Σάββατο 21 Μαΐου 2011

Να επιστρέψει πρώτος ο δήμαρχος

Της Βάλιας Μπαζού

Ο Γιώργος Καμίνης, κατά την ταπεινή μου γνώμη, πρέπει να είναι ο πρώτος πολίτης που θα κάνει χρήση των κινήτρων για την επιστροφή των κατοίκων στο κέντρο της Αθήνας.
Ο δήμαρχος της πόλης, ο πρώτος πολίτης της, πρέπει να είναι ΚΑΙ ο πρώτος πολίτης, που θα εγκαταλείψει τα προάστια και θα επιλέξει το κέντρο της Αθήνας ως μόνιμη κατοικία. Και το λέω αυτό γιατί ο ίδιος ο δήμαρχος πρότεινε...
τη θέσπιση κινήτρων για την επανακατοίκηση της πόλης - φορολογικά, απαλλαγή από τα δημοτικά τέλη - ενώ και το υπουργικό συμβούλιο αποφάσισε «Μείωση αστικών αξιών στο κέντρο της Αθήνας» (sic).

Κατά την ταπεινή μου γνώμη, η κίνηση αυτή από τη μεριά του δημάρχου, θα έχει έναν πολύ ισχυρό συμβολισμό και μπορεί να σηματοδοτήσει την αρχή, το πρώτο βήμα, για να δεσμευτούν όλοι – αρχές και πολίτες- για τη μεγάλη και πολύχρονη προσπάθεια που πρέπει να γίνει για την ανάκτηση της Αθήνας, για την ανακατάληψη της πρωτεύουσας.
Το ξέρω ότι η πρόταση έχει πολλές πιθανότητες να χαρακτηριστεί λαϊκίστικη. Από την άλλη, όμως, τις ίδιες ακριβώς πιθανότητες να χαρακτηριστούν λαϊκίστικα έχουν και τα μέτρα, οπότε ας μην βγάζει κανείς μας εξπρές συμπεράσματα. Και επειδή δεν έχω καμιά τέτοια πρόθεση, θα αναφερθώ απλώς (ως κάτοικος της Αθήνας) στην άγνοια που ζει το μύθο της. Στην άγνοια που επί της ουσίας αποκρύπτει τη διάσταση του προβλήματος, αφού το περιορίζει σε ελάχιστα σημεία της πόλης.
Ο μύθος

Ο απόλυτος μύθος, είναι ότι το πρόβλημα εντοπίζεται στο ιστορικό κέντρο, στο τρίγωνο που περικλείουν οι οδοί Πειραιώς, Αθηνάς και Ερμού. Αυτό ακούμε συνεχώς στις δηλώσεις αλλά και στις διαπιστώσεις εντός του δημοτικού συμβουλίου και εντός του υπουργικού συμβουλίου.
Πριν από λίγο καιρό, ο μύθος εμπλουτίστηκε με την καταπληκτική άποψη που λέει ότι εάν εξαιρέσει κανείς το ιστορικό κέντρο, το πρόβλημα έχει επεκταθεί μόνον στην περιοχή του Αγίου Παντελεήμονα και μάλιστα όπως αυτή ορίζεται από την κεντρική πλατεία και τους γύρω δρόμους.
Και μετά άρχισαν τα μισόλογα, ότι το πρόβλημα εντοπίζεται «στο ιστορικό κέντρο και στην 6η δημοτική κοινότητα από την οδό Δροσοπούλου και κάτω, όπου πλήττονται από την εγκληματικότητα οι άνθρωποι, η κατοικία και τα μαγαζιά».
Αυτή η άγνοια μας κάνει, όμως, να υποπτευόμαστε ότι οι καθ΄ύλην αρμόδιοι – και αυτό δεν αφορά μόνον το δήμαρχο- γνωρίζουν το πρόβλημα από διηγήσεις.
Γιατί την ίδια ώρα που ζουν το μύθο τους, το πρόβλημα της λαθρομετανάστευσης, της εγκληματικότητας, της ανασφάλειας, της απαξίωσης, της κατάπτωσης, έχει διαχυθεί, σχεδόν, στο 70% της πρωτεύουσας, αφού η πολύχρονη πολιτική ακινησία είχε σαν αποτέλεσμα η κατάσταση να ξεφύγει από κάθε έλεγχο.
Και αυτό το αποκαλύπτει η γεωγραφία της πόλης.
Ο δήμος της Αθήνας χωρίζεται σε 7 δημοτικές κοινότητες (πρώην διαμερίσματα). Από τις 7, σοβαρό πρόβλημα εντοπίζεται, τουλάχιστον σε 4 και συγκεκριμένα:
- στην 1η δημοτική κοινότητα που περιλαμβάνει το κέντρο των Αθηνών (Στάδιο – Ομόνοια – Πλάκα).
-στην 4η δημοτική κοινότητα που περιλαμβάνει τις Δυτικές συνοικίες (Κολωνός, Ακαδημίας Πλάτωνος, Σεπόλια μέχρι Πατήσια).
-στην 5η δημοτική κοινότητα που περιλαμβάνει τις Β.Δ. συνοικίες μέχρι τον Προμπονά.
-στην 6η δημοτική κοινότητα που περιλαμβάνει τις βόρειες κεντρικές συνοικίες (Πατήσια, Κυψέλη).
Καλύτερα, προς το παρόν, είναι τα πράγματα στην 2η δημοτική κοινότητα που περιλαμβάνει τις Ν.Α. συνοικίες, από Νέο Κόσμο μέχρι Στάδιο, στην 3η που περιλαμβάνει τις Ν.Δ. συνοικίες (Αστεροσκοπείο, Πετράλωνα, Θησείο) και στην 7η που περιλαμβάνει τις Β.Α. συνοικίες (Αμπελόκηποι, Ερυθρός Σταυρός, Πολύγωνο).
Και το ερώτημα είναι. Σε ποιες γειτονιές κινούνται οι καθ΄ύλην αρμόδιοι όταν δηλώνουν ότι το πρόβλημα εντοπίζεται στο ιστορικό κέντρο και σε μέρος της 6ης δημοτικής κοινότητας;
Έχουν περπατήσει τα τελευταία χρόνια στην Ακαδημία Πλάτωνα, τον Κολωνό, την Κυψέλη, τα Πατήσια, τα Σεπόλια;
Εάν όχι, ας το κάνουν σύντομα, όσο προλαβαίνουν να αναγνωρίσουν τοπία και πρόσωπα.
athinapoli

ΙΩΑΝΝΗΣ ΣΥΚΟΥΤΡΗΣ

ΙΩΑΝΝΗΣ ΣΥΚΟΥΤΡΗΣ
"Ο ηρωικός άνθρωπος αισθάνεται πως είναι διαλεγμένος από την Μοίραν ως αγωνιστής και ως μάρτυς - περισσότερον ως μάρτυς, αφού την επιτυχίαν δεν την μετρεί με αποτελέσματα άμεσα, με αριθμούς και μεγέθη, δεν την μετρεί καν διόλου. Είναι το αλεξικέραυνον, που θα συγκεντρώση επάνω του (θα προσελκύση μάλλον εθελουσίως) όλας τας καταιγίδας και όλα τ' αστροπελέκια, διά να προστατευθούν τα κατοικητήρια των ειρηνικών ανθρώπων. Εις την ετοιμότητα του κινδύνου, τον σύρει με ακαταμάχητον έλξιν η αισθητική, θα έλεγα, γοητεία του κινδύνου, η συναίσθησις ότι είναι προνόμιον των ολίγων να συντρίβωνται υπέρ των άλλων υπό των άλλων - το πολυτιμότερον προνόμιον! Ο ηρωικός άνθρωπος δεν είναι το άνθος, δεν είν' ο καρπός - αυτά αντιπροσωπεύουν το παρόν και του παρόντος την ανεπιφύλακτον χαράν. Είναι ο σπόρος που θα ταφή και θα σαπίση δια ν' αναφανή το άνθισμα και το κάρπισμα. Είν' εκείνος που θάπτεται δια να εορτασθή η ανάστασις, και ανάστασις χωρίς ταφήν δεν υπάρχει."

ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΚΑΡΑΙΣΚΑΚΗΣ

ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΚΑΡΑΙΣΚΑΚΗΣ
Απάντηση στο Ρουσίτ Πασά στα 1822

''Πασά μου, μου στέλνεις ένα μπουγιουρντί, μου λες να προσκυνήσω, και εγώ πασά μου ερώτησα τον πούτσο μου τον ίδιο, και αυτός μου αποκρίθηκε να μη σε προσκυνήσω κι αν ερθείς επάνω μου ευθύς να πολεμίσω''

Και απάντηση στον Σιλιχτάρ Μπόδα στα 1823

''Γαμώ την πίστιν σας και τον Μωχαμέτη σας. Δεν εντρέπεσθε να ζητείτε «από ημάς» συνθήκην με «έναν» κοντζιά σκατο-Σουλτάν Μαχμούτην -να τον χέσω και αυτόν και τον Βεζίρην σας και τον Εβραίον Σιλιχτάρ Μπόδα την πουτάνα! - Άμα ζήσω, θα τους γαμήσω. Άμα πεθάνω, θα μου κλάσουν τον πούτσο''

ΠΕΡΙΚΛΗΣ ΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ

ΠΕΡΙΚΛΗΣ ΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
"Φυλάτε τη Γη σας και την Τιμή της μόνο με Σπαθί. Πάψετε σαπιοδάσκαλοι και σαπιορήτορες- ΑΝΑΦΟΡΑΤΖΗΔΕΣ- να εξευτελίζετε τη Φυλή. Πάψετε παλιόγρηες τις κλάψες, τα σάλια, τα μελάνια και πιάστε το Σπαθί. Τα πάντα στη Ζωή -Η ΦΥΣΙΣ ΤΟ ΛΕΕΙ- κατακτώνται με το Σπαθί."

ΘΕΟΔΩΡΟΣ ΚΟΛΟΚΟΤΡΩΝΗΣ
















Όταν αποφασίσαμε να κάμωμε την Επανάσταση, δεν εσυλλογισθήκαμε ούτε πόσοι είμεθα ούτε πως δεν έχομε άρματα ούτε ότι οι Τούρκοι εβαστούσαν τα κάστρα και τας πόλεις ούτε κανένας φρόνιμος μας είπε «πού πάτε εδώ να πολεμήσετε με σιταροκάραβα βατσέλα», αλλά ως μία βροχή έπεσε εις όλους μας η επιθυμία της ελευθερίας μας, και όλοι, και ο κλήρος μας και οι προεστοί και οι καπεταναίοι και οι πεπαιδευμένοι και οι έμποροι, μικροί και μεγάλοι, όλοι εσυμφωνήσαμε εις αυτό το σκοπό και εκάμαμε την Επανάσταση. Εις τον πρώτο χρόνο της Επαναστάσεως είχαμε μεγάλη ομόνοια και όλοι ετρέχαμε σύμφωνοι. Ο ένας επήγεν εις τον πόλεμο, ο αδελφός του έφερνε ξύλα, η γυναίκα του εζύμωνε, το παιδί του εκουβαλούσε ψωμί και μπαρουτόβολα εις το στρατόπεδον και εάν αυτή η ομόνοια εβαστούσε ακόμη δύο χρόνους, ηθέλαμε κυριεύσει και την Θεσσαλία και την Μακεδονία, και ίσως εφθάναμε και έως την Κωνσταντινούπολη. Τόσον τρομάξαμε τους Τούρκους, οπού άκουγαν Έλληνα και έφευγαν χίλια μίλια μακρά. Εκατόν Έλληνες έβαζαν πέντε χιλιάδες εμπρός, και ένα καράβι μιαν άρμάδα...

(Μέρος του λόγου που εκφώνησε ο Κολοκοτρώνης στην Πνύκα).

ΙΩΝ ΔΡΑΓΟΥΜΗΣ

ΙΩΝ ΔΡΑΓΟΥΜΗΣ
Δεν με μέλει αν βάλω σε δύσκολη θέση την κυβέρνηση, μια κυβέρνηση που δεν την σέβομαι, δεν είμαι καμωμένος για την κυβέρνηση ή για το κράτος, έγινα για το έθνος, και το ξέρω επειδή γι’ αυτό ίσα-ίσα πονώ. Για την κυβέρνηση μου έρχεται σιχαμός και καταφρόνια, άμα συλλογίζομαι την κυβέρνηση ξεπέφτω, μαργώνω και μαραίνομαι. Σηκώνομαι, ξανοίγω και ανθοβολώ άμα νοιώθω τον Ελληνισμό. Σε όποια γωνιά του Ελληνισμού και αν βρεθώ, θα πασχίζω πάντα να δυναμώνω, να ξυπνώ, να ζωντανεύω την ψυχή του, και ας γίνει οτι γίνει. Ξυπνώ καθε ύπνο, κεντρίζω καθε βαρεμό, συνδαυλίζω κάθε στάχτη, ξεσκεπάζω καθε σπίθα κρυμμένη και ανάβω κάθε φωτιά σβησμένη, βγάζω κάθε πνοή κουρασμένη και παίζω κάθε χορδή σιωπηλή. Ξυπνώ, ξυπνώ, ξυπνώ και γι αυτό με λεν και ξυπνητήρι…

ΠΑΥΛΟΣ ΜΕΛΑΣ

ΠΑΥΛΟΣ ΜΕΛΑΣ
Είδα στον ύπνο μου τον Παύλο τον Μελά, να παίρνει σάρκα για να πει μια ιστορία για κάποια αγέρωχα κι αδούλωτα μυαλά, που προδιαγράφουν της Πατρίδας την πορεία. .
..

Είχ’ η μορφή του θλίψη, πόνο και οργή, για αυτούς που σήμερα τις τύχες μας ορίζουν, που ασελγούν πάνω σ΄ανθρώπους και σε γη και καθετί Ελληνικό το αφορίζουν.
...
Μέσα στην μπλε του την αντάρτικη στολή και με το χέρι του στη μαύρη τη πιστόλα, δίνει στους άντρες του ξανά την εντολή Ελευθερία και Πατρίδα πάνω από όλα!
...
Αν θες στον ύπνο σου να έρθει ο Μέλας μαζί μ’ αγγέλους, σκοτωμένα παλικάρια, να σε τραβήξουν απ ’τον δρόμο που τραβάς, για να βαδίσεις τα δικά τους τα αχνάρια... ..
.
φέρε στα μάτια σου του Παύλου τη στολή, ορκίσου πάνω της, πως δεν θα τον προδώσεις και συρε να βρεις την δική σου εντολή αφού τον ύπνο του εχθρού μας θα στοιχειώσεις.

  © Free Blogger Templates 'Greenery' by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP