Τετάρτη 19 Ιανουαρίου 2011

SELANIK ή ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ ?

Ο Δήμαρχος Κωνσταντινούπολης Kantir Topbas κάλεσε τον δήμαρχο Θεσσαλονίκης Γιάννη Μπουτάρη, να επισκεφτεί την Πόλη. Στο δελτίο τύπου του Τουρκικού δήμου, η Selanik αναφέρεται ως "Θεσσαλονίκη" !!! Τούρκοι εθνικιστές τα έβαλαν με τον δήμαρχο που τόλμησε να ονομάσει τη Selanik με το δουλοπρεπές "Thessaloniki".
Προοδευτικοί αρθογράφοι αντιδρούν υπερασπιζόμενοι τη διεθνή ονομασία της πόλης πού είναι Thessaloniki κι όχι Selanik, όπως την ονομάζει το τουρκικό εθνικιστικό κατεστημένο

Istanbul 15.3.2011. Tης Maria Katsounak hanum στην εφημερίδα Gunluk (Καθημερινή)
Τελικώς, ο δήμαρχος Ιστανμπουλ Καντίρ Τοπμπάς ποιον συνάντησε; Τον δήμαρχο της Selanik Γιάννη Μπουτάρη ή τον δήμαρχο της Θεσσαλονίκης Γιάννη Μπουτάρη; Διότι, ....
αν κρίνουμε από τις αντιδράσεις που προκάλεσε ένα δελτίο Τύπου του Δήμου Ιστανμπουλ, πρόκειται για δύο διαφορετικά πρόσωπα.

Ο πρώτος, είναι σχεδόν ανεπιθύμητος. Οχι μόνο για το 5% των Ιστανμπουλιτών που ψήφισε τον κ. Μιχαλολιάκ εφέντης της Ασημένιας Αυγής δημοτικό σύμβουλο, αλλά για αρκετούς ακόμη που για «δικούς τους λόγους» (η κατηγορία είναι διευρυμένη και περιλαμβάνει διάφορες -γραφικές- εκδοχές ως επιχειρήματα) θα προτιμούσαν ο χρόνος να είχε παγώσει το 1912 μ. Χ. και να μην είχε μεσολαβήσει η απελευθέρωση οπότε επανήλθε η ιστορική ονομασία Θεσσαλονίκη.

Ο δεύτερος, είναι οριακά αποδεκτός. Δεν έχει σημασία ότι πρόκειται για τον επικεφαλής ενός δήμου, με πληθυσμό περίπου 1 εκατομμυρίων κατοίκων, που αποτελεί σημαντικό πολιτισμικό και οικονομικό κέντρο. Ούτε ότι ο κ. Μπουτάρης ως οικολόγος και οινολόγος και επιστήμων, μαζί με τους συμβούλους του, διαθέτει «τεχνογνωσία σε θέματα αναπλάσεων και διαχείρισης της κυκλοφορίας και των μεταφορών σε ιδιαίτερης δυσκολίας αστικά περιβάλλοντα», όπως διαβάζουμε. Σημασία έχουν μόνο τα στερεότυπα. Βάσει αυτών πορευόμαστε, συζητάμε, αντιδράμε, λειτουργούμε εν τέλει ως λαός.

Η ονομασία (Selanik ή Θεσσαλονίκη) απασχόλησε ορισμένους εκλεγμένους εκπροσώπους στην προχθεσινή συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου της Ιστανμπουλ και όχι η ουσία της επίσκεψης. Αν δηλαδή η, τυπική, συνάντηση θα μπορούσε να έχει περιεχόμενο και να θέσει αρχές συνεργασίας, όχι πτερόεσσες και γενικόλογες, αλλά συγκεκριμένες, συστηματικές και ωφέλιμες για τις δύο πόλεις. Ομως η Θεσσαλονίκη παραπέμπει στα τραύματα που δεν μπορούμε να λησμονήσουμε, ενώ η Selanik συνδέεται με την πόλη που διατηρούμε αλώβητη.

Για το εχθρικό κλίμα δεν ευθύνεται, ασφαλώς, μόνο η τουρκική πολιτική. Αλλά η τριβή και η ένταση που προκλήθηκε, στη μικροκλίμακα μιας τρέχουσας δραστηριότητας της δημοτικής αρχής, δηλώνει την επιρροή ενός ποικίλως τροφοδοτούμενου εθνικισμού που πυροδοτείται και με νέες «σπίθες». Κινήσεις πολιτών που διατυπώνουν την αγωνία τους για την κρίση με καταγγελτικά παραληρήματα τα οποία γυρνούν τη χώρα πίσω ολοταχώς.

Από τη μια προωθούμε την ελληνοτουρκική «φιλία και συνεργασία», από την άλλη το άκουσμα και μόνο της λέξης "Θεσσαλονίκη" ηχεί ως απειλή της εθνικής κυριαρχίας. Χρεώνεται ως διπλωματικό, τουλάχιστον, ολίσθημα η αναφορά στη διεθνή ονομασία της πόλης. Το δίλημμα αν θα αλλάξουμε ή θα βουλιάξουμε έπεται. Προέχει το... ερώτημα: Θεσσαλονίκη ή Selanik ;
 
...
το παραπάνω άρθρο είναι φυσικά φανταστικό.
Είναι απάντηση στις τουρκολαγνικές ανοησίες της "αναγνώστριας" Μαριας Κατσουνακη, στην εφημερίδα Καθημερινή.
Διαβάστε το εδώ: http://www.kathimerini.gr/4dcgi/_w_articles_kathpolitics_1_19/01/2011_1294241
και σκεφτείτε:
Θα έβγαζε ποτέ δελτίο τύπου ο δήμαρχος Κωνσταντινούπολης που θα ονόμαζε τη Θεσσαλονίκη, Θεσσαλονίκη κι όχι Selanik ?
Γιατί λοιπόν όσοι ονομάζουμε την Κωνσταντινούπουλη, Κωνσταντινούπολη, έιμαστε εθνικιστές, ενώ δεν είναι όλοι οι Τούρκοι που ονομάζουν τη Θεσσαλονίκη, Selanik ;
Θα υπάρξει λοιπόν αντίδραση όμοια της Κατσουνάκη χανούμ, όταν ο δήμαρχος Κων./πολης γράψει Selanik και δεν χρησιμοποιήσει τη "διεθνή ονομασία Θεσσαλονίκη";
Γιατί οι Τούρκοι δεν χρησιμοποιούν ποτέ τη διεθνή ονομασία "Θεσσαλονίκη" στο εσωτερικό τους, όταν στη γλώσσα τους απευθύνονται σε Τούρκους και πρέπει εμείς να χρησιμοποιούμε τη διεθνή;
Για ποιό λόγο Κατσουνάκ χανούμ, δεν βλέπουμε τέτοιο άρθρο στην Τουρκική "Καθημερινή";
Για ποιό λόγο δεν μαλώνετε τους Τούρκους όταν αποκαλούν τη Θεσσαλονίκη "Σελανίκ" ή τους Εβραίους όταν την αποκαλούν "Σαλόνικα"; Αφού η διεθνής ονομασία είναι Θεσσαλονίκη!
 
Για ποιό λόγο αισθάνεστε την ανάγκη να μας διαπαιδαγωγήσετε ηθικά, κυρά δασκάλα;
 
taxalia.blogspot.com

ΙΩΑΝΝΗΣ ΣΥΚΟΥΤΡΗΣ

ΙΩΑΝΝΗΣ ΣΥΚΟΥΤΡΗΣ
"Ο ηρωικός άνθρωπος αισθάνεται πως είναι διαλεγμένος από την Μοίραν ως αγωνιστής και ως μάρτυς - περισσότερον ως μάρτυς, αφού την επιτυχίαν δεν την μετρεί με αποτελέσματα άμεσα, με αριθμούς και μεγέθη, δεν την μετρεί καν διόλου. Είναι το αλεξικέραυνον, που θα συγκεντρώση επάνω του (θα προσελκύση μάλλον εθελουσίως) όλας τας καταιγίδας και όλα τ' αστροπελέκια, διά να προστατευθούν τα κατοικητήρια των ειρηνικών ανθρώπων. Εις την ετοιμότητα του κινδύνου, τον σύρει με ακαταμάχητον έλξιν η αισθητική, θα έλεγα, γοητεία του κινδύνου, η συναίσθησις ότι είναι προνόμιον των ολίγων να συντρίβωνται υπέρ των άλλων υπό των άλλων - το πολυτιμότερον προνόμιον! Ο ηρωικός άνθρωπος δεν είναι το άνθος, δεν είν' ο καρπός - αυτά αντιπροσωπεύουν το παρόν και του παρόντος την ανεπιφύλακτον χαράν. Είναι ο σπόρος που θα ταφή και θα σαπίση δια ν' αναφανή το άνθισμα και το κάρπισμα. Είν' εκείνος που θάπτεται δια να εορτασθή η ανάστασις, και ανάστασις χωρίς ταφήν δεν υπάρχει."

ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΚΑΡΑΙΣΚΑΚΗΣ

ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΚΑΡΑΙΣΚΑΚΗΣ
Απάντηση στο Ρουσίτ Πασά στα 1822

''Πασά μου, μου στέλνεις ένα μπουγιουρντί, μου λες να προσκυνήσω, και εγώ πασά μου ερώτησα τον πούτσο μου τον ίδιο, και αυτός μου αποκρίθηκε να μη σε προσκυνήσω κι αν ερθείς επάνω μου ευθύς να πολεμίσω''

Και απάντηση στον Σιλιχτάρ Μπόδα στα 1823

''Γαμώ την πίστιν σας και τον Μωχαμέτη σας. Δεν εντρέπεσθε να ζητείτε «από ημάς» συνθήκην με «έναν» κοντζιά σκατο-Σουλτάν Μαχμούτην -να τον χέσω και αυτόν και τον Βεζίρην σας και τον Εβραίον Σιλιχτάρ Μπόδα την πουτάνα! - Άμα ζήσω, θα τους γαμήσω. Άμα πεθάνω, θα μου κλάσουν τον πούτσο''

ΠΕΡΙΚΛΗΣ ΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ

ΠΕΡΙΚΛΗΣ ΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
"Φυλάτε τη Γη σας και την Τιμή της μόνο με Σπαθί. Πάψετε σαπιοδάσκαλοι και σαπιορήτορες- ΑΝΑΦΟΡΑΤΖΗΔΕΣ- να εξευτελίζετε τη Φυλή. Πάψετε παλιόγρηες τις κλάψες, τα σάλια, τα μελάνια και πιάστε το Σπαθί. Τα πάντα στη Ζωή -Η ΦΥΣΙΣ ΤΟ ΛΕΕΙ- κατακτώνται με το Σπαθί."

ΘΕΟΔΩΡΟΣ ΚΟΛΟΚΟΤΡΩΝΗΣ
















Όταν αποφασίσαμε να κάμωμε την Επανάσταση, δεν εσυλλογισθήκαμε ούτε πόσοι είμεθα ούτε πως δεν έχομε άρματα ούτε ότι οι Τούρκοι εβαστούσαν τα κάστρα και τας πόλεις ούτε κανένας φρόνιμος μας είπε «πού πάτε εδώ να πολεμήσετε με σιταροκάραβα βατσέλα», αλλά ως μία βροχή έπεσε εις όλους μας η επιθυμία της ελευθερίας μας, και όλοι, και ο κλήρος μας και οι προεστοί και οι καπεταναίοι και οι πεπαιδευμένοι και οι έμποροι, μικροί και μεγάλοι, όλοι εσυμφωνήσαμε εις αυτό το σκοπό και εκάμαμε την Επανάσταση. Εις τον πρώτο χρόνο της Επαναστάσεως είχαμε μεγάλη ομόνοια και όλοι ετρέχαμε σύμφωνοι. Ο ένας επήγεν εις τον πόλεμο, ο αδελφός του έφερνε ξύλα, η γυναίκα του εζύμωνε, το παιδί του εκουβαλούσε ψωμί και μπαρουτόβολα εις το στρατόπεδον και εάν αυτή η ομόνοια εβαστούσε ακόμη δύο χρόνους, ηθέλαμε κυριεύσει και την Θεσσαλία και την Μακεδονία, και ίσως εφθάναμε και έως την Κωνσταντινούπολη. Τόσον τρομάξαμε τους Τούρκους, οπού άκουγαν Έλληνα και έφευγαν χίλια μίλια μακρά. Εκατόν Έλληνες έβαζαν πέντε χιλιάδες εμπρός, και ένα καράβι μιαν άρμάδα...

(Μέρος του λόγου που εκφώνησε ο Κολοκοτρώνης στην Πνύκα).

ΙΩΝ ΔΡΑΓΟΥΜΗΣ

ΙΩΝ ΔΡΑΓΟΥΜΗΣ
Δεν με μέλει αν βάλω σε δύσκολη θέση την κυβέρνηση, μια κυβέρνηση που δεν την σέβομαι, δεν είμαι καμωμένος για την κυβέρνηση ή για το κράτος, έγινα για το έθνος, και το ξέρω επειδή γι’ αυτό ίσα-ίσα πονώ. Για την κυβέρνηση μου έρχεται σιχαμός και καταφρόνια, άμα συλλογίζομαι την κυβέρνηση ξεπέφτω, μαργώνω και μαραίνομαι. Σηκώνομαι, ξανοίγω και ανθοβολώ άμα νοιώθω τον Ελληνισμό. Σε όποια γωνιά του Ελληνισμού και αν βρεθώ, θα πασχίζω πάντα να δυναμώνω, να ξυπνώ, να ζωντανεύω την ψυχή του, και ας γίνει οτι γίνει. Ξυπνώ καθε ύπνο, κεντρίζω καθε βαρεμό, συνδαυλίζω κάθε στάχτη, ξεσκεπάζω καθε σπίθα κρυμμένη και ανάβω κάθε φωτιά σβησμένη, βγάζω κάθε πνοή κουρασμένη και παίζω κάθε χορδή σιωπηλή. Ξυπνώ, ξυπνώ, ξυπνώ και γι αυτό με λεν και ξυπνητήρι…

ΠΑΥΛΟΣ ΜΕΛΑΣ

ΠΑΥΛΟΣ ΜΕΛΑΣ
Είδα στον ύπνο μου τον Παύλο τον Μελά, να παίρνει σάρκα για να πει μια ιστορία για κάποια αγέρωχα κι αδούλωτα μυαλά, που προδιαγράφουν της Πατρίδας την πορεία. .
..

Είχ’ η μορφή του θλίψη, πόνο και οργή, για αυτούς που σήμερα τις τύχες μας ορίζουν, που ασελγούν πάνω σ΄ανθρώπους και σε γη και καθετί Ελληνικό το αφορίζουν.
...
Μέσα στην μπλε του την αντάρτικη στολή και με το χέρι του στη μαύρη τη πιστόλα, δίνει στους άντρες του ξανά την εντολή Ελευθερία και Πατρίδα πάνω από όλα!
...
Αν θες στον ύπνο σου να έρθει ο Μέλας μαζί μ’ αγγέλους, σκοτωμένα παλικάρια, να σε τραβήξουν απ ’τον δρόμο που τραβάς, για να βαδίσεις τα δικά τους τα αχνάρια... ..
.
φέρε στα μάτια σου του Παύλου τη στολή, ορκίσου πάνω της, πως δεν θα τον προδώσεις και συρε να βρεις την δική σου εντολή αφού τον ύπνο του εχθρού μας θα στοιχειώσεις.

  © Free Blogger Templates 'Greenery' by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP