Κυριακή 2 Ιανουαρίου 2011

Ο Μπουτάρης καταργεί την σημαία με την κεφαλή του Μ. Αλεξάνδρου και κάνει την Θεσσαλονίκη,''Ιερουσαλήμ των Βαλκανίων''.

ΚΑΘΙΣΜΕΝΟΣ στο μικρό γραφείο «104Α» του νεόδμητου δημαρχείου της πόλης, ο νέος δήμαρχος Θεσσαλονίκης στέκει ανάμεσα σε ένα βουνό από φακέλους και καπνίζει. Από το δεξί του χέρι ξεπροβάλλει
το διάσημο τατουάζ του, ενώ στο αφτί του διακρίνεται το σκουλαρίκι που έβαλε όταν γεννήθηκε η εγγονή του. Αεικίνητος αλλά χαλαρός, ζητεί ταπεινά συγγνώμη για τη μικρή καθυστέρηση και κερνάει κουραμπιέδες. Είχε κάθε λόγο να είναι χαρούμενος, διότι μόλις είχε συμφωνήσει με τους
υπολοίπους δημάρχους της πόλης να του παραχωρήσουν απορριμματοφόρα, καθώς τα οχήματα του κεντρικού δήμου είναι στην πλειονότητά τους εκτός λειτουργίας, με αποτέλεσμα τα σκουπίδια να «κοσμούν» (και) τη Θεσσαλονίκη χριστουγεννιάτικα. «Εγώ δεν λέω να γίνουμε Βαρκελώνη-
δεν θα γίνουμε ποτέ-, προτείνω όμως να πλησιάσουμε στο Μπιλμπάο. Προτού γίνει το μουσείο Γκούγκενχαϊμ δεν το ήξερε ούτε η μάνα του. Σήμερα μόνο από το μουσείο έχει ένα εκατομμύριο επισκέπτες τον χρόνο» σχολιάζει ο κ. Μπουτάρης.

Αύριο μετακομίζει στο γραφείο τού πρώην δημάρχου κ. Β. Παπαγεωργόπουλου. «Θα φέρω τα φιλαράκια μου να μεθοκοπήσουν στο γραφείο του δημάρχου! Τους είπα να έρθουν και να κάνουμε χαβαλέ. Στην παράδοση- παραλαβή θα είναι καλεσμένος και ο Ανθιμος.Του πήρα και δώρο.Την εικόνα “Εγώ είμαι η άμπελος”, την ωραιότερη εικόνα που υπάρχει σε όλα τα οινοποιεία της Ελλάδος», τονίζει. Τακτικά σταματάει και δίνει εντολές στους συνεργάτες του. «Κάθε πρωί θα ξεκινάει η ημέρα με γιόγκα, εδώ στον διάδρομο!» λέει.

Εάν πιάσουμε το νήμα της συμμετοχής του στα κοινά πρέπει να πάμε πολύ πίσω, στην οινοποιητική ιστορία της οικογένειάς του. «Η εταιρεία έχει τυπικό έτος ίδρυσης το 1879, όταν ξεκίνησε το επάγγελμά του ο παππούς μου. Εγώ άρχισα να ανακατεύομαι στα κοινάμέσα από τον κλάδο του κρασιούμε μια απλή λογική:...
Οτι ο στόχος δεν είναι να φάω εγώ το δικό σου το κομμάτι, αλλά να μεγαλώσει η πίτα. Η συλλογική δράση είναι η πιο καλή επιλογή, καλύτερη από το να κοιτάμε το δικό μας το συμφέρον» εξηγεί ο ίδιος. «Λεφτά δεν υπάρχουν γενικώς, παρ΄ όλο που ο Παπαγεωργόπουλος λέει ότι έχει 14 εκατ. ταμείο. Πώς το έχει και πού είναι δεν ξέρω!», εξομολογείται. « Κόβονται τελείως οι οποιεσδήποτε δαπάνες. Ακόμη και για το χαρτί, θα βγει εγκύκλιος για να χρησιμοποιείται και η πίσω πλευρά των μεταχειρισμένων» λέει. Μεγάλη σημασία δίνει και στον εθελοντισμό. «Δεν είναι εύκολο πράγμα να βγάλεις τους εθελοντές από το σπίτι, όμως δεν είναι και τραγικά δύσκολο. Αυτή τη στιγμή αυτό που εισπράττουμε είναι μια διάθεση του κόσμου να συμμετέχει και αυτός» σημειώνει ο κ. Μπουτάρης.

Η νέα δημαρχιακή αρχή ξεκινά απογραφή. «Θα κάνουμε αυτό που λέμε due diligence.Κάθε μέρα προκύπτουν πράγματα. Εδώ από αυθαιρεσίες μας προέκυψε το άγαλμα του Καραμανλή,το οποίο το έβαλαν οκτώ η ώρα το πρωί την ημέρα της ορκωμοσίας! Με πίεζαν ο Παπαγεωργόπουλος και ο Αχιλλέας Καραμανλής να οριστεί και ημερομηνία αποκαλυπτηρίων. Ε,εκεί γίναμε μαλλιά κουβάρια» διηγείται. « Μεταξύ σοβαρού και αστείου, μια σκέψη που επικρατεί είναι να μαζέψουμε όλα τα αγάλματα της πόλης και να κάνουμε ένα πάρκο των αγαλμάτων, το οποίο μπορεί να είναι και ωραίο» σχολιάζει με χιούμορ. Το άλλο αγκάθι, που ο Δήμος υπό τον Γιάννη Μπουτάρη θα δει με άλλο μάτι, ακούει στο όνομα πΓΔΜ. «Εγώ ξέρω από μικρός που μεγάλωσα σε αυτή την περιοχή ότι τους “απέναντι” τους λέμε πάντοτε Σλαβομακεδόνες. Ερχομαι λοιπόν και αναρωτιέμαι γιατί ένας λαός που έχει μια εξαιρετικά ωραία ιστορία, τη σλάβικη,αρνείται την ταυτότητά του και σφετερίζεται μια άλλη,με την οποία τελικά δεν έχει καμία σχέση», παρατηρεί.

Μάλιστα, παραλληλίζει το γειτονικό κράτος με τον Δήμο Θεσσαλονίκης. « Είναι όπως η Σαλονίκη που έχει σαν σύμβολο το κεφάλι του Μεγαλέξανδρου. Η Θεσσαλονίκη έγινε χρόνια μετά τον θάνατό του. Είναι μια εθνικοπατριωτική ιστορία που έγινε τελευταία.Αυτή τη σημαία της πόλης, που δείχνει το κεφάλι τού Μεγαλέξανδρου από τη μία και τα τείχη από την άλλη, προφανώς και δεν θα την κρατήσω» λέει. ..Ο δήμαρχος χαρακτηρίζει το νέο δημαρχείο « φρικτό στη λειτουργία του», «βιοκλιματικά ανυπόφορο» και «αφόρητα ενεργοβόρο».«Εκαναλοιπόν μια πρόταση να το βαφτίσουμε Παπαγεωργοπούλειο Δημαρχιακό Μέγαρο!Δεν μπορούμε να το γκρεμίσουμε, πρέπει όμως να το χαρακτηρίσουμε.Τώρα δεν θα την κάνω εκ νέου την πρόταση,διότι έχω κάνει τόσα πολλά τελευταία κι αν πω και αυτόθα καταντήσω γραφικός! Ισως να γίνει αυτό σε ανύποπτο χρόνο» σχολιάζει.

Η ιστορία με τον Ανθιμο με ωφέλησε

Εμπόδια στην εκλογή του κατηγορήθηκε ότι περισσότερο και από τους πολιτικούς του αντιπάλους προσπάθησε να θέσει ένας άλλος αντίπαλος,εξίσου αν όχι περισσότερο ισχυρός στην κοινωνία της Θεσσαλονίκης,ο μητροπολίτης κ.Ανθιμος.Σήμερα,από τη θέση του δημάρχου πια,ο κ.Μπουτάρης βλέπει τη θετική πλευρά των πραγμάτων:«Πιστεύω ότι και η ιστορία με τον Ανθιμο με ωφέλησε.Με χαροποιεί διότι μετά το “δεν θα δεις ποτέ δήμο όσο ζω” ανοίγει ουσιαστικά η κουβέντα για να καθοριστούν οι ρόλοι».Δεν παραλείπει πάντως να σημειώσει: «Δεν γίνεται να θέλεις να σου πληρώνω εγώ όλους τους μισθούς και όλες τις δαπάνες,κυρία Εκκλησία, και εσύ να μην καταβάλλεις φόρους» !

Οσο για τη σχέση του με το ΠαΣοΚ και το αν και κατά πόσο τον στήριξε στη μάχη των δημοτικών εκλογών ο ίδιος λέει ότι«θα μπορούσα άνετα να γράψω ένα βιβλίο με τίτλο “Οι 40 φυλές του ΠαΣοΚ”. Το ΠαΣοΚ έχει... ΠαΣοΚ και ΠαΣοΚ. Διάφοροι σκληροπυρηνικοί που λένε “αυτός δεν είναι δικός μας” προσπάθησαν να βάλουν εμπόδια στην αρχή.Δεν τους βγήκε και τελείωσε εκεί η ιστορία. Θα προσπαθήσουν πάλι, δεν έχω αμφιβολία» επισημαίνει.

«Οι Τούρκοι είναι πιο ξύπνιοι»

Ενας ακόμη διχασμός που προκάλεσε ο κ.Μπουτάρης αφορά την τουριστική αξιοποίηση της μπαρουτοκαπνισμένης ιστορίας της πόλης. Ο ίδιος άλλωστεομολογεί ότι όλα αυτά εντάσσονται σε ένα «καθαρά ωφελιμίστικο πλαίσιο», όμως σημειώνει ότι πρόκειται«παράλληλα και για μια πραγματικότητα».«Η Θεσσαλονίκη έχει μια ταυτότητα, μια ιστορική βάση που δεν μπορείς να τη διαγράψεις. Αρα τι κάνουμε με όλες αυτές τις ιστορίες;» διερωτάται.

«Οι Τούρκοι είναι πιο ξύπνιοι από εμάς.Το σπίτι του Σεφέρη στα Βουρλά το ανακαίνισαν και μετονόμασαν τον δρόμο σε οδό Σεφέρη»λέει, μιλώντας για την ανάγκη αξιοποίησης του νεοοθωμανικού παρελθόντος της πόλης. «Και 200.000 Τούρκοι να έρθουν στη Σαλονίκη,εμένα μου φτάνει και μου περισσεύει.Είναι οι καλύτεροι πελάτες του κόσμου.Γιαγλήδες (δηλαδή δυνατοί) αγοραστές!»υπογραμμίζει. Ο κ. Μπουτάρης φιλοδοξεί να επαναπατρίσει τα αρχεία της Εβραϊκής Κοινότητας που βρίσκονται σήμερα στη Μόσχα. «Για τον απλούστατο λόγο ότι η Σαλονίκη ήταν και είναι η Ιερουσαλήμ των Βαλκανίων.Οσο πιο πολύ κόσμο φέρουμε εδώ για διάφορα πράγματα- είτε γιατί να παίξουν στο καζίνο είτε για να μελετήσουν τα αρχεία - για την πόλη είναι κέρδος καθαρό» εξηγεί.


ΤΟ ΒΗΜΑ - το είδαμε εδώ

2 σχόλια:

Angeliq8 1 Απριλίου 2011 στις 12:01 μ.μ.  

MPOUTARH ESY THES TO KSYLO THS XRONIASOU METHISTAKA NA MATHHS NA SEBESE THN ISTORIA THS PATRIDAS POU SE FILOKSENH. Eyagelia

Ανώνυμος 26 Νοεμβρίου 2011 στις 11:07 μ.μ.  

Δε φταίει αυτός, τι του βάζουν το μπουκάλι στο χέρι αφού τον χαλάει. Αυτοί που τον ψήφισαν απορώ πως έχουν μούτρα και κυκλοφορούν?

ΙΩΑΝΝΗΣ ΣΥΚΟΥΤΡΗΣ

ΙΩΑΝΝΗΣ ΣΥΚΟΥΤΡΗΣ
"Ο ηρωικός άνθρωπος αισθάνεται πως είναι διαλεγμένος από την Μοίραν ως αγωνιστής και ως μάρτυς - περισσότερον ως μάρτυς, αφού την επιτυχίαν δεν την μετρεί με αποτελέσματα άμεσα, με αριθμούς και μεγέθη, δεν την μετρεί καν διόλου. Είναι το αλεξικέραυνον, που θα συγκεντρώση επάνω του (θα προσελκύση μάλλον εθελουσίως) όλας τας καταιγίδας και όλα τ' αστροπελέκια, διά να προστατευθούν τα κατοικητήρια των ειρηνικών ανθρώπων. Εις την ετοιμότητα του κινδύνου, τον σύρει με ακαταμάχητον έλξιν η αισθητική, θα έλεγα, γοητεία του κινδύνου, η συναίσθησις ότι είναι προνόμιον των ολίγων να συντρίβωνται υπέρ των άλλων υπό των άλλων - το πολυτιμότερον προνόμιον! Ο ηρωικός άνθρωπος δεν είναι το άνθος, δεν είν' ο καρπός - αυτά αντιπροσωπεύουν το παρόν και του παρόντος την ανεπιφύλακτον χαράν. Είναι ο σπόρος που θα ταφή και θα σαπίση δια ν' αναφανή το άνθισμα και το κάρπισμα. Είν' εκείνος που θάπτεται δια να εορτασθή η ανάστασις, και ανάστασις χωρίς ταφήν δεν υπάρχει."

ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΚΑΡΑΙΣΚΑΚΗΣ

ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΚΑΡΑΙΣΚΑΚΗΣ
Απάντηση στο Ρουσίτ Πασά στα 1822

''Πασά μου, μου στέλνεις ένα μπουγιουρντί, μου λες να προσκυνήσω, και εγώ πασά μου ερώτησα τον πούτσο μου τον ίδιο, και αυτός μου αποκρίθηκε να μη σε προσκυνήσω κι αν ερθείς επάνω μου ευθύς να πολεμίσω''

Και απάντηση στον Σιλιχτάρ Μπόδα στα 1823

''Γαμώ την πίστιν σας και τον Μωχαμέτη σας. Δεν εντρέπεσθε να ζητείτε «από ημάς» συνθήκην με «έναν» κοντζιά σκατο-Σουλτάν Μαχμούτην -να τον χέσω και αυτόν και τον Βεζίρην σας και τον Εβραίον Σιλιχτάρ Μπόδα την πουτάνα! - Άμα ζήσω, θα τους γαμήσω. Άμα πεθάνω, θα μου κλάσουν τον πούτσο''

ΠΕΡΙΚΛΗΣ ΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ

ΠΕΡΙΚΛΗΣ ΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
"Φυλάτε τη Γη σας και την Τιμή της μόνο με Σπαθί. Πάψετε σαπιοδάσκαλοι και σαπιορήτορες- ΑΝΑΦΟΡΑΤΖΗΔΕΣ- να εξευτελίζετε τη Φυλή. Πάψετε παλιόγρηες τις κλάψες, τα σάλια, τα μελάνια και πιάστε το Σπαθί. Τα πάντα στη Ζωή -Η ΦΥΣΙΣ ΤΟ ΛΕΕΙ- κατακτώνται με το Σπαθί."

ΘΕΟΔΩΡΟΣ ΚΟΛΟΚΟΤΡΩΝΗΣ
















Όταν αποφασίσαμε να κάμωμε την Επανάσταση, δεν εσυλλογισθήκαμε ούτε πόσοι είμεθα ούτε πως δεν έχομε άρματα ούτε ότι οι Τούρκοι εβαστούσαν τα κάστρα και τας πόλεις ούτε κανένας φρόνιμος μας είπε «πού πάτε εδώ να πολεμήσετε με σιταροκάραβα βατσέλα», αλλά ως μία βροχή έπεσε εις όλους μας η επιθυμία της ελευθερίας μας, και όλοι, και ο κλήρος μας και οι προεστοί και οι καπεταναίοι και οι πεπαιδευμένοι και οι έμποροι, μικροί και μεγάλοι, όλοι εσυμφωνήσαμε εις αυτό το σκοπό και εκάμαμε την Επανάσταση. Εις τον πρώτο χρόνο της Επαναστάσεως είχαμε μεγάλη ομόνοια και όλοι ετρέχαμε σύμφωνοι. Ο ένας επήγεν εις τον πόλεμο, ο αδελφός του έφερνε ξύλα, η γυναίκα του εζύμωνε, το παιδί του εκουβαλούσε ψωμί και μπαρουτόβολα εις το στρατόπεδον και εάν αυτή η ομόνοια εβαστούσε ακόμη δύο χρόνους, ηθέλαμε κυριεύσει και την Θεσσαλία και την Μακεδονία, και ίσως εφθάναμε και έως την Κωνσταντινούπολη. Τόσον τρομάξαμε τους Τούρκους, οπού άκουγαν Έλληνα και έφευγαν χίλια μίλια μακρά. Εκατόν Έλληνες έβαζαν πέντε χιλιάδες εμπρός, και ένα καράβι μιαν άρμάδα...

(Μέρος του λόγου που εκφώνησε ο Κολοκοτρώνης στην Πνύκα).

ΙΩΝ ΔΡΑΓΟΥΜΗΣ

ΙΩΝ ΔΡΑΓΟΥΜΗΣ
Δεν με μέλει αν βάλω σε δύσκολη θέση την κυβέρνηση, μια κυβέρνηση που δεν την σέβομαι, δεν είμαι καμωμένος για την κυβέρνηση ή για το κράτος, έγινα για το έθνος, και το ξέρω επειδή γι’ αυτό ίσα-ίσα πονώ. Για την κυβέρνηση μου έρχεται σιχαμός και καταφρόνια, άμα συλλογίζομαι την κυβέρνηση ξεπέφτω, μαργώνω και μαραίνομαι. Σηκώνομαι, ξανοίγω και ανθοβολώ άμα νοιώθω τον Ελληνισμό. Σε όποια γωνιά του Ελληνισμού και αν βρεθώ, θα πασχίζω πάντα να δυναμώνω, να ξυπνώ, να ζωντανεύω την ψυχή του, και ας γίνει οτι γίνει. Ξυπνώ καθε ύπνο, κεντρίζω καθε βαρεμό, συνδαυλίζω κάθε στάχτη, ξεσκεπάζω καθε σπίθα κρυμμένη και ανάβω κάθε φωτιά σβησμένη, βγάζω κάθε πνοή κουρασμένη και παίζω κάθε χορδή σιωπηλή. Ξυπνώ, ξυπνώ, ξυπνώ και γι αυτό με λεν και ξυπνητήρι…

ΠΑΥΛΟΣ ΜΕΛΑΣ

ΠΑΥΛΟΣ ΜΕΛΑΣ
Είδα στον ύπνο μου τον Παύλο τον Μελά, να παίρνει σάρκα για να πει μια ιστορία για κάποια αγέρωχα κι αδούλωτα μυαλά, που προδιαγράφουν της Πατρίδας την πορεία. .
..

Είχ’ η μορφή του θλίψη, πόνο και οργή, για αυτούς που σήμερα τις τύχες μας ορίζουν, που ασελγούν πάνω σ΄ανθρώπους και σε γη και καθετί Ελληνικό το αφορίζουν.
...
Μέσα στην μπλε του την αντάρτικη στολή και με το χέρι του στη μαύρη τη πιστόλα, δίνει στους άντρες του ξανά την εντολή Ελευθερία και Πατρίδα πάνω από όλα!
...
Αν θες στον ύπνο σου να έρθει ο Μέλας μαζί μ’ αγγέλους, σκοτωμένα παλικάρια, να σε τραβήξουν απ ’τον δρόμο που τραβάς, για να βαδίσεις τα δικά τους τα αχνάρια... ..
.
φέρε στα μάτια σου του Παύλου τη στολή, ορκίσου πάνω της, πως δεν θα τον προδώσεις και συρε να βρεις την δική σου εντολή αφού τον ύπνο του εχθρού μας θα στοιχειώσεις.

  © Free Blogger Templates 'Greenery' by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP