Τετάρτη 30 Νοεμβρίου 2011

Μουσουλμανική Αδελφότητα : Αραβική Άνοιξη, Ισλαμικός Χειμώνας

 Οι καταπιεσμένοι Άραβες είδαν την Αραβική Άνοιξη σαν μια ευκαιρία για να ξεφορτωθούν τα μισητά αφεντικά τους και να επιστρέψουν στο μοναδικό σύστημα που τους έβλεπε όλους το ίδιο κάτω από τον καυτό ήλιο της ερήμου, το Νόμο του Προφήτη
Αν η Αραβική άνοιξη μπορούσε να παρομοιαστεί με τρένο στ’ οποίο είχαν σπάσει τα φρένα...
, ολοένα και περισσότερες είναι οι φωνές εκείνων που υποστηρίζουν ότι τώρα, μετά την επιβολή της «σαρία» στην Τυνησία και τα πρόσφατα γεγονότα στην Αίγυπτο, τη Λιβύη και τη Συρία, αυτό το τρένο εκτροχιάστηκε, και μαζί με τους δικτάτορες που εξολόθρευσε ή απειλεί να εξαφανίσει στο διάβα του, αποδεκάτισε και όσους ονειρεύονταν το φιλελεύθερο εκδημοκρατισμό του Μαγκρέμπ.

Όμως φιλελευθερισμός και δημοκρατία είναι δυο λέξεις που δε σημαίνουν πολλά πράγματα στον αραβικό και τον ισλαμικό κόσμο. Κι αυτό θα έπρεπε να το γνωρίζει η Δύση πριν κανακέψει τις εξεγέρσεις σαν παιδιά της. Για τους Αδελφούς Μουσουλμάνους, μια βαθιά θρησκευόμενη και πολιτικοποιημένη σέκτα της ισλαμικής Τζιχάντ, η Δύση αποτελεί την προσωποποίηση της διαφθοράς, της ηθικής κατάπτωσης. Και το μόνο που μπορεί να φέρει στην κουλτούρα των Αραβικών Κρατών είναι καταπίεση, εκμετάλλευση και πολιτισμική διάβρωση.

Η Δύση όπως φάνηκε και στην Πορεία, είδε την Αραβική Άνοιξη ως ένα μέσον με το οποίο θα ξεφορτωνόταν κάποιους μακροημερεύοντες δικτάτορες που είτε είχαν φάει τα ψωμιά τους ή εναντιώνονταν στα συμφέροντά της. Στην πρώτη περίπτωση, όπου δηλαδή γινόταν αλλαγή κάδρων, ευελπιστούσε να κρατήσει υπό έλεγχο το ισλαμικό ρεύμα που κόχλαζε στο παρασκήνιο... προωθώντας στα αντίστοιχα κενά εξουσίας, είτε πολιτικούς κοσμικές και φιλελεύθερες αρχές, είτε στρατιωτικούς με διάθεση για συνεργασία και όχι θρησκευτικούς ηγέτες και αγιατολάχ. Στην περίπτωση του Καντάφι, που ευνοούσε πετρελαϊκά Ρώσους και Κινέζους, η Δύση έσπευσε να επωφεληθεί από οικονομικές συμφωνίες που έκανε με τους αντικαταστάτες του. Αυτό ήταν το βασικό σχέδιο και όπως φαίνεται, ούτε για την Τυνησία, αλλά ούτε για την Αίγυπτο τουλάχιστον, είχε σχέδιο Β.

Οι καταπιεσμένοι Άραβες απ’ την πλευρά τους, είδαν την Αραβική Άνοιξη σαν μια ευκαιρία για να ξεφορτωθούν τα μισητά αφεντικά τους και να επιστρέψουν στο μοναδικό σύστημα που τους έβλεπε όλους το ίδιο κάτω από τον καυτό ήλιο της ερήμου, το Νόμο του Προφήτη. Αυτή είναι η δικιά τους Δημοκρατία, δεν έχει καμιά σχέση με τη δικιά μας και Θα έπρεπε να είναι σεβαστή, από τη στιγμή που δεν ενοχλεί τον τρόπο ζωής μας. (Έλα όμως που ο έλεγχος των πετρελαίων επηρεάζει τον τρόπο ζωής μας και οι Άραβες έχουν το πιότερο από δαύτο στην κατοχή Τους. Αυτός είναι ο πλούτος τους και η κατάρα τους μαζί).

Μετά τα γεγονότα της Τυνησίας, ήταν προφανές ότι το τρένο της αλλαγής, η αραβική άνοιξη όπως ονομάσθηκε, είχε ξεκινήσει την τρελή πορεία του και Κανείς δεν μπορούσε να το σταματήσει.

Μακιαβελικός ο ρόλος της Αδελφότητας

Μετά τον εκτροχιασμό, οι μόνοι που βγήκαν ατσαλάκωτοι από τα συντρίμμια της αφηνιασμένης Αραβικής αμαξοστοιχίας, ήταν οι Μουσουλμάνοι αδελφοί, που έπαιξαν ένα πολύ πιο κυνικό, υπομονετικό και Μακιαβελικό παιχνίδι, όπως υποστηρίζει ο Βρετανός δημοσιογράφος, John Bradley της ηλεκτρονικής έκδοσης της «Daily Mail».

Τυνησία

Στην Τυνησία, άφησαν πρώτα το λαό να βγάλει το φίδι (Μπεν Αλί) από την τρύπα και, κατόπιν, ενίσχυσαν τους μετριοπαθείς ισλαμιστές ώστε να θριαμβεύσουν στις εκλογές στέλνοντας ρίγη σε όλο τον πλανήτη. Με το που πήρε την εξουσία μάλιστα το Κογκρέσσο για τη Δημοκρατία, πολλά από τα μέλη του έδειξαν τη μετριοπάθειά τους σπεύδοντας να ανακοινώσουν την επανίδρυση του Μουσουλμανικού χαλιφάτου, ενός ιστορικού συστήματος ισλαμικής κυριαρχίας όπου βασιλεύει ο νόμος της Σαρία.

Αίγυπτος

Στην Αίγυπτο, η Μουσουλμανική Αδελφότητα έκλεισε μια συμφωνία με το Στρατό από την οποία ήταν αδύνατο να χάσει. Με αντάλλαγμα να κρατήσουν υπό έλεγχο τους υποστηρικτές τους, όταν ξέσπασε η βία κατά του Μουμπάρακ, σι μουσουλμάνοι αδελφοί φρόντισαν έτσι ώστε να αρθεί η επίσημη απαγόρευσή της οργάνωσής τους, με αποτέλεσμα μετά την πτώση του δικτάτορα ν’ αποτελούν πλέον το φαβορί για να επικρατήσουν στην επόμενη εκλογική αναμέτρηση. Ο αιγυπτιακός στρατός χτύπησε τους διαδηλωτές στο ψαχνό, ουσιαστικά χάνοντας το πλεονέκτημα που είχε ως εγγυητής του εκδημοκρατισμού. Αυτό το ηθικό πλεονέκτημα το έχουν πλέον με τη μεριά τους οι Αδελφοί Μουσουλμάνοι με μόλις μια βδομάδα να τους χωρίζει από τις επόμενες εκλογές.

Συρία

Στη Συρία πάλι, όσα δεν μπορούσε να κάνει εδώ και μήνες ο απροστάτευτος πληθυσμός που απαιτούσε δημοκρατικές αλλαγές απέναντι στις δυνάμεις ασφαλείας του Άσαντ, τα έχουν κάνει με επαγγελματικό τρόπο μουσουλμάνοι μαχητές, εκπαιδευμένοι στην Τουρκία και το Λίβανο που καιροφυλακτούν ν’ αρπάξουν στο όνομα της δημοκρατίας την εξουσία από τους Μπααθιστές.

Λιβύη

Τέλος στη Λιβύη, όπου ουσιαστικά το ΝΑΤΟ, ο Σαρκοζί και ο Κάμερον, έδιωξαν τους Καντάφι, το κενό εξουσίας έχει καλυφθεί τώρα από ισλαμιστές που με σύνθημά τους τη τζιχάντ υπερκέρασαν τα πολιτικά προβλήματα που δημιουργούσε ο διαμοιρασμός των λάφυρων ανάμεσα στις διαφιλονικούμενες φατρίες και φυλές. Ήδη, το νέο ισλαμικό καθεστώς στην Τρίπολη έχει εφαρμόσει τη Σαρία, νομιμοποίησε την πολυγαμία, ενώ η σημαία της Αλ Κάιντα κυματίζει πάνω από τα κυβερνητικά γραφεία στη Βεγγάζη. Μπορεί ο Καντάφι να ήταν αλαζόνας, αλλά είχε απόλυτο δίκιο όταν φώναζε από το καταφύγιό του ότι η σκοτεινή οργάνωση είχε πολλά πλοκάμια και υπόγειες διασυνδέσεις.

Και το Ισραήλ, τι θα κάνει;

Το Ισραήλ πρέπει να αισθάνεται πολύ απομονωμένο και με την πλάτη κολλημένη στον τοίχο, δεδομένων και των εξελίξεων. Ουσιαστικά, πολύ λίγα πράγματα μπορεί να κάνει. Η Μουσουλμανική Αδελφότητα Θέλει να σκίσει τη συμφωνία ειρήνης που υπέγραψε με το Τελ Αβίβ ο δολοφονηθείς από τις τάξεις της πρώην Αιγύπτιος Πρόεδρος Anwar Sadat το 1979. Αυτό ενδεχομένως να σημάνει ακόμη και πόλεμο με την Αίγυπτο. Όμως ακόμη τα πράγματα είναι ρευστά, Κι ενώ η Αραβική Άνοιξη ενηλικιώνεται με τη βία, Αμερικανοί, Ισραηλινοί, Βρετανοί, Γερμανοί και Γάλλοι αναζητούν, εν μέσω κρίσης ένα σχέδιο Β γιο να σώσουν την παρτίδα. Η Δύση, γράφει ο Τζον Μπράντλει, πρέπει να ξυπνήσει και να μυρίσει τον αραβικό καφέ. Αλλιώς, μέσα σε μια δεκαετία, όλη η Μέση Ανατολή από την Τυνησία έως την Παλαιστίνη μπορεί να βρίσκεται στα χέρια φανατικών ισλαμιστών.

ΚΟΚΚΙΝΟΣ ΟΥΡΑΝΟΣ

ΙΩΑΝΝΗΣ ΣΥΚΟΥΤΡΗΣ

ΙΩΑΝΝΗΣ ΣΥΚΟΥΤΡΗΣ
"Ο ηρωικός άνθρωπος αισθάνεται πως είναι διαλεγμένος από την Μοίραν ως αγωνιστής και ως μάρτυς - περισσότερον ως μάρτυς, αφού την επιτυχίαν δεν την μετρεί με αποτελέσματα άμεσα, με αριθμούς και μεγέθη, δεν την μετρεί καν διόλου. Είναι το αλεξικέραυνον, που θα συγκεντρώση επάνω του (θα προσελκύση μάλλον εθελουσίως) όλας τας καταιγίδας και όλα τ' αστροπελέκια, διά να προστατευθούν τα κατοικητήρια των ειρηνικών ανθρώπων. Εις την ετοιμότητα του κινδύνου, τον σύρει με ακαταμάχητον έλξιν η αισθητική, θα έλεγα, γοητεία του κινδύνου, η συναίσθησις ότι είναι προνόμιον των ολίγων να συντρίβωνται υπέρ των άλλων υπό των άλλων - το πολυτιμότερον προνόμιον! Ο ηρωικός άνθρωπος δεν είναι το άνθος, δεν είν' ο καρπός - αυτά αντιπροσωπεύουν το παρόν και του παρόντος την ανεπιφύλακτον χαράν. Είναι ο σπόρος που θα ταφή και θα σαπίση δια ν' αναφανή το άνθισμα και το κάρπισμα. Είν' εκείνος που θάπτεται δια να εορτασθή η ανάστασις, και ανάστασις χωρίς ταφήν δεν υπάρχει."

ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΚΑΡΑΙΣΚΑΚΗΣ

ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΚΑΡΑΙΣΚΑΚΗΣ
Απάντηση στο Ρουσίτ Πασά στα 1822

''Πασά μου, μου στέλνεις ένα μπουγιουρντί, μου λες να προσκυνήσω, και εγώ πασά μου ερώτησα τον πούτσο μου τον ίδιο, και αυτός μου αποκρίθηκε να μη σε προσκυνήσω κι αν ερθείς επάνω μου ευθύς να πολεμίσω''

Και απάντηση στον Σιλιχτάρ Μπόδα στα 1823

''Γαμώ την πίστιν σας και τον Μωχαμέτη σας. Δεν εντρέπεσθε να ζητείτε «από ημάς» συνθήκην με «έναν» κοντζιά σκατο-Σουλτάν Μαχμούτην -να τον χέσω και αυτόν και τον Βεζίρην σας και τον Εβραίον Σιλιχτάρ Μπόδα την πουτάνα! - Άμα ζήσω, θα τους γαμήσω. Άμα πεθάνω, θα μου κλάσουν τον πούτσο''

ΠΕΡΙΚΛΗΣ ΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ

ΠΕΡΙΚΛΗΣ ΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
"Φυλάτε τη Γη σας και την Τιμή της μόνο με Σπαθί. Πάψετε σαπιοδάσκαλοι και σαπιορήτορες- ΑΝΑΦΟΡΑΤΖΗΔΕΣ- να εξευτελίζετε τη Φυλή. Πάψετε παλιόγρηες τις κλάψες, τα σάλια, τα μελάνια και πιάστε το Σπαθί. Τα πάντα στη Ζωή -Η ΦΥΣΙΣ ΤΟ ΛΕΕΙ- κατακτώνται με το Σπαθί."

ΘΕΟΔΩΡΟΣ ΚΟΛΟΚΟΤΡΩΝΗΣ
















Όταν αποφασίσαμε να κάμωμε την Επανάσταση, δεν εσυλλογισθήκαμε ούτε πόσοι είμεθα ούτε πως δεν έχομε άρματα ούτε ότι οι Τούρκοι εβαστούσαν τα κάστρα και τας πόλεις ούτε κανένας φρόνιμος μας είπε «πού πάτε εδώ να πολεμήσετε με σιταροκάραβα βατσέλα», αλλά ως μία βροχή έπεσε εις όλους μας η επιθυμία της ελευθερίας μας, και όλοι, και ο κλήρος μας και οι προεστοί και οι καπεταναίοι και οι πεπαιδευμένοι και οι έμποροι, μικροί και μεγάλοι, όλοι εσυμφωνήσαμε εις αυτό το σκοπό και εκάμαμε την Επανάσταση. Εις τον πρώτο χρόνο της Επαναστάσεως είχαμε μεγάλη ομόνοια και όλοι ετρέχαμε σύμφωνοι. Ο ένας επήγεν εις τον πόλεμο, ο αδελφός του έφερνε ξύλα, η γυναίκα του εζύμωνε, το παιδί του εκουβαλούσε ψωμί και μπαρουτόβολα εις το στρατόπεδον και εάν αυτή η ομόνοια εβαστούσε ακόμη δύο χρόνους, ηθέλαμε κυριεύσει και την Θεσσαλία και την Μακεδονία, και ίσως εφθάναμε και έως την Κωνσταντινούπολη. Τόσον τρομάξαμε τους Τούρκους, οπού άκουγαν Έλληνα και έφευγαν χίλια μίλια μακρά. Εκατόν Έλληνες έβαζαν πέντε χιλιάδες εμπρός, και ένα καράβι μιαν άρμάδα...

(Μέρος του λόγου που εκφώνησε ο Κολοκοτρώνης στην Πνύκα).

ΙΩΝ ΔΡΑΓΟΥΜΗΣ

ΙΩΝ ΔΡΑΓΟΥΜΗΣ
Δεν με μέλει αν βάλω σε δύσκολη θέση την κυβέρνηση, μια κυβέρνηση που δεν την σέβομαι, δεν είμαι καμωμένος για την κυβέρνηση ή για το κράτος, έγινα για το έθνος, και το ξέρω επειδή γι’ αυτό ίσα-ίσα πονώ. Για την κυβέρνηση μου έρχεται σιχαμός και καταφρόνια, άμα συλλογίζομαι την κυβέρνηση ξεπέφτω, μαργώνω και μαραίνομαι. Σηκώνομαι, ξανοίγω και ανθοβολώ άμα νοιώθω τον Ελληνισμό. Σε όποια γωνιά του Ελληνισμού και αν βρεθώ, θα πασχίζω πάντα να δυναμώνω, να ξυπνώ, να ζωντανεύω την ψυχή του, και ας γίνει οτι γίνει. Ξυπνώ καθε ύπνο, κεντρίζω καθε βαρεμό, συνδαυλίζω κάθε στάχτη, ξεσκεπάζω καθε σπίθα κρυμμένη και ανάβω κάθε φωτιά σβησμένη, βγάζω κάθε πνοή κουρασμένη και παίζω κάθε χορδή σιωπηλή. Ξυπνώ, ξυπνώ, ξυπνώ και γι αυτό με λεν και ξυπνητήρι…

ΠΑΥΛΟΣ ΜΕΛΑΣ

ΠΑΥΛΟΣ ΜΕΛΑΣ
Είδα στον ύπνο μου τον Παύλο τον Μελά, να παίρνει σάρκα για να πει μια ιστορία για κάποια αγέρωχα κι αδούλωτα μυαλά, που προδιαγράφουν της Πατρίδας την πορεία. .
..

Είχ’ η μορφή του θλίψη, πόνο και οργή, για αυτούς που σήμερα τις τύχες μας ορίζουν, που ασελγούν πάνω σ΄ανθρώπους και σε γη και καθετί Ελληνικό το αφορίζουν.
...
Μέσα στην μπλε του την αντάρτικη στολή και με το χέρι του στη μαύρη τη πιστόλα, δίνει στους άντρες του ξανά την εντολή Ελευθερία και Πατρίδα πάνω από όλα!
...
Αν θες στον ύπνο σου να έρθει ο Μέλας μαζί μ’ αγγέλους, σκοτωμένα παλικάρια, να σε τραβήξουν απ ’τον δρόμο που τραβάς, για να βαδίσεις τα δικά τους τα αχνάρια... ..
.
φέρε στα μάτια σου του Παύλου τη στολή, ορκίσου πάνω της, πως δεν θα τον προδώσεις και συρε να βρεις την δική σου εντολή αφού τον ύπνο του εχθρού μας θα στοιχειώσεις.

  © Free Blogger Templates 'Greenery' by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP