Σάββατο 28 Απριλίου 2012

«Ο Αγών μου» και σε σχολικά εγχειρίδια στη Γερμανία

Την ελεγχόμενη επανακυκλοφορία αποσπασμάτων του αυτοβιογραφικού βιβλίου του Αδόλφου Χίτλερ «Ο Αγών μου» σχεδιάζει το κρατίδιο της Βαυαρίας, και μάλιστα για σχολική χρήση, σε μία προσπάθεια να σταματήσει η εκμετάλλευση του από ακροδεξιές παρατάξεις.

Το γερμανικό κρατίδιο της Βαυαρίας ετοιμάζεται σύμφωνα με το Reuters, να κυκλοφορήσει αποσπάσματα από το περιβόητο «Ο Αγών μου» του...
Αδόλφου Χίτλερ, και μάλιστα για σχολική χρήση. Η έκδοση του είχε απαγορευτεί στη Γερμανία από το 1945 αλλά τα νομικά δικαιώματα ανήκουν στην αρμόδια υπηρεσία οικονομικών του βαυαρικού κρατιδίου.

Ωστόσο τα συγκεκριμένα δικαιώματα ισχύουν μέχρι την 31η Δεκεμβρίου του 2015, και η Βαυαρία, όπου έγινε και η πρώτη απόπειρα πραξικοπήματος του Χίτλερ το 1923, βρίσκεται σε δεινή θέση για το πώς θα διαχειριστεί την έκδοση ενός βιβλίου που αποτελεί ακόμα «πληγή» για την Γερμανία.

Ο Thomas Neumann, εκπρόσωπος της αρμόδιας υπηρεσίας, μιλώντας στο Reuters, αναφέρει σχετικά «Έχουμε συζητήσει για ένα σχολικό αντίγραφο. Δεν πρόκειται να είναι ολόκληρο το βιβλίο αλλά αποσπάσματα, τα οποία και προβάλλονται με έναν συγκεκριμένο διδακτικό τρόπο, που αρμόζει στα σχολεία».

Συμπλήρωσε δε ότι το αρμόδιο υπουργείο σκέπτεται και το ενδεχόμενο να κυκλοφορήσει μία ειδική έκδοση με ακαδημαϊκές αναφορές, που θα παρέχεται από το Ινστιτούτο Σύγχρονης Ιστορίας στο Μόναχο.

«Έχουμε υποχρέωση, μία συλλογική υποχρέωση, (για το βιβλίο) ακόμα και μετά τη λήξη των νομικών δικαιωμάτων. Με την παροχή των ακαδημαϊκών σχολίων και σημειώσεων θέλουμε να απομυθοποιήσουμε το βιβλίο».

Από πλευρά κόστους τώρα, η αρμόδια υπηρεσία οικονομικών του κράτους της Βαυαρίας θα παράσχει 200 χιλιάδες ευρώ και το υπουργείο οικονομίας της Γερμανίας τα υπόλοιπα 300 χιλιάδες ευρώ, που χρειάζονται.

Υπενθυμίζεται δε ότι πριν από λίγο καιρό, η εν λόγω υπηρεσία της Βαυαρίας είχε αναγκαστεί να αποσύρει αποσπάσματα από το βιβλίο «Ο Αγών μου» από ένα περιοδικό, καθώς εκκρεμούσαν τα πολυσυζητημένα νομικά δικαιώματα.

Ο Βρετανός εκδότης Peter McGee, από την πλευρά του, επισημαίνει ότι θα ήθελε οι ίδιοι οι Γερμανοί να έχουν πρόσβαση στο βιβλίο ώστε να μπορέσουν να κρίνουν από μόνοι τους. «Με την δημόσια έκθεσή του βιβλίου, θα μπορέσει να μπει έπειτα στο χρονοντούλαπο της ιστορίας» τόνισε χαρακτηριστικά.

Αρκετοί είναι αυτοί ωστόσο που υποστηρίζουν ότι η γερμανική απαγόρευση είναι αναχρονιστική σε μία εποχή μάλιστα, που τα πάντα είναι διαθέσιμα μέσω διαδικτύου και εφόσον το βιβλίο κυκλοφορεί σε άλλες χώρες.

«Οι Γερμανοί είναι δημοκράτες και αρκετά ώριμοι για να διαμορφώσουν τη δική τους εικόνα για τον Χίτλερ», τονίζει στην γερμανική εφημερίδα «Welt Online» ο Rafael Seligmann, εκδότης της «Jewish Voice».

Σύμφωνα με τον Guardian, βέβαια εκτός από τις γερμανικές εκδοχές, η Βαυαρία σκέφτεται να κυκλοφορήσει και μία αγγλική, ένα eBook και ένα audio book.

Η πρώτη έκδοση του βιβλίου του Χίτλερ κυκλοφόρησε το 1925 και για αρκετά χρόνια οι πωλήσεις του ήταν εγγυημένες αν αναλογιστεί κανείς ότι μετά το 1933 κάθε νιόπαντρο ζευγάρι λάμβανε ένα αντίγραφο ενώ είχε απαγορευτεί στα βιβλιοπωλεία που πουλούσαν μεταχειρισμένα βιβλία να πωλούν το συγκεκριμένο. Μέχρι το 1945 δε κυκλοφορούσαν περίπου 10 εκατ. αντίτυπα.

ΙΩΑΝΝΗΣ ΣΥΚΟΥΤΡΗΣ

ΙΩΑΝΝΗΣ ΣΥΚΟΥΤΡΗΣ
"Ο ηρωικός άνθρωπος αισθάνεται πως είναι διαλεγμένος από την Μοίραν ως αγωνιστής και ως μάρτυς - περισσότερον ως μάρτυς, αφού την επιτυχίαν δεν την μετρεί με αποτελέσματα άμεσα, με αριθμούς και μεγέθη, δεν την μετρεί καν διόλου. Είναι το αλεξικέραυνον, που θα συγκεντρώση επάνω του (θα προσελκύση μάλλον εθελουσίως) όλας τας καταιγίδας και όλα τ' αστροπελέκια, διά να προστατευθούν τα κατοικητήρια των ειρηνικών ανθρώπων. Εις την ετοιμότητα του κινδύνου, τον σύρει με ακαταμάχητον έλξιν η αισθητική, θα έλεγα, γοητεία του κινδύνου, η συναίσθησις ότι είναι προνόμιον των ολίγων να συντρίβωνται υπέρ των άλλων υπό των άλλων - το πολυτιμότερον προνόμιον! Ο ηρωικός άνθρωπος δεν είναι το άνθος, δεν είν' ο καρπός - αυτά αντιπροσωπεύουν το παρόν και του παρόντος την ανεπιφύλακτον χαράν. Είναι ο σπόρος που θα ταφή και θα σαπίση δια ν' αναφανή το άνθισμα και το κάρπισμα. Είν' εκείνος που θάπτεται δια να εορτασθή η ανάστασις, και ανάστασις χωρίς ταφήν δεν υπάρχει."

ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΚΑΡΑΙΣΚΑΚΗΣ

ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΚΑΡΑΙΣΚΑΚΗΣ
Απάντηση στο Ρουσίτ Πασά στα 1822

''Πασά μου, μου στέλνεις ένα μπουγιουρντί, μου λες να προσκυνήσω, και εγώ πασά μου ερώτησα τον πούτσο μου τον ίδιο, και αυτός μου αποκρίθηκε να μη σε προσκυνήσω κι αν ερθείς επάνω μου ευθύς να πολεμίσω''

Και απάντηση στον Σιλιχτάρ Μπόδα στα 1823

''Γαμώ την πίστιν σας και τον Μωχαμέτη σας. Δεν εντρέπεσθε να ζητείτε «από ημάς» συνθήκην με «έναν» κοντζιά σκατο-Σουλτάν Μαχμούτην -να τον χέσω και αυτόν και τον Βεζίρην σας και τον Εβραίον Σιλιχτάρ Μπόδα την πουτάνα! - Άμα ζήσω, θα τους γαμήσω. Άμα πεθάνω, θα μου κλάσουν τον πούτσο''

ΠΕΡΙΚΛΗΣ ΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ

ΠΕΡΙΚΛΗΣ ΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
"Φυλάτε τη Γη σας και την Τιμή της μόνο με Σπαθί. Πάψετε σαπιοδάσκαλοι και σαπιορήτορες- ΑΝΑΦΟΡΑΤΖΗΔΕΣ- να εξευτελίζετε τη Φυλή. Πάψετε παλιόγρηες τις κλάψες, τα σάλια, τα μελάνια και πιάστε το Σπαθί. Τα πάντα στη Ζωή -Η ΦΥΣΙΣ ΤΟ ΛΕΕΙ- κατακτώνται με το Σπαθί."

ΘΕΟΔΩΡΟΣ ΚΟΛΟΚΟΤΡΩΝΗΣ
















Όταν αποφασίσαμε να κάμωμε την Επανάσταση, δεν εσυλλογισθήκαμε ούτε πόσοι είμεθα ούτε πως δεν έχομε άρματα ούτε ότι οι Τούρκοι εβαστούσαν τα κάστρα και τας πόλεις ούτε κανένας φρόνιμος μας είπε «πού πάτε εδώ να πολεμήσετε με σιταροκάραβα βατσέλα», αλλά ως μία βροχή έπεσε εις όλους μας η επιθυμία της ελευθερίας μας, και όλοι, και ο κλήρος μας και οι προεστοί και οι καπεταναίοι και οι πεπαιδευμένοι και οι έμποροι, μικροί και μεγάλοι, όλοι εσυμφωνήσαμε εις αυτό το σκοπό και εκάμαμε την Επανάσταση. Εις τον πρώτο χρόνο της Επαναστάσεως είχαμε μεγάλη ομόνοια και όλοι ετρέχαμε σύμφωνοι. Ο ένας επήγεν εις τον πόλεμο, ο αδελφός του έφερνε ξύλα, η γυναίκα του εζύμωνε, το παιδί του εκουβαλούσε ψωμί και μπαρουτόβολα εις το στρατόπεδον και εάν αυτή η ομόνοια εβαστούσε ακόμη δύο χρόνους, ηθέλαμε κυριεύσει και την Θεσσαλία και την Μακεδονία, και ίσως εφθάναμε και έως την Κωνσταντινούπολη. Τόσον τρομάξαμε τους Τούρκους, οπού άκουγαν Έλληνα και έφευγαν χίλια μίλια μακρά. Εκατόν Έλληνες έβαζαν πέντε χιλιάδες εμπρός, και ένα καράβι μιαν άρμάδα...

(Μέρος του λόγου που εκφώνησε ο Κολοκοτρώνης στην Πνύκα).

ΙΩΝ ΔΡΑΓΟΥΜΗΣ

ΙΩΝ ΔΡΑΓΟΥΜΗΣ
Δεν με μέλει αν βάλω σε δύσκολη θέση την κυβέρνηση, μια κυβέρνηση που δεν την σέβομαι, δεν είμαι καμωμένος για την κυβέρνηση ή για το κράτος, έγινα για το έθνος, και το ξέρω επειδή γι’ αυτό ίσα-ίσα πονώ. Για την κυβέρνηση μου έρχεται σιχαμός και καταφρόνια, άμα συλλογίζομαι την κυβέρνηση ξεπέφτω, μαργώνω και μαραίνομαι. Σηκώνομαι, ξανοίγω και ανθοβολώ άμα νοιώθω τον Ελληνισμό. Σε όποια γωνιά του Ελληνισμού και αν βρεθώ, θα πασχίζω πάντα να δυναμώνω, να ξυπνώ, να ζωντανεύω την ψυχή του, και ας γίνει οτι γίνει. Ξυπνώ καθε ύπνο, κεντρίζω καθε βαρεμό, συνδαυλίζω κάθε στάχτη, ξεσκεπάζω καθε σπίθα κρυμμένη και ανάβω κάθε φωτιά σβησμένη, βγάζω κάθε πνοή κουρασμένη και παίζω κάθε χορδή σιωπηλή. Ξυπνώ, ξυπνώ, ξυπνώ και γι αυτό με λεν και ξυπνητήρι…

ΠΑΥΛΟΣ ΜΕΛΑΣ

ΠΑΥΛΟΣ ΜΕΛΑΣ
Είδα στον ύπνο μου τον Παύλο τον Μελά, να παίρνει σάρκα για να πει μια ιστορία για κάποια αγέρωχα κι αδούλωτα μυαλά, που προδιαγράφουν της Πατρίδας την πορεία. .
..

Είχ’ η μορφή του θλίψη, πόνο και οργή, για αυτούς που σήμερα τις τύχες μας ορίζουν, που ασελγούν πάνω σ΄ανθρώπους και σε γη και καθετί Ελληνικό το αφορίζουν.
...
Μέσα στην μπλε του την αντάρτικη στολή και με το χέρι του στη μαύρη τη πιστόλα, δίνει στους άντρες του ξανά την εντολή Ελευθερία και Πατρίδα πάνω από όλα!
...
Αν θες στον ύπνο σου να έρθει ο Μέλας μαζί μ’ αγγέλους, σκοτωμένα παλικάρια, να σε τραβήξουν απ ’τον δρόμο που τραβάς, για να βαδίσεις τα δικά τους τα αχνάρια... ..
.
φέρε στα μάτια σου του Παύλου τη στολή, ορκίσου πάνω της, πως δεν θα τον προδώσεις και συρε να βρεις την δική σου εντολή αφού τον ύπνο του εχθρού μας θα στοιχειώσεις.

  © Free Blogger Templates 'Greenery' by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP