Πέμπτη 10 Νοεμβρίου 2011

Αφού μιλάμε διαρκώς για «ΝΕΟ ΓΟΥΔΙ», ας ξέρουμε τουλάχιστον τι είναι!

Ακούω τους τελευταίους μήνες να μιλούν πολλοί για «νέο Γουδή» στο οποίο πρέπει να οδηγηθούν οι πολιτικοί υπεύθυνοι για το κατάντημα της Ελλάδας, αλλά μετά λύπης διαπιστώνω πως είτε δεν ξέρουν τι ακριβώς είναι ,,,,
αυτό που επικαλούνται, είτε με δόλο αφήνουν να γίνεται παρανόηση!

Δύο διαφορετικά ιστορικά γεγονότα
Πρέπει κάποια στιγμή να ξεκαθαρίσουμε στο μυαλό και την συνείδησή μας πως υπάρχουν δύο διαφορετικά ιστορικά γεγονότα που συνδέονται με το Γουδί ή Γουδή:

1. Το κίνημα του Γουδή, το οποίο ήταν μία στρατιωτική εξέγερση το 1901, υπό την ηγεσία μια ομάδας χαμηλόβαθμων αξιωματικών που είχαν ιδρύσει μια μυστική οργάνωση.

2. Η εκτέλεση των καταδικασθέντων στην «δίκη των 6″, όπως έχει μείνει στην ιστορία η δίκη των πρωταίτιων της Μικρασιατικής Καταστροφής και του ξεριζωμού των Ελλήνων
Όσοι ονειρεύονται επανάληψη του πρώτου γεγονότος, με τον Στρατό να αναλαμβάνει την εξουσία της χώρας, είναι τόσο γραφικοί που δεν αξίζει να ασχοληθώ καν μαζί τους.
Για εκείνους όμως που βλέπουν το δεύτερο ως επιτακτική ανάγκη για να αποδοθούν τιμωρίες στους πολιτικούς που έσυραν τη χώρα στο Μνημόνιο και την οδήγησαν στην απαξίωση, νομίζω πως θα πρέπει να ξέρουν καλά την ιστορία της Δίκης των 6 και κυρίως την τελική της κατάληξη!
Η «δίκη των 6″, λοιπόν, είναι η δίκη των πρωταίτιων της Μικρασιατικής Καταστροφής από έκτακτο στρατοδικείο, που συγκρότησαν οι βενιζελικοί αξιωματικοί της Επανάστασης του 1922. Στο εδώλιο κάθισαν επτά πολιτικοί(τρείς πρώην Πρωθυπουργοί και τέσσερεις Υπουργοί) και ένας στρατιωτικός, από τους οποίους οι έξι καταδικάσθηκαν σε θάνατο και εκτελέσθηκαν, αφού κρίθηκαν ένοχοι με την κατηγορία της εσχάτης προδοσίας.
Υπό την πίεση της κοινής γνώμης που στο αποκορύφωμα της εκφράστημε με μία ογκώδη διαδήλωση 100.000 ανθρώπων στην Πλατεία Συντάγματος απαιτώντας την εκτέλεση υπευθύνων της τραγωδίας, οι κατηγορούμενοι οδηγήθηκαν σε έκτακτο στρατοδικείο. Οκτώ πρόσωπα, που διαδραμάτισαν πρωταγωνιστικό ρόλο την περίοδο 1920 – 1922, αντιμετώπισαν την κατηγορία της εσχάτης προδοσίας:
Δημήτριος Γούναρης (πρώην Πρωθυπουργός)
Nικόλαος Στράτος (πρώην Πρωθυπουργός )
Πέτρος Πρωτοπαπαδάκης (πρώην Πρωθυπουργός)
Νικόλαος Θεοτόκης (Yπουργός Στρατιωτικών
Γεώργιος Μπαλτατζής (Υπουργός Εξωτερικών)
Ξενοφών Στρατηγός, (Υπουργός Συγκοινωνιών )
Μιχαήλ Γούδας, (Υπουργός Εσωτερικών)
Γεώργιος Χατζανέστης, (Αρχιστράτηγος Μικράς Ασίας και Θράκης)
Η απόφαση του Εκτάκτου Στρατοδικείου για τους 6 από αυτούς «Θανάτος». Υποβολή ενδίκων μέσων δεν προβλεπόταν, οπότε δύο ώρες αργότερα δύο φορτηγά τους παραλαμβάνουν και τους μεταφέρουν στον χώρο εκτελέσεων στου Γουδή όπου εκτελούνται!
Το 2010 (!), 88 χρόνια μετά, γίνεται αναψηλάφιση της Δίκης μετά από αίτηση του εγγονού του πρώην Πρωθυπουργού Πέτρου Πρωτοπαπαδάκη. Ο Άρειος Πάγος τον Οκτώβριο του 2010, με την υπ’ αριθμόν 1675/2010 πρωτοφανή στα χρονικά της χώρας απόφαση, αθωώνει μετά θάνατον και τους 6 καταδικασθέντες!
Το σκεπτικό της απόφασης, με οριακή πλειοψηφία 3 προς 2, ήταν πως η εκτέλεση τους έγινε για να ικανοποιηθεί η λαϊκή οργή και όχι γιατί υπήρχαν ουσιαστικά στοιχεία! Όπως χαρακτηριστικά αναφέρει » οι έξι δε ευθύνονταν δια των παραλείψεων τους για την Μικρασιατική Καταστροφή και τον ξεριζωμό του ελληνισμού της Μικρασίας».
Καλές είναι οι «κορώνες» και οι «κραυγές» αλλά ας ανοίγουμε και κανένα ιστορικό βιβλίο!

anti-ntp

ΙΩΑΝΝΗΣ ΣΥΚΟΥΤΡΗΣ

ΙΩΑΝΝΗΣ ΣΥΚΟΥΤΡΗΣ
"Ο ηρωικός άνθρωπος αισθάνεται πως είναι διαλεγμένος από την Μοίραν ως αγωνιστής και ως μάρτυς - περισσότερον ως μάρτυς, αφού την επιτυχίαν δεν την μετρεί με αποτελέσματα άμεσα, με αριθμούς και μεγέθη, δεν την μετρεί καν διόλου. Είναι το αλεξικέραυνον, που θα συγκεντρώση επάνω του (θα προσελκύση μάλλον εθελουσίως) όλας τας καταιγίδας και όλα τ' αστροπελέκια, διά να προστατευθούν τα κατοικητήρια των ειρηνικών ανθρώπων. Εις την ετοιμότητα του κινδύνου, τον σύρει με ακαταμάχητον έλξιν η αισθητική, θα έλεγα, γοητεία του κινδύνου, η συναίσθησις ότι είναι προνόμιον των ολίγων να συντρίβωνται υπέρ των άλλων υπό των άλλων - το πολυτιμότερον προνόμιον! Ο ηρωικός άνθρωπος δεν είναι το άνθος, δεν είν' ο καρπός - αυτά αντιπροσωπεύουν το παρόν και του παρόντος την ανεπιφύλακτον χαράν. Είναι ο σπόρος που θα ταφή και θα σαπίση δια ν' αναφανή το άνθισμα και το κάρπισμα. Είν' εκείνος που θάπτεται δια να εορτασθή η ανάστασις, και ανάστασις χωρίς ταφήν δεν υπάρχει."

ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΚΑΡΑΙΣΚΑΚΗΣ

ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΚΑΡΑΙΣΚΑΚΗΣ
Απάντηση στο Ρουσίτ Πασά στα 1822

''Πασά μου, μου στέλνεις ένα μπουγιουρντί, μου λες να προσκυνήσω, και εγώ πασά μου ερώτησα τον πούτσο μου τον ίδιο, και αυτός μου αποκρίθηκε να μη σε προσκυνήσω κι αν ερθείς επάνω μου ευθύς να πολεμίσω''

Και απάντηση στον Σιλιχτάρ Μπόδα στα 1823

''Γαμώ την πίστιν σας και τον Μωχαμέτη σας. Δεν εντρέπεσθε να ζητείτε «από ημάς» συνθήκην με «έναν» κοντζιά σκατο-Σουλτάν Μαχμούτην -να τον χέσω και αυτόν και τον Βεζίρην σας και τον Εβραίον Σιλιχτάρ Μπόδα την πουτάνα! - Άμα ζήσω, θα τους γαμήσω. Άμα πεθάνω, θα μου κλάσουν τον πούτσο''

ΠΕΡΙΚΛΗΣ ΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ

ΠΕΡΙΚΛΗΣ ΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
"Φυλάτε τη Γη σας και την Τιμή της μόνο με Σπαθί. Πάψετε σαπιοδάσκαλοι και σαπιορήτορες- ΑΝΑΦΟΡΑΤΖΗΔΕΣ- να εξευτελίζετε τη Φυλή. Πάψετε παλιόγρηες τις κλάψες, τα σάλια, τα μελάνια και πιάστε το Σπαθί. Τα πάντα στη Ζωή -Η ΦΥΣΙΣ ΤΟ ΛΕΕΙ- κατακτώνται με το Σπαθί."

ΘΕΟΔΩΡΟΣ ΚΟΛΟΚΟΤΡΩΝΗΣ
















Όταν αποφασίσαμε να κάμωμε την Επανάσταση, δεν εσυλλογισθήκαμε ούτε πόσοι είμεθα ούτε πως δεν έχομε άρματα ούτε ότι οι Τούρκοι εβαστούσαν τα κάστρα και τας πόλεις ούτε κανένας φρόνιμος μας είπε «πού πάτε εδώ να πολεμήσετε με σιταροκάραβα βατσέλα», αλλά ως μία βροχή έπεσε εις όλους μας η επιθυμία της ελευθερίας μας, και όλοι, και ο κλήρος μας και οι προεστοί και οι καπεταναίοι και οι πεπαιδευμένοι και οι έμποροι, μικροί και μεγάλοι, όλοι εσυμφωνήσαμε εις αυτό το σκοπό και εκάμαμε την Επανάσταση. Εις τον πρώτο χρόνο της Επαναστάσεως είχαμε μεγάλη ομόνοια και όλοι ετρέχαμε σύμφωνοι. Ο ένας επήγεν εις τον πόλεμο, ο αδελφός του έφερνε ξύλα, η γυναίκα του εζύμωνε, το παιδί του εκουβαλούσε ψωμί και μπαρουτόβολα εις το στρατόπεδον και εάν αυτή η ομόνοια εβαστούσε ακόμη δύο χρόνους, ηθέλαμε κυριεύσει και την Θεσσαλία και την Μακεδονία, και ίσως εφθάναμε και έως την Κωνσταντινούπολη. Τόσον τρομάξαμε τους Τούρκους, οπού άκουγαν Έλληνα και έφευγαν χίλια μίλια μακρά. Εκατόν Έλληνες έβαζαν πέντε χιλιάδες εμπρός, και ένα καράβι μιαν άρμάδα...

(Μέρος του λόγου που εκφώνησε ο Κολοκοτρώνης στην Πνύκα).

ΙΩΝ ΔΡΑΓΟΥΜΗΣ

ΙΩΝ ΔΡΑΓΟΥΜΗΣ
Δεν με μέλει αν βάλω σε δύσκολη θέση την κυβέρνηση, μια κυβέρνηση που δεν την σέβομαι, δεν είμαι καμωμένος για την κυβέρνηση ή για το κράτος, έγινα για το έθνος, και το ξέρω επειδή γι’ αυτό ίσα-ίσα πονώ. Για την κυβέρνηση μου έρχεται σιχαμός και καταφρόνια, άμα συλλογίζομαι την κυβέρνηση ξεπέφτω, μαργώνω και μαραίνομαι. Σηκώνομαι, ξανοίγω και ανθοβολώ άμα νοιώθω τον Ελληνισμό. Σε όποια γωνιά του Ελληνισμού και αν βρεθώ, θα πασχίζω πάντα να δυναμώνω, να ξυπνώ, να ζωντανεύω την ψυχή του, και ας γίνει οτι γίνει. Ξυπνώ καθε ύπνο, κεντρίζω καθε βαρεμό, συνδαυλίζω κάθε στάχτη, ξεσκεπάζω καθε σπίθα κρυμμένη και ανάβω κάθε φωτιά σβησμένη, βγάζω κάθε πνοή κουρασμένη και παίζω κάθε χορδή σιωπηλή. Ξυπνώ, ξυπνώ, ξυπνώ και γι αυτό με λεν και ξυπνητήρι…

ΠΑΥΛΟΣ ΜΕΛΑΣ

ΠΑΥΛΟΣ ΜΕΛΑΣ
Είδα στον ύπνο μου τον Παύλο τον Μελά, να παίρνει σάρκα για να πει μια ιστορία για κάποια αγέρωχα κι αδούλωτα μυαλά, που προδιαγράφουν της Πατρίδας την πορεία. .
..

Είχ’ η μορφή του θλίψη, πόνο και οργή, για αυτούς που σήμερα τις τύχες μας ορίζουν, που ασελγούν πάνω σ΄ανθρώπους και σε γη και καθετί Ελληνικό το αφορίζουν.
...
Μέσα στην μπλε του την αντάρτικη στολή και με το χέρι του στη μαύρη τη πιστόλα, δίνει στους άντρες του ξανά την εντολή Ελευθερία και Πατρίδα πάνω από όλα!
...
Αν θες στον ύπνο σου να έρθει ο Μέλας μαζί μ’ αγγέλους, σκοτωμένα παλικάρια, να σε τραβήξουν απ ’τον δρόμο που τραβάς, για να βαδίσεις τα δικά τους τα αχνάρια... ..
.
φέρε στα μάτια σου του Παύλου τη στολή, ορκίσου πάνω της, πως δεν θα τον προδώσεις και συρε να βρεις την δική σου εντολή αφού τον ύπνο του εχθρού μας θα στοιχειώσεις.

  © Free Blogger Templates 'Greenery' by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP