Γιάννενα: Ασθενείς του ΙΚΑ... μόνοι ψάχνουν!
Δύο μήνες μετά την εφαρμογή του μέτρου για εξυπηρέτηση των ασφαλισμένων του ΙΚΑ από συμβεβλημένους με τον ΟΠΑΔ και τον ΟΑΕΕ γιατρούς, ο τραγέλαφος συνεχίζεται. Οι λίστες με τους γιατρούς παραμένουν χωρίς ανανέωση και οι γιατροί, ανάλογα με την ειδικότητά τους και την…
παλαιότητά τους, ακολουθούν διαφορετική τακτική, μπερδεύοντας τους ασθενείς, αλλά και το ΙΚΑ.
Αρκετοί γιατροί της πόλης, πάνω από 100, καταθέτουν κανονικά τις καταστάσεις στο ΙΚΑ με τους ασθενείς-ασφαλισμένους που δέχονται προκειμένου να πληρωθούν, αλλά υπάρχουν κι άλλοι που ακολουθούν έναν διαφορετικό δρόμο:
Λαμβάνουν το αντίτιμο από τον ασθενή ο οποίος στη συνέχεια διεκδικεί την είσπραξη της δαπάνης από το ΙΚΑ. Ο δρόμος αυτός είχε προταθεί από τον Ιατρικό Σύλλογο Ιωαννίνων στην ...
προσπάθειά του και να γίνεται η εξυπηρέτηση των ασθενών αλλά και να μην καμφθεί η αντίστασή του προς το υπουργείο Υγείας. Από ό,τι φαίνεται δεν είναι λίγοι αυτοί που τον ακολουθούν.
Το ΙΚΑ αρχικά αρνούνταν να δικαιολογήσει τις δαπάνες στους ασθενείς. Η πίεση όμως των ασφαλισμένων ήταν μεγάλη, με αποτέλεσμα να κάνει τα… στραβά μάτια –όχι μόνο στα Γιάννενα, αλλά σε όλη την Ελλάδα. Σημειωτέον ότι σε κανένα ιατρείο της πόλης δεν υπάρχει κάποια ενημερωτική πινακίδα του τύπου «δεν δεχόμαστε ασθενείς του ΙΚΑ».
Οι ασθενείς πηγαίνουν λοιπόν στα τυφλά, από τη στιγμή που ξέρουν ότι οι λίστες στην ουσία δεν ισχύουν. Και όταν χτυπήσουν την πόρτα, μαθαίνουν αν ο τάδε γιατρός τους δέχεται ως ασφαλισμένους του ΙΚΑ ή όχι. Αν η απάντηση είναι «όχι», τότε η συνήθης τακτική είναι να γίνεται παραπομπή του ασθενούς στο ΙΚΑ και συγκεκριμένα στο Τμήμα Παροχών, από όπου, με την απόδειξη ανά χείρας, θα πάει για να διεκδικήσει τα χρήματά του. Έτσι ο ασθενής δεν γλιτώνει και πάλι την ταλαιπωρία. Αρκετές δε φορές επιβαρύνεται και οικονομικά, όχι μόνο ψυχικά.
Κι αυτό επειδή το ΙΚΑ δικαιολογεί δαπάνη μόνο 20 ευρώ για κάθε επίσκεψη (20 ευρώ είναι και η αμοιβή του συμβεβλημένου γιατρού), κι όχι παραπάνω. Συχνά το αντίτιμο στον ιδιώτη γιατρό είναι μεγαλύτερο -ως πελάτης και όχι ως ασφαλισμένος του ΙΚΑ. Σύμφωνα με το σκεπτικό του υπουργού Υγείας Ανδρέα Λοβέρδου, ο ασθενής δεν θα έπρεπε να έχει καμία συμμετοχή σε μια τέτοια διαδικασία. Οι γιατροί θα έπρεπε να την κάνουν αυτή τη δουλειά με την είσπραξη της αποζημίωσής τους για κάθε ιατρική πράξη στο τέλος του κάθε μήνα.
Οι γιατροί όμως μέσω της προέδρου του Ιατρικού Συλλόγου Ιωαννίνων Σταυρούλα Τσιάρα είχαν ξεκαθαρίσει: «δεν μπορεί να γίνεται πολιτική υγείας μέσω e-mail ή εγγράφων χωρίς να υπάρχει διάλογος». Η κ. Τσιάρα αναφερόταν στο γεγονός ότι το μέτρο ανακοινώθηκε ξαφνικά και χωρίς να προηγηθεί συζήτηση αλλά και στο ότι το υπουργείο καλούσε τους γιατρούς που αρνούνται να παρέχουν υπηρεσίες στους ασφαλισμένους του ΙΚΑ να το γνωστοποιήσουν στη διοίκηση του Ιδρύματος. Μέχρι στιγμής κανείς δεν έχει γνωστοποιήσει επίσημα την άρνησή του, με αποτέλεσμα οι λίστες των συμβεβλημένων γιατρών να βρίσκονται στον αέρα.
Και μαζί με αυτούς, κι οι ασθενείς αλλά και το σύστημα υγείας γενικότερα, το οποίο φαίνεται να βαδίζει σε έναν δρόμο-αδιέξοδο.
agon.gr - epirus-ellas
παλαιότητά τους, ακολουθούν διαφορετική τακτική, μπερδεύοντας τους ασθενείς, αλλά και το ΙΚΑ.
Αρκετοί γιατροί της πόλης, πάνω από 100, καταθέτουν κανονικά τις καταστάσεις στο ΙΚΑ με τους ασθενείς-ασφαλισμένους που δέχονται προκειμένου να πληρωθούν, αλλά υπάρχουν κι άλλοι που ακολουθούν έναν διαφορετικό δρόμο:
Λαμβάνουν το αντίτιμο από τον ασθενή ο οποίος στη συνέχεια διεκδικεί την είσπραξη της δαπάνης από το ΙΚΑ. Ο δρόμος αυτός είχε προταθεί από τον Ιατρικό Σύλλογο Ιωαννίνων στην ...
προσπάθειά του και να γίνεται η εξυπηρέτηση των ασθενών αλλά και να μην καμφθεί η αντίστασή του προς το υπουργείο Υγείας. Από ό,τι φαίνεται δεν είναι λίγοι αυτοί που τον ακολουθούν.
Το ΙΚΑ αρχικά αρνούνταν να δικαιολογήσει τις δαπάνες στους ασθενείς. Η πίεση όμως των ασφαλισμένων ήταν μεγάλη, με αποτέλεσμα να κάνει τα… στραβά μάτια –όχι μόνο στα Γιάννενα, αλλά σε όλη την Ελλάδα. Σημειωτέον ότι σε κανένα ιατρείο της πόλης δεν υπάρχει κάποια ενημερωτική πινακίδα του τύπου «δεν δεχόμαστε ασθενείς του ΙΚΑ».
Οι ασθενείς πηγαίνουν λοιπόν στα τυφλά, από τη στιγμή που ξέρουν ότι οι λίστες στην ουσία δεν ισχύουν. Και όταν χτυπήσουν την πόρτα, μαθαίνουν αν ο τάδε γιατρός τους δέχεται ως ασφαλισμένους του ΙΚΑ ή όχι. Αν η απάντηση είναι «όχι», τότε η συνήθης τακτική είναι να γίνεται παραπομπή του ασθενούς στο ΙΚΑ και συγκεκριμένα στο Τμήμα Παροχών, από όπου, με την απόδειξη ανά χείρας, θα πάει για να διεκδικήσει τα χρήματά του. Έτσι ο ασθενής δεν γλιτώνει και πάλι την ταλαιπωρία. Αρκετές δε φορές επιβαρύνεται και οικονομικά, όχι μόνο ψυχικά.
Κι αυτό επειδή το ΙΚΑ δικαιολογεί δαπάνη μόνο 20 ευρώ για κάθε επίσκεψη (20 ευρώ είναι και η αμοιβή του συμβεβλημένου γιατρού), κι όχι παραπάνω. Συχνά το αντίτιμο στον ιδιώτη γιατρό είναι μεγαλύτερο -ως πελάτης και όχι ως ασφαλισμένος του ΙΚΑ. Σύμφωνα με το σκεπτικό του υπουργού Υγείας Ανδρέα Λοβέρδου, ο ασθενής δεν θα έπρεπε να έχει καμία συμμετοχή σε μια τέτοια διαδικασία. Οι γιατροί θα έπρεπε να την κάνουν αυτή τη δουλειά με την είσπραξη της αποζημίωσής τους για κάθε ιατρική πράξη στο τέλος του κάθε μήνα.
Οι γιατροί όμως μέσω της προέδρου του Ιατρικού Συλλόγου Ιωαννίνων Σταυρούλα Τσιάρα είχαν ξεκαθαρίσει: «δεν μπορεί να γίνεται πολιτική υγείας μέσω e-mail ή εγγράφων χωρίς να υπάρχει διάλογος». Η κ. Τσιάρα αναφερόταν στο γεγονός ότι το μέτρο ανακοινώθηκε ξαφνικά και χωρίς να προηγηθεί συζήτηση αλλά και στο ότι το υπουργείο καλούσε τους γιατρούς που αρνούνται να παρέχουν υπηρεσίες στους ασφαλισμένους του ΙΚΑ να το γνωστοποιήσουν στη διοίκηση του Ιδρύματος. Μέχρι στιγμής κανείς δεν έχει γνωστοποιήσει επίσημα την άρνησή του, με αποτέλεσμα οι λίστες των συμβεβλημένων γιατρών να βρίσκονται στον αέρα.
Και μαζί με αυτούς, κι οι ασθενείς αλλά και το σύστημα υγείας γενικότερα, το οποίο φαίνεται να βαδίζει σε έναν δρόμο-αδιέξοδο.
agon.gr - epirus-ellas
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου