Πέμπτη 10 Νοεμβρίου 2011

«Η Ελλάδα επιδιώκει την επιστροφή της Βορείου Ηπείρου»


Η άποψη του Puto είναι η επικρατούσα στην Αλβανική κοινή γνώμη, η οποία φαίνεται να βρίσκεται σε "μαύρα μεσάνυχτα" για τη στάση της επίσημης Ελλάδας επί του θέματος. Μακάρι όσα εικάζει ο "ιστορικός" να ήταν αληθή.

(ακολουθεί μετάφραση του άρθρου της αλβανικής εφημερίδας Shqip όπως το δημοσίευσε η σελίδα Βαλκανικό Περισκόπιο)
Ο διαπρεπής  ιστορικός, Arben Puto παρουσίασε...

  το βιβλίο του“Lufta italo-greke. Diktatorë dhe Kuisilingë”/ «Ελληνο-Ιταλικός πόλεμος. Δικτάτορες και Κουίσλιγκ»  σε εκδήλωση του Μεσογειακού Πανεπιστημίου της Αλβανίας.

Το βιβλίο
Είναι ένα βιβλίο το αναφέρεται στον ελληνο-ιταλικό πόλεμο κατά την περίοδο,  Οκτώβριος 1940-Απρίλιος 1941, κατά την οποία, σύμφωνα...
με το συγγραφέα,  δεν έτυχε της ανάλογης  ιστορικής μελέτης και καταγραφής, με το δεδομένο ότι η Αλβανία συμμετέχει άμεσα σε αυτά τα γεγονότα.

«Εκτός από θύμα της ιταλικής επιθετικότητας, έπεσε και θύμα ανάμεσα στην Ελλάδα και την Ιταλία. Αυτό το γεγονός δημιουργεί την ανάγκη να αντιμετωπιστεί ο ελληνο-ιταλικός πόλεμος στα αλβανικά πλαίσια. Η επίθεση των Ιταλών έγινε από την αλβανική επικράτεια και η Αλβανία κατέστη το πεδίο των μαχών» σημειώνει χαρακτηριστικά ο συγγραφέας στον πρόλογό του.

Η ελληνική μειονότητα και οι όροι προσδιορισμού της.
Ένα σημαντικό μέρος της έρευνάς του ο συγγραφέας αναφέρεται στην ελληνική μειονότητα της Βορείου Ηπείρου την οποία προσπαθεί να σκιαγραφήσει.
«Μετά το δεύτερο παγκόσμιο πόλεμο κατέστη δυνατή μια συμβιβαστική φόρμουλα, σύμφωνα με την οποία η έννοια της μειονότητας σχετίζεται με δύο κριτήρια: το υποκειμενικό και το αντικειμενικό. Κατά συνέπεια η έκφραση της βούλησης του ατόμου (η υποκειμενική εκδοχή) δεν είναι αρκετή, δεν αποτελεί λύση. Σε ορισμένες περιπτώσεις το άτομα δεν μπορεί να εκφράσει ελεύθερα την αληθινή εθνικότητά του.

Αυτό μπορεί να συμβεί και συμβαίνει με επιχορηγήσεις επί επιχορηγήσεων στα άτομα αυτά και οι αρχές είναι  υποχρεωμένες να καταγράψουν την έκφρασή τους.
Αναπόφευκτη συνέπεια της εφαρμογής των υποκειμενικών κριτηρίων ( η έκφραση της βούλησης του ατόμου) θα είναι η τεχνητή αύξηση της μειονότητας που δεν αντιστοιχεί στην πραγματική διάστασή της στον τόπο.

Η ελληνική πλευρά ζητά να γίνει όλο και πιο μεγάλος ο αριθμός της ελληνικής μειονότητας στο Νότο, δυσανάλογα με την υπάρχουσα  πλειοψηφία. Έτσι η ελληνική αντιπροσωπεία στη Διάσκεψη για την Ειρήνη, το έτος 1946, παρείχε τον αριθμό  από 300 έως 400 χιλιάδες (Έλληνες της Βορείου Ηπείρου).
Τώρα μετά από τόσα χρόνια θα πρέπει να είναι πολύ περισσότεροι, ως αποτέλεσμα της φυσικής αύξησης του πληθυσμού. Δεν μπορούμε όμως να αγνοήσουμε  τα επόμενα αποτελέσματα  και ιδίως της τελευταίας απογραφής του 1989. Στο συνολικό πληθυσμό τα άτομα μη αλβανικής υπηκοότητας ανέρχονταν σε 64.816, των οποίων η συντριπτική πλειοψηφία ήταν Έλληνες.

Οξύ πρόβλημα ηαπογραφή του πληθυσμού.
Η εθνικότητα αποτελεί ένα οξύ πρόβλημα στην απογραφή του πληθυσμού. Και η μόνη εγγύηση που παρέχεται από αυτήν είναι ο συνδυασμός των δύο κριτηρίων, του υποκειμενικού και του αντικειμενικού. Το αίτημα να μην περιληφθεί το δικαίωμα της έκφρασης της βούλησης του ατόμου της μειονότητας είναι παράνομο. Δεν αναγνωρίζονται τα δικαιώματα σημαίνει ότι  αποκρύπτεται στην πλειοψηφία  η ύπαρξη της μειονότητας.

Αυτό θα αποτελούσε όχι μόνον παραβίαση του Συντάγματος αλλά και της ευρωπαϊκής Σύμβασης για την προστασία των εθνικών μειονοτήτων, που εγκρίθηκε από το Συμβούλιο της Ευρώπης το 1993 και επικυρώθηκε από το Κοινοβούλιο της Αλβανίας το 1999. Η άποψη του άλλου μέρους του καθορισμού της εθνικότητας βασίζεται αποκλειστικά και μόνο στη βούληση του προσώπου (υποκειμενικά κριτήρια), αγνοώντας την πραγματικότητα που αναφέρονται σε συγκεκριμένες πληροφορίες σχετικά με το πρόσωπο (αντικειμενικά κριτήρια), αυτή επίσης είναι παράνομη και προκατειλημμένη.
Πολλές πρωτοβουλίες έχουν ληφθεί για να δείξουν ότι ο στόχος τους είναι η τεχνητή αύξηση της ελληνική μειονότητας.

Ο Έλληνας πρόξενος στην Κορυτσά προέτρεψε τους κατοίκους «να μην διστάζουν να λένε ότι είναι Έλληνες». Ο εκπρόσωπος της οργάνωσης «Ομόνοια» στην πόλη αυτή,  ο οποίος έσπασε τους τάφους της Μπομποστίτσας,  απαίτησε  να καθοριστούν οι κάτοικοι  ως Έλληνες βλάχοι. Επιπλέον, ο εκπρόσωπος του κόμματος  ΚΕΑΔ,  καθόρισε ως υπέρβαση των αιτημάτων για συγκεκριμένα στοιχεία του απογραφόμενου, όπως είναι η σχέση με τη χώρα, η γλώσσα που ομιλείται στην οικογένεια. Σύμφωνα με αυτόν αυτά θα αποτελούσαν παραβίαση των προσωπικών δεδομένων, του απορρήτου της ιδιωτικής ζωής του ατόμου.

Αυτό σημαίνει ότι ακόμη και ένα άτομο αλβανικής υπηκοότητας μπορεί να εκφράσει τον εαυτό του ως Έλληνα. Αυτή είναι είναι η λογική της εκστρατείας για την αύξηση του αριθμού της (ελληνικής) μειονότητας. Όλα αυτά βρίσκονται στον απόηχο του Μητσοτάκη που είχε επισημάνει ότι «η αλβανική κρατική παρέμβαση καταργεί το δικαίωμα των πολιτών της να δηλώσουν ως εθνική ταυτότητα αυτήν την οποία θέλουν». Έτσι, στόχος τους είναι να αυξηθεί ο αριθμός των Ελλήνων μειονοτικών μέσα από διάφορες εθνικότητες ακόμη και της αλβανικής».
(Στη συνέχεια  του άρθρου επισημαίνεται ότι τουλάχιστον 4.000 αιτήσεις εκκρεμούν στα αλβανικά δικαστήρια, όπου Αλβανοί πολίτες ζητούν να καθοριστούν ως Έλληνες και τις αντιδράσεις που υπήρχαν σε αυτήν την εξέλιξη).

Επιδιώκεται παρόμοια κατάσταση με το  Κοσσυφοπέδιο.
Η αλβανική κοινή γνώμη έχει εκφράσει την ανησυχία  της και  αυτή δεν είναι «εθνικιστική υστερία».
Είναι εύλογη η ανησυχία της όταν τίθεται εμπρός της ο στόχος της επιστροφής της Βορείου Ηπείρου, αφού θα αποδειχθεί ότι η ελληνική παρουσία έχει κυρίαρχη θέση στην νότιο Αλβανία.
Όλα αυτά μας φέρνουν πίσω στο πρωτόκολλο της Κέρκυρας του 1914 που προέβλεπε τον περιορισμό των αλβανικών εδαφών στο ανατολικό μέρος της χώρας. Αυτή είναι και η θέση Μητσοτάκη που θέτει ένα σχέδιο παρόμοιο με εκείνο του Κοσσυφοπεδίου, στο οποίο  βρισκόταν η αλβανική μειονότητα στο ζυγό της Σερβίας.

Και γιατί η ελληνική κυβέρνηση θέλει αύξηση της ελληνικής μειονότητας;
Γιατί η ελληνική κυβέρνηση θα απαιτήσει τα ίδια δικαιώματα για την μειονότητά της όπως είχε ζητήσει η Αλβανία από την Γιουγκοσλαβία. Αλλά οι Αλβανοί του Κοσσυφοπεδίου είναι 2 εκατομμύρια. Θα πρέπει λοιπόν η κατάσταση να εξισορροπηθεί . Συνεπώς πρέπει να έχουμε αύξηση του αριθμού της ελληνικής μειονότητας…
borioipirotika

ΙΩΑΝΝΗΣ ΣΥΚΟΥΤΡΗΣ

ΙΩΑΝΝΗΣ ΣΥΚΟΥΤΡΗΣ
"Ο ηρωικός άνθρωπος αισθάνεται πως είναι διαλεγμένος από την Μοίραν ως αγωνιστής και ως μάρτυς - περισσότερον ως μάρτυς, αφού την επιτυχίαν δεν την μετρεί με αποτελέσματα άμεσα, με αριθμούς και μεγέθη, δεν την μετρεί καν διόλου. Είναι το αλεξικέραυνον, που θα συγκεντρώση επάνω του (θα προσελκύση μάλλον εθελουσίως) όλας τας καταιγίδας και όλα τ' αστροπελέκια, διά να προστατευθούν τα κατοικητήρια των ειρηνικών ανθρώπων. Εις την ετοιμότητα του κινδύνου, τον σύρει με ακαταμάχητον έλξιν η αισθητική, θα έλεγα, γοητεία του κινδύνου, η συναίσθησις ότι είναι προνόμιον των ολίγων να συντρίβωνται υπέρ των άλλων υπό των άλλων - το πολυτιμότερον προνόμιον! Ο ηρωικός άνθρωπος δεν είναι το άνθος, δεν είν' ο καρπός - αυτά αντιπροσωπεύουν το παρόν και του παρόντος την ανεπιφύλακτον χαράν. Είναι ο σπόρος που θα ταφή και θα σαπίση δια ν' αναφανή το άνθισμα και το κάρπισμα. Είν' εκείνος που θάπτεται δια να εορτασθή η ανάστασις, και ανάστασις χωρίς ταφήν δεν υπάρχει."

ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΚΑΡΑΙΣΚΑΚΗΣ

ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΚΑΡΑΙΣΚΑΚΗΣ
Απάντηση στο Ρουσίτ Πασά στα 1822

''Πασά μου, μου στέλνεις ένα μπουγιουρντί, μου λες να προσκυνήσω, και εγώ πασά μου ερώτησα τον πούτσο μου τον ίδιο, και αυτός μου αποκρίθηκε να μη σε προσκυνήσω κι αν ερθείς επάνω μου ευθύς να πολεμίσω''

Και απάντηση στον Σιλιχτάρ Μπόδα στα 1823

''Γαμώ την πίστιν σας και τον Μωχαμέτη σας. Δεν εντρέπεσθε να ζητείτε «από ημάς» συνθήκην με «έναν» κοντζιά σκατο-Σουλτάν Μαχμούτην -να τον χέσω και αυτόν και τον Βεζίρην σας και τον Εβραίον Σιλιχτάρ Μπόδα την πουτάνα! - Άμα ζήσω, θα τους γαμήσω. Άμα πεθάνω, θα μου κλάσουν τον πούτσο''

ΠΕΡΙΚΛΗΣ ΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ

ΠΕΡΙΚΛΗΣ ΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
"Φυλάτε τη Γη σας και την Τιμή της μόνο με Σπαθί. Πάψετε σαπιοδάσκαλοι και σαπιορήτορες- ΑΝΑΦΟΡΑΤΖΗΔΕΣ- να εξευτελίζετε τη Φυλή. Πάψετε παλιόγρηες τις κλάψες, τα σάλια, τα μελάνια και πιάστε το Σπαθί. Τα πάντα στη Ζωή -Η ΦΥΣΙΣ ΤΟ ΛΕΕΙ- κατακτώνται με το Σπαθί."

ΘΕΟΔΩΡΟΣ ΚΟΛΟΚΟΤΡΩΝΗΣ
















Όταν αποφασίσαμε να κάμωμε την Επανάσταση, δεν εσυλλογισθήκαμε ούτε πόσοι είμεθα ούτε πως δεν έχομε άρματα ούτε ότι οι Τούρκοι εβαστούσαν τα κάστρα και τας πόλεις ούτε κανένας φρόνιμος μας είπε «πού πάτε εδώ να πολεμήσετε με σιταροκάραβα βατσέλα», αλλά ως μία βροχή έπεσε εις όλους μας η επιθυμία της ελευθερίας μας, και όλοι, και ο κλήρος μας και οι προεστοί και οι καπεταναίοι και οι πεπαιδευμένοι και οι έμποροι, μικροί και μεγάλοι, όλοι εσυμφωνήσαμε εις αυτό το σκοπό και εκάμαμε την Επανάσταση. Εις τον πρώτο χρόνο της Επαναστάσεως είχαμε μεγάλη ομόνοια και όλοι ετρέχαμε σύμφωνοι. Ο ένας επήγεν εις τον πόλεμο, ο αδελφός του έφερνε ξύλα, η γυναίκα του εζύμωνε, το παιδί του εκουβαλούσε ψωμί και μπαρουτόβολα εις το στρατόπεδον και εάν αυτή η ομόνοια εβαστούσε ακόμη δύο χρόνους, ηθέλαμε κυριεύσει και την Θεσσαλία και την Μακεδονία, και ίσως εφθάναμε και έως την Κωνσταντινούπολη. Τόσον τρομάξαμε τους Τούρκους, οπού άκουγαν Έλληνα και έφευγαν χίλια μίλια μακρά. Εκατόν Έλληνες έβαζαν πέντε χιλιάδες εμπρός, και ένα καράβι μιαν άρμάδα...

(Μέρος του λόγου που εκφώνησε ο Κολοκοτρώνης στην Πνύκα).

ΙΩΝ ΔΡΑΓΟΥΜΗΣ

ΙΩΝ ΔΡΑΓΟΥΜΗΣ
Δεν με μέλει αν βάλω σε δύσκολη θέση την κυβέρνηση, μια κυβέρνηση που δεν την σέβομαι, δεν είμαι καμωμένος για την κυβέρνηση ή για το κράτος, έγινα για το έθνος, και το ξέρω επειδή γι’ αυτό ίσα-ίσα πονώ. Για την κυβέρνηση μου έρχεται σιχαμός και καταφρόνια, άμα συλλογίζομαι την κυβέρνηση ξεπέφτω, μαργώνω και μαραίνομαι. Σηκώνομαι, ξανοίγω και ανθοβολώ άμα νοιώθω τον Ελληνισμό. Σε όποια γωνιά του Ελληνισμού και αν βρεθώ, θα πασχίζω πάντα να δυναμώνω, να ξυπνώ, να ζωντανεύω την ψυχή του, και ας γίνει οτι γίνει. Ξυπνώ καθε ύπνο, κεντρίζω καθε βαρεμό, συνδαυλίζω κάθε στάχτη, ξεσκεπάζω καθε σπίθα κρυμμένη και ανάβω κάθε φωτιά σβησμένη, βγάζω κάθε πνοή κουρασμένη και παίζω κάθε χορδή σιωπηλή. Ξυπνώ, ξυπνώ, ξυπνώ και γι αυτό με λεν και ξυπνητήρι…

ΠΑΥΛΟΣ ΜΕΛΑΣ

ΠΑΥΛΟΣ ΜΕΛΑΣ
Είδα στον ύπνο μου τον Παύλο τον Μελά, να παίρνει σάρκα για να πει μια ιστορία για κάποια αγέρωχα κι αδούλωτα μυαλά, που προδιαγράφουν της Πατρίδας την πορεία. .
..

Είχ’ η μορφή του θλίψη, πόνο και οργή, για αυτούς που σήμερα τις τύχες μας ορίζουν, που ασελγούν πάνω σ΄ανθρώπους και σε γη και καθετί Ελληνικό το αφορίζουν.
...
Μέσα στην μπλε του την αντάρτικη στολή και με το χέρι του στη μαύρη τη πιστόλα, δίνει στους άντρες του ξανά την εντολή Ελευθερία και Πατρίδα πάνω από όλα!
...
Αν θες στον ύπνο σου να έρθει ο Μέλας μαζί μ’ αγγέλους, σκοτωμένα παλικάρια, να σε τραβήξουν απ ’τον δρόμο που τραβάς, για να βαδίσεις τα δικά τους τα αχνάρια... ..
.
φέρε στα μάτια σου του Παύλου τη στολή, ορκίσου πάνω της, πως δεν θα τον προδώσεις και συρε να βρεις την δική σου εντολή αφού τον ύπνο του εχθρού μας θα στοιχειώσεις.

  © Free Blogger Templates 'Greenery' by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP