Τετάρτη 25 Ιανουαρίου 2012

Μάλλον Βούλγαροι και Αλβανοί θα βγάλουν το φίδι απο την τρύπα για το Σκοπιανό..

Συνέντευξη με τον Βούλγαρο Ευρωβουλευτή Ευγένι Κιρίλοφ

«Κύριε Κιρίλοφ, συμμετέχετε σε μια κοινή επιτροπή εμπειρογνωμόνων για την εκπαίδευση και την επιστήμη μεταξύ της Βουλγαρίας και του κράτους των Σκοπίων. Ποιος θα μπορούσε να είναι ο σκοπός της εν λόγω επιτροπής;»

Evgeni Kirilov: Είμαστε μάρτυρες μια τάσης που... 
έχει σχέση με το μέλλον του κράτους των Σκοπίων, ως πιθανό μέλος της Ευρωπαϊκής Ένωσης...

Η τάση αυτή είναι αρκετά αντιπαραγωγική, η οποία συνδέεται με συνεχείς καταχρήσεις των ιστορικών γεγονότων.

Δεν θα αναφέρουμε την περίπτωση της Ελλάδας, που έχει μια αρχαία ιστορία, θα μιλήσουμε για την δική μας την ιστορία.

Υπάρχει ένα ανησυχητικό γεγονός, ο τρόπος που εκπαιδεύεται η νέα γενιά σε αυτήν την γειτονική χώρα.

Αν δείτε ιστορικές ερμηνείες, θα διαπιστώσετε ρητορική μίσους για μια γειτονική χώρα.

Ωστόσο, έχουμε κοινές ιστορικές στιγμές και πρέπει να υπάρχουν αδελφικές σχέσεις, αντίθετα, όμως, αυτή η τάση συνεχίζεται και αποτελεί κληρονομιά των προηγούμενων χρόνων.

Επομένως, θα πρέπει αναλυθούν ιστορικά γεγονότα, τουλάχιστον στις συζητήσεις επιστημονικού επιπέδου, για να διευκρινιστούν ορισμένα από αυτά τα βιβλία με τα οποία εκπαιδεύουν αυτούς τους νέους ανθρώπους οι ιθύνοντες του κράτους αυτού.

Τελικά, αν ξεπεράσουμε την ερμηνεία που αποδίδεται στα ιστορικά γεγονότα, τουλάχιστον θα μπορούσαμε – και αυτοί που λένε ότι είναι Βούλγαροι, αλλά και αυτοί που ισχυρίζονται ότι είναι ‘Μακεδόνες’- να γιορτάζαμε μαζί τις εθνικές γιορτές.

«Πως πήγε η συζήτηση της έκθεσης και σε ποιες προτάσεις έγιναν διορθώσεις;»

Evgeni Kirilov: Έγιναν πολλές διορθώσεις. Σε γενικές γραμμές η έκθεση είναι έτοιμη, ώστε να συνεχιστούν οι προσπάθειες από την πλευρά των Σκοπίων να βρίσκεται πιο κοντά στους κανόνες της ΕΕ και στις αξίες της Ένωσης.

Έγιναν, ακόμη, μεμονωμένες τροπολογίες που σχετίζονται με τη διαφωνία του ονόματος ανάμεσα στην Ελλάδα και στα Σκόπια.

Αλλά, κυρίαρχο θέμα και στο οποίο υπήρξε ταύτιση με τους άλλους Βούλγαρους συναδέλφους, ήταν να σταματήσουν οι διακρίσεις κατά των ατόμων που αυτοπροσδιορίζονται ως Βούλγαροι , να σταματήσουν οι εθνικιστικές επιθέσεις, να υπάρχουν ελεύθερα μέσα ενημέρωσης με απουσία στοχευμένων επιθέσεων που χρησιμοποιούν ρητορική μίσους προς τις γειτονικές χώρες.

«Έγινε αναφορά από τους γείτονες;»

Evgeni Kirilov: Σαφώς. Ο καθένας πήρε τη θέση του. Αυτό αποτελεί βασική προϋπόθεση. Χωρίς αρμονικές σχέσεις, ιδίως με τις γειτονικές χώρες της ευρωπαϊκής Ένωσης δεν μπορεί έχει αίσιο τέλος. Υποθέτω ότι αυτό το καταλαβαίνουν όλοι οι γείτονες και επί πολλά χρόνια δεν έγινε καμία αλλαγή.

Το αντίθετο μάλιστα. Υπάρχει ένα μεγαλομανές έργο, καθαρά εθνικιστικό, που ονομάζεται «Σκόπια 2014», το οποίο αναδύεται σαν την ταινία «Το τρίτο ημίχρονο» που σκόρπισε αντιβουλγαρικά αισθήματα με ανιστόρητα γεγονότα.



…Εμείς, ως Βουλγαρία, σε αντίθεση από την Ελλάδα, ήμασταν οι πρώτοι που αναγνωρίσαμε το εν λόγω κράτος. Για τη διάσωσή του και μόνο, γιατί υπήρχε ο φόβος εισβολής από το Μιλόσεβιτς της Σερβίας. Σε ανταπόδοση δεν βλέπουμε τίποτε…

Απο την άλλη Αλβανός ιστορικός δηλώνει οτι στα Σκόπια μέχρι τον 17ο αιώνα μιλούσαν Αλβανικα...

Ο Αλβανός ιστορικός των Σκοπίων, Σκεντέρ Χασάνι, εξέδωσε ένα νέο βιβλίο που έχει τίτλο «Αποδεικτικά στοιχεία των Αλβανών των Σκοπίων» (ή στο πρωτότυπο: «Dëshmi për Shkupin shqiptar», στο οποίο παραθέτει ιταλικά έγγραφα, που δείχνουν διεξοδικά την πληθυσμιακή σύσταση του πληθυσμού κατά τα έτη 1912- 1941 και αποδεικνύουν την πληθυσμιακή υπεροχή των Αλβανών στην πόλη των Σκοπίων.

Σύμφωνα με τον Χασάνι, τα έγγραφα αυτά, απορρίπτουν όλους τους σλαβικούς ισχυρισμούς ότι οι Αλβανοί αποτελούσαν μειονότητα στα Σκόπια.

«Το παρόν έγγραφο απορρίπτει εκείνους που εφηύραν μέσα από πολιτικούς κύκλους, ότι οι Αλβανοί αποτελούσαν μειοψηφία στη μικρή πόλη της εποχής εκείνης.

»Εξάλλου και από τον γεωγράφο του 17ου αιώνα, Εβλιγιά Τσελεμπή, δηλώνεται ότι στα Σκόπια ομιλούνταν η αλβανική γλώσσα και όχι η ‘μακεδονική’ που ισχυρίζεται η κρατική εγκυκλοπαίδεια, αφού ο σλαβικός πληθυσμός ήρθε στην πόλη μετά τους τουρκικούς πολέμους», σημειώνει ο ιστορικός Χασάνι.

Για την αποκατάσταση της ιστορικής δημογραφικής και πολιτιστικής αυθεντικότητας της πόλης, έχει συμβάλλει σημαντικά ο εκδοτικός οίκος του ‘Συλλόγου Ιστορικών των Σκοπίων’.

«Μπορείτε να χτίσετε προτομές και αγάλματα, μπορείτε να χτίσετε ότι θέλετε, αλλά με κανένα τρόπο δεν μπορείτε να διαγράψετε την ιστορία. Το γεγονός, ότι το έγγραφο μιλά για τη δομή του πληθυσμού του παρελθόντος, ενώ αυτή σήμερα αυτή έχει αλλάξει, νομίζω ότι κανείς δεν μπορεί να την αμφισβητήσει», δήλωσε ο Αρσίμ Σινάνι.

Ο ‘Σύλλογος των Αλβανών Εκδοτών’ δείχνει ενδιαφέρον για αυτές τις ιστορικές έρευνες που αναφέρονται στον αλβανικό λαό, δήλωσε ο ιστορικός Ναίμ Χαλίμι.

Ο εκδοτικός οίκος του ‘Συλλόγου Ιστορικών των Σκοπίων’ έχει τη θέληση να συνεργαστεί βαθειά με τον ‘Σύλλογο των Αλβανών Εκδοτών’ για να προβάλλουμε από κοινού τη δημοσίευση των αλβανικών έργων και την αλήθεια για την αλβανική γλώσσα στα Σκόπια κατά το παρελθόν», δήλωσε Ο Ντάουτι Αζάμ, ο οποίος ανακοίνωσε ότι γυρίζεται ειδική ταινία για για ‘Ιστορικά μνημεία των Σκοπίων’.

Πηγή 
το είδαμε εδώ

ΙΩΑΝΝΗΣ ΣΥΚΟΥΤΡΗΣ

ΙΩΑΝΝΗΣ ΣΥΚΟΥΤΡΗΣ
"Ο ηρωικός άνθρωπος αισθάνεται πως είναι διαλεγμένος από την Μοίραν ως αγωνιστής και ως μάρτυς - περισσότερον ως μάρτυς, αφού την επιτυχίαν δεν την μετρεί με αποτελέσματα άμεσα, με αριθμούς και μεγέθη, δεν την μετρεί καν διόλου. Είναι το αλεξικέραυνον, που θα συγκεντρώση επάνω του (θα προσελκύση μάλλον εθελουσίως) όλας τας καταιγίδας και όλα τ' αστροπελέκια, διά να προστατευθούν τα κατοικητήρια των ειρηνικών ανθρώπων. Εις την ετοιμότητα του κινδύνου, τον σύρει με ακαταμάχητον έλξιν η αισθητική, θα έλεγα, γοητεία του κινδύνου, η συναίσθησις ότι είναι προνόμιον των ολίγων να συντρίβωνται υπέρ των άλλων υπό των άλλων - το πολυτιμότερον προνόμιον! Ο ηρωικός άνθρωπος δεν είναι το άνθος, δεν είν' ο καρπός - αυτά αντιπροσωπεύουν το παρόν και του παρόντος την ανεπιφύλακτον χαράν. Είναι ο σπόρος που θα ταφή και θα σαπίση δια ν' αναφανή το άνθισμα και το κάρπισμα. Είν' εκείνος που θάπτεται δια να εορτασθή η ανάστασις, και ανάστασις χωρίς ταφήν δεν υπάρχει."

ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΚΑΡΑΙΣΚΑΚΗΣ

ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΚΑΡΑΙΣΚΑΚΗΣ
Απάντηση στο Ρουσίτ Πασά στα 1822

''Πασά μου, μου στέλνεις ένα μπουγιουρντί, μου λες να προσκυνήσω, και εγώ πασά μου ερώτησα τον πούτσο μου τον ίδιο, και αυτός μου αποκρίθηκε να μη σε προσκυνήσω κι αν ερθείς επάνω μου ευθύς να πολεμίσω''

Και απάντηση στον Σιλιχτάρ Μπόδα στα 1823

''Γαμώ την πίστιν σας και τον Μωχαμέτη σας. Δεν εντρέπεσθε να ζητείτε «από ημάς» συνθήκην με «έναν» κοντζιά σκατο-Σουλτάν Μαχμούτην -να τον χέσω και αυτόν και τον Βεζίρην σας και τον Εβραίον Σιλιχτάρ Μπόδα την πουτάνα! - Άμα ζήσω, θα τους γαμήσω. Άμα πεθάνω, θα μου κλάσουν τον πούτσο''

ΠΕΡΙΚΛΗΣ ΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ

ΠΕΡΙΚΛΗΣ ΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
"Φυλάτε τη Γη σας και την Τιμή της μόνο με Σπαθί. Πάψετε σαπιοδάσκαλοι και σαπιορήτορες- ΑΝΑΦΟΡΑΤΖΗΔΕΣ- να εξευτελίζετε τη Φυλή. Πάψετε παλιόγρηες τις κλάψες, τα σάλια, τα μελάνια και πιάστε το Σπαθί. Τα πάντα στη Ζωή -Η ΦΥΣΙΣ ΤΟ ΛΕΕΙ- κατακτώνται με το Σπαθί."

ΘΕΟΔΩΡΟΣ ΚΟΛΟΚΟΤΡΩΝΗΣ
















Όταν αποφασίσαμε να κάμωμε την Επανάσταση, δεν εσυλλογισθήκαμε ούτε πόσοι είμεθα ούτε πως δεν έχομε άρματα ούτε ότι οι Τούρκοι εβαστούσαν τα κάστρα και τας πόλεις ούτε κανένας φρόνιμος μας είπε «πού πάτε εδώ να πολεμήσετε με σιταροκάραβα βατσέλα», αλλά ως μία βροχή έπεσε εις όλους μας η επιθυμία της ελευθερίας μας, και όλοι, και ο κλήρος μας και οι προεστοί και οι καπεταναίοι και οι πεπαιδευμένοι και οι έμποροι, μικροί και μεγάλοι, όλοι εσυμφωνήσαμε εις αυτό το σκοπό και εκάμαμε την Επανάσταση. Εις τον πρώτο χρόνο της Επαναστάσεως είχαμε μεγάλη ομόνοια και όλοι ετρέχαμε σύμφωνοι. Ο ένας επήγεν εις τον πόλεμο, ο αδελφός του έφερνε ξύλα, η γυναίκα του εζύμωνε, το παιδί του εκουβαλούσε ψωμί και μπαρουτόβολα εις το στρατόπεδον και εάν αυτή η ομόνοια εβαστούσε ακόμη δύο χρόνους, ηθέλαμε κυριεύσει και την Θεσσαλία και την Μακεδονία, και ίσως εφθάναμε και έως την Κωνσταντινούπολη. Τόσον τρομάξαμε τους Τούρκους, οπού άκουγαν Έλληνα και έφευγαν χίλια μίλια μακρά. Εκατόν Έλληνες έβαζαν πέντε χιλιάδες εμπρός, και ένα καράβι μιαν άρμάδα...

(Μέρος του λόγου που εκφώνησε ο Κολοκοτρώνης στην Πνύκα).

ΙΩΝ ΔΡΑΓΟΥΜΗΣ

ΙΩΝ ΔΡΑΓΟΥΜΗΣ
Δεν με μέλει αν βάλω σε δύσκολη θέση την κυβέρνηση, μια κυβέρνηση που δεν την σέβομαι, δεν είμαι καμωμένος για την κυβέρνηση ή για το κράτος, έγινα για το έθνος, και το ξέρω επειδή γι’ αυτό ίσα-ίσα πονώ. Για την κυβέρνηση μου έρχεται σιχαμός και καταφρόνια, άμα συλλογίζομαι την κυβέρνηση ξεπέφτω, μαργώνω και μαραίνομαι. Σηκώνομαι, ξανοίγω και ανθοβολώ άμα νοιώθω τον Ελληνισμό. Σε όποια γωνιά του Ελληνισμού και αν βρεθώ, θα πασχίζω πάντα να δυναμώνω, να ξυπνώ, να ζωντανεύω την ψυχή του, και ας γίνει οτι γίνει. Ξυπνώ καθε ύπνο, κεντρίζω καθε βαρεμό, συνδαυλίζω κάθε στάχτη, ξεσκεπάζω καθε σπίθα κρυμμένη και ανάβω κάθε φωτιά σβησμένη, βγάζω κάθε πνοή κουρασμένη και παίζω κάθε χορδή σιωπηλή. Ξυπνώ, ξυπνώ, ξυπνώ και γι αυτό με λεν και ξυπνητήρι…

ΠΑΥΛΟΣ ΜΕΛΑΣ

ΠΑΥΛΟΣ ΜΕΛΑΣ
Είδα στον ύπνο μου τον Παύλο τον Μελά, να παίρνει σάρκα για να πει μια ιστορία για κάποια αγέρωχα κι αδούλωτα μυαλά, που προδιαγράφουν της Πατρίδας την πορεία. .
..

Είχ’ η μορφή του θλίψη, πόνο και οργή, για αυτούς που σήμερα τις τύχες μας ορίζουν, που ασελγούν πάνω σ΄ανθρώπους και σε γη και καθετί Ελληνικό το αφορίζουν.
...
Μέσα στην μπλε του την αντάρτικη στολή και με το χέρι του στη μαύρη τη πιστόλα, δίνει στους άντρες του ξανά την εντολή Ελευθερία και Πατρίδα πάνω από όλα!
...
Αν θες στον ύπνο σου να έρθει ο Μέλας μαζί μ’ αγγέλους, σκοτωμένα παλικάρια, να σε τραβήξουν απ ’τον δρόμο που τραβάς, για να βαδίσεις τα δικά τους τα αχνάρια... ..
.
φέρε στα μάτια σου του Παύλου τη στολή, ορκίσου πάνω της, πως δεν θα τον προδώσεις και συρε να βρεις την δική σου εντολή αφού τον ύπνο του εχθρού μας θα στοιχειώσεις.

  © Free Blogger Templates 'Greenery' by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP