ΕΚΑΒ σε υπ. Υγείας για μετατάξεις: Αυτή η πολιτική παράγει θάνατο
Σε διαμάχη με το υπουργείο Υγείας οι εργαζόμενοι του ΕΚΑΒ
μετά τις δηλώσεις του αναπληρωτή υπουργού κ. Σαλμά ότι θα μετατάξει στο
ΕΚΑΒ διοικητικούς υπαλλήλους από άλλες υπηρεσίες για τη λήψη και
διαχείριση...
τηλεφωνικής κλήσης στο τριψήφιο 166.
τηλεφωνικής κλήσης στο τριψήφιο 166.
"Με έκπληξη οι εργαζόμενοι στο ΕΚΑΒ άκουσαν τον Ιατρό -Αν.
Υπουργό Υγείας Κο Σαλμά στην εκπομπή του τηλεοπτικού σταθμού ΣΚΑΪ
"Καλημέρα με τον Γ. Αυτιά" να λέει ότι "θα μετατάξει στο ΕΚΑΒ
διοικητικούς υπαλλήλους από άλλες υπηρεσίες για να κάνουν λήψη και
διαχείριση τηλεφωνικής κλήσης στο τριψήφιο 166 του ΕΚΑΒ".
Οι εργαζόμενοι στο ΕΚΑΒ λόγω της καθημερινής και πολύχρονης ενασχόλησης με τον πάσχοντα πολίτη έχουν αναπτύξει στο έπακρο το αίσθημα ευθύνης απέναντι του και αυτό μας επιβάλει να απαντήσουμε στον Ιατρό – Αν. Υπουργό κο Σαλμά τα εξής :
Ο παγκόσμιος οργανισμός υγείας αναφέρει στους στόχους και το σκοπό των συντονιστικών- τηλεφωνικών κέντρων επείγουσας προνοσοκομειακής φροντίδας ότι αντικείμενο έχουν:
Την άμεση αποστολή ασθενοφόρου έκτακτης ανάγκης όπου απαιτείται κατόπιν τηλεφωνικής κλήσης.
Τον προσδιορισμό της ακριβούς θέσης του συμβάντος ώστε να κινητοποιηθεί άμεσα το κατάλληλο πλήρωμα και η επιλεκτική αποστολή κατάλληλου οχήματος ανάλογα με τη φύση και τα χαρακτηριστικά του επείγοντος περιστατικού.
Την ιεράρχηση ανάλογα με το επίπεδο του επείγοντος (διαλογή) ώστε να καθοριστεί η άμεση ανταπόκριση.
Την ιεράρχηση ανάλογα με το επίπεδο της ανάγκης ώστε να καθοριστεί ο τύπος της απάντησης/ ανταπόκρισης.
Την παροχή οδηγιών πρώτων βοηθειών και διαχείριση του περιστατικού προ αφίξεως του ασθενοφόρου.
Την επικοινωνία με τους παρευρισκόμενους στη σκηνή και με τους επαγγελματίες υγείας του υγειονομικού σταθμού υποδοχής.
Επίσης το Προεδρικό Διάταγμα 62/2007 αναφέρει ρητά ότι στα καθήκοντα του Διασώστη – Πλήρωμα Ασθενοφόρου είναι και η λήψη και διαχείριση τηλεφωνικής κλήσης και παροχή πρώτων βοηθειών προς τους πολίτες.
Οι Διασώστες του ΕΚΑΒ παρακολουθούν εκπαίδευση 1400 ωρών δηλαδή πάνω από το μέσο όρο των συναδέλφων μας στην υπόλοιπη Ευρώπη.
Με βάση όλα τα παραπάνω η διαχείριση των κλήσεων των επειγόντων περιστατικών απαιτεί εξειδικευμένο και άρτια εκπαιδευμένο προσωπικό το οποίο θα πρέπει να έχει εμπειρία στην προνοσοκομειακή φροντίδα ως Διασώστης-Πλήρωμα Ασθενοφόρου.
Πως λοιπόν Κύριε Υπουργέ ταιριάζει ως λύση η μετάταξη σε αυτόν τον ευαίσθητο τομέα, διοικητικών υπαλλήλων, όταν υπάρχουν 2000 αριστούχοι πιστοποιημένοι Διασώστες αδιόριστοι .
Θεωρούμε ότι μια τέτοια κίνηση θα υποβαθμίσει τις παρεχόμενες από το ΕΚΑΒ υπηρεσίες προς τους πολίτες και θα βάλει σε κίνδυνο ανθρώπινες ζωές", τονίζεται σε ανακοίνωση που εξέδωσε το σωματείο εργαζομένων του ΕΚΑΒ.
Οι εργαζόμενοι στο ΕΚΑΒ λόγω της καθημερινής και πολύχρονης ενασχόλησης με τον πάσχοντα πολίτη έχουν αναπτύξει στο έπακρο το αίσθημα ευθύνης απέναντι του και αυτό μας επιβάλει να απαντήσουμε στον Ιατρό – Αν. Υπουργό κο Σαλμά τα εξής :
Ο παγκόσμιος οργανισμός υγείας αναφέρει στους στόχους και το σκοπό των συντονιστικών- τηλεφωνικών κέντρων επείγουσας προνοσοκομειακής φροντίδας ότι αντικείμενο έχουν:
Την άμεση αποστολή ασθενοφόρου έκτακτης ανάγκης όπου απαιτείται κατόπιν τηλεφωνικής κλήσης.
Τον προσδιορισμό της ακριβούς θέσης του συμβάντος ώστε να κινητοποιηθεί άμεσα το κατάλληλο πλήρωμα και η επιλεκτική αποστολή κατάλληλου οχήματος ανάλογα με τη φύση και τα χαρακτηριστικά του επείγοντος περιστατικού.
Την ιεράρχηση ανάλογα με το επίπεδο του επείγοντος (διαλογή) ώστε να καθοριστεί η άμεση ανταπόκριση.
Την ιεράρχηση ανάλογα με το επίπεδο της ανάγκης ώστε να καθοριστεί ο τύπος της απάντησης/ ανταπόκρισης.
Την παροχή οδηγιών πρώτων βοηθειών και διαχείριση του περιστατικού προ αφίξεως του ασθενοφόρου.
Την επικοινωνία με τους παρευρισκόμενους στη σκηνή και με τους επαγγελματίες υγείας του υγειονομικού σταθμού υποδοχής.
Επίσης το Προεδρικό Διάταγμα 62/2007 αναφέρει ρητά ότι στα καθήκοντα του Διασώστη – Πλήρωμα Ασθενοφόρου είναι και η λήψη και διαχείριση τηλεφωνικής κλήσης και παροχή πρώτων βοηθειών προς τους πολίτες.
Οι Διασώστες του ΕΚΑΒ παρακολουθούν εκπαίδευση 1400 ωρών δηλαδή πάνω από το μέσο όρο των συναδέλφων μας στην υπόλοιπη Ευρώπη.
Με βάση όλα τα παραπάνω η διαχείριση των κλήσεων των επειγόντων περιστατικών απαιτεί εξειδικευμένο και άρτια εκπαιδευμένο προσωπικό το οποίο θα πρέπει να έχει εμπειρία στην προνοσοκομειακή φροντίδα ως Διασώστης-Πλήρωμα Ασθενοφόρου.
Πως λοιπόν Κύριε Υπουργέ ταιριάζει ως λύση η μετάταξη σε αυτόν τον ευαίσθητο τομέα, διοικητικών υπαλλήλων, όταν υπάρχουν 2000 αριστούχοι πιστοποιημένοι Διασώστες αδιόριστοι .
Θεωρούμε ότι μια τέτοια κίνηση θα υποβαθμίσει τις παρεχόμενες από το ΕΚΑΒ υπηρεσίες προς τους πολίτες και θα βάλει σε κίνδυνο ανθρώπινες ζωές", τονίζεται σε ανακοίνωση που εξέδωσε το σωματείο εργαζομένων του ΕΚΑΒ.
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου