Σάββατο, 12 Οκτωβρίου 2013

Η “εγκληματική οργάνωση” των 27 στις Σκουριές, ένα φριχτό πείραμα

Η περίπτωση αυτή με τις διώξεις των χρυσαυγιτών έχει βασικά κοινά χαρακτηριστηκά. Όποιος δεν τα βλέπει φοράει ιδεολογικές ή κομματικές παρωπίδες είτε από τα δεξιά είτε από τα αριστερά. Το συμπέρασμα είναι ένα. Όποιος δημιουργεί πρόβλημα στο κατοχικό καθεστώς εξοντώνεται με την κατηγορία της εγκληματικής και τρομοκρατικής οργάνωσης. Κοινός συνδετικός κρίκος ανάμεσα στα δύο, αλλά και στις διώξεις εναντίων ανθρώπων του ''κινήματος των διωδίων'' και εκείνων της Κερατέας ακούει στο όνομα Μπόμπολας. Δε θα μου κάνει καμιά εντύπωση αν το όνομα αυτού του κατοχικού εγκληματία είναι μπλεγμένο σε μπίζνες ακινήτων στην περιοχή του Αγίου Παντελεήμονα...
 
1Στις Σκουριές της Χαλκιδικής επιχειρείται σήμερα για πρώτη φορά στην ελληνική ιστορία, η εφαρμογή της αντιτρομοκρατικής νομοθεσίας ενάντια σε... ένα κίνημα πολιτών. Από τη 17Ν και τον ΕΛΑ το 2001, στους κατοίκους που αγωνίζονται ενάντια στην εξόρυξη χρυσού στην περιοχή τους το 2013.

Η υπόθεση που εμπλέκει τους 27 κατοίκους των Σκουριών ως ύποπτους για τη σύσταση εγκληματικής οργάνωσης και συμμετοχή σε μια σειρά επεισοδίων στην περιοχή, δεν στηρίζεται απλά πάνω σε αστείες κατηγορίες και ελλειπή στοιχεία. Στηρίζεται πάνω σε υπαρκτά νομοθετικά εργαλεία που έχει ενσωματώσει το ελληνικό δίκαιο μέσα στα χρόνια και μπορούν να μετατρέψουν τις αστείες αυτές κατηγορίες και τα στοιχεία σε πραγματικό εφιάλτη για τους εν δυνάμει κατηγορούμενους κατοίκους.
Οι «27» εξετάζονται αυτή τη στιγμή από τις αρχές με βάση το άρθρο 187 του ποινικού κώδικα «για σύσταση εγκληματικής οργάνωσης» η οποία έχει στόχο τη παρεμπόδιση της επένδυσης της Eldorado Gold στις Σκουριές και κατ’ επέκταση της διατάραξης του τουρισμού και του περιβάλλοντος στην περιοχή της Χαλκιδικής. Το συγκεκριμένο άρθρο ενσωματώθηκε στο δίκαιο με το περίφημο «Αντιτρομοκρατικό» νόμο (2928/2001), αναβαθμίστηκε και εκσυγχρονίστηκε ξανά το 2004. Είναι ο νόμος με βάση τον οποίο πρόθυμοι δικαστές κατά καιρούς έχουν προχωρήσει σε προφυλακίσεις κατηγορουμένων μεταφράζοντας ένα αποτύπωμα σε ένα βιβλίο ή μια σακούλα ως αποδεικτικό στοιχείο για τη συμμετοχή σε τρομοκρατική οργάνωση.

Η συγκεκριμένη νομοθεσία επιτρέπει σήμερα στις αρχές να προβούν σε μια πληθώρα καταχρηστικών και παράνομων –μέχρι σήμερα- πρακτικών προκειμένου να στοιχειοθετήσουν τις κατηγορίες κατά εγκληματικών και τρομοκρατικών οργανώσεων. « Όλο αυτό το σκοτεινό οπλοστάσιο χρησιμοποιείται από τις προανακριτικές και ανακριτικές αρχές σήμερα εναντίον ολόκληρων χωριών στην Χαλκιδική που αγωνίζονται για την επιβίωση του τόπου τους: βιντεοσκόπηση διαδηλώσεων χωρίς προηγούμενη έγκριση από δικαστική αρχή, βίαιη απόσπαση βιολογικού υλικού από ολόκληρους πληθυσμούς χωριών, χωρίς να συντρέχουν οι προϋποθέσεις του Κώδικα Ποινικής Δικονομίας και ευρύτατη χρήση τηλεφωνικών υποκλοπών» δηλώνει στο Κόκκινο η δικηγόρος Μαρίνα Δαλιάνη.

Στην Χαλκιδική η άρση του τηλεφωνικού απορρήτου ξεκίνησε μαζικά στις 12 Μαΐου με διαταγή της εισαγγελίας Πολυγύρου. «Από τις τηλεφωνικές υποκλοπές δεν προκύπτει πως κάποιος έδινε εντολές ή γινόντουσαν συναντήσεις προκειμένου να γίνουν οι ενέργειες. Μεταφράζουν τις συναντήσεις που είχαν οι κάτοικοι με τους δικηγόρους τους σε παράνομες συναντήσεις καθώς τους εξηγούσαν πως είναι παράνομο να τους παίρνουν γενετικό υλικό» δηλώνει στο Κόκκινο ο δικηγόρος εκ των υπόπτων για την υπόθεση, Γιώργος Κυρίτσης.

Όσον αφορά τη βιντεοσκόπηση των διαδηλώσεων ενάντια στα μεταλλεία χρυσού, εκτός από το γεγονός ότι αυτό έγινε χωρίς καν το απαιτούμενο βούλευμα δικαστικού συμβουλίου, οι αστυνομικοί καταθέτουν ότι είδαν το βίντεο που τράβηξαν οι ίδιοι από τη διαδήλωση και αναγνώρισαν τους συγκεκριμένους κατοίκους, το οποίο όμως δεν έχουν δει καν οι δικηγόροι των υπόπτων.

Ηγετικός ρόλος στην «εγκληματική οργάνωση των Σκουριών» φέρεται ότι αποδίδεται στον Τόλη Παπαγεωργίου. Πρόκειται για τον επικεφαλής του Παρατηρητηρίου Μεταλλευτικών Δραστηριοτήτων και ενός εκ των χιλιάδων κατοίκων της περιοχής που αντιδρούν στην επένδυση χρυσού της Eldorado Gold. «Ο ρόλος του συγκεκριμένου ανθρώπου συνδέεται από την ασφάλεια με τον υποτιθέμενο στόχο της ‘’εγκληματικής οργάνωσης’’ που είναι να σταματήσει τις μεταλλευτικές δραστηριότητες. Άρα όποιος αντιδρά σε αυτό πρέπει να είναι και μέλος της οργάνωσης» δηλώνει ο κ. Κυρίτσης. «Η προσπάθεια να εντάξουν κάθε αγωνιζόμενο πολίτη μέσα στο αντιτρομοκρατικό πλαίσιο είναι ένα φριχτό πείραμα» λέει η κ. Δαλιάνη.


Αυτή τη στιγμή η υπόθεση των «27» βρίσκεται στην φάση της ολοκλήρωσης της προανακριτικής διαδικασίας. Ο φάκελος διαβιβάζεται στην η εισαγγελία που αναμένεται να εξετάσει τα στοιχεία που έχουν συλλεχθεί από τις αρχές, να προσωποποιήσει τις κατηγορίες (που επισύρουν βαρύτατες ποινές) και να ασκήσει ποινικές διώξεις.

το είδαμε εδώ

ΙΩΑΝΝΗΣ ΣΥΚΟΥΤΡΗΣ

ΙΩΑΝΝΗΣ ΣΥΚΟΥΤΡΗΣ
"Ο ηρωικός άνθρωπος αισθάνεται πως είναι διαλεγμένος από την Μοίραν ως αγωνιστής και ως μάρτυς - περισσότερον ως μάρτυς, αφού την επιτυχίαν δεν την μετρεί με αποτελέσματα άμεσα, με αριθμούς και μεγέθη, δεν την μετρεί καν διόλου. Είναι το αλεξικέραυνον, που θα συγκεντρώση επάνω του (θα προσελκύση μάλλον εθελουσίως) όλας τας καταιγίδας και όλα τ' αστροπελέκια, διά να προστατευθούν τα κατοικητήρια των ειρηνικών ανθρώπων. Εις την ετοιμότητα του κινδύνου, τον σύρει με ακαταμάχητον έλξιν η αισθητική, θα έλεγα, γοητεία του κινδύνου, η συναίσθησις ότι είναι προνόμιον των ολίγων να συντρίβωνται υπέρ των άλλων υπό των άλλων - το πολυτιμότερον προνόμιον! Ο ηρωικός άνθρωπος δεν είναι το άνθος, δεν είν' ο καρπός - αυτά αντιπροσωπεύουν το παρόν και του παρόντος την ανεπιφύλακτον χαράν. Είναι ο σπόρος που θα ταφή και θα σαπίση δια ν' αναφανή το άνθισμα και το κάρπισμα. Είν' εκείνος που θάπτεται δια να εορτασθή η ανάστασις, και ανάστασις χωρίς ταφήν δεν υπάρχει."

ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΚΑΡΑΙΣΚΑΚΗΣ

ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΚΑΡΑΙΣΚΑΚΗΣ
Απάντηση στο Ρουσίτ Πασά στα 1822

''Πασά μου, μου στέλνεις ένα μπουγιουρντί, μου λες να προσκυνήσω, και εγώ πασά μου ερώτησα τον πούτσο μου τον ίδιο, και αυτός μου αποκρίθηκε να μη σε προσκυνήσω κι αν ερθείς επάνω μου ευθύς να πολεμίσω''

Και απάντηση στον Σιλιχτάρ Μπόδα στα 1823

''Γαμώ την πίστιν σας και τον Μωχαμέτη σας. Δεν εντρέπεσθε να ζητείτε «από ημάς» συνθήκην με «έναν» κοντζιά σκατο-Σουλτάν Μαχμούτην -να τον χέσω και αυτόν και τον Βεζίρην σας και τον Εβραίον Σιλιχτάρ Μπόδα την πουτάνα! - Άμα ζήσω, θα τους γαμήσω. Άμα πεθάνω, θα μου κλάσουν τον πούτσο''

ΠΕΡΙΚΛΗΣ ΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ

ΠΕΡΙΚΛΗΣ ΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
"Φυλάτε τη Γη σας και την Τιμή της μόνο με Σπαθί. Πάψετε σαπιοδάσκαλοι και σαπιορήτορες- ΑΝΑΦΟΡΑΤΖΗΔΕΣ- να εξευτελίζετε τη Φυλή. Πάψετε παλιόγρηες τις κλάψες, τα σάλια, τα μελάνια και πιάστε το Σπαθί. Τα πάντα στη Ζωή -Η ΦΥΣΙΣ ΤΟ ΛΕΕΙ- κατακτώνται με το Σπαθί."

ΘΕΟΔΩΡΟΣ ΚΟΛΟΚΟΤΡΩΝΗΣ
















Όταν αποφασίσαμε να κάμωμε την Επανάσταση, δεν εσυλλογισθήκαμε ούτε πόσοι είμεθα ούτε πως δεν έχομε άρματα ούτε ότι οι Τούρκοι εβαστούσαν τα κάστρα και τας πόλεις ούτε κανένας φρόνιμος μας είπε «πού πάτε εδώ να πολεμήσετε με σιταροκάραβα βατσέλα», αλλά ως μία βροχή έπεσε εις όλους μας η επιθυμία της ελευθερίας μας, και όλοι, και ο κλήρος μας και οι προεστοί και οι καπεταναίοι και οι πεπαιδευμένοι και οι έμποροι, μικροί και μεγάλοι, όλοι εσυμφωνήσαμε εις αυτό το σκοπό και εκάμαμε την Επανάσταση. Εις τον πρώτο χρόνο της Επαναστάσεως είχαμε μεγάλη ομόνοια και όλοι ετρέχαμε σύμφωνοι. Ο ένας επήγεν εις τον πόλεμο, ο αδελφός του έφερνε ξύλα, η γυναίκα του εζύμωνε, το παιδί του εκουβαλούσε ψωμί και μπαρουτόβολα εις το στρατόπεδον και εάν αυτή η ομόνοια εβαστούσε ακόμη δύο χρόνους, ηθέλαμε κυριεύσει και την Θεσσαλία και την Μακεδονία, και ίσως εφθάναμε και έως την Κωνσταντινούπολη. Τόσον τρομάξαμε τους Τούρκους, οπού άκουγαν Έλληνα και έφευγαν χίλια μίλια μακρά. Εκατόν Έλληνες έβαζαν πέντε χιλιάδες εμπρός, και ένα καράβι μιαν άρμάδα...

(Μέρος του λόγου που εκφώνησε ο Κολοκοτρώνης στην Πνύκα).

ΙΩΝ ΔΡΑΓΟΥΜΗΣ

ΙΩΝ ΔΡΑΓΟΥΜΗΣ
Δεν με μέλει αν βάλω σε δύσκολη θέση την κυβέρνηση, μια κυβέρνηση που δεν την σέβομαι, δεν είμαι καμωμένος για την κυβέρνηση ή για το κράτος, έγινα για το έθνος, και το ξέρω επειδή γι’ αυτό ίσα-ίσα πονώ. Για την κυβέρνηση μου έρχεται σιχαμός και καταφρόνια, άμα συλλογίζομαι την κυβέρνηση ξεπέφτω, μαργώνω και μαραίνομαι. Σηκώνομαι, ξανοίγω και ανθοβολώ άμα νοιώθω τον Ελληνισμό. Σε όποια γωνιά του Ελληνισμού και αν βρεθώ, θα πασχίζω πάντα να δυναμώνω, να ξυπνώ, να ζωντανεύω την ψυχή του, και ας γίνει οτι γίνει. Ξυπνώ καθε ύπνο, κεντρίζω καθε βαρεμό, συνδαυλίζω κάθε στάχτη, ξεσκεπάζω καθε σπίθα κρυμμένη και ανάβω κάθε φωτιά σβησμένη, βγάζω κάθε πνοή κουρασμένη και παίζω κάθε χορδή σιωπηλή. Ξυπνώ, ξυπνώ, ξυπνώ και γι αυτό με λεν και ξυπνητήρι…

ΠΑΥΛΟΣ ΜΕΛΑΣ

ΠΑΥΛΟΣ ΜΕΛΑΣ
Είδα στον ύπνο μου τον Παύλο τον Μελά, να παίρνει σάρκα για να πει μια ιστορία για κάποια αγέρωχα κι αδούλωτα μυαλά, που προδιαγράφουν της Πατρίδας την πορεία. .
..

Είχ’ η μορφή του θλίψη, πόνο και οργή, για αυτούς που σήμερα τις τύχες μας ορίζουν, που ασελγούν πάνω σ΄ανθρώπους και σε γη και καθετί Ελληνικό το αφορίζουν.
...
Μέσα στην μπλε του την αντάρτικη στολή και με το χέρι του στη μαύρη τη πιστόλα, δίνει στους άντρες του ξανά την εντολή Ελευθερία και Πατρίδα πάνω από όλα!
...
Αν θες στον ύπνο σου να έρθει ο Μέλας μαζί μ’ αγγέλους, σκοτωμένα παλικάρια, να σε τραβήξουν απ ’τον δρόμο που τραβάς, για να βαδίσεις τα δικά τους τα αχνάρια... ..
.
φέρε στα μάτια σου του Παύλου τη στολή, ορκίσου πάνω της, πως δεν θα τον προδώσεις και συρε να βρεις την δική σου εντολή αφού τον ύπνο του εχθρού μας θα στοιχειώσεις.

  © Free Blogger Templates 'Greenery' by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP