Πέμπτη 9 Ιουνίου 2011

Ιδού ο 'Δούρειος Ίππος' για τον Εκτουρκισμό της Θράκης!

ΠΡΟΒΟΛΗ ΝΤΟΚΥΜΑΝΤΑΙΡ ΤΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ ΦΡΑΓΚΟΥΔΑΚΗ. ΟΛΟΙ ΟΙ ΜΕΘΟΔΟΙ ΥΠΟΒΟΗΘΗΣΗΣ ΤΟΥ ΕΚΤΟΥΡΚΙΣΜΟΥ

Στις 11.05.11 προβλήθηκε στην Κομοτηνή, στον κινηματογράφο ODEON, το ντοκυμανταίρ «Πρόσθεση, όχι αφαίρεση, πολλαπλασιασμός, όχι διαίρεση» του Προγράμματος Φραγκουδάκη. Ήταν μια προβολή που είχε επίσημο χαρακτήρα μιας και ήταν παρούσες οι Φραγκουδάκη και Δραγώνα. Το παρόν και το «κλίμα» έδωσαν με την παρουσία τους ο μεταφραστής του Τούρκου προξένου καθώς και ....

εκπρόσωποι του Συλλόγου Δασκάλων Ε.Π.Α.Θ., οι οποίοι αν και πομακικής καταγωγής (Κέχρος, Χλόη κτλ), έχουν προσχωρήσει πλήρως στους μηχανισμούς του τουρκικού εθνικισμού. Επίσης, με το καλημέρα διαβάστηκε από την Φραγκουδάκη χαιρετισμός του βουλευτή ΠΑΣΟΚ Αμέτ Χατζηοσμάν ο οποίος μιλούσε για κατάθεση νομοσχεδίου σύμφωνα με το οποίο καταργείται η Ε.Π.Α.Θ. Με το που διάβασε το συγκεκριμένο απόσπασμα η Φραγκουδάκη, ακούστηκαν ενθουσιώδη χειροκροτήματα από τους επισήμους (μουσουλμάνους και ... χριστιανούς!).

Στη συνέχεια, προβλήθηκε το ντοκυμανταίρ στο οποίο διαπιστώνει κανείς τους άξονες του Προγράμματος που κλίνουν απροκάλυπτα προς την τουρκική πλευρά συμφερόντων.

1. Το κυρίαρχο στοιχείο για το Πρόγραμμα είναι η διγλωσσία: ελληνικά και τουρκικά. Τα παιδιά θεωρούνται τουρκόφωνα ανεξαρτήτως καταγωγής. Όλες οι δραστηριότητες που υποστηρίζουν την εκμάθηση της ελληνικής γλώσσας έχουν στήριξη από την τουρκική γλώσσα. Η πομακική γλώσσα παρουσιάζεται στο ντοκυμανταίρ ως ...φολκλόρ, ως κάτι το ...γραφικό. Ενώ η ρωμανί αγνοείται προκλητικά.

2. Ιδιαίτερο βάρος έχει δοθεί στα ΚΕΣΠΕΜ. Εκεί έγιναν σεμινάρια ξένων γλωσσών για τους εκπαιδευτικούς που θα συμμετείχαν στο Πρόγραμμα (βλ. και άρθρο στο φ. 48), με σκοπό οι εκπαιδευτικοί να γνωρίζουν την μητρική γλώσσα των παιδιών. Η μόνη γλώσσα που διδάχθηκε μέχρι σήμερα είναι ΜΟΝΟ τα τουρκικά. Ούτε λόγος για τα πομακικά ή την ρωμανί.

3. Επιμορφωτικά παιχνίδια: τα μουσουλμανάκια στα πλαίσια του Προγράμματος έπαιζαν επιμορφωτικά παιχνίδια στους υπολογιστές με κυρίαρχες γλώσσες τα τουρκικά και τα ελληνικά.

4. Κινητές μονάδες του ΚΕΣΠΕΜ: Οι καθηγήτριες που πήγαν με τα βανάκια στα ορεινά Πομακοχώρια συνοδεύονταν από οδηγούς, οι οποίοι έπαιζαν και το ρόλο «διαμεσολαβητών» μεταξύ των εκπαιδευτικών και των παιδιών. Αυτοί οι οδηγοί και διαμεσολαβητές ήταν εκτουρκισμένοι Πομάκοι. Με έκπληξη είδαμε οδηγούς από την τουρκόφωνη Οργάνη ή άτομα με σπουδές στην Τουρκία να ανεβαίνουν στα Πομακοχώρια και να συνεννοούνται στα τουρκικά με τα παιδιά. Πού να τολμήσουν τα καημένα Πομακόπουλα να εκφραστούν στα πομακικά; Ο φόβος του Τούρκου παραμονεύει.

5. Νηπιαγωγεία (δημόσια): εκτός από την νηπιαγωγό που συνεννοείται με τα παιδιά στα ελληνικά, επιλέχθηκαν και μουσουλμάνες νηπιαγωγοί που μιλούσαν με τα παιδιά στα τουρκικά. Δεν είδαμε στο ντοκυμανταίρ καμία νηπιαγωγό να μιλάει στα πομακικά ή στην ρωμανί. Άλλωστε, είναι γνωστή η πρόθεση της Δραγώνα από τη θέση που είχε παλιά ως Γραμματέας Διαπολιτισμικής Εκπαίδευσης να μετατρέψει τα δημόσια νηπιαγωγεία σε δίγλωσσα (δηλαδή σε μειονοτικά)!

Και καθόλου τυχαίο όπως γράψαμε και στο φ.50 ότι πλέον και τουρκόφωνοι νηπιαγωγοί αναλαμβάνουν μόνοι τους δημόσιο νηπιαγωγείο (όπως έγινε π.χ. φέτος με την Άνω Βυρσίνη)! Χαρακτηριστικό του κλίματος φιλοτουρκισμού του ντοκυμανταίρ και του Προγράμματος ήταν και η απαράδεκτη παρουσία σε αυτό του γιατρού Ιμπράμ Ονσούνογλου (!) ο οποίος δήλωσε ότι είναι ...Τούρκος. Παντελώς άσχετη η παρουσία του με την εκπαίδευση, αλλά σχετική με τον τουρκισμό, που όπως φαίνεται έλκει ως χρυσοφόρος μαγνήτης το δίδυμο Φραγκο-Δραγώνα. Δεν είδαμε να φιλοξενείται όμως ούτε ένας μουσουλμάνος που να δήλωνε Πομάκος ή Ρωμ. Αν όλα αυτά συνδυαστούν με το ότι στα δημοτικά και στα γυμνάσια – λύκεια έχουν δοθεί λεξικά τουρκικής γλώσσας και ότι σε εγχειρίδια που χρησιμοποιούν οι εκπαιδευτικοί υπάρχουν ως ύλη τουρκικά ποιήματα, συμπληρώνεται το παζλ και πέφτουν οι μάσκες. (τεύχος 53, Μάιος 2011)
www.zagalisa.gr

taxalia

ΙΩΑΝΝΗΣ ΣΥΚΟΥΤΡΗΣ

ΙΩΑΝΝΗΣ ΣΥΚΟΥΤΡΗΣ
"Ο ηρωικός άνθρωπος αισθάνεται πως είναι διαλεγμένος από την Μοίραν ως αγωνιστής και ως μάρτυς - περισσότερον ως μάρτυς, αφού την επιτυχίαν δεν την μετρεί με αποτελέσματα άμεσα, με αριθμούς και μεγέθη, δεν την μετρεί καν διόλου. Είναι το αλεξικέραυνον, που θα συγκεντρώση επάνω του (θα προσελκύση μάλλον εθελουσίως) όλας τας καταιγίδας και όλα τ' αστροπελέκια, διά να προστατευθούν τα κατοικητήρια των ειρηνικών ανθρώπων. Εις την ετοιμότητα του κινδύνου, τον σύρει με ακαταμάχητον έλξιν η αισθητική, θα έλεγα, γοητεία του κινδύνου, η συναίσθησις ότι είναι προνόμιον των ολίγων να συντρίβωνται υπέρ των άλλων υπό των άλλων - το πολυτιμότερον προνόμιον! Ο ηρωικός άνθρωπος δεν είναι το άνθος, δεν είν' ο καρπός - αυτά αντιπροσωπεύουν το παρόν και του παρόντος την ανεπιφύλακτον χαράν. Είναι ο σπόρος που θα ταφή και θα σαπίση δια ν' αναφανή το άνθισμα και το κάρπισμα. Είν' εκείνος που θάπτεται δια να εορτασθή η ανάστασις, και ανάστασις χωρίς ταφήν δεν υπάρχει."

ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΚΑΡΑΙΣΚΑΚΗΣ

ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΚΑΡΑΙΣΚΑΚΗΣ
Απάντηση στο Ρουσίτ Πασά στα 1822

''Πασά μου, μου στέλνεις ένα μπουγιουρντί, μου λες να προσκυνήσω, και εγώ πασά μου ερώτησα τον πούτσο μου τον ίδιο, και αυτός μου αποκρίθηκε να μη σε προσκυνήσω κι αν ερθείς επάνω μου ευθύς να πολεμίσω''

Και απάντηση στον Σιλιχτάρ Μπόδα στα 1823

''Γαμώ την πίστιν σας και τον Μωχαμέτη σας. Δεν εντρέπεσθε να ζητείτε «από ημάς» συνθήκην με «έναν» κοντζιά σκατο-Σουλτάν Μαχμούτην -να τον χέσω και αυτόν και τον Βεζίρην σας και τον Εβραίον Σιλιχτάρ Μπόδα την πουτάνα! - Άμα ζήσω, θα τους γαμήσω. Άμα πεθάνω, θα μου κλάσουν τον πούτσο''

ΠΕΡΙΚΛΗΣ ΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ

ΠΕΡΙΚΛΗΣ ΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
"Φυλάτε τη Γη σας και την Τιμή της μόνο με Σπαθί. Πάψετε σαπιοδάσκαλοι και σαπιορήτορες- ΑΝΑΦΟΡΑΤΖΗΔΕΣ- να εξευτελίζετε τη Φυλή. Πάψετε παλιόγρηες τις κλάψες, τα σάλια, τα μελάνια και πιάστε το Σπαθί. Τα πάντα στη Ζωή -Η ΦΥΣΙΣ ΤΟ ΛΕΕΙ- κατακτώνται με το Σπαθί."

ΘΕΟΔΩΡΟΣ ΚΟΛΟΚΟΤΡΩΝΗΣ
















Όταν αποφασίσαμε να κάμωμε την Επανάσταση, δεν εσυλλογισθήκαμε ούτε πόσοι είμεθα ούτε πως δεν έχομε άρματα ούτε ότι οι Τούρκοι εβαστούσαν τα κάστρα και τας πόλεις ούτε κανένας φρόνιμος μας είπε «πού πάτε εδώ να πολεμήσετε με σιταροκάραβα βατσέλα», αλλά ως μία βροχή έπεσε εις όλους μας η επιθυμία της ελευθερίας μας, και όλοι, και ο κλήρος μας και οι προεστοί και οι καπεταναίοι και οι πεπαιδευμένοι και οι έμποροι, μικροί και μεγάλοι, όλοι εσυμφωνήσαμε εις αυτό το σκοπό και εκάμαμε την Επανάσταση. Εις τον πρώτο χρόνο της Επαναστάσεως είχαμε μεγάλη ομόνοια και όλοι ετρέχαμε σύμφωνοι. Ο ένας επήγεν εις τον πόλεμο, ο αδελφός του έφερνε ξύλα, η γυναίκα του εζύμωνε, το παιδί του εκουβαλούσε ψωμί και μπαρουτόβολα εις το στρατόπεδον και εάν αυτή η ομόνοια εβαστούσε ακόμη δύο χρόνους, ηθέλαμε κυριεύσει και την Θεσσαλία και την Μακεδονία, και ίσως εφθάναμε και έως την Κωνσταντινούπολη. Τόσον τρομάξαμε τους Τούρκους, οπού άκουγαν Έλληνα και έφευγαν χίλια μίλια μακρά. Εκατόν Έλληνες έβαζαν πέντε χιλιάδες εμπρός, και ένα καράβι μιαν άρμάδα...

(Μέρος του λόγου που εκφώνησε ο Κολοκοτρώνης στην Πνύκα).

ΙΩΝ ΔΡΑΓΟΥΜΗΣ

ΙΩΝ ΔΡΑΓΟΥΜΗΣ
Δεν με μέλει αν βάλω σε δύσκολη θέση την κυβέρνηση, μια κυβέρνηση που δεν την σέβομαι, δεν είμαι καμωμένος για την κυβέρνηση ή για το κράτος, έγινα για το έθνος, και το ξέρω επειδή γι’ αυτό ίσα-ίσα πονώ. Για την κυβέρνηση μου έρχεται σιχαμός και καταφρόνια, άμα συλλογίζομαι την κυβέρνηση ξεπέφτω, μαργώνω και μαραίνομαι. Σηκώνομαι, ξανοίγω και ανθοβολώ άμα νοιώθω τον Ελληνισμό. Σε όποια γωνιά του Ελληνισμού και αν βρεθώ, θα πασχίζω πάντα να δυναμώνω, να ξυπνώ, να ζωντανεύω την ψυχή του, και ας γίνει οτι γίνει. Ξυπνώ καθε ύπνο, κεντρίζω καθε βαρεμό, συνδαυλίζω κάθε στάχτη, ξεσκεπάζω καθε σπίθα κρυμμένη και ανάβω κάθε φωτιά σβησμένη, βγάζω κάθε πνοή κουρασμένη και παίζω κάθε χορδή σιωπηλή. Ξυπνώ, ξυπνώ, ξυπνώ και γι αυτό με λεν και ξυπνητήρι…

ΠΑΥΛΟΣ ΜΕΛΑΣ

ΠΑΥΛΟΣ ΜΕΛΑΣ
Είδα στον ύπνο μου τον Παύλο τον Μελά, να παίρνει σάρκα για να πει μια ιστορία για κάποια αγέρωχα κι αδούλωτα μυαλά, που προδιαγράφουν της Πατρίδας την πορεία. .
..

Είχ’ η μορφή του θλίψη, πόνο και οργή, για αυτούς που σήμερα τις τύχες μας ορίζουν, που ασελγούν πάνω σ΄ανθρώπους και σε γη και καθετί Ελληνικό το αφορίζουν.
...
Μέσα στην μπλε του την αντάρτικη στολή και με το χέρι του στη μαύρη τη πιστόλα, δίνει στους άντρες του ξανά την εντολή Ελευθερία και Πατρίδα πάνω από όλα!
...
Αν θες στον ύπνο σου να έρθει ο Μέλας μαζί μ’ αγγέλους, σκοτωμένα παλικάρια, να σε τραβήξουν απ ’τον δρόμο που τραβάς, για να βαδίσεις τα δικά τους τα αχνάρια... ..
.
φέρε στα μάτια σου του Παύλου τη στολή, ορκίσου πάνω της, πως δεν θα τον προδώσεις και συρε να βρεις την δική σου εντολή αφού τον ύπνο του εχθρού μας θα στοιχειώσεις.

  © Free Blogger Templates 'Greenery' by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP