Πέμπτη, 7 Νοεμβρίου 2013

Επέκταση της ευθανασίας και σε ανήλικους συζητούν στο Βέλγιο

Η δημόσια συζήτηση που βρίσκεται σε εξέλιξη στο Βέλγιο για το θέμα της νομιμοποίησης της ευθανασίας των ανηλίκων πήρε νέες διαστάσεις, μετά την έκκληση πολλών παιδιάτρων που τάσσονται υπέρ και την κινητοποίηση των θρησκευτικών ηγετών οι οποίοι προειδοποίησαν για τον κίνδυνο να γενικευτεί αυτή η πρακτική.

Στόχος και των δύο πλευρών είναι...
να επηρεάσουν προς τη μία ή την άλλη κατεύθυνση τους βουλευτές οι οποίοι εμφανίζονται διαιρεμένοι όσον αφορά στην επέκταση του δικαιώματος στην ευθανασία τόσο στα παιδιά κάτω των 18 ετών όσο και στους ανθρώπους που πάσχουν από άνοια τύπου Αλτσχάιμερ.

Να σημειωθεί ότι η ευθανασία είναι νόμιμη στο Βέλγιο από το 2002 αλλά αφορά μόνο στους ενήλικες που έχουν δώσει τη συναίνεσή τους για κάτι τέτοιο.
Σε ανοιχτή επιστολή τους που δημοσιεύεται σε δύο εφημερίδες 16 παιδίατροι καλούν τους βουλευτές να νομιμοποιήσουν την ευθανασία παιδιών το συντομότερο δυνατόν. «Κάθε απόφαση για τον τερματισμό της ζωής είναι μια πράξη ανθρωπιάς που δεν μπορεί να τεθεί παρά μόνο ύστατη λύση. Γιατί να στερήσουμε τους ανήλικους από αυτήν την δυνατότητα;» διερωτώνται οι παιδίατροι, ορισμένοι εκ των οποίων εργάζονται σε καθολικά νοσοκομεία.

Οι γιατροί αναφέρονται στην «ωριμότητα» που έχουν παρατηρήσει στα παιδιά τα οποία βρίσκονται αντιμέτωπα με το θάνατο. «Η εμπειρία μας έχει διδάξει ότι σε περιπτώσεις σοβαρών ασθενειών, όταν επίκειται ο θάνατος, οι ανήλικοι παρουσιάζουν πολύ μεγάλη ωριμότητα, σε σημείο που κάποιες φορές στοχάζονται και εκφράζονται για τη ζωή καλύτερα από τους υγιείς ενηλίκους», σημειώνουν. Οι ειδικοί που έχουν καταθέσει τις απόψεις τους για το θέμα στο κοινοβούλιο έχουν δηλώσει ότι ήδη γίνεται ευθανασία σε ανηλίκους, εκτός του νομικού πλαισίου.

Ταυτόχρονα, οι εκπρόσωποι των κυριότερων θρησκευτικών δογμάτων, που αποτελούν την αιχμή του δόρατος όσων διαφωνούν με την ευθανασία, έδωσαν στη δημοσιότητα μια κοινή ανακοίνωσή τους ώστε «να ακουστεί άλλη μια φορά» η φωνή τους «στη συζήτηση αυτή που αφορά όλη την κοινωνία».
«Εκφράζουμε την έντονη ανησυχία μας απέναντι στον κίνδυνο να αντιμετωπίζεται με αυξημένη απάθεια μια τόσο σοβαρή υπόθεση», σημειώνουν οι θρησκευτικοί ηγέτες Καθολικών, Προτεσταντών, Ορθοδόξων, Μουσουλμάνων και Εβραίων. «Η ευθανασία των αδύναμων ανθρώπων, όπως των παιδιών ή των πασχόντων από άνοια, είναι κατηγορηματικά ανακόλουθη με την ανθρώπινη ιδιότητά τους. Δεν μπορούμε κατά συνέπεια να μπούμε σε μια λογική που οδηγεί στην καταστροφή των θεμελίων της κοινωνίας», τονίζεται στην ανακοίνωση αυτή.

Σύμφωνα με μια πρόσφατη δημοσκόπηση τα τρία τέταρτα των Βέλγων τάσσονται υπέρ της επέκτασης του νόμου ώστε να συμπεριλάβει τα παιδιά και τους πάσχοντες από άνοια.
Μολονότι και τα περισσότερα κόμματα τάσσονται υπέρ της τροποποίησης του νομοθετικού πλαισίου, η έγκρισή της από το κοινοβούλιο ενδέχεται να μην γίνει πριν από την άνοιξη καθώς αντιδρούν τα χριστιανοδημοκρατικά και κεντρώα κόμματα που μετέχουν στον κυβερνητικό συνασπισμό. Το 2012 καταγράφηκαν στο Βέλγιο 1.432 ευθανασίες, δηλαδή το 2% όλων των θανάτων.

axiaplus.gr

ΙΩΑΝΝΗΣ ΣΥΚΟΥΤΡΗΣ

ΙΩΑΝΝΗΣ ΣΥΚΟΥΤΡΗΣ
"Ο ηρωικός άνθρωπος αισθάνεται πως είναι διαλεγμένος από την Μοίραν ως αγωνιστής και ως μάρτυς - περισσότερον ως μάρτυς, αφού την επιτυχίαν δεν την μετρεί με αποτελέσματα άμεσα, με αριθμούς και μεγέθη, δεν την μετρεί καν διόλου. Είναι το αλεξικέραυνον, που θα συγκεντρώση επάνω του (θα προσελκύση μάλλον εθελουσίως) όλας τας καταιγίδας και όλα τ' αστροπελέκια, διά να προστατευθούν τα κατοικητήρια των ειρηνικών ανθρώπων. Εις την ετοιμότητα του κινδύνου, τον σύρει με ακαταμάχητον έλξιν η αισθητική, θα έλεγα, γοητεία του κινδύνου, η συναίσθησις ότι είναι προνόμιον των ολίγων να συντρίβωνται υπέρ των άλλων υπό των άλλων - το πολυτιμότερον προνόμιον! Ο ηρωικός άνθρωπος δεν είναι το άνθος, δεν είν' ο καρπός - αυτά αντιπροσωπεύουν το παρόν και του παρόντος την ανεπιφύλακτον χαράν. Είναι ο σπόρος που θα ταφή και θα σαπίση δια ν' αναφανή το άνθισμα και το κάρπισμα. Είν' εκείνος που θάπτεται δια να εορτασθή η ανάστασις, και ανάστασις χωρίς ταφήν δεν υπάρχει."

ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΚΑΡΑΙΣΚΑΚΗΣ

ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΚΑΡΑΙΣΚΑΚΗΣ
Απάντηση στο Ρουσίτ Πασά στα 1822

''Πασά μου, μου στέλνεις ένα μπουγιουρντί, μου λες να προσκυνήσω, και εγώ πασά μου ερώτησα τον πούτσο μου τον ίδιο, και αυτός μου αποκρίθηκε να μη σε προσκυνήσω κι αν ερθείς επάνω μου ευθύς να πολεμίσω''

Και απάντηση στον Σιλιχτάρ Μπόδα στα 1823

''Γαμώ την πίστιν σας και τον Μωχαμέτη σας. Δεν εντρέπεσθε να ζητείτε «από ημάς» συνθήκην με «έναν» κοντζιά σκατο-Σουλτάν Μαχμούτην -να τον χέσω και αυτόν και τον Βεζίρην σας και τον Εβραίον Σιλιχτάρ Μπόδα την πουτάνα! - Άμα ζήσω, θα τους γαμήσω. Άμα πεθάνω, θα μου κλάσουν τον πούτσο''

ΠΕΡΙΚΛΗΣ ΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ

ΠΕΡΙΚΛΗΣ ΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
"Φυλάτε τη Γη σας και την Τιμή της μόνο με Σπαθί. Πάψετε σαπιοδάσκαλοι και σαπιορήτορες- ΑΝΑΦΟΡΑΤΖΗΔΕΣ- να εξευτελίζετε τη Φυλή. Πάψετε παλιόγρηες τις κλάψες, τα σάλια, τα μελάνια και πιάστε το Σπαθί. Τα πάντα στη Ζωή -Η ΦΥΣΙΣ ΤΟ ΛΕΕΙ- κατακτώνται με το Σπαθί."

ΘΕΟΔΩΡΟΣ ΚΟΛΟΚΟΤΡΩΝΗΣ
















Όταν αποφασίσαμε να κάμωμε την Επανάσταση, δεν εσυλλογισθήκαμε ούτε πόσοι είμεθα ούτε πως δεν έχομε άρματα ούτε ότι οι Τούρκοι εβαστούσαν τα κάστρα και τας πόλεις ούτε κανένας φρόνιμος μας είπε «πού πάτε εδώ να πολεμήσετε με σιταροκάραβα βατσέλα», αλλά ως μία βροχή έπεσε εις όλους μας η επιθυμία της ελευθερίας μας, και όλοι, και ο κλήρος μας και οι προεστοί και οι καπεταναίοι και οι πεπαιδευμένοι και οι έμποροι, μικροί και μεγάλοι, όλοι εσυμφωνήσαμε εις αυτό το σκοπό και εκάμαμε την Επανάσταση. Εις τον πρώτο χρόνο της Επαναστάσεως είχαμε μεγάλη ομόνοια και όλοι ετρέχαμε σύμφωνοι. Ο ένας επήγεν εις τον πόλεμο, ο αδελφός του έφερνε ξύλα, η γυναίκα του εζύμωνε, το παιδί του εκουβαλούσε ψωμί και μπαρουτόβολα εις το στρατόπεδον και εάν αυτή η ομόνοια εβαστούσε ακόμη δύο χρόνους, ηθέλαμε κυριεύσει και την Θεσσαλία και την Μακεδονία, και ίσως εφθάναμε και έως την Κωνσταντινούπολη. Τόσον τρομάξαμε τους Τούρκους, οπού άκουγαν Έλληνα και έφευγαν χίλια μίλια μακρά. Εκατόν Έλληνες έβαζαν πέντε χιλιάδες εμπρός, και ένα καράβι μιαν άρμάδα...

(Μέρος του λόγου που εκφώνησε ο Κολοκοτρώνης στην Πνύκα).

ΙΩΝ ΔΡΑΓΟΥΜΗΣ

ΙΩΝ ΔΡΑΓΟΥΜΗΣ
Δεν με μέλει αν βάλω σε δύσκολη θέση την κυβέρνηση, μια κυβέρνηση που δεν την σέβομαι, δεν είμαι καμωμένος για την κυβέρνηση ή για το κράτος, έγινα για το έθνος, και το ξέρω επειδή γι’ αυτό ίσα-ίσα πονώ. Για την κυβέρνηση μου έρχεται σιχαμός και καταφρόνια, άμα συλλογίζομαι την κυβέρνηση ξεπέφτω, μαργώνω και μαραίνομαι. Σηκώνομαι, ξανοίγω και ανθοβολώ άμα νοιώθω τον Ελληνισμό. Σε όποια γωνιά του Ελληνισμού και αν βρεθώ, θα πασχίζω πάντα να δυναμώνω, να ξυπνώ, να ζωντανεύω την ψυχή του, και ας γίνει οτι γίνει. Ξυπνώ καθε ύπνο, κεντρίζω καθε βαρεμό, συνδαυλίζω κάθε στάχτη, ξεσκεπάζω καθε σπίθα κρυμμένη και ανάβω κάθε φωτιά σβησμένη, βγάζω κάθε πνοή κουρασμένη και παίζω κάθε χορδή σιωπηλή. Ξυπνώ, ξυπνώ, ξυπνώ και γι αυτό με λεν και ξυπνητήρι…

ΠΑΥΛΟΣ ΜΕΛΑΣ

ΠΑΥΛΟΣ ΜΕΛΑΣ
Είδα στον ύπνο μου τον Παύλο τον Μελά, να παίρνει σάρκα για να πει μια ιστορία για κάποια αγέρωχα κι αδούλωτα μυαλά, που προδιαγράφουν της Πατρίδας την πορεία. .
..

Είχ’ η μορφή του θλίψη, πόνο και οργή, για αυτούς που σήμερα τις τύχες μας ορίζουν, που ασελγούν πάνω σ΄ανθρώπους και σε γη και καθετί Ελληνικό το αφορίζουν.
...
Μέσα στην μπλε του την αντάρτικη στολή και με το χέρι του στη μαύρη τη πιστόλα, δίνει στους άντρες του ξανά την εντολή Ελευθερία και Πατρίδα πάνω από όλα!
...
Αν θες στον ύπνο σου να έρθει ο Μέλας μαζί μ’ αγγέλους, σκοτωμένα παλικάρια, να σε τραβήξουν απ ’τον δρόμο που τραβάς, για να βαδίσεις τα δικά τους τα αχνάρια... ..
.
φέρε στα μάτια σου του Παύλου τη στολή, ορκίσου πάνω της, πως δεν θα τον προδώσεις και συρε να βρεις την δική σου εντολή αφού τον ύπνο του εχθρού μας θα στοιχειώσεις.

  © Free Blogger Templates 'Greenery' by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP