Τρίτη 29 Νοεμβρίου 2011

Η «απολογία» του Ερντογάν για τις «σφαγές» του Ντέρσιμ πρόσβαλε την Αρμενική Διασπορά


ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥΠΟΛΗ, Τουρκία (AW) - Ο Τούρκος πρωθυπουργός Ρετζέπ Ταγίπ Ερντογάν ζήτησε σήμερα συγγνώμη για τη σφαγή του Ντέρσιμ (σήμερα Tunceli) που σημειώθηκε μεταξύ 1936 και 1939. Η απολογία εκ μέρους... 
της Τουρκίας ήρθε μετά τη δημοσιοποίηση εγγράφων που δείχνουν ότι οι στρατιωτικές επιχειρήσεις προκάλεσαν χιλιάδες

θανάτους στην περιοχή του Ντέρσιμ στα τέλη της δεκαετίας του '30. Κατά τη διάρκεια της ομιλίας του, ο Ερντογάν έδειξε τα έγγραφα που ενοχοποιούν την τουρκική ηγεσία για τις σφαγές.

Σύμφωνα με το τουρκικό πρακτορείο ειδήσεων Anatolia, ο Ερντογάν αναφέρθηκε στη σφαγή του Ντέρσιμ με τις παρακάτω λέξεις: «Το πιο τραγικό συμβάν στην πρόσφατη ιστορία μας».

Ο Ερντογάν μετέφερε την ευθύνη εξ ολοκλήρου στο Ρεπουμπλικανικό Λαϊκό Κόμμα (CHP), το οποίο ήταν το μόνο κυβερνών κόμμα στην Τουρκία μέχρι τα μισά του 20ου αιώνα. Ο Ερντογάν κάλεσε επίσης την ηγεσία του CHP, σήμερα το κύριο κόμμα της αντιπολίτευσης στην Τουρκία, να ζητήσει συγγνώμη για τις σφαγές.

«Εγώ πρέπει να ζητήσω συγνώμη η εσείς; Εάν απαιτείται συγνώμη στο όνομα του κράτους, και αν πρέπει να το κάνω, θα ζητήσω συγνώμη και την ζητώ. Αλλά αν κάποιος θα πρέπει να ζητήσει συγγνώμη εκ μέρους του CHP, είστε εσείς επειδή είστε από το Ντέρσιμ. Δηλώνετε ότι είναι τιμή σας να είστε από το Ντέρσιμ. Τώρα, είναι η ώρα να σώσετε τη τιμή σας », είπε ο Ερντογάν.

«Το Ντέρσιμ είναι ένα από τα πιο τραγικά γεγονότα στη σύγχρονη ιστορία μας.
Είναι μια καταστροφή που πρέπει να συζητήσουμε με θάρρος. Το κόμμα που θα έπρεπε να αντιμετωπίσει το εν λόγω περιστατικό δεν είναι το κυβερνών κόμμα, το ΑΚΡ. Είναι το CHP που είναι πίσω από αυτή την αιματηρή καταστροφή και το CHP θα έπρεπε να αντιμετωπίσει αυτό το συμβάν στο Tunceli όπως θα έπρεπε και να πράξει ο ηγέτης του», δήλωσε ο Ερντογάν, αναφερόμενος στον Κιλιτσντάρογλου.

«Μην με συγκρίνετε με την διασπορά»
« Σε απάντηση της κατηγορίας του CHP που υπονόησε ότι αυτή η απολογία ήταν το έναυσμα για τη συγγνώμη προς τους Αρμένιους για το 1915, ο Ερντογάν δήλωσε: «Με βάζετε στο ίδιο καλάθι με την αρμενική διασπορά. Ντροπή σας! Πώς τολμάτε να με βάλετε στο ίδιο καλάθι με την αρμενική διασπορά!»

«Υποκριτικός και ανειλικρινής»

«Ο σημερινός λόγος είναι πολύ υποκριτικός και ανειλικρινής. Αυτή τη στιγμή ακριβώς, περισσότερο από 10 φράγματα χτίζονται στο Ντέρσιμ. Η δημιουργία φραγμάτων για να κατακλύσουν την περιοχή και να μετακινήσουν τους πληθυσμούς είναι στοιχεία που αποτελούσαν μέρος των εκθέσεων του '30 για το «ζήτημα του Ντέρσιμ», δήλωσε η Δρ Bilgin Ayata, κατά τη διάρκεια μιας συνέντευξης με τον εκδότη του Armenian Weekly Khatchig Mouradian.

Και πρόσθεσε: «Ενώ η τελική φάση της καταστροφής του 1938 εφαρμόζεται και εκτελείται σήμερα από την κυβέρνηση του ΑΚΡ, κάθε αναφορά στην ‘Σφαγή του Ντερσίμ’ από τον πρωθυπουργό Ερντογάν στοχεύει κυρίως να διατυπώσει και να περιγράψει την παρέμβαση του κράτους στο Ντέρσιμ ως γεγονός του παρελθόντος, ενώ στην πραγματικότητα αυτή η παρέμβαση αποτελειώνεται αυτή τη στιγμή».

Η Ayata, από το Ελεύθερο Πανεπιστήμιο του Βερολίνου, σημείωσε ότι πολλές σημαντικές ιερές και θρησκευτικές τοποθεσίες των Αλεβιτών και των Αρμενίων στο Ντέρσιμ, βυθιστήκαν από πέρυσι, λόγω των φραγμάτων. «Ο λαός του Ντέρσιμ βλέπει αυτή τη κατάσταση ως την τελική φάση της καταστροφής της κουλτούρας του Ντέρσιμ. Για να αναζωογονήσει το θέμα του Ντέρσιμ, ο Ερντογάν δεν πάει μόνο για κυνήγι των ψήφων των Αλεβιτών ή δεν χρησιμοποιεί αυτό το ζήτημα μόνο για να δυσφημήσει πολιτικά τον αντίπαλό του Κιλιτσντάρογλου, στην πραγματικότητα, κάνει από έναν σμπάρο δυο τρυγόνια, εκτρέποντας το πρόβλημα της κατασκευής των φραγμάτων του Ντέρσιμ για την οποία η κυβέρνησή του είναι υπεύθυνη. Ούτε νομίζω ότι «ανοίγει» τη συζήτηση. Στην πραγματικότητα, θέτει όρια στα γεγονότα του 1938 στο Ντέρσιμ καλώντας τα ως «σφαγή». Ο όρος «Σφαγή του Ντερσίμ» είναι μια βελτίωση του λόγου μόνο αν το σημείο αφετηρίας σας είναι η επίσημη τουρκική ιδεολογία».

«Αν το σημείο αναφοράς σας είναι η Διεθνής Σύμβαση της Γενοκτονίας του 1948, είναι απλά η συνέχεια μιας εξειδικευμένης πολιτικής της άρνησης, γιατί αυτή η περίπτωση της ακραίας βίας που έλαβε χώρα μεταξύ 1936 - 1938 ταιριάζει τέλεια με τα κριτήρια της Σύμβασης που ορίζουν τι αποτελεί γενοκτονία», δήλωσε η Ayata.

Ιστορικό Πλαίσιο

Δεκάδες χιλιάδες άνδρες, γυναίκες και παιδιά σφαγιάστηκαν από τα τουρκικά στρατεύματα κατά τη διάρκεια της εξόντωσης των Κούρδων και των Ζαζά του Ντέρσιμ (σήμερα Tunceli) το 1937-38. Για δεκαετίες, το τουρκικό κράτος αρνείται αυτή την γενοκτονία και την περιγράφει ως «καταστολή μιας εξέγερσης». Τον Νοέμβριο του 2009, ο αναπληρωτής πρόεδρος του Ρεπουμπλικανικού Λαϊκού Κόμματος Onur Oymen, δήλωσε ότι η εξόντωση των Κούρδων του Ντέρσιμ ήταν ένα παράδειγμα της καταπολέμησης της τρομοκρατίας, και ακολούθησε μια καυτή δημόσια συζήτηση. Εκδότες και πολιτικοί επέκριναν δριμύτατα αυτή τη δήλωση του Oymen, ακόμη και υψηλόβαθμοι αξιωματούχοι είχαν περιγράψει τα γεγονότα του Ντερσίμ ως «σφαγή». Ορισμένοι πίστευαν ότι η Τουρκία αποδέχτηκε επιτέλους ένα από τα πιο φρικιαστικά κεφάλαια της ιστορίας της. 

ΙΩΑΝΝΗΣ ΣΥΚΟΥΤΡΗΣ

ΙΩΑΝΝΗΣ ΣΥΚΟΥΤΡΗΣ
"Ο ηρωικός άνθρωπος αισθάνεται πως είναι διαλεγμένος από την Μοίραν ως αγωνιστής και ως μάρτυς - περισσότερον ως μάρτυς, αφού την επιτυχίαν δεν την μετρεί με αποτελέσματα άμεσα, με αριθμούς και μεγέθη, δεν την μετρεί καν διόλου. Είναι το αλεξικέραυνον, που θα συγκεντρώση επάνω του (θα προσελκύση μάλλον εθελουσίως) όλας τας καταιγίδας και όλα τ' αστροπελέκια, διά να προστατευθούν τα κατοικητήρια των ειρηνικών ανθρώπων. Εις την ετοιμότητα του κινδύνου, τον σύρει με ακαταμάχητον έλξιν η αισθητική, θα έλεγα, γοητεία του κινδύνου, η συναίσθησις ότι είναι προνόμιον των ολίγων να συντρίβωνται υπέρ των άλλων υπό των άλλων - το πολυτιμότερον προνόμιον! Ο ηρωικός άνθρωπος δεν είναι το άνθος, δεν είν' ο καρπός - αυτά αντιπροσωπεύουν το παρόν και του παρόντος την ανεπιφύλακτον χαράν. Είναι ο σπόρος που θα ταφή και θα σαπίση δια ν' αναφανή το άνθισμα και το κάρπισμα. Είν' εκείνος που θάπτεται δια να εορτασθή η ανάστασις, και ανάστασις χωρίς ταφήν δεν υπάρχει."

ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΚΑΡΑΙΣΚΑΚΗΣ

ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΚΑΡΑΙΣΚΑΚΗΣ
Απάντηση στο Ρουσίτ Πασά στα 1822

''Πασά μου, μου στέλνεις ένα μπουγιουρντί, μου λες να προσκυνήσω, και εγώ πασά μου ερώτησα τον πούτσο μου τον ίδιο, και αυτός μου αποκρίθηκε να μη σε προσκυνήσω κι αν ερθείς επάνω μου ευθύς να πολεμίσω''

Και απάντηση στον Σιλιχτάρ Μπόδα στα 1823

''Γαμώ την πίστιν σας και τον Μωχαμέτη σας. Δεν εντρέπεσθε να ζητείτε «από ημάς» συνθήκην με «έναν» κοντζιά σκατο-Σουλτάν Μαχμούτην -να τον χέσω και αυτόν και τον Βεζίρην σας και τον Εβραίον Σιλιχτάρ Μπόδα την πουτάνα! - Άμα ζήσω, θα τους γαμήσω. Άμα πεθάνω, θα μου κλάσουν τον πούτσο''

ΠΕΡΙΚΛΗΣ ΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ

ΠΕΡΙΚΛΗΣ ΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
"Φυλάτε τη Γη σας και την Τιμή της μόνο με Σπαθί. Πάψετε σαπιοδάσκαλοι και σαπιορήτορες- ΑΝΑΦΟΡΑΤΖΗΔΕΣ- να εξευτελίζετε τη Φυλή. Πάψετε παλιόγρηες τις κλάψες, τα σάλια, τα μελάνια και πιάστε το Σπαθί. Τα πάντα στη Ζωή -Η ΦΥΣΙΣ ΤΟ ΛΕΕΙ- κατακτώνται με το Σπαθί."

ΘΕΟΔΩΡΟΣ ΚΟΛΟΚΟΤΡΩΝΗΣ
















Όταν αποφασίσαμε να κάμωμε την Επανάσταση, δεν εσυλλογισθήκαμε ούτε πόσοι είμεθα ούτε πως δεν έχομε άρματα ούτε ότι οι Τούρκοι εβαστούσαν τα κάστρα και τας πόλεις ούτε κανένας φρόνιμος μας είπε «πού πάτε εδώ να πολεμήσετε με σιταροκάραβα βατσέλα», αλλά ως μία βροχή έπεσε εις όλους μας η επιθυμία της ελευθερίας μας, και όλοι, και ο κλήρος μας και οι προεστοί και οι καπεταναίοι και οι πεπαιδευμένοι και οι έμποροι, μικροί και μεγάλοι, όλοι εσυμφωνήσαμε εις αυτό το σκοπό και εκάμαμε την Επανάσταση. Εις τον πρώτο χρόνο της Επαναστάσεως είχαμε μεγάλη ομόνοια και όλοι ετρέχαμε σύμφωνοι. Ο ένας επήγεν εις τον πόλεμο, ο αδελφός του έφερνε ξύλα, η γυναίκα του εζύμωνε, το παιδί του εκουβαλούσε ψωμί και μπαρουτόβολα εις το στρατόπεδον και εάν αυτή η ομόνοια εβαστούσε ακόμη δύο χρόνους, ηθέλαμε κυριεύσει και την Θεσσαλία και την Μακεδονία, και ίσως εφθάναμε και έως την Κωνσταντινούπολη. Τόσον τρομάξαμε τους Τούρκους, οπού άκουγαν Έλληνα και έφευγαν χίλια μίλια μακρά. Εκατόν Έλληνες έβαζαν πέντε χιλιάδες εμπρός, και ένα καράβι μιαν άρμάδα...

(Μέρος του λόγου που εκφώνησε ο Κολοκοτρώνης στην Πνύκα).

ΙΩΝ ΔΡΑΓΟΥΜΗΣ

ΙΩΝ ΔΡΑΓΟΥΜΗΣ
Δεν με μέλει αν βάλω σε δύσκολη θέση την κυβέρνηση, μια κυβέρνηση που δεν την σέβομαι, δεν είμαι καμωμένος για την κυβέρνηση ή για το κράτος, έγινα για το έθνος, και το ξέρω επειδή γι’ αυτό ίσα-ίσα πονώ. Για την κυβέρνηση μου έρχεται σιχαμός και καταφρόνια, άμα συλλογίζομαι την κυβέρνηση ξεπέφτω, μαργώνω και μαραίνομαι. Σηκώνομαι, ξανοίγω και ανθοβολώ άμα νοιώθω τον Ελληνισμό. Σε όποια γωνιά του Ελληνισμού και αν βρεθώ, θα πασχίζω πάντα να δυναμώνω, να ξυπνώ, να ζωντανεύω την ψυχή του, και ας γίνει οτι γίνει. Ξυπνώ καθε ύπνο, κεντρίζω καθε βαρεμό, συνδαυλίζω κάθε στάχτη, ξεσκεπάζω καθε σπίθα κρυμμένη και ανάβω κάθε φωτιά σβησμένη, βγάζω κάθε πνοή κουρασμένη και παίζω κάθε χορδή σιωπηλή. Ξυπνώ, ξυπνώ, ξυπνώ και γι αυτό με λεν και ξυπνητήρι…

ΠΑΥΛΟΣ ΜΕΛΑΣ

ΠΑΥΛΟΣ ΜΕΛΑΣ
Είδα στον ύπνο μου τον Παύλο τον Μελά, να παίρνει σάρκα για να πει μια ιστορία για κάποια αγέρωχα κι αδούλωτα μυαλά, που προδιαγράφουν της Πατρίδας την πορεία. .
..

Είχ’ η μορφή του θλίψη, πόνο και οργή, για αυτούς που σήμερα τις τύχες μας ορίζουν, που ασελγούν πάνω σ΄ανθρώπους και σε γη και καθετί Ελληνικό το αφορίζουν.
...
Μέσα στην μπλε του την αντάρτικη στολή και με το χέρι του στη μαύρη τη πιστόλα, δίνει στους άντρες του ξανά την εντολή Ελευθερία και Πατρίδα πάνω από όλα!
...
Αν θες στον ύπνο σου να έρθει ο Μέλας μαζί μ’ αγγέλους, σκοτωμένα παλικάρια, να σε τραβήξουν απ ’τον δρόμο που τραβάς, για να βαδίσεις τα δικά τους τα αχνάρια... ..
.
φέρε στα μάτια σου του Παύλου τη στολή, ορκίσου πάνω της, πως δεν θα τον προδώσεις και συρε να βρεις την δική σου εντολή αφού τον ύπνο του εχθρού μας θα στοιχειώσεις.

  © Free Blogger Templates 'Greenery' by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP