Δευτέρα 10 Ιανουαρίου 2011

Τέλος και η Ιστορία από το σχολείο!


Οκτώβριος 2010: Η υφυπουργός παιδείας Εύη Χριστοφιλοπούλου, δήλωνε: «Στόχος του Υπουργείου είναι η αναβάθμιση της διδασκαλίας της Ιστορίας». Την ίδια χρονικά περίοδο, με διαφορά μόνο λίγων ημερών, ο επίσης υφυπουργός κ. Γιάννης Πανάρετος επίσης δήλωνε: «Eίμαστε περήφανοι για την Ιστορία μας και γι’ αυτό θα παραμείνει κεντρικό αντικείμενο στην εκπαίδευση των Ελλήνων μαθητών».
Ιανουάριος 2011: Η ιστορία αφαιρείται από τον κορμό υποχρεωτικής διδασκαλίας στη Β΄ και Γ΄ Λυκείου και μετατρέπεται σε μάθημα επιλογής. Το μάθημα εντάσσεται σε μία ομάδα μαθημάτων κάτω από την ονομασία «Αρχαιογνωσία», ενώ η διδασκαλία της περιορίζεται στην «Αρχαία Ιστορία» και την «Ιστορία των ιδεών». Η ιστορία της Ευρώπης εντάσσεται στην ομάδα των Κοινωνικών Επιστημών, ενώ η Νεότερη Ιστορία δεν υπάρχει στο πρόγραμμα. Στην πρώτη Λυκείου, παρόλα αυτά, η ιστορία παραμένει υποχρεωτικό μάθημα με 3 ώρες διδασκαλίας την εβδομάδα.
Οι αλλαγές αυτές βρίσκονται μέσα, στην τελική μέχρι στιγμής, πρόταση του υπουργείου Παιδείας για τις αλλαγές στο Νέο Λύκειο. Η βαθιά γνώση της μητρικής γλώσσας, το υψηλό επίπεδο στα αγγλικά, η κυριαρχία των μαθημάτων επιλογής έναντι των υποχρεωτικών και η εισαγωγή της τέχνης και του πολιτισμού στο πρόγραμμα με την ταυτόχρονη αλλαγή του μοντέλου διδασκαλίας είναι αυτά στα οποία στοχεύει το υπουργείο για το Νέο Λύκειο.
Σύμφωνα με την πρόταση, μειώνεται ο αριθμός γνωστικών αντικειμένων, αλλά αυξάνονται οι διδακτικές ώρες. Στην Α΄ Λυκείου από 32 σε 34, στη Β΄ Λυκείου από 34 σε 35 και στην Γ΄ Λυκείου από 31 σε 33. Σε μάθημα επιλογής μετατρέπονται και τα Θρησκευτικά, ενώ η Πληροφορική δεν θα υπάρχει αφού οι Νέες Τεχνολογίες θα υπάρχουν καθόλη τη διάρκεια του σχολικού βίου.
Τι προτείνει η Επιτροπή:
  • Αύξηση των ωρών διδασκαλίας της Γλώσσας και της Λογοτεχνίας κατά 2 ώρες.
  • Ενίσχυση της αγγλικής, υποχρεωτική και στις 3 τάξεις του Λυκείου 3 ώρες την εβδομάδα.
  • Μείωση του αριθμού των γνωστικών αντικειμένων τα οποία εντάσσονται σε ομάδες μαθημάτων με βάση το περιεχόμενό τους.
  • Καθιέρωση περισότερων μαθημάτων επιλογής και λιγότερων υποχρεωτικών στη Β΄ και Γ΄ Λυκείου.
  • Την εισαγωγή δύο επιπέδων στη διδασκαλία ορισμένων μαθημάτων. Το βασικό και το υψηλό ανάλογα με τις δυνατότητες του μαθητή.
  • Την εισαγωγή νέων μαθημάτων με τον τίτλο «Τέχνη και πολιτισμός» καθώς επίσης των «Ανθρωπιστικών και Κοινωνικών Επιστημών».
  • Αύξηση των επιλογών στις ξένες γλώσσες
  • Εισαγωγή των Νέων Τεχνολογιών σε όλη τη διάρκεια του μαθητικού βίου
  • Αλλάζει ριζικά το μοντέλο διδασκαλίας με την εφαρμογή της συνεργατικής μεθόδου.
  • Εισάγεται η ερευνητική εργασία την οποία θα κάνει ο μαθητής σε συνεργασία με κάποιον καθηγητή. Η εργασία θα είναι ελεύθερης θεματικής και θα πραγματοποιείται με συγκεκριμένη διαδικασία.
Πολλά είναι όμως τα ερωτηματικά που ανακύπτουν από το νέο αυτό σχέδιο του υπουργείου Παιδείας που θα φέρει τα πάνω κάτω στο εκπαιδευτικό μας σύστημα. Το τωρινό σίγουρα είναι ένα σύστημα που επί της ουσίας το μονό που κάνει είναι να προετοιμάζει μαθητές για το πανεπιστήμιο, χωρίς να δίνει καμία βάση στην ουσιαστική παιδεία. Το πρώτο ερώτημα που τίθεται από πολλούς είναι γιατί οι αλλαγές στο μάθημα της Ιστορίας. Μπορεί η Ιστορία σε αυτό το στάδιο εκπαίδευσης και σε αυτούς τους καιρούς που ζούμε, που διάφοροι «περίεργοι» προσβάλουν ή επιδιώκουν να θίξουν την εθνική μας κυριαρχία, να αποτελεί μάθημα επιλογής;
Πώς όμως στο σχολείο μπορούν να υλοποιηθούν οι αλλαγές αυτές, όταν οι καθηγητές είναι σε πολλές περιπτώσεις μερικώς ή καθόλου επιμορφωμένοι σε νέες τεχνολογίες; Όταν είναι κακά αμειβόμενοι; Όταν το κάθε τμήμα έχει από 30 μέχρι και 35 μαθητές; Με ποια κονδύλια θα υλοποιηθεί αυτό το πρόγραμμα, όταν είναι απλήρωτοι οι περισσότεροι από τους 6.500 εκπαιδευτικούς που διορίστηκαν ως αναπληρωτές και όσοι αμείβονται το κάνουν μέσω ΕΣΠΑ;
Στα νέα καινοτόμα προγράμματα όπως οι «Ανθρωπιστικές και Κοινωνικές Επιστήμες» , η «Τέχνη και ο Πολιτισμός» ποιοι θα διδάξουν εικαστικά, κινηματογράφο, θέατρο, φωτογραφία; Με ποια κονδύλια θα προσληφθούν και θα πληρωθούν όλοι αυτοί οι ειδικοί επιστήμονες, την στιγμή που τα υπάρχοντα Μουσικά Σχολεία υπολειτουργούν χωρίς καθηγητές;
Μάλλον πρόκειται για ακόμη ένα σχέδιο που απλά θα μείνει στα χαρτιά, κυρίως γιατί ο σχεδιασμός φαίνεται να μην έχει γίνει με βάση τις υπάρχουσες συνθήκες και δυνατότητες, αλλά με βάση το τι θα θέλαμε να έχουμε. Καιρός να καταλάβουμε όμως, πως από το 10 δεν μπορούμε να πάμε απευθείας στο 100, μεσολαβούν 90 ακόμη στάδια τα οποία πρέπει να καλύψουμε και για να τα καλύψουμε πρέπει να λαμβάνουμε υπόψη όλες τις παραμέτρους.

Σχόλιο kostasxan: Βεβαια, είναι γνωστό σε όλους μας τι συμβαίνει σε λαούς που δεν γνωρίζουν την ιστορία τους

1 σχόλια:

Ανώνυμος 10 Ιανουαρίου 2011 στις 8:59 μ.μ.  

Υπαρχη σχεδιο ειπε ο Ανθιμος προχθες. Μονο που δεν ειπε το ονομα του σχεδιαστη. Τωρα το ξερουμε.
Οτι δεν καταφεραν με Ρεπουση και Δραγωνα το καταφερνουν με Διαμαντοπουλου.
Γιωργακη, να την χαιρεσε.

ΙΩΑΝΝΗΣ ΣΥΚΟΥΤΡΗΣ

ΙΩΑΝΝΗΣ ΣΥΚΟΥΤΡΗΣ
"Ο ηρωικός άνθρωπος αισθάνεται πως είναι διαλεγμένος από την Μοίραν ως αγωνιστής και ως μάρτυς - περισσότερον ως μάρτυς, αφού την επιτυχίαν δεν την μετρεί με αποτελέσματα άμεσα, με αριθμούς και μεγέθη, δεν την μετρεί καν διόλου. Είναι το αλεξικέραυνον, που θα συγκεντρώση επάνω του (θα προσελκύση μάλλον εθελουσίως) όλας τας καταιγίδας και όλα τ' αστροπελέκια, διά να προστατευθούν τα κατοικητήρια των ειρηνικών ανθρώπων. Εις την ετοιμότητα του κινδύνου, τον σύρει με ακαταμάχητον έλξιν η αισθητική, θα έλεγα, γοητεία του κινδύνου, η συναίσθησις ότι είναι προνόμιον των ολίγων να συντρίβωνται υπέρ των άλλων υπό των άλλων - το πολυτιμότερον προνόμιον! Ο ηρωικός άνθρωπος δεν είναι το άνθος, δεν είν' ο καρπός - αυτά αντιπροσωπεύουν το παρόν και του παρόντος την ανεπιφύλακτον χαράν. Είναι ο σπόρος που θα ταφή και θα σαπίση δια ν' αναφανή το άνθισμα και το κάρπισμα. Είν' εκείνος που θάπτεται δια να εορτασθή η ανάστασις, και ανάστασις χωρίς ταφήν δεν υπάρχει."

ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΚΑΡΑΙΣΚΑΚΗΣ

ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΚΑΡΑΙΣΚΑΚΗΣ
Απάντηση στο Ρουσίτ Πασά στα 1822

''Πασά μου, μου στέλνεις ένα μπουγιουρντί, μου λες να προσκυνήσω, και εγώ πασά μου ερώτησα τον πούτσο μου τον ίδιο, και αυτός μου αποκρίθηκε να μη σε προσκυνήσω κι αν ερθείς επάνω μου ευθύς να πολεμίσω''

Και απάντηση στον Σιλιχτάρ Μπόδα στα 1823

''Γαμώ την πίστιν σας και τον Μωχαμέτη σας. Δεν εντρέπεσθε να ζητείτε «από ημάς» συνθήκην με «έναν» κοντζιά σκατο-Σουλτάν Μαχμούτην -να τον χέσω και αυτόν και τον Βεζίρην σας και τον Εβραίον Σιλιχτάρ Μπόδα την πουτάνα! - Άμα ζήσω, θα τους γαμήσω. Άμα πεθάνω, θα μου κλάσουν τον πούτσο''

ΠΕΡΙΚΛΗΣ ΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ

ΠΕΡΙΚΛΗΣ ΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
"Φυλάτε τη Γη σας και την Τιμή της μόνο με Σπαθί. Πάψετε σαπιοδάσκαλοι και σαπιορήτορες- ΑΝΑΦΟΡΑΤΖΗΔΕΣ- να εξευτελίζετε τη Φυλή. Πάψετε παλιόγρηες τις κλάψες, τα σάλια, τα μελάνια και πιάστε το Σπαθί. Τα πάντα στη Ζωή -Η ΦΥΣΙΣ ΤΟ ΛΕΕΙ- κατακτώνται με το Σπαθί."

ΘΕΟΔΩΡΟΣ ΚΟΛΟΚΟΤΡΩΝΗΣ
















Όταν αποφασίσαμε να κάμωμε την Επανάσταση, δεν εσυλλογισθήκαμε ούτε πόσοι είμεθα ούτε πως δεν έχομε άρματα ούτε ότι οι Τούρκοι εβαστούσαν τα κάστρα και τας πόλεις ούτε κανένας φρόνιμος μας είπε «πού πάτε εδώ να πολεμήσετε με σιταροκάραβα βατσέλα», αλλά ως μία βροχή έπεσε εις όλους μας η επιθυμία της ελευθερίας μας, και όλοι, και ο κλήρος μας και οι προεστοί και οι καπεταναίοι και οι πεπαιδευμένοι και οι έμποροι, μικροί και μεγάλοι, όλοι εσυμφωνήσαμε εις αυτό το σκοπό και εκάμαμε την Επανάσταση. Εις τον πρώτο χρόνο της Επαναστάσεως είχαμε μεγάλη ομόνοια και όλοι ετρέχαμε σύμφωνοι. Ο ένας επήγεν εις τον πόλεμο, ο αδελφός του έφερνε ξύλα, η γυναίκα του εζύμωνε, το παιδί του εκουβαλούσε ψωμί και μπαρουτόβολα εις το στρατόπεδον και εάν αυτή η ομόνοια εβαστούσε ακόμη δύο χρόνους, ηθέλαμε κυριεύσει και την Θεσσαλία και την Μακεδονία, και ίσως εφθάναμε και έως την Κωνσταντινούπολη. Τόσον τρομάξαμε τους Τούρκους, οπού άκουγαν Έλληνα και έφευγαν χίλια μίλια μακρά. Εκατόν Έλληνες έβαζαν πέντε χιλιάδες εμπρός, και ένα καράβι μιαν άρμάδα...

(Μέρος του λόγου που εκφώνησε ο Κολοκοτρώνης στην Πνύκα).

ΙΩΝ ΔΡΑΓΟΥΜΗΣ

ΙΩΝ ΔΡΑΓΟΥΜΗΣ
Δεν με μέλει αν βάλω σε δύσκολη θέση την κυβέρνηση, μια κυβέρνηση που δεν την σέβομαι, δεν είμαι καμωμένος για την κυβέρνηση ή για το κράτος, έγινα για το έθνος, και το ξέρω επειδή γι’ αυτό ίσα-ίσα πονώ. Για την κυβέρνηση μου έρχεται σιχαμός και καταφρόνια, άμα συλλογίζομαι την κυβέρνηση ξεπέφτω, μαργώνω και μαραίνομαι. Σηκώνομαι, ξανοίγω και ανθοβολώ άμα νοιώθω τον Ελληνισμό. Σε όποια γωνιά του Ελληνισμού και αν βρεθώ, θα πασχίζω πάντα να δυναμώνω, να ξυπνώ, να ζωντανεύω την ψυχή του, και ας γίνει οτι γίνει. Ξυπνώ καθε ύπνο, κεντρίζω καθε βαρεμό, συνδαυλίζω κάθε στάχτη, ξεσκεπάζω καθε σπίθα κρυμμένη και ανάβω κάθε φωτιά σβησμένη, βγάζω κάθε πνοή κουρασμένη και παίζω κάθε χορδή σιωπηλή. Ξυπνώ, ξυπνώ, ξυπνώ και γι αυτό με λεν και ξυπνητήρι…

ΠΑΥΛΟΣ ΜΕΛΑΣ

ΠΑΥΛΟΣ ΜΕΛΑΣ
Είδα στον ύπνο μου τον Παύλο τον Μελά, να παίρνει σάρκα για να πει μια ιστορία για κάποια αγέρωχα κι αδούλωτα μυαλά, που προδιαγράφουν της Πατρίδας την πορεία. .
..

Είχ’ η μορφή του θλίψη, πόνο και οργή, για αυτούς που σήμερα τις τύχες μας ορίζουν, που ασελγούν πάνω σ΄ανθρώπους και σε γη και καθετί Ελληνικό το αφορίζουν.
...
Μέσα στην μπλε του την αντάρτικη στολή και με το χέρι του στη μαύρη τη πιστόλα, δίνει στους άντρες του ξανά την εντολή Ελευθερία και Πατρίδα πάνω από όλα!
...
Αν θες στον ύπνο σου να έρθει ο Μέλας μαζί μ’ αγγέλους, σκοτωμένα παλικάρια, να σε τραβήξουν απ ’τον δρόμο που τραβάς, για να βαδίσεις τα δικά τους τα αχνάρια... ..
.
φέρε στα μάτια σου του Παύλου τη στολή, ορκίσου πάνω της, πως δεν θα τον προδώσεις και συρε να βρεις την δική σου εντολή αφού τον ύπνο του εχθρού μας θα στοιχειώσεις.

  © Free Blogger Templates 'Greenery' by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP