Ο Ελληνας που έβαλε το ελαιόλαδο στις βιτρίνες του «Harrods»
Ο ΕΛΛΗΝΑΣ ΠΟΥ αποτέλεσε παράδειγμα του πρωθυπουργού στη ΔΕΘ ως ένας επιτυχημένος επιχειρηματίας που πουλάει ελληνικά προϊόντα στο εξωτερικό -στην περίπτωσή του κρητικό λάδι στα «Harrods» αλλά και στην Αμερική-, ο κ. Γιώργος Κολιόπουλος, μιλάει αποκλειστικά στο «ΘΕΜΑ» για το όραμά του, την ιδέα και την πορεία του «λ» μέχρι τις πανάκριβες βιτρίνες του λονδρέζικου πολυκαταστήματος.
Το «Lambda», όπως ονομάζεται το ελαιόλαδο πολυτελείας από την Κριτσά Κρήτης, που πήρε το όνομά του από το αρχικό γράμμα της λέξης, τα τελευταία χρόνια εξελίσσεται σε ένα πανίσχυρο brand name, γεγονός που οφείλεται στην προσπάθεια του κ. Κολιόπουλου να δημιουργήσει ένα προϊόν πολυτελείας σε πανάκριβο gift box το οποίο θα απευθύνεται σε συγκεκριμένο κοινό. Ο ίδιος, πάρα τα καλά λόγια του πρωθυπουργού, ίδρωσε με την αθάνατη ελληνική γραφειοκρατία και τα εμπόδια του Δημοσίου μέχρι το λάδι από την Κριτσά να φτάσει στις βιτρίνες του «Harrods».
Η... Ferrari του λαδιού...
Το πρώτο πράγμα που τραβάει την προσοχή στο «Lambda» είναι το μπουκάλι του και η θήκη πολυτελείας. Θα μπορούσε να παραπέμπει σε άρωμα ή ένα ακριβό ουίσκι, σε καμία περίπτωση όμως σε αγνό παρθένο ελαιόλαδο Κρήτης. Αυτό κέντρισε και το ενδιαφέρον του πρωθυπουργού όταν το είδε στα ράφια του Αγροτικού Συνεταιρισμού Κριτσάς τον οποίο επισκέφθηκε στο πλαίσιο του Παγκόσμιου Συμβουλίου Κρητών. «Ηθελα να δημιουργήσω ένα κόσμημα στο τραπέζι. Το μπουκάλι είναι χειροποίητο. Ακόμα και η ετικέτα πίσω μπαίνει με το χέρι, όπως και ο φελός. Ηθελα να φτιάξω ένα προϊόν μαγικό, να σε ταξιδεύει στη γεύση», αναφέρει στο «ΘΕΜΑ» ο κ. Κολιόπουλος. Οσο για την ποιότητά του, αρκεί κανείς να ακούσει τα λόγια του κ. Κολιόπουλου, ιδρυτή της εταιρείας «Speiron» που το τυποποιεί και το εξάγει, για να ξεπεράσει κάθε ενδοιασμό.
«Εκανα μια έρευνα αγοράς και έμαθα ότι η περιοχή Κριτσά Κρήτης είχε βραβευτεί δύο φορές σε παγκόσμιο διαγωνισμό που διεξάγει το Διεθνές Συμβούλιο Ελαιολάδου για τη χαμηλή οξύτητα που έχει το λάδι της (κάτω από 08). Τους προσέγγισα για να συζητήσουμε το πώς θα μπορούσαν να λειτουργήσουν ως τυποποιητές για μένα. Αγκάλιασαν την προσπάθεια και ξεκίνησε η συνεργασία μας. Πρόκειται ουσιαστικά για την πρώτη προσπάθεια δημιουργίας ενός ultra premium brand από ελληνικά χέρια με στόχο την παγκόσμια αγορά. Μπορώ να μιλήσω άφοβα για την ποιότητά του, καθώς το προϊόν μου έχει περάσει από επίσημες χημικές και οργανοληπτικές αναλύσεις. Πήρα μάλιστα και ασημένιο βραβείο στο New York Festival, αλλά στοχεύω το χρυσό», λέει. Η τιμή του αγγίζει τα 41 ευρώ τα 500 ml και τα 150 ευρώ το gift box. Ο κ. Κολιόπουλος θεωρεί ότι το «Lambda» είναι η προστιθέμενη αξία που δεν δίνει η Ελλάδα στον εαυτό της, δηλαδή είναι μια ανάγκη που έχουνε όλοι οι Ελληνες να λένε από τον καναπέ τους ότι έχουν το καλύτερο λάδι στον κόσμο και να μην κάνουνε απολύτως τίποτα.
«Εγώ απλώς το έκανα πράξη αυτό. Είναι ένα πάθος που είχα να φωνάξω ότι παράγουμε το καλύτερο ελαιόλαδο στον κόσμο. Δεν πρέπει να θεωρούμε το λάδι ακριβό γιατί σηκώνει στις πλάτες του 6,5 φορές την προστιθέμενη εξαγώγιμη αξία του ελαιόλαδου στο εξωτερικό. Δηλαδή, από εδώ και πέρα ο Ελληνας παραγωγός τυποποιητής όταν θα πάει να πουλήσει ξανά σε Αγγλους ή σε Γάλλους θα ανεβάζει αυτομάτως την αξία. Ο,τι κάνει δηλαδή εδώ και χρόνια ο δυτικός.
Η Ferrari, για παράδειγμα, είναι παράλογα ακριβή, όμως ο Ιταλός δεν αναρωτιέται ποτέ γιατί είναι ακριβή. Η Ferrari σηκώνει όλα τα ιταλικά αυτοκίνητα -και τη “Fiat” και την “Alfa Romeo” και τη “Lancia»και ο Ιταλός ζητάει παραπάνω εξαγώγιμα.
Το πελατολόγιο των διασήμων
Το 2007 ο κ. Κολιόπουλος έκανε ένα παγκόσμιο λανσάρισμα: έστειλε λοιπόν 80 κασετίνες-συσκευασία δώρου με κούριερ σε VIP πρόσωπα. Στη Ντονατέλα Βερσάτσε, τον Ελληνα Στέλιο Χατζηιωάννου, τον Μπιλ Μάριοτ με τα ξενοδοχεία, αλλά και σε κορυφαίους δημοσιογράφος gourmet σε όλο τον κόσμο. «Γίνεται το πρώτο λανσάρισμα και ήρθε το πρώτο παγκόσμιο δημοσίευμα στο "Wallpaper" πέντε μήνες μετά. Ηταν ένας από τους στόχους μου, αφού κατά τη γνώμη μου αποτελεί την επιτομή του design το συγκεκριμένο περιοδικό. Ο διανομέας μου στην Αγγλία κατάφερε εν μέσω ύφεσης να το βάλει, παρόλο που υπήρχαν και άλλα λάδια στην Αγγλία. Ελέγχθηκε εξονυχιστικά για να αποδείξει αυτό που ισχυρίζεται ότι είναι. Τα "Harrods" είναι απλώς το πρώτο σημείο που αναγνωρίζει τα trends».
Το Μπέβερλι Χιλς μπορεί να περιμένει
Ο δρόμος μέχρι τα «Harrods» δεν ήταν στρωμένος με ροδοπέταλα. Η γραφειοκρατία άπλωσε κι εδώ τα πλοκάμια της και δημιούργησε τα πρώτα εμπόδια για τη νέα επιχειρηματικότητα στην οποία αποβλέπει ο πρωθυπουργός. Οπως αναφέρει ο κ. Κολιόπουλος στο «ΘΕΜΑ»: «Μέχρι στιγμής δεν είχα τη στήριξη της Πολιτείας. Ξεκίνησα μόνος μου με δικά μου κεφάλαια, γιατί αν ζήταγα επιδότηση για κάτι τόσο καινοτομικό θα ήταν μάταιο. Στην πορεία είδα ότι υπάρχουν προβλήματα και θα σας περιγράψω ένα. Είχα τον πρώτο μου δισεκατομμυριούχο πελάτη από το Μπέβερλι Χιλς και παρήγγειλε online. Δούλευα στο διαμέρισμά μου. Είχα μόνο χονδρική. Ηθελα να στήσω ένα σύστημα με πιστωτικές κάρτες για να πουλάω και λιανική. Στήνω το σύστημα και πάω στην Εφορία να ζητήσω να μου επιτρέψουν να λειτουργήσω κανονικά. “Από το διαμέρισμά σου αποκλείεται να πάρεις λιανικό”, μου είπαν. Κάποια στιγμή ύστερα από δύο μήνες και αφού πείστηκαν ότι πρόκειται για σημαντική δουλειά, μου έδωσαν την άδεια. Από το “Harrods” μέχρι εδώ κανείς δεν ενδιαφέρθηκε. Θα έπρεπε ίσως ο πρωθυπουργός, το υπουργείο Ανάπτυξης να φτιάξουν ένα ειδικό συμβούλιο, το οποίο κάθε δύο-τρεις μήνες θα φροντίζει εξωστρεφείς επιχειρήσεις που φτιάχνονται με 3.000 ευρώ και αγοράζει την ιδέα ο ξένος. Σωστά ο πρωθυπουργός φώτισε στη ΔΕΘ κάποιες επιχειρήσεις. Πρέπει να φωτίζει διαρκώς όμως. Να δίνονται και κίνητρα και εξαγωγική κουλτούρα».
Πηγή: Πρώτο Θέμα, Κυριακή 19/9/2010
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου