Παρασκευή 30 Ιουλίου 2010

Ο μύθος του “κλειστού επαγγέλματος” και η εκποίηση ενός εν δυνάμει Εθνικού κεφαλαίου.

http://englishrussia.com/images/dragon_tank_truck/1.jpg
Γράφει ο Α.Π.

Γιατί το ΠΑΣΟΚ που δεν ήθελε τους Κινέζους στο λιμάνι, τώρα δείχνει όψιμο ενδιαφέρον για τον κλάδο των μεταφορών. Ποιά η σκοπιμότητα της εκποίησης του ΟΣΕ και του “ανοίγματος” των μεταφορών;
Για όσους γνωρίζουν τις βασικές αρχές του ελεύθερου εμπορίου υπηρεσιών και αγαθών, ακούγεται τουλάχιστον αστείος ο χαρακτηρισμός “κλειστό επάγγελμα” για τα φορτηγά δημόσιας χρήσης.

Όταν έχεις να κάνεις με τουλάχιστον 30,000 φυσικά πρόσωπα που απαρτίζουν τον κλάδο σε μία χώρα με πληθυσμό 10 εκ. κατοίκων, αυτό από μόνο του ακούγεται φαιδρό. Μην ξεχνάτε ότι κάθε ένας από αυτούς θεωρείται μία ξεχωριστή επιχείρηση με αυτονομία στη διαπραγμάτευση και τη μορφή παροχής της συγκεκριμένης υπηρεσίας...

Εκεί μάλιστα που ο όρος “κλειστό επάγγελμα” γίνεται τελείως αδόκιμος είναι στην πραγματική λειτουργία τους: Ρωτήστε τον οποιονδήποτε έμπορο, επιτηδευματία ή ακόμα και ιδιώτη που χρειάστηκε να μεταφέρει μία οικοσκευή, για το εύρος τιμών που βρήκε από ένα επάγγελμα που θεωρείται κλειστό. Σε πραγματικούς αριθμούς, η ίδια υπηρεσία μπορεί να κοστολογηθεί εως και με 60% διακύμανση στην τιμή! Συγκρίνετε τώρα με τη διακύμανση τιμών στις τηλεπικοινωνίες, στους εναλλακτικούς παροχους ρεύματος κλπ. Εκεί θα καταλάβετε τι σημαίνει κλειστό επάγγελμα με τους όρους τις πραγματικής αγοράς βέβαια και όχι με γραφειοκρατικές αγκυλώσεις.
Η φθίνουσα πορεία του κλάδου από την άλλη, μόνο αύξηση εσόδων δεν θα επιφέρει από το πολυπόθητο “άνοιγμα”. Αντίθετα, το μόνο που καταφέρνει η κυβέρνηση με τη συγκεκριμένη πρωτοβουλία είναι να επιφέρει ένα καίριο πλήγμα στο ΑΕΠ, ακριβώς στην κορύφωση της κύριας βιομηχανίας της χώρας: Του τουρισμού!
Αυτό μάλιστα με τρόπο προκλητικό, με τον ίδιο τρόπο που θα πήγαινε κάποιος σε έναν ιδιοκτήτη ακινήτου και του ανακοίνωνε ότι πλέον το ακίνητο του δεν έχει αξία μεταπώλησης. Οι αντιδράσεις του κλάδου ήταν δεδομένες, σε μία δύσκολη συγκυρία που προσφέρεται για δημιουργία αντιδράσεων κοινωνικού αυτοματισμού. Κοινώς, να παρουσιαστούν αντί για θύματα, θύτες ώστε να μην γενικευθεί η αντίδραση τους και με την προσθήκη άλλων κλάδων.
Επειδή η δικαιολογία της “αφέλειας” δεν υφίσταται πλέον για αυτή την κυβέρνηση, πρέπει να δούμε τη σκοπιμότητα που κρύβεται πίσω από αυτή τη μεθόδευση. Πως δηλαδή μία κυβέρνηση δίνει αφειδώς εκατομύρια Ευρώ στους εργαζομένους του ΟΛΠ που κρατούσαν το λιμάνι κλειστό 6 μηνες το χρόνο καταστρέφοντας την οικονομία; Με τι άνεση βρίσκεις 200,000 Ευρώ το κεφάλι για να σου αδειάσουν τη γωνιά, επιβαρύνοντας κατά 70 εκ Ευρώ μία συμφωνία που θεωρούσες “ξεπούλημα”;
Μα γιατί απλούστατα με την εξομάλυνση και αύξηση της κίνησης των εμπορευματοκιβωτίων λόγω Cosco, οι μεταφορές θα γίνουν η χρυσή αγελάδα της Ελλάδας! Ενώ τώρα που η κίνηση βρίσκεται στο ναδίρ και λόγω της κρίσης, ο όλος κλάδος θα εκποιηθεί σε πλήρη απαξίωση.
Φανταστείτε ένα λιμάνι έξι μήνες κλειστό, να αρχίσει πλήρη λειτουργία, να διπλασιάσει τις υποδομές και να τετραπλασιάσει τις εισροές προϊόντων λόγω της προνομιακής θέσης της Cosco ως κύριος δίαυλος των κινέζικων προϊόντων στη Νοτιοανατολική και κεντρική Ευρώπη. Με πρόχειρους υπολογισμούς, μιλάμε για μία αύξηση 1200% με την ύφεση στα περυσινά επίπεδα.
Δίνουμε λοιπόν τα “κίνητρα” για τη δημιουργία “νέων εταιρειών” με απεριόριστες άδειες οχημάτων, άφθονη τραπεζική χρηματοδότηση μέσω χρηματοδοτικής μίσθωσης και δυνατότητα ΠΟΛΥΕΤΟΥΣ απόσβεσης (πολύ σημαντικό και πονηρό σημείο), με συνέπεια να εξοντωθούν οι “μικροί”, οι υπάρχοντες κάτοχοι αδειών δηλαδή. Έτσι, αυτοί που θα καρπωθούν την ευεργετική είσοδο της Cosco και την ανάπτυξη που θα επιφέρει, δεν θα είναι το σύνολο των δεκάδων χιλιάδων σημερινών επιτηδευματιών αλλά κάποιες πολυεθνικές ομιχλώδους ιδιοκτησιακού καθεστώτος, μετρημένες στα δάχτυλα. Κατά τα πρότυπα των λοιπών απελευθερώσεων που έχουμε ζήσει, λ.χ. τηλεπικοινωνίες. Αυτού του είδους οι “απελευθερώσεις” είναι η μήτρες των σκανδάλων και της κακοδιαχείρισης που έφεραν τη χώρα σε αυτή τη δεινή θέση, ενώ τα έσοδα που δημιουργούν πηγαίνουν σε υπεράκτιες ή άλλες εταιρείες αντί να επενδυθούν ξανά στη χώρα.
Με απλά λόγια, η κόρη του κύριου Θανάση του μπακάλη της γειτονιάς, θα δουλεύει ταμείας στο Supermarket της πολυεθνικής αλυσίδας που άνοιξε στην περιοχή οδηγώντας στη χρεωκοπία δεκάδες μπακάλικα. Μπακάλικα που μπορεί να μην είχαν τις ίδιες τιμές στα απορρυπαντικά (πάλι κάποιας πολυεθνικής), αλλά είχαν πιο νόστιμη φέτα από το χωριό, έδιναν βερεσέ στη γειτονιά, σου έλεγαν μία ζεστή καλημέρα και το κυριότερο, τα λεφτά έμεναν στη γειτονιά και όχι στα cayman islands του ¨κρυφού μετόχου”.
Πέραν λοιπόν της όποιας ταλαιπωρίας που όλοι υφιστάμεθα, το παιχνίδι του κοινωνικού αυτοματισμού είναι πολύ κακός σύμβουλος για το συνολικό συμφέρον και την πορεία της οικονομίας.
Από την άλλη, οι ιδιοκτήτες των φορτηγών μπορούν να συνεχίσουν τις κινητοποιήσεις τους με κοινωνική ευαισθησία κάνοντας τις ανάλογες υποχωρήσεις, αλλά το κυριότερο, εάν βρεθούν προ τετελεσμένων, ας αντιδράσουν κάνοντας την κίνηση που κανείς από τους “εκλεκτούς” δεν περιμένει: Έναν ευρύτατο φορέα εταιρικής μορφής σε πολυμετοχική βάση και μία συμφωνία με την Cosco που θα επιτρέψει την δημιουργία πάγιου τιμοκαταλόγου CIF για τις περισσότερες Ευρωπαϊκές χώρες. Να απαντήσουν λοιπόν με το ίδιο νόμισμα.

πηγή

ΙΩΑΝΝΗΣ ΣΥΚΟΥΤΡΗΣ

ΙΩΑΝΝΗΣ ΣΥΚΟΥΤΡΗΣ
"Ο ηρωικός άνθρωπος αισθάνεται πως είναι διαλεγμένος από την Μοίραν ως αγωνιστής και ως μάρτυς - περισσότερον ως μάρτυς, αφού την επιτυχίαν δεν την μετρεί με αποτελέσματα άμεσα, με αριθμούς και μεγέθη, δεν την μετρεί καν διόλου. Είναι το αλεξικέραυνον, που θα συγκεντρώση επάνω του (θα προσελκύση μάλλον εθελουσίως) όλας τας καταιγίδας και όλα τ' αστροπελέκια, διά να προστατευθούν τα κατοικητήρια των ειρηνικών ανθρώπων. Εις την ετοιμότητα του κινδύνου, τον σύρει με ακαταμάχητον έλξιν η αισθητική, θα έλεγα, γοητεία του κινδύνου, η συναίσθησις ότι είναι προνόμιον των ολίγων να συντρίβωνται υπέρ των άλλων υπό των άλλων - το πολυτιμότερον προνόμιον! Ο ηρωικός άνθρωπος δεν είναι το άνθος, δεν είν' ο καρπός - αυτά αντιπροσωπεύουν το παρόν και του παρόντος την ανεπιφύλακτον χαράν. Είναι ο σπόρος που θα ταφή και θα σαπίση δια ν' αναφανή το άνθισμα και το κάρπισμα. Είν' εκείνος που θάπτεται δια να εορτασθή η ανάστασις, και ανάστασις χωρίς ταφήν δεν υπάρχει."

ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΚΑΡΑΙΣΚΑΚΗΣ

ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΚΑΡΑΙΣΚΑΚΗΣ
Απάντηση στο Ρουσίτ Πασά στα 1822

''Πασά μου, μου στέλνεις ένα μπουγιουρντί, μου λες να προσκυνήσω, και εγώ πασά μου ερώτησα τον πούτσο μου τον ίδιο, και αυτός μου αποκρίθηκε να μη σε προσκυνήσω κι αν ερθείς επάνω μου ευθύς να πολεμίσω''

Και απάντηση στον Σιλιχτάρ Μπόδα στα 1823

''Γαμώ την πίστιν σας και τον Μωχαμέτη σας. Δεν εντρέπεσθε να ζητείτε «από ημάς» συνθήκην με «έναν» κοντζιά σκατο-Σουλτάν Μαχμούτην -να τον χέσω και αυτόν και τον Βεζίρην σας και τον Εβραίον Σιλιχτάρ Μπόδα την πουτάνα! - Άμα ζήσω, θα τους γαμήσω. Άμα πεθάνω, θα μου κλάσουν τον πούτσο''

ΠΕΡΙΚΛΗΣ ΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ

ΠΕΡΙΚΛΗΣ ΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
"Φυλάτε τη Γη σας και την Τιμή της μόνο με Σπαθί. Πάψετε σαπιοδάσκαλοι και σαπιορήτορες- ΑΝΑΦΟΡΑΤΖΗΔΕΣ- να εξευτελίζετε τη Φυλή. Πάψετε παλιόγρηες τις κλάψες, τα σάλια, τα μελάνια και πιάστε το Σπαθί. Τα πάντα στη Ζωή -Η ΦΥΣΙΣ ΤΟ ΛΕΕΙ- κατακτώνται με το Σπαθί."

ΘΕΟΔΩΡΟΣ ΚΟΛΟΚΟΤΡΩΝΗΣ
















Όταν αποφασίσαμε να κάμωμε την Επανάσταση, δεν εσυλλογισθήκαμε ούτε πόσοι είμεθα ούτε πως δεν έχομε άρματα ούτε ότι οι Τούρκοι εβαστούσαν τα κάστρα και τας πόλεις ούτε κανένας φρόνιμος μας είπε «πού πάτε εδώ να πολεμήσετε με σιταροκάραβα βατσέλα», αλλά ως μία βροχή έπεσε εις όλους μας η επιθυμία της ελευθερίας μας, και όλοι, και ο κλήρος μας και οι προεστοί και οι καπεταναίοι και οι πεπαιδευμένοι και οι έμποροι, μικροί και μεγάλοι, όλοι εσυμφωνήσαμε εις αυτό το σκοπό και εκάμαμε την Επανάσταση. Εις τον πρώτο χρόνο της Επαναστάσεως είχαμε μεγάλη ομόνοια και όλοι ετρέχαμε σύμφωνοι. Ο ένας επήγεν εις τον πόλεμο, ο αδελφός του έφερνε ξύλα, η γυναίκα του εζύμωνε, το παιδί του εκουβαλούσε ψωμί και μπαρουτόβολα εις το στρατόπεδον και εάν αυτή η ομόνοια εβαστούσε ακόμη δύο χρόνους, ηθέλαμε κυριεύσει και την Θεσσαλία και την Μακεδονία, και ίσως εφθάναμε και έως την Κωνσταντινούπολη. Τόσον τρομάξαμε τους Τούρκους, οπού άκουγαν Έλληνα και έφευγαν χίλια μίλια μακρά. Εκατόν Έλληνες έβαζαν πέντε χιλιάδες εμπρός, και ένα καράβι μιαν άρμάδα...

(Μέρος του λόγου που εκφώνησε ο Κολοκοτρώνης στην Πνύκα).

ΙΩΝ ΔΡΑΓΟΥΜΗΣ

ΙΩΝ ΔΡΑΓΟΥΜΗΣ
Δεν με μέλει αν βάλω σε δύσκολη θέση την κυβέρνηση, μια κυβέρνηση που δεν την σέβομαι, δεν είμαι καμωμένος για την κυβέρνηση ή για το κράτος, έγινα για το έθνος, και το ξέρω επειδή γι’ αυτό ίσα-ίσα πονώ. Για την κυβέρνηση μου έρχεται σιχαμός και καταφρόνια, άμα συλλογίζομαι την κυβέρνηση ξεπέφτω, μαργώνω και μαραίνομαι. Σηκώνομαι, ξανοίγω και ανθοβολώ άμα νοιώθω τον Ελληνισμό. Σε όποια γωνιά του Ελληνισμού και αν βρεθώ, θα πασχίζω πάντα να δυναμώνω, να ξυπνώ, να ζωντανεύω την ψυχή του, και ας γίνει οτι γίνει. Ξυπνώ καθε ύπνο, κεντρίζω καθε βαρεμό, συνδαυλίζω κάθε στάχτη, ξεσκεπάζω καθε σπίθα κρυμμένη και ανάβω κάθε φωτιά σβησμένη, βγάζω κάθε πνοή κουρασμένη και παίζω κάθε χορδή σιωπηλή. Ξυπνώ, ξυπνώ, ξυπνώ και γι αυτό με λεν και ξυπνητήρι…

ΠΑΥΛΟΣ ΜΕΛΑΣ

ΠΑΥΛΟΣ ΜΕΛΑΣ
Είδα στον ύπνο μου τον Παύλο τον Μελά, να παίρνει σάρκα για να πει μια ιστορία για κάποια αγέρωχα κι αδούλωτα μυαλά, που προδιαγράφουν της Πατρίδας την πορεία. .
..

Είχ’ η μορφή του θλίψη, πόνο και οργή, για αυτούς που σήμερα τις τύχες μας ορίζουν, που ασελγούν πάνω σ΄ανθρώπους και σε γη και καθετί Ελληνικό το αφορίζουν.
...
Μέσα στην μπλε του την αντάρτικη στολή και με το χέρι του στη μαύρη τη πιστόλα, δίνει στους άντρες του ξανά την εντολή Ελευθερία και Πατρίδα πάνω από όλα!
...
Αν θες στον ύπνο σου να έρθει ο Μέλας μαζί μ’ αγγέλους, σκοτωμένα παλικάρια, να σε τραβήξουν απ ’τον δρόμο που τραβάς, για να βαδίσεις τα δικά τους τα αχνάρια... ..
.
φέρε στα μάτια σου του Παύλου τη στολή, ορκίσου πάνω της, πως δεν θα τον προδώσεις και συρε να βρεις την δική σου εντολή αφού τον ύπνο του εχθρού μας θα στοιχειώσεις.

  © Free Blogger Templates 'Greenery' by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP