Σοβαρό τεχνικό πρόβλημα καθήλωσε επί δίωρο τα αεροσκάφη στη χώρα
ΚΑΠΟΙΟ ΛΑΚΟ ΕΧΕΙ Η ΦΑΒΑ ΣΤΗΝ ΥΠΟΘΕΣΗ ΑΥΤΗ...ΜΗΠΩΣ ΚΑΠΟΙΟΣ ''ΔΙΑΟΛΟΣ'' ΕΒΑΛΕ ΤΟ ΧΕΡΑΚΙ ΤΟΥ ΣΤΗ ΒΛΑΒΗ;
Το σοβαρό τεχνικό πρόβλημα, στο κεντρικό σύστημα με το οποίο είναι συνδεδεμένοι όλοι οι πύργοι ελέγχου, παρουσιάστηκε περίπου στις 8:30 το πρωί και εμπόδιζε την επικοινωνία των πύργων ελέγχου με τα αεροσκάφη.
Η βλάβη τελικώς εντοπίστηκε και από τις 10:30 σταδιακά αποκαταστάθηκε η ομαλή ροή των απογειώσεων των αεροσκαφών από όλα τα ελληνικά αεροδρόμια.
Ήδη, από τις 10:30 το πρωί άρχισαν να γίνονται, οι πρώτες, μετά τη διακοπή, απογειώσεις, από το Διεθνές Αεροδρόμιο της Αθήνας, ενώ λίγο μετά τις 11 η κατάσταση ήταν σαφώς καλύτερη και τείνει προς πλήρη εξομάλυνση.
Από το μεσημέρι η βλάβη είχε διορθωθεί και αποκαταστάθηκε πλήρως η ομαλή κίνηση των αεροσκαφών σε όλα τα αεροδρόμια της χώρας.
Λόγω της βλάβης δεν γινόταν καμία απογείωση, ενώ τα αεροσκάφη που έπρεπε να προσγειωθούν, προσέγγιζαν τα αεροδρόμια με βοηθητικά συστήματα.
Από τη βλάβη δεν επηρεάστηκαν οι πτήσεις των αεροσκαφών που διέρχονται από τον ελληνικό εναέριο χώρο.
Επίσης δεκάδες πτήσεις είχαν καθυστερήσεις. Σε πολλές περιπτώσεις οι επιβάτες βρίσκονταν εντός των αεροσκαφών, τα οποία έχουν πάρει θέσεις απογείωσης, περιμένοντας το σχετικό σήμα.
Ετσι αναφέρει την είδηση ο ΔΟΛ ενώ το defencenet σημειώνει:
Καθηλωμένα λόγω κατάρρευσης του συστήματος IFR (δυνατότητα πτήσης με όργανα), αλλά και προβλήματος στο σύστημα VAR-VCS, δηλαδή την Ηλεκτρονική Υποστήριξη Συχνοτήτων Πύργου Ελέγχου και αεροσκαφών, ήταν από τις 08:30 το πρωί μέχρι τις 12.30 σήμερα τα πολιτικά τα αεροσκάφη σε όλη την χώρα. Από την Υpηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας δεν έχει ανακοινωθεί κάτι, αλλά όπως αναφέρουν πληροφορίες του defencenet.gr, το σύνολο των πτήσεων αεροσκαφών και ελικοπτέρων δεν μπορούν να πραγματοποιηθούνι γιατί έχει "πέσει" το κεντρικό σύστημα εναερίου κυκλοφορίας και είναι άγνωστο πότε θα επανέλθει. Φυσικά ο κίνδυνος του αεροπορικού ατυχήματος θα ήταν άμεσος αν επιτρέπονταν οι πτήσεις.
Το όλο πρόβλημα έχει επηρεάσει φυσικά και τις πτήσεις των ξένων αεροσκαφών που βρίσκονται εντός του FIR. Με βοηθητικά συστήματα γίνονται προσγειώσεις που δεν γίνεται δυνατόν τα αεροσκάφη να μην προσγειωθούν.
Η κατάρρευση του IFR είναι κάτι το εξαιρετικά σπάνιο και οπωσδήποτε πρέπει να αναζητηθούν οι λόγοι που συνέβη, αφού και τα στρατιωτικά αεροσκάφη βασίζονται στο σύστημα IFR της ΥΠΑ για τις πτήσεις τους άσχετα αν έχουν δικό τους ανεξάρτητο σύστημα για περιπτώσεις έκτακτης ανάγκης.
Εξετάζεται η περίπτωση ακόμα και ηλεκτρονικής επίθεσης στο σύστημα.
Στο υπουργείο Εθνικής Άμυνας ζητήθηκε αυξημένη προσοχή σε όσες περιπτώσεις πυροσβεστικά και εναέρια μέσα SAR χρειαστεί να πετάξουν.(Ανανέωση 11.18): Σταδιακά το σύστημα έχει αρχίσει να επανέρχεται, όπως αναφέρουν σχετικές πληροφορίες από την ΥΠΑ.
Τμήμα ειδήσεων defencenet.gr
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου