί 1,50 ευρώ, οι Ιταλοί 2,03 και οι Γάλλοι 1,64 ευρώ. Τη συσκευασία των δύο γιαουρτιών αγελάδας η πολυεθνική την πουλά στην Ελλάδα 0,90 ευρώ, ενώ στην Ιταλία 0,79 ευρώ. Στη χώρα μας η τιμή είναι υψηλότερη 14%.
Μεταξύ άλλων, σαμπουάν 400 ml πωλείται στα ράφια των καταστημάτων της χώρας μας ακριβότερο κατά 99% αφού η τιμή του είναι 2,39 ευρώ και στη Βουλγαρία 1,20 ευρώ. Ο ελληνικός καφές στη συσκευασία των 200 γραμμαρίων έχει τιμή υψηλότερη κατά 7%. Εδώ πωλείται 1,29 ευρώ και στη γειτονική χώρα 1,20 ευρώ.
Τα πέντε κόλπα των πολυεθνικών
Όπως αποκαλύπτει το δημοσίευμα, οι θυγατρικές των ξένων κολοσσών σε συνεργασία με τις μητρικές τους εταιρείες χρησιμοποιούν πέντε κόλπα για να αποφεύγουν τη φορολόγηση των κερδών στην Ελλάδα.
Οι μητρικές εταιρείες χρεώνουν δηλαδή υψηλά δικαιώματα χρήσης στα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας προκειμένου να εμφανίσουν υψηλό κόστος και να αποφύγουν να φορολογηθούν στην Ελλάδα.
Οι υπηρεσίες του υπουργείου Ανάπτυξης, Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας από τους ελέγχους που έχουν κάνει στις ενδοομιλικές συναλλαγές των εταιρειών έχουν καταγράψει τα ακόλουθα τεχνάσματα:
*Θυγατρικές αγοράζουν από τις μητρικές τους σε υψηλές τιμές προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας. Οι τιμές είναι "φουσκωμένες" για να παρουσιάζουν μεγάλο κόστος και να γλιτώνουν τη φορολόγηση κερδών στη χώρα μας
*Μία θυγατρική λιανικής κάνει ειδική συμφωνία αγοράς προϊόντων από θυγατρική προμηθευτικής. Ταυτόχρονα σε παγκόσμιο επίπεδο συμφωνία κάνουν και οι μητρικές. Ωστόσο, το όφελος για τη θυγατρική λιανικής δεν της αποδίδεται αλλά πάει στη μητρική της εταιρεία.
*Οι μητρικές εταιρείες χρεώνουν υψηλά royalties (δικαιώματα χρήσης σημάτων) στις θυγατρικές. Οι χρεώσεις είναι υψηλές προκειμένου να αποφεύγουν τη φορολόγηση στην Ελλάδα, εμφανίζοντας υψηλό κόστος.
*Οι μητρικές δανείζουν με υψηλό κόστος τις θυγατρικές τους. Ετσι δικαιολογούν αφενός αρνητικά οικονομικά αποτελέσματα και αφετέρου τις αυξημένες τιμές των προϊόντων τους.
*Εταιρείες εμφανίζουν επί σειρά ετών ζημιές και πρόβλημα ρευστότητας. Με τον τρόπο αυτόν κέρδη τους μεταφέρονται σε άλλες χώρες όπου δραστηριοποιούνται με χαμηλότερους συντελεστές φορολόγησης.
Τέλος, σημειώνεται πως στο υπουργείο Ανάπτυξης ερευνούν 10 φακέλους τεκμηρίωσης ισάριθμων πολυεθνικών επιχειρήσεων, ενώ ταυτόχρονα έχουν ζητήσει στοιχεία και από μία ξένη αλυσίδα σούπερ μάρκετ.
news247
τα ίδια βασικά προϊόντα ακριβότερα έως και 116% σε σχέση με τους υπόλοιπους Ευρωπαίους.
Και όλα αυτά τη στιγμή που μάλιστα οι ξένες αλυσίδες θεωρούνται εκπτωτικές, καθώς έχουν στα ράφια τους χιλιάδες κωδικούς προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας, τα οποία είναι και φθηνότερα σε σχέση με τα επώνυμα.
Για παράδειγμα, το πρώτο πολυεθνικό σούπερ μάρκετ, πουλά γάλα μακράς διαρκείας 35% ακριβότερα στην Ελλάδα αφού οι Έλληνες καλούνται να δώσουν 0,73 ευρώ ενώ οι Ιταλοί 0,54 ευρώ. Το ίδιο συμβαίνει και για άλλα προϊόντα όπως καθαριστικό γενικής χρήσης το οποίο ο Έλληνας το αγοράζει1,62 ευρώ, ο Γερμανός 0,75 και ο Βούλγαρος 0,85 ευρώ.
Στον ίδιο όμιλο το επιδόρπιο γιαουρτιού έχει τιμή στην Ελλάδα 0,58 ευρώ, στη Γερμανία 0,27 και στη Βουλγαρία 0,42 ευρώ, ενώ και οι σακούλες απορριμμάτων (30 τεμάχια) πωλούνται στη Γερμανία με 0,58 ευρώ, στη Βουλγαρία με 0,84 ευρώ και στην Ελλάδα 108,6% ακριβότερα, δηλαδή 1,21 ευρώ.
Παράλληλα, το δημοσίευμα αναφέρει πως και στις άλλες δύο πολυεθνικές αλυσίδες οι τιμές σε προϊόντα είναι υψηλότερες σε σχέση με την Ελλάδα.
Για παράδειγμα, το ψωμί για τοστ πωλείται στη χώρα μας ακριβότερα κατά 45%. Εμείς το αγοράζουμε 2,38 ευρώ το κιλό, οι Ισπανοί 1,50 ευρώ, οι Ιταλοί 2,03 και οι Γάλλοι 1,64 ευρώ. Τη συσκευασία των δύο γιαουρτιών αγελάδας η πολυεθνική την πουλά στην Ελλάδα 0,90 ευρώ, ενώ στην Ιταλία 0,79 ευρώ. Στη χώρα μας η τιμή είναι υψηλότερη 14%.
Μεταξύ άλλων, σαμπουάν 400 ml πωλείται στα ράφια των καταστημάτων της χώρας μας ακριβότερο κατά 99% αφού η τιμή του είναι 2,39 ευρώ και στη Βουλγαρία 1,20 ευρώ. Ο ελληνικός καφές στη συσκευασία των 200 γραμμαρίων έχει τιμή υψηλότερη κατά 7%. Εδώ πωλείται 1,29 ευρώ και στη γειτονική χώρα 1,20 ευρώ.
Τα πέντε κόλπα των πολυεθνικών
Όπως αποκαλύπτει το δημοσίευμα, οι θυγατρικές των ξένων κολοσσών σε συνεργασία με τις μητρικές τους εταιρείες χρησιμοποιούν πέντε κόλπα για να αποφεύγουν τη φορολόγηση των κερδών στην Ελλάδα.
Οι μητρικές εταιρείες χρεώνουν δηλαδή υψηλά δικαιώματα χρήσης στα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας προκειμένου να εμφανίσουν υψηλό κόστος και να αποφύγουν να φορολογηθούν στην Ελλάδα.
Οι υπηρεσίες του υπουργείου Ανάπτυξης, Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας από τους ελέγχους που έχουν κάνει στις ενδοομιλικές συναλλαγές των εταιρειών έχουν καταγράψει τα ακόλουθα τεχνάσματα:
*Θυγατρικές αγοράζουν από τις μητρικές τους σε υψηλές τιμές προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας. Οι τιμές είναι "φουσκωμένες" για να παρουσιάζουν μεγάλο κόστος και να γλιτώνουν τη φορολόγηση κερδών στη χώρα μας
*Μία θυγατρική λιανικής κάνει ειδική συμφωνία αγοράς προϊόντων από θυγατρική προμηθευτικής. Ταυτόχρονα σε παγκόσμιο επίπεδο συμφωνία κάνουν και οι μητρικές. Ωστόσο, το όφελος για τη θυγατρική λιανικής δεν της αποδίδεται αλλά πάει στη μητρική της εταιρεία.
*Οι μητρικές εταιρείες χρεώνουν υψηλά royalties (δικαιώματα χρήσης σημάτων) στις θυγατρικές. Οι χρεώσεις είναι υψηλές προκειμένου να αποφεύγουν τη φορολόγηση στην Ελλάδα, εμφανίζοντας υψηλό κόστος.
*Οι μητρικές δανείζουν με υψηλό κόστος τις θυγατρικές τους. Ετσι δικαιολογούν αφενός αρνητικά οικονομικά αποτελέσματα και αφετέρου τις αυξημένες τιμές των προϊόντων τους.
*Εταιρείες εμφανίζουν επί σειρά ετών ζημιές και πρόβλημα ρευστότητας. Με τον τρόπο αυτόν κέρδη τους μεταφέρονται σε άλλες χώρες όπου δραστηριοποιούνται με χαμηλότερους συντελεστές φορολόγησης.
Τέλος, σημειώνεται πως στο υπουργείο Ανάπτυξης ερευνούν 10 φακέλους τεκμηρίωσης ισάριθμων πολυεθνικών επιχειρήσεων, ενώ ταυτόχρονα έχουν ζητήσει στοιχεία και από μία ξένη αλυσίδα σούπερ μάρκετ.
news247
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου