Τρίτη 27 Δεκεμβρίου 2011

Ισραήλ: Aναγνώριση της αρμενικής γενοκτονίας; – Κνέσετ

Οι Αρμένιοι κατάφεραν να διεθνοποιήσουν τη Γενοκτονία που υπέστησαν. Οι Έλληνες πολιτικάντηδες είναι ικανοί να αναγνωρίσουν τη γενοκτονία των Αρμενίων ψηφίζοντας νόμο στα πρότυπα αυτού που ψήφισε η Γαλλία χωρίς να πράξουν το ίδιο για τη Γενοκτονία των Ποντίων και Μικρασιατών Ελλήνων!

Οι πιο ψύχραιμες φωνές στον πολιτικό κόσμο του Ισραήλ προσπαθούν να κατευνάσουν τα πνεύματα και αν αποτρέψουν το ισραηλινό Κοινοβούλιο, την «Κνέσετ» από το να προχωρήσει στην αναγνώριση της γενοκτονίας των Αρμενίων, με την ψήφιση νόμου στα πρότυπα αυτού που ψήφισε η Γαλλία! Η συζήτηση μάλιστα μεταδόθηκε...

ζωντανά από την τηλεόραση, κάτι που έχει και αυτό τη σημασία του…

Βουλευτές από όλο το ισραηλινό πολιτικό φάσμα ζητούν πλέον ανοικτά την αναγνώριση της γενοκτονίας των Αρμενίων. Κεντρικό επιχείρημα κατά τη συζήτηση που έγινε στην Επιτροπή Παιδείας της Κνέσετ, ήταν ότι δεν μπορεί το κράτος που «στεγάζει» έναν λαό ο οποίος υπέφερε από γενοκτονία, να μην καταδικάζει ανοικτά και απερίφραστα κάθε παρόμοια ενέργεια εναντίον οποιουδήποτε λαού. Πολλώ δε μάλλον, συμπληρώνουμε εμείς, όταν η Τουρκία μετατρέπεται σε κατήγορο, στην περίπτωση του Ισραήλ για την πολιτική που ακολουθείται απέναντι στους Παλαιστίνιους.


Αν και το ζήτημα είχε τεθεί και στο παρελθόν, ενδιαφέρον παρουσιάζει αυτή τη φορά η πρωτοβουλία του υπουργείου Εξωτερικών του οποίου προΐσταται ο θεωρούμενος ως «σκληροπυρηνικός ακροδεξιός» Αβιγκντόρ Λίμπερμαν, να ζητήσει να πέσουν οι τόνοι, αφού ιδιαίτερα στην παρούσα συγκυρία τα θέμα θα προκαλούσε σεισμό στις ήδη εξαιρετικά προβληματικές διμερείς σχέσεις.

Οι δυο «σχολές σκέψης» για το ζήτημα έχουν ως εξής: Η πρώτη πιστεύει ότι ήδη οι σχέσεις με την Τουρκία βρίσκονται στο ναδίρ οπότε η εχθρότητα της συγκεκριμένης χώρας θεωρείται δεδομένη. Παρά τις κάποιες κινήσεις που γίνονται με στόχο την εξομάλυνση η κατάσταση δεν δείχνει να βελτιώνεται θεαματικά, ενώ θα μπορούσε κανείς να ισχυριστεί ότι η επαναπροσέγγιση δεν εξυπηρετεί την εξωτερική πολιτική της Τουρκίας, όπως αυτή έχει χαραχτεί από τον Νταβούτογλου. Θα μπορούσαμε εμείς να προσθέσουμε ότι εάν είναι κάποια στιγμή να γίνει η αναγνώριση από τους Ισραηλινούς, η παρούσα συγκυρία φαντάζει ως ιδανική, αφενός λόγω του αντίκτυπου της γαλλικής ενέργειας και αφετέρου λόγω της δεδομένης εχθρότητας της Άγκυρας.

Η δεύτερη «σχολή» τονίζει ότι όλα όσα υποστηρίζει η πρώτη «σχολή σκέψης» είναι σωστά, ωστόσο, δεν υπάρχει κανένας λόγος να εγείρονται περισσότερα από τα υπάρχοντα προβλήματα ανάμεσα στις δύο χώρες. Η Τουρκία δεν παύει να είναι μια σημαντική δύναμη στην περιοχή, ενώ η εξωτερική πολιτική δεν πρέπει να διεξάγεται με βάση το συναίσθημα, αλλά με βάση την ψυχρή λογική αποτίμηση αυτού που προκρίνεται ως «εθνικό συμφέρον».

Οι εξελίξεις αναμένονται με ενδιαφέρον αφού η Επιτροπή Παιδείας δεν κατέληξε σε απόφαση και ανακοινώθηκε ότι θα συνεδριάσει εκ νέου για το ζήτημα. Αναρωτιόμαστε εάν θα σπεύσουν στο Ισραήλ όλοι αυτοί οι «φορείς» που το έκαναν στη Γαλλία με σκοπό την αποτροπή της δυσάρεστης (για τους Τούρκους) εξέλιξης…
defence-point

ΙΩΑΝΝΗΣ ΣΥΚΟΥΤΡΗΣ

ΙΩΑΝΝΗΣ ΣΥΚΟΥΤΡΗΣ
"Ο ηρωικός άνθρωπος αισθάνεται πως είναι διαλεγμένος από την Μοίραν ως αγωνιστής και ως μάρτυς - περισσότερον ως μάρτυς, αφού την επιτυχίαν δεν την μετρεί με αποτελέσματα άμεσα, με αριθμούς και μεγέθη, δεν την μετρεί καν διόλου. Είναι το αλεξικέραυνον, που θα συγκεντρώση επάνω του (θα προσελκύση μάλλον εθελουσίως) όλας τας καταιγίδας και όλα τ' αστροπελέκια, διά να προστατευθούν τα κατοικητήρια των ειρηνικών ανθρώπων. Εις την ετοιμότητα του κινδύνου, τον σύρει με ακαταμάχητον έλξιν η αισθητική, θα έλεγα, γοητεία του κινδύνου, η συναίσθησις ότι είναι προνόμιον των ολίγων να συντρίβωνται υπέρ των άλλων υπό των άλλων - το πολυτιμότερον προνόμιον! Ο ηρωικός άνθρωπος δεν είναι το άνθος, δεν είν' ο καρπός - αυτά αντιπροσωπεύουν το παρόν και του παρόντος την ανεπιφύλακτον χαράν. Είναι ο σπόρος που θα ταφή και θα σαπίση δια ν' αναφανή το άνθισμα και το κάρπισμα. Είν' εκείνος που θάπτεται δια να εορτασθή η ανάστασις, και ανάστασις χωρίς ταφήν δεν υπάρχει."

ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΚΑΡΑΙΣΚΑΚΗΣ

ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΚΑΡΑΙΣΚΑΚΗΣ
Απάντηση στο Ρουσίτ Πασά στα 1822

''Πασά μου, μου στέλνεις ένα μπουγιουρντί, μου λες να προσκυνήσω, και εγώ πασά μου ερώτησα τον πούτσο μου τον ίδιο, και αυτός μου αποκρίθηκε να μη σε προσκυνήσω κι αν ερθείς επάνω μου ευθύς να πολεμίσω''

Και απάντηση στον Σιλιχτάρ Μπόδα στα 1823

''Γαμώ την πίστιν σας και τον Μωχαμέτη σας. Δεν εντρέπεσθε να ζητείτε «από ημάς» συνθήκην με «έναν» κοντζιά σκατο-Σουλτάν Μαχμούτην -να τον χέσω και αυτόν και τον Βεζίρην σας και τον Εβραίον Σιλιχτάρ Μπόδα την πουτάνα! - Άμα ζήσω, θα τους γαμήσω. Άμα πεθάνω, θα μου κλάσουν τον πούτσο''

ΠΕΡΙΚΛΗΣ ΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ

ΠΕΡΙΚΛΗΣ ΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
"Φυλάτε τη Γη σας και την Τιμή της μόνο με Σπαθί. Πάψετε σαπιοδάσκαλοι και σαπιορήτορες- ΑΝΑΦΟΡΑΤΖΗΔΕΣ- να εξευτελίζετε τη Φυλή. Πάψετε παλιόγρηες τις κλάψες, τα σάλια, τα μελάνια και πιάστε το Σπαθί. Τα πάντα στη Ζωή -Η ΦΥΣΙΣ ΤΟ ΛΕΕΙ- κατακτώνται με το Σπαθί."

ΘΕΟΔΩΡΟΣ ΚΟΛΟΚΟΤΡΩΝΗΣ
















Όταν αποφασίσαμε να κάμωμε την Επανάσταση, δεν εσυλλογισθήκαμε ούτε πόσοι είμεθα ούτε πως δεν έχομε άρματα ούτε ότι οι Τούρκοι εβαστούσαν τα κάστρα και τας πόλεις ούτε κανένας φρόνιμος μας είπε «πού πάτε εδώ να πολεμήσετε με σιταροκάραβα βατσέλα», αλλά ως μία βροχή έπεσε εις όλους μας η επιθυμία της ελευθερίας μας, και όλοι, και ο κλήρος μας και οι προεστοί και οι καπεταναίοι και οι πεπαιδευμένοι και οι έμποροι, μικροί και μεγάλοι, όλοι εσυμφωνήσαμε εις αυτό το σκοπό και εκάμαμε την Επανάσταση. Εις τον πρώτο χρόνο της Επαναστάσεως είχαμε μεγάλη ομόνοια και όλοι ετρέχαμε σύμφωνοι. Ο ένας επήγεν εις τον πόλεμο, ο αδελφός του έφερνε ξύλα, η γυναίκα του εζύμωνε, το παιδί του εκουβαλούσε ψωμί και μπαρουτόβολα εις το στρατόπεδον και εάν αυτή η ομόνοια εβαστούσε ακόμη δύο χρόνους, ηθέλαμε κυριεύσει και την Θεσσαλία και την Μακεδονία, και ίσως εφθάναμε και έως την Κωνσταντινούπολη. Τόσον τρομάξαμε τους Τούρκους, οπού άκουγαν Έλληνα και έφευγαν χίλια μίλια μακρά. Εκατόν Έλληνες έβαζαν πέντε χιλιάδες εμπρός, και ένα καράβι μιαν άρμάδα...

(Μέρος του λόγου που εκφώνησε ο Κολοκοτρώνης στην Πνύκα).

ΙΩΝ ΔΡΑΓΟΥΜΗΣ

ΙΩΝ ΔΡΑΓΟΥΜΗΣ
Δεν με μέλει αν βάλω σε δύσκολη θέση την κυβέρνηση, μια κυβέρνηση που δεν την σέβομαι, δεν είμαι καμωμένος για την κυβέρνηση ή για το κράτος, έγινα για το έθνος, και το ξέρω επειδή γι’ αυτό ίσα-ίσα πονώ. Για την κυβέρνηση μου έρχεται σιχαμός και καταφρόνια, άμα συλλογίζομαι την κυβέρνηση ξεπέφτω, μαργώνω και μαραίνομαι. Σηκώνομαι, ξανοίγω και ανθοβολώ άμα νοιώθω τον Ελληνισμό. Σε όποια γωνιά του Ελληνισμού και αν βρεθώ, θα πασχίζω πάντα να δυναμώνω, να ξυπνώ, να ζωντανεύω την ψυχή του, και ας γίνει οτι γίνει. Ξυπνώ καθε ύπνο, κεντρίζω καθε βαρεμό, συνδαυλίζω κάθε στάχτη, ξεσκεπάζω καθε σπίθα κρυμμένη και ανάβω κάθε φωτιά σβησμένη, βγάζω κάθε πνοή κουρασμένη και παίζω κάθε χορδή σιωπηλή. Ξυπνώ, ξυπνώ, ξυπνώ και γι αυτό με λεν και ξυπνητήρι…

ΠΑΥΛΟΣ ΜΕΛΑΣ

ΠΑΥΛΟΣ ΜΕΛΑΣ
Είδα στον ύπνο μου τον Παύλο τον Μελά, να παίρνει σάρκα για να πει μια ιστορία για κάποια αγέρωχα κι αδούλωτα μυαλά, που προδιαγράφουν της Πατρίδας την πορεία. .
..

Είχ’ η μορφή του θλίψη, πόνο και οργή, για αυτούς που σήμερα τις τύχες μας ορίζουν, που ασελγούν πάνω σ΄ανθρώπους και σε γη και καθετί Ελληνικό το αφορίζουν.
...
Μέσα στην μπλε του την αντάρτικη στολή και με το χέρι του στη μαύρη τη πιστόλα, δίνει στους άντρες του ξανά την εντολή Ελευθερία και Πατρίδα πάνω από όλα!
...
Αν θες στον ύπνο σου να έρθει ο Μέλας μαζί μ’ αγγέλους, σκοτωμένα παλικάρια, να σε τραβήξουν απ ’τον δρόμο που τραβάς, για να βαδίσεις τα δικά τους τα αχνάρια... ..
.
φέρε στα μάτια σου του Παύλου τη στολή, ορκίσου πάνω της, πως δεν θα τον προδώσεις και συρε να βρεις την δική σου εντολή αφού τον ύπνο του εχθρού μας θα στοιχειώσεις.

  © Free Blogger Templates 'Greenery' by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP