Πέμπτη 9 Ιουνίου 2011

ΤΑ ΙΔΕΟΛΟΓΙΚΑ «ΟΡΙΑ» ΤΩΝ ΠΑΝΩ-ΚΑΤΩ ΤΗΣ ΠΛΑΤΕΙΑΣ ΣΥΝΤΑΓΜΑΤΟΣ

Γράφει ο ΑΠΕΛΛΗΣ

Πολλά έχουν ακουστεί και έχουν γραφτεί τον τελευταίο καιρό για την ιδιότυπη οριοθέτηση της πλατείας Συντάγματος στους «πάνω» και στους «κάτω». Τι ακριβώς συμβαίνει με όλον αυτόν τον κόσμο και γιατί αυτός ο διαχωρισμός, εν μέσω μιας Εθνικής κρίσης, που υποκρύπτει...
περισσότερα από όσα φανερώνει;

Είναι σύμπτωμα πολιτικής ανωριμότητας ή αντίθετα αποκαλύπτει την πολιτική ενάργεια των Ελλήνων πολιτών που δεν δείχνουν διατεθειμένοι να ακολουθήσουν απερίσκεπτα πάνω στο θυμό τους τον οποιοδήποτε θα τους σερβίρει τη μαγική λέξη Δημοκρατία γαρνιρισμένη με εξωτικούς μεζέδες από το μαγειρείο της παγκοσμιοποίησης, αρκεί και μόνο για να απαλλαγεί από τα αποτυχημένα πολιτικά βαρίδια της Μεταπολίτευσης;

Οι αριθμοί μάλλον μιλούν από μόνοι τους. Οι «πάνω» αποτελούν σαφώς την απόλυτη πλειονότητα του Κινήματος.

Οπωσδήποτε η σύνθεση του κόσμου είναι όπως την περίγραψε κάποιος φίλος. Άνεργοι, ΔΥ, ΙΥ, μαθητές. Και πως θα μπορούσε να είναι διαφορετικά άλλωστε;

Ωστόσο υπάρχει μια τεράστια ειδοποιός διαφορά. Οι ''πάνω'' αντιλαμβάνονται την όποια πολιτική ανατροπή ή αλλαγή μέσα από ένα πιο παραδοσιακό-ελληνοκεντρικό πρίσμα που εστιάζει πρώτιστα στα εθνικά προτάγματα της ανεξαρτησίας και της εθνικής κυριαρχίας, παράλληλα με την οικονομική κατίσχυση του Μνημονίου, πράγμα που για πολλούς είναι αλληλένδετα (τουλάχιστον για τους πάνω).

Δήλον ότι οι σημαίες κυριαρχούν στην ''πάνω'' πλευρά, χωρίς όλοι οι άνθρωποι να μπορούν να χαρακτηρισθούν ελαφριά τη καρδία ''εθνικιστές'', ενώ σχεδόν εκλείπουν στην “κάτω”. Γιατί άραγε;

Η ατζέντα των πολιτικών αιτημάτων της “πάνω” πλευράς, όπως εγώ αντιλαμβάνομαι τα πράγματα, είναι μεγαλύτερη και πιο αντιπροσωπευτική της θέλησης και της ανησυχίας του ελληνικού λαού, από ό,τι είναι τα πολιτικά αιτήματα που έχει “επεξεργαστεί” η “κάτω” πλευρά και μάλιστα έπειτα από δύο ολόκληρες εβδομάδες “συνελεύσεων”!!!

Και αυτό, χωρίς η “πάνω” πλευρά να έχει κάνει ακόμη κάποια “συνέλευση”. Μπορεί τα αιτήματα αυτά της πάνω πλευράς να μην έχουν ακόμη (κακώς για εμένα) αποτυπωθεί, αλλά αυτό δε σημαίνει ότι δεν υπάρχουν κιόλας.



Για παράδειγμα, ενώ δεν θα βρείτε ούτε έναν στην πάνω πλευρά που να μην συμφωνεί με όλα όσα έχει ψηφίσει η “συνέλευση” των κάτω σε ό,τι αφορά τα οικονομικά, το Μνημόνιο, την αλλαγή του Συντάγματος, την οργάνωση του κράτους κλπ, εν τούτοις, οι κάτω δείχνουν να διαφοροποιούνται από τους πάνω σε μια σειρά ζητημάτων που απουσιάζουν από την ημερησία διάταξη. Η ατζέντα των συζητήσεων της κάτω πλατείας είναι μάλλον σκοπίμως ελλιπής καθώς δεν συμπεριλαμβάνει, πολύ ουσιαστικά θέματα όπως είναι π.χ η πολιτική για τη μετανάστευση, τα εθνικά μας θέματα κ.α. Θέματα δηλαδή που σαφώς απασχολούν την πλειονότητα του λαού μας, και τα οποία έχουν χαρακτηρισθεί ως νο2 ή και νο3 από άποψη ιεράρχησης σπουδαιότητας από πολλούς θεσμικούς παράγοντες (Καλαμίδας), αλλά όχι και την κάτω πλατεία που επί των θεμάτων αυτών, αν δεν την ενδιαφέρουν καθόλου, μάλλον έχει καθώς φαίνεται μια άλλη άποψη. Η αριστερή ρητορεία και τα εμφανή συνθήματα περί “φασιστών” και υπέρ των λαθρομεταναστών, δεν αφήνουν περιθώρια αμφιβολίας και αντίλογου στον κάθε καλοπροαίρετο για την περιρρέουσα ατμόσφαιρα της κάτω πλατείας.

Συμπέρασμα:

Οι πάνω και οι κάτω έχουν πάρα πολλά κοινά πολιτικά αιτήματα, όμως διαφοροποιούνται -προς το παρόν τουλάχιστον-σε ό,τι αφορά, όπως προείπα, κάποια συγκεκριμένα θέματα όπως είναι η ξεκάθαρη πρόταση για την χάραξη εθνικής στρατηγικής για τη μετανάστευση και τα εθνικά μας θέματα.

Σαφώς η Οικονομία και το Μνημόνιο είναι ζητήματα που καλούμαστε να αντιμετωπίσουμε άμεσα και στον παρόντα χρόνο, ωστόσο η διεύρυνση της ατζέντας των πολιτικών αιτημάτων και όχι ο περιορισμός της θα είναι αυτή που θα διασφαλίσει την ενότητα και τη συμμετοχή όλων. Διότι ας μην ξεχνάμε ότι στην Ελλάδα του παρά πέντε, το ζήτημα της μετανάστευσης έχοντας φτάσει στα όρια του, απαιτεί επίσης άμεση αντιμετώπιση.

Σχετικά τώρα με τους πάνω και τους κάτω και για όσα έχουν γραφτεί περί “απολίτικων” και “πολιτικοποιημένων” οι ενστάσεις μου είναι έντονες. Αν η όλη προσπάθεια αποσκοπεί στην υποβάθμιση των μεν και στην ανύψωση των δε στη σφαίρα του ιδανικού “πολιτικού” όντος, όπως συστηματικά φαίνεται να κάνει το Ζούγκλα TV στις συνδέσεις του από το Σύνταγμα, αλλά και άλλοι, τότε η προσπάθεια αυτή προσφέρει κακή υπηρεσία στην Δημοκρατία και στο Έθνος. Αυτή η ελιτίστικη αντίληψη είναι που κατεξοχήν δημιουργεί τις συνθήκες της διάσπασης ανάμεσα σε “εκείνους” και στους “άλλους”.

Η μόνη διαφοροποίηση που μπορώ εγώ να δεχθώ ανάμεσα στους κάτω και στους πάνω, δεν είναι η έλλειψη πολιτικής συγκρότησης και σκέψης όπως κομπάζοντας αφήνουν ορισμένοι να εννοηθεί, αλλά βρίσκεται κυρίως στο γεγονός ότι οι μεν της κάτω πλατείας είναι “επαγγελματίες” του είδους, ενώ οι δε, της πάνω δηλαδή, είναι απλοί “ερασιτέχνες” και ανησυχούντες πολίτες.

Πράγματι, οι πολίτες στην πάνω μεριά είναι άνθρωποι που συνήθως συγκεντρώνονται μετά τις 18.00-20.00 το βράδυ. Όλη την ημέρα εργάζονται, φροντίζουν τις οικογένειες τους, έχουν έγνοιες και υποχρεώσεις και μόνο το βράδυ μπορούν να πάνε στο Σύνταγμα για να διαμαρτυρηθούν. Αυτούς όλους τους χαρακτηρίζουν κάποιοι γενικώς και βλασφήμως “απολίτικους”. Και ας είναι αυτοί οι περισσότεροι, η κρίσιμη μάζα των διαμαρτυρομένων, χωρίς τους οποίους η κάτω πλατεία θα έμοιαζε με Camping στα Μάταλα.

Η δύναμη αυτών των ανθρώπων είναι που δονεί συθέμελα το Σύνταγμα και ας γυρίζουν το βράδυ στα σπίτια τους για να κοιμηθούν στα κρεβάτια τους, χωρίς η ολοήμερη απουσία τους να αδυνατίζει το Κίνημα της διαμαρτυρίας τους. Το βράδυ πάλι εκεί και ούτω καθ εξής, έχουν κάνει τη ζωή της Κυβέρνησης μαύρη. ΑΥΤΟΙ το έχουν καταφέρει αυτό και όχι οι campers!!

Η φυσιολογική αυτή συμπεριφορά των πολιτών μοιάζει όμως να ελέγχει περισσότερο ακόμη τους “κατασκηνωτές” της πλατείας Συντάγματος σε ό,τι αφορά τη σκοπιμότητα της διανυκτέρευσης σε σκηνές, δηλαδή της κατάληψης ουσιαστικά της πλατείας!!

Για ποιο λόγο άραγε;

Οι διαδηλωτές έχουν αποδείξει με τον τρόπο τους ότι δεν χρειάζεται να κατασκηνώσεις στο Σύνταγμα για να πετύχεις το σκοπό σου, αρκεί να πηγαίνεις εκεί κάθε βράδυ. Και οι “συνελεύσεις” θα μπορούσαν να γίνονται χωρίς την ανάγκη να υπάρχουν εκεί οι σκηνές. Τι παίζεται λοιπόν;

Ποια είναι η ανάγκη ενός οργανωμένου ιατρείου, μαγειρείου, προμηθειών και λοιπών εφοδίων που θυμίζουν εκστρατεία; Σε άλλα χρόνια ίσως να είχε δημιουργηθεί και ραδιοφωνικός σταθμός για να μεταδίδει το “εδώ πλατεία, εδώ πλατεία”, τώρα όμως υπάρχει το διαδίκτυο.

Γιατί, λοιπόν, όλη αυτή η δραστηριότητα επί της πλατείας Συντάγματος; Ποιοι είναι όλοι αυτοί που βρίσκονται εκεί και που σαφώς δεν εργάζονται κάπου (αναφέρθηκα σε επαγγελματίες πολιτικοποιημένους), ίσως μερικοί να είναι φοιτητές, και οι οποίοι με πρόγραμμα και με οργάνωση ζηλευτή για «άσχετους» έχουν ήδη φτιάξει 19 διαφορετικά τμήματα, μέχρι και παιδότοπο και χώρο αστέγων;

Όλα αυτά θα απαντηθούν κάποτε, είναι βέβαιο. Σήμερα όμως αυτό που προέχει είναι να διασφαλιστεί η τάξη και η ενότητα στον χώρο του Συντάγματος και να επιβεβαιωθεί πάση θυσία η εθνική ταυτότητα του Κινήματος και των συμμετεχόντων σε αυτό.

Κινήσεις, όπως είναι η αποδοκιμασία των εθνικών συμβόλων μας, έστω και αν έγιναν σε μεμονωμένες περιπτώσεις, πρέπει να απορριφθούν . Επί πλέον θα πρέπει τα πολιτικά αιτήματα ΟΛΩΝ να εισακουστούν και να διευρυνθεί η ατζέντα των συζητήσεων στη «συνέλευση» ακόμη και για ζητήματα που μέχρι σήμερα αντιμετωπίζονται από μια ορισμένη μερίδα ως ταμπού. Αυτό απαιτεί και η άμεση Δημοκρατία που κάποιοι ευαγγελίζονται ως νέοι απόστολοι της.

Αλλιώς, αναπόφευκτα η «μαϊμού» θα μείνει μόνη της και τότε ο κώλος της θα φανεί ακόμη και από το φεγγάρι.

ΙΩΑΝΝΗΣ ΣΥΚΟΥΤΡΗΣ

ΙΩΑΝΝΗΣ ΣΥΚΟΥΤΡΗΣ
"Ο ηρωικός άνθρωπος αισθάνεται πως είναι διαλεγμένος από την Μοίραν ως αγωνιστής και ως μάρτυς - περισσότερον ως μάρτυς, αφού την επιτυχίαν δεν την μετρεί με αποτελέσματα άμεσα, με αριθμούς και μεγέθη, δεν την μετρεί καν διόλου. Είναι το αλεξικέραυνον, που θα συγκεντρώση επάνω του (θα προσελκύση μάλλον εθελουσίως) όλας τας καταιγίδας και όλα τ' αστροπελέκια, διά να προστατευθούν τα κατοικητήρια των ειρηνικών ανθρώπων. Εις την ετοιμότητα του κινδύνου, τον σύρει με ακαταμάχητον έλξιν η αισθητική, θα έλεγα, γοητεία του κινδύνου, η συναίσθησις ότι είναι προνόμιον των ολίγων να συντρίβωνται υπέρ των άλλων υπό των άλλων - το πολυτιμότερον προνόμιον! Ο ηρωικός άνθρωπος δεν είναι το άνθος, δεν είν' ο καρπός - αυτά αντιπροσωπεύουν το παρόν και του παρόντος την ανεπιφύλακτον χαράν. Είναι ο σπόρος που θα ταφή και θα σαπίση δια ν' αναφανή το άνθισμα και το κάρπισμα. Είν' εκείνος που θάπτεται δια να εορτασθή η ανάστασις, και ανάστασις χωρίς ταφήν δεν υπάρχει."

ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΚΑΡΑΙΣΚΑΚΗΣ

ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΚΑΡΑΙΣΚΑΚΗΣ
Απάντηση στο Ρουσίτ Πασά στα 1822

''Πασά μου, μου στέλνεις ένα μπουγιουρντί, μου λες να προσκυνήσω, και εγώ πασά μου ερώτησα τον πούτσο μου τον ίδιο, και αυτός μου αποκρίθηκε να μη σε προσκυνήσω κι αν ερθείς επάνω μου ευθύς να πολεμίσω''

Και απάντηση στον Σιλιχτάρ Μπόδα στα 1823

''Γαμώ την πίστιν σας και τον Μωχαμέτη σας. Δεν εντρέπεσθε να ζητείτε «από ημάς» συνθήκην με «έναν» κοντζιά σκατο-Σουλτάν Μαχμούτην -να τον χέσω και αυτόν και τον Βεζίρην σας και τον Εβραίον Σιλιχτάρ Μπόδα την πουτάνα! - Άμα ζήσω, θα τους γαμήσω. Άμα πεθάνω, θα μου κλάσουν τον πούτσο''

ΠΕΡΙΚΛΗΣ ΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ

ΠΕΡΙΚΛΗΣ ΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
"Φυλάτε τη Γη σας και την Τιμή της μόνο με Σπαθί. Πάψετε σαπιοδάσκαλοι και σαπιορήτορες- ΑΝΑΦΟΡΑΤΖΗΔΕΣ- να εξευτελίζετε τη Φυλή. Πάψετε παλιόγρηες τις κλάψες, τα σάλια, τα μελάνια και πιάστε το Σπαθί. Τα πάντα στη Ζωή -Η ΦΥΣΙΣ ΤΟ ΛΕΕΙ- κατακτώνται με το Σπαθί."

ΘΕΟΔΩΡΟΣ ΚΟΛΟΚΟΤΡΩΝΗΣ
















Όταν αποφασίσαμε να κάμωμε την Επανάσταση, δεν εσυλλογισθήκαμε ούτε πόσοι είμεθα ούτε πως δεν έχομε άρματα ούτε ότι οι Τούρκοι εβαστούσαν τα κάστρα και τας πόλεις ούτε κανένας φρόνιμος μας είπε «πού πάτε εδώ να πολεμήσετε με σιταροκάραβα βατσέλα», αλλά ως μία βροχή έπεσε εις όλους μας η επιθυμία της ελευθερίας μας, και όλοι, και ο κλήρος μας και οι προεστοί και οι καπεταναίοι και οι πεπαιδευμένοι και οι έμποροι, μικροί και μεγάλοι, όλοι εσυμφωνήσαμε εις αυτό το σκοπό και εκάμαμε την Επανάσταση. Εις τον πρώτο χρόνο της Επαναστάσεως είχαμε μεγάλη ομόνοια και όλοι ετρέχαμε σύμφωνοι. Ο ένας επήγεν εις τον πόλεμο, ο αδελφός του έφερνε ξύλα, η γυναίκα του εζύμωνε, το παιδί του εκουβαλούσε ψωμί και μπαρουτόβολα εις το στρατόπεδον και εάν αυτή η ομόνοια εβαστούσε ακόμη δύο χρόνους, ηθέλαμε κυριεύσει και την Θεσσαλία και την Μακεδονία, και ίσως εφθάναμε και έως την Κωνσταντινούπολη. Τόσον τρομάξαμε τους Τούρκους, οπού άκουγαν Έλληνα και έφευγαν χίλια μίλια μακρά. Εκατόν Έλληνες έβαζαν πέντε χιλιάδες εμπρός, και ένα καράβι μιαν άρμάδα...

(Μέρος του λόγου που εκφώνησε ο Κολοκοτρώνης στην Πνύκα).

ΙΩΝ ΔΡΑΓΟΥΜΗΣ

ΙΩΝ ΔΡΑΓΟΥΜΗΣ
Δεν με μέλει αν βάλω σε δύσκολη θέση την κυβέρνηση, μια κυβέρνηση που δεν την σέβομαι, δεν είμαι καμωμένος για την κυβέρνηση ή για το κράτος, έγινα για το έθνος, και το ξέρω επειδή γι’ αυτό ίσα-ίσα πονώ. Για την κυβέρνηση μου έρχεται σιχαμός και καταφρόνια, άμα συλλογίζομαι την κυβέρνηση ξεπέφτω, μαργώνω και μαραίνομαι. Σηκώνομαι, ξανοίγω και ανθοβολώ άμα νοιώθω τον Ελληνισμό. Σε όποια γωνιά του Ελληνισμού και αν βρεθώ, θα πασχίζω πάντα να δυναμώνω, να ξυπνώ, να ζωντανεύω την ψυχή του, και ας γίνει οτι γίνει. Ξυπνώ καθε ύπνο, κεντρίζω καθε βαρεμό, συνδαυλίζω κάθε στάχτη, ξεσκεπάζω καθε σπίθα κρυμμένη και ανάβω κάθε φωτιά σβησμένη, βγάζω κάθε πνοή κουρασμένη και παίζω κάθε χορδή σιωπηλή. Ξυπνώ, ξυπνώ, ξυπνώ και γι αυτό με λεν και ξυπνητήρι…

ΠΑΥΛΟΣ ΜΕΛΑΣ

ΠΑΥΛΟΣ ΜΕΛΑΣ
Είδα στον ύπνο μου τον Παύλο τον Μελά, να παίρνει σάρκα για να πει μια ιστορία για κάποια αγέρωχα κι αδούλωτα μυαλά, που προδιαγράφουν της Πατρίδας την πορεία. .
..

Είχ’ η μορφή του θλίψη, πόνο και οργή, για αυτούς που σήμερα τις τύχες μας ορίζουν, που ασελγούν πάνω σ΄ανθρώπους και σε γη και καθετί Ελληνικό το αφορίζουν.
...
Μέσα στην μπλε του την αντάρτικη στολή και με το χέρι του στη μαύρη τη πιστόλα, δίνει στους άντρες του ξανά την εντολή Ελευθερία και Πατρίδα πάνω από όλα!
...
Αν θες στον ύπνο σου να έρθει ο Μέλας μαζί μ’ αγγέλους, σκοτωμένα παλικάρια, να σε τραβήξουν απ ’τον δρόμο που τραβάς, για να βαδίσεις τα δικά τους τα αχνάρια... ..
.
φέρε στα μάτια σου του Παύλου τη στολή, ορκίσου πάνω της, πως δεν θα τον προδώσεις και συρε να βρεις την δική σου εντολή αφού τον ύπνο του εχθρού μας θα στοιχειώσεις.

  © Free Blogger Templates 'Greenery' by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP