Τετάρτη 2 Φεβρουαρίου 2011

Δημήτρης Καιρίδης: "Οι Έλληνες αρχίζουν να αποδέχονται συμβιβασμό με τα Σκόπια"

"Ο Αλέξανδρος ο Μακεδών, δεν είναι σημαντικότερος από ένα σωρό σκουπιδιών μπροστά στην πολυκατοικία μας"
Συνέντευξη του Αναπληρωτή Καθηγητή Διεθνών Σχέσεων στο Τμήμα Βαλκανικών, Σλαβικών και Ανατολικών Σπουδών του Πανεπιστημίου Μακεδονίας στη Θεσσαλονίκη, Δημήτρη Καιρίδη, φιλοξενεί η εφημερίδα Utrinski Vesnik της FYROM.
"Σύμφωνα με τον καθηγητή Δημήτρη Καιρίδη", γράφει η ανταπόκριση της Μιρκίτσα Πόποβιτς, "οποιαδήποτε επέκταση των διαπραγματεύσεων, σε άλλα θέματα πλην του ονόματος, ...
οδηγεί σε αδιέξοδο".
"Ο Αλέξανδρος ο Μακεδών", συνεχίζει ο καθηγητής, "δεν είναι σημαντικότερος από ένα σωρό σκουπιδιών μπροστά στην πολυκατοικία μας. Το πρόβλημα με το όνομα και η ιστορία, δεν πρέπει να επηρεάζουν τις πολιτικές σχέσεις των δύο χωρών, τις ανταλλαγές και την ακαδημαϊκή συνεργασία μεταξύ της Μακεδονίας και της Ελλάδας.
Στην πραγματικότητα η Ελλάδα έχει αρχίσει να αποδέχεται μια συμβιβατική λύση με μια σύνθετη ονομασία.
Είναι θετική η ύπαρξη της κυβέρνησης Παπανδρέου, ωστόσο το θέμα βρίσκεται στο παρασκήνιο της εξωτερικής πολιτικής. Δεν πρέπει να περιμένουμε μεγάλες αλλαγές, αφού ο Υπ.Εξ. Δ.Δρούτσας είναι προσεκτικός και διαβουλεύεται για το ζήτημα με τον κ.Παπανδρέου".
Για τον καθηγητή, γράφει η Utrinski Vesnik, ζωτικό ρόλο στην αποδοχή μιας λύσης θα παίξει ο νέος δήμαρχος Θεσσαλονικης, Γιάννης Μπουτάρης. "Ο Μπουτάρης", σημειώνει ο Καιρίδης, "είναι μια ευχάριστη αλλαγή στη Βόρεια Ελλάδα και τη Θεσσαλονίκη, για μια εναλλακτική προσέγγιση.
"Αυτός ο τύπος (Μπουτάρης) είναι μια από τις πιό προχωρημένες και φιλελεύθερες (;) φωνές  στα Βαλκάνια, πιό φιλελεύθερος κι απ΄τον Παπανδρέου."
"O Μπουτάρης θα βοηθήσει να μην υπάρξουν αντιδράσεις"
Και συνεχίζοντας ο Δ. Καιρίδης λέει ότι "η παρουσία του Μπουτάρη θα βοηθήσει ώστε να αποφευχθούν διαμαρτυρίες και να μην υπάρξουν ακραίες αντιδράσεις όταν επιτευχθεί η λύση για το όνομα" (!!!)
"Η Θεσσαλονίκη δεν είναι ο Άνθιμος και ο ακροδεξιός εθνικιστής Ψωμιάδης. Η Θεσσαλονίκη είναι ο Μπουτάρης", λέει ο καθηγητής.
Στη συνέχεια ο Καιρίδης, αναπτύσσει επί μακρόν τον καημό του για τον Ψωμιάδη και κλείνει ως εξής:
"Είναι αστείο σε μια εποχή που έχουμε τεράστια οικονομικά προβλήματα και ανεργία στις δύο χώρες, να συζητάμε για τον Μεγα Αλέξανδρο".
(και τότε γιατί δεν καυτηράζεις τον γραφικό υπερεθνικισμό του Γκρούεφσκι και αναλώνεσαι στα βαρετά κλισέ περί Άνθιμου και Ψωμιάδη; Στους Σκοπιανούς πέστα αυτά,όχι σε μας, εμείς δεν έχουμε κανένα λόγο να συζητάε με κανέναν τα δικά μας θέματα. Οι Σκοπιανοί έκλεψαν και πλαστογράφησαν την ιστορία. Επιστήμονας είσαι, θα ξέρεις ότι ο Αλέξανδρος κι ο Αριστοτέλης δεν ήταν ξαδέρφια του Tsar Samoil ή του Dame Gruev, δεν το ξέρεις;)
....
Το πλούσιο βιογραφικό του Καιρίδη, εξηγεί την ανέλιξη σε πόστα κάθε ανθρώπου, που σπεύδει με προθυμία να απεμπολεί κάθε ιστορικό δικαίωμα, όταν πρόκειται για την Ελλάδα:
Ο Δημήτρης Καιρίδης είναι Αναπληρωτής Καθηγητής Διεθνών Σχέσεων στο Τμήμα Βαλκανικών, Σλαβικών και Ανατολικών Σπουδών του Πανεπιστημίου Μακεδονίας στη Θεσσαλονίκη.
Ο Δ. Καιρίδης είναι συνεργάτης του Ιδρύματος Κωνσταντίνου Γ. Καραμανλής στην Αθήνα και αρθρογραφεί κάθε Κυριακή στον Ελεύθερο Τύπο. Στο παρελθόν, υπηρέτησε ως επισκέπτης-καθηγητής στην έδρα Κωνσταντίνου Καραμανλή για την Ελλάδα και τη Νοτιοανατολική Ευρώπη στη Σχολή Fletcher του Πανεπιστημίου Tufts στη Βοστώνη των ΗΠΑ, ως επιστημονικός διευθυντής του Ιδρύματος Κόκκαλη στην Αθήνα, ως διευθυντής του Προγράμματος Κόκκαλη για τη Νοτιοανατολική και Κεντροανατολική Ευρώπη στη John F. Kennedy School of Government του Πανεπιστημίου Harvard στη Βοστώνη, ως επισκέπτης-λέκτορας Βαλκανικών Σπουδών στη ίδια σχολή, και ως ερευνητής-συνεργάτης του Institute for Foreign Policy Analysis (IFPA) των ΗΠΑ. Επιπλέον, από το 2001 διευθύνει με επιτυχία τα Θερινά Εκπαιδευτικά Σεμινάρια της Ολυμπίας σε συνεργασία με πανεπιστήμια της Ελλάδας και του εξωτερικού. Μέλος του Navarino network.

ΙΩΑΝΝΗΣ ΣΥΚΟΥΤΡΗΣ

ΙΩΑΝΝΗΣ ΣΥΚΟΥΤΡΗΣ
"Ο ηρωικός άνθρωπος αισθάνεται πως είναι διαλεγμένος από την Μοίραν ως αγωνιστής και ως μάρτυς - περισσότερον ως μάρτυς, αφού την επιτυχίαν δεν την μετρεί με αποτελέσματα άμεσα, με αριθμούς και μεγέθη, δεν την μετρεί καν διόλου. Είναι το αλεξικέραυνον, που θα συγκεντρώση επάνω του (θα προσελκύση μάλλον εθελουσίως) όλας τας καταιγίδας και όλα τ' αστροπελέκια, διά να προστατευθούν τα κατοικητήρια των ειρηνικών ανθρώπων. Εις την ετοιμότητα του κινδύνου, τον σύρει με ακαταμάχητον έλξιν η αισθητική, θα έλεγα, γοητεία του κινδύνου, η συναίσθησις ότι είναι προνόμιον των ολίγων να συντρίβωνται υπέρ των άλλων υπό των άλλων - το πολυτιμότερον προνόμιον! Ο ηρωικός άνθρωπος δεν είναι το άνθος, δεν είν' ο καρπός - αυτά αντιπροσωπεύουν το παρόν και του παρόντος την ανεπιφύλακτον χαράν. Είναι ο σπόρος που θα ταφή και θα σαπίση δια ν' αναφανή το άνθισμα και το κάρπισμα. Είν' εκείνος που θάπτεται δια να εορτασθή η ανάστασις, και ανάστασις χωρίς ταφήν δεν υπάρχει."

ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΚΑΡΑΙΣΚΑΚΗΣ

ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΚΑΡΑΙΣΚΑΚΗΣ
Απάντηση στο Ρουσίτ Πασά στα 1822

''Πασά μου, μου στέλνεις ένα μπουγιουρντί, μου λες να προσκυνήσω, και εγώ πασά μου ερώτησα τον πούτσο μου τον ίδιο, και αυτός μου αποκρίθηκε να μη σε προσκυνήσω κι αν ερθείς επάνω μου ευθύς να πολεμίσω''

Και απάντηση στον Σιλιχτάρ Μπόδα στα 1823

''Γαμώ την πίστιν σας και τον Μωχαμέτη σας. Δεν εντρέπεσθε να ζητείτε «από ημάς» συνθήκην με «έναν» κοντζιά σκατο-Σουλτάν Μαχμούτην -να τον χέσω και αυτόν και τον Βεζίρην σας και τον Εβραίον Σιλιχτάρ Μπόδα την πουτάνα! - Άμα ζήσω, θα τους γαμήσω. Άμα πεθάνω, θα μου κλάσουν τον πούτσο''

ΠΕΡΙΚΛΗΣ ΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ

ΠΕΡΙΚΛΗΣ ΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
"Φυλάτε τη Γη σας και την Τιμή της μόνο με Σπαθί. Πάψετε σαπιοδάσκαλοι και σαπιορήτορες- ΑΝΑΦΟΡΑΤΖΗΔΕΣ- να εξευτελίζετε τη Φυλή. Πάψετε παλιόγρηες τις κλάψες, τα σάλια, τα μελάνια και πιάστε το Σπαθί. Τα πάντα στη Ζωή -Η ΦΥΣΙΣ ΤΟ ΛΕΕΙ- κατακτώνται με το Σπαθί."

ΘΕΟΔΩΡΟΣ ΚΟΛΟΚΟΤΡΩΝΗΣ
















Όταν αποφασίσαμε να κάμωμε την Επανάσταση, δεν εσυλλογισθήκαμε ούτε πόσοι είμεθα ούτε πως δεν έχομε άρματα ούτε ότι οι Τούρκοι εβαστούσαν τα κάστρα και τας πόλεις ούτε κανένας φρόνιμος μας είπε «πού πάτε εδώ να πολεμήσετε με σιταροκάραβα βατσέλα», αλλά ως μία βροχή έπεσε εις όλους μας η επιθυμία της ελευθερίας μας, και όλοι, και ο κλήρος μας και οι προεστοί και οι καπεταναίοι και οι πεπαιδευμένοι και οι έμποροι, μικροί και μεγάλοι, όλοι εσυμφωνήσαμε εις αυτό το σκοπό και εκάμαμε την Επανάσταση. Εις τον πρώτο χρόνο της Επαναστάσεως είχαμε μεγάλη ομόνοια και όλοι ετρέχαμε σύμφωνοι. Ο ένας επήγεν εις τον πόλεμο, ο αδελφός του έφερνε ξύλα, η γυναίκα του εζύμωνε, το παιδί του εκουβαλούσε ψωμί και μπαρουτόβολα εις το στρατόπεδον και εάν αυτή η ομόνοια εβαστούσε ακόμη δύο χρόνους, ηθέλαμε κυριεύσει και την Θεσσαλία και την Μακεδονία, και ίσως εφθάναμε και έως την Κωνσταντινούπολη. Τόσον τρομάξαμε τους Τούρκους, οπού άκουγαν Έλληνα και έφευγαν χίλια μίλια μακρά. Εκατόν Έλληνες έβαζαν πέντε χιλιάδες εμπρός, και ένα καράβι μιαν άρμάδα...

(Μέρος του λόγου που εκφώνησε ο Κολοκοτρώνης στην Πνύκα).

ΙΩΝ ΔΡΑΓΟΥΜΗΣ

ΙΩΝ ΔΡΑΓΟΥΜΗΣ
Δεν με μέλει αν βάλω σε δύσκολη θέση την κυβέρνηση, μια κυβέρνηση που δεν την σέβομαι, δεν είμαι καμωμένος για την κυβέρνηση ή για το κράτος, έγινα για το έθνος, και το ξέρω επειδή γι’ αυτό ίσα-ίσα πονώ. Για την κυβέρνηση μου έρχεται σιχαμός και καταφρόνια, άμα συλλογίζομαι την κυβέρνηση ξεπέφτω, μαργώνω και μαραίνομαι. Σηκώνομαι, ξανοίγω και ανθοβολώ άμα νοιώθω τον Ελληνισμό. Σε όποια γωνιά του Ελληνισμού και αν βρεθώ, θα πασχίζω πάντα να δυναμώνω, να ξυπνώ, να ζωντανεύω την ψυχή του, και ας γίνει οτι γίνει. Ξυπνώ καθε ύπνο, κεντρίζω καθε βαρεμό, συνδαυλίζω κάθε στάχτη, ξεσκεπάζω καθε σπίθα κρυμμένη και ανάβω κάθε φωτιά σβησμένη, βγάζω κάθε πνοή κουρασμένη και παίζω κάθε χορδή σιωπηλή. Ξυπνώ, ξυπνώ, ξυπνώ και γι αυτό με λεν και ξυπνητήρι…

ΠΑΥΛΟΣ ΜΕΛΑΣ

ΠΑΥΛΟΣ ΜΕΛΑΣ
Είδα στον ύπνο μου τον Παύλο τον Μελά, να παίρνει σάρκα για να πει μια ιστορία για κάποια αγέρωχα κι αδούλωτα μυαλά, που προδιαγράφουν της Πατρίδας την πορεία. .
..

Είχ’ η μορφή του θλίψη, πόνο και οργή, για αυτούς που σήμερα τις τύχες μας ορίζουν, που ασελγούν πάνω σ΄ανθρώπους και σε γη και καθετί Ελληνικό το αφορίζουν.
...
Μέσα στην μπλε του την αντάρτικη στολή και με το χέρι του στη μαύρη τη πιστόλα, δίνει στους άντρες του ξανά την εντολή Ελευθερία και Πατρίδα πάνω από όλα!
...
Αν θες στον ύπνο σου να έρθει ο Μέλας μαζί μ’ αγγέλους, σκοτωμένα παλικάρια, να σε τραβήξουν απ ’τον δρόμο που τραβάς, για να βαδίσεις τα δικά τους τα αχνάρια... ..
.
φέρε στα μάτια σου του Παύλου τη στολή, ορκίσου πάνω της, πως δεν θα τον προδώσεις και συρε να βρεις την δική σου εντολή αφού τον ύπνο του εχθρού μας θα στοιχειώσεις.

  © Free Blogger Templates 'Greenery' by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP