Κινδυνεύουμε περισσότερο από τα F 35 της Τουρκίας ή από τους πολιτικούς μας;
Οι Τούρκοι επαναλαμβάνουν κάθε λίγο και λιγάκι την απόφασή τους για την αγορά των F 35, προκαλώντας όπως είναι λογικό προβληματισμό στην Αθήνα που το μόνο που έχει να περιμένει προς το παρόν και λόγω της οικονομικής κρίσης, είναι η αγορά…
ανταλλακτικών για τα υπάρχοντα μαχητικά αεροσκάφη της ΠΑ. “Κινδυνεύουμε” λοιπόν από την “εισβολή” των F 35 στο Αιγαίο;
Τα πράγματα δεν είναι τόσο ρόδινα για τους Τούρκους, ούτε απελπιστικά τραγικά για εμάς. Ακόμη τουλάχιστον. Μπορεί εδώ στην Αθήνα διάφοροι κύκλοι επίσημοι και ανεπίσημοι να προσπαθούν να επιβάλουν …μέσω Τουρκίας το F 35, υπάρχουν όμως πολλά ερωτήματα που θα πρέπει να απαντηθούν πειστικά από τους κατασκευαστές για να διαπιστώσουμε κι εμείς τι είναι το F 35. Ένα stealth αεροσκάφος πέμπτης γενιάς που θα αλλάξει τις ισορροπίες στο Αιγαίο, ή ένα “δήθεν” stealth, με πάρα πολλά προβλήματα ανάπτυξης και με την υποψία ότι το κόστος χρήσης και συντήρησής τους θα είναι ιδιαίτερα τσουχτερό;
Το βέβαιο είναι ότι όλες οι χώρες που είχαν παραγγείλει F-35 ,έχουν προχωρήσει σε σημαντικές περικοπές των παραγγελιών, με τελευταία την Ιταλία, όπου ο Ιταλός πρωθυπουργός, ”έσβησε” 40 αεροσκάφη από τη παραγγελία. Κυρίως για λόγους οικονομικούς, αλλά και λόγω σημαντικών καθυστερήσεων στην ανάπτυξή του. Πρώτα απ’ όλους το Αμερικανικό Ναυτικό το οποίο μη αντέχοντας να περιμένει να ξεπεραστούν πολλά προβλήματα, έκανε νέα παραγγελία F 18.
Μόλις χθες δημοσιεύτηκαν πληροφορίες σε αμερικανικά αμυντικά σάϊτ, σύμφωνα με τις οποίες υπάρχει -πάλι- μεγάλος προβληματισμός για το κόστος του αεροσκάφους. Και δεν αναφερόμαστε μόνο στο κόστος απόκτησης, αλλά κυρίως και πάνω απ’ όλα σε κάτι που η Ελλάδα ποτέ δεν έδωσε την βαρύτητα που έπρεπε: το κόστος χρήσης.
Οι Αμερικανοί και ειδικά οι κατασκευαστές των F 16, λειτουργούν -για να το πούμε πολύ απλά- με τη λογική “πάρε φθηνά το αεροπλάνο και θα τα βγάλω τα λεφτά από τη συντήρηση και την υποστήριξη”. Στη περίπτωση του F 35,φαίνεται ότι είναι δύσκολο να κρατήσουν χαμηλά και τη τιμή πώλησης.
Εκτός από τα οικονομικά όμως πρέπει να απαντηθούν πειστικά και τα επιχειρησιακά χαρακτηριστικά του F 35.Τα όσα λέγονται και γράφονται για τις αδυναμίες τους στην εναέρια μάχη, είναι λογικό να πρέπει να διερευνηθούν.
Το πότε θα έχει η Τουρκία τα πρώτα F 35 είναι άγνωστο. Το πρόγραμμα λέει ότι το 2015 θα έχουν παραδοθεί τα δύο πρώτα.
Τελικά θα κινδυνεύσουμε;
Από το μόνο που πραγματικά κινδυνεύουμε είναι ο τρόπος σκέψης με τον οποίο οι πολιτικοί αυτής της χώρας προσεγγίζουν και τα θέματα εξοπλισμών. Εκτός από την οικονομία που δεν χρειάζεται να εξηγήσουμε περισσότερα. Και βέβαια καιρός είναι να αρχίσουμε να προσέχουμε και τους διάφορους "κύκλους" που εμφανίζονται ως εκπρόσωποι, αντιπρόσωποι, απεσταλμένοι, και φέρνουν τις ...10 εξοπλιστικές εντολές. Αυτά να τα ξεχάσουν και θα εξηγήσουμε σύντομα γιατί θα πρέπει να τα θεωρούν παρελθόν!
Τα τραγικά λάθη του παρελθόντος, έχουν αφήσει μεγάλες “πληγές” στη ΠΑ. Πληγές που έχουν να κάνουν με τη συντήρηση ,την ομαλή ροή προμήθειας ανταλλακτικών και τελικά με τις διαθεσιμότητες. Αυτά πρέπει να λυθούν άμεσα. Ότι έχουμε να δουλέψει και να δουλέψει καλά.
Η ψαλίδα στον εναέριο χώρο του Αιγαίου έχει ανοίξει και ενδέχεται αν συνεχίσουμε με την ίδια τακτική να ανοίξει επικίνδυνα. Συνεπώς απαιτείται άμεση έναρξη “έρευνας και σχεδιασμού” για το πως θα απαντήσει η Ελλάδα στην αγορά των 100 F 35.Το σχέδιο και η έρευνα, ούτε κοστίζει ,ούτε δεσμεύει, ούτε …προκαλεί. Οι λύσεις που υπάρχουν για να “γεμίσουν” το Αιγαίο από την Ελλάδα είναι αρκετές. Για όλες τις ανάγκες. Επιχειρησιακές και οικονομικές. Ακόμη και επιχειρηματικές.
Ακόμη και το F 35 θα πρέπει να εξεταστεί ως μία πιθανή λύση, αρκεί να μας πείσει, ότι μπορεί να αποτελέσει φόβητρο. Μέχρι στιγμής δεν έχει καταφέρει να πείσει ούτε τους “πελάτες” του. Πόσο μάλλον εμάς.
onalert
ανταλλακτικών για τα υπάρχοντα μαχητικά αεροσκάφη της ΠΑ. “Κινδυνεύουμε” λοιπόν από την “εισβολή” των F 35 στο Αιγαίο;
Τα πράγματα δεν είναι τόσο ρόδινα για τους Τούρκους, ούτε απελπιστικά τραγικά για εμάς. Ακόμη τουλάχιστον. Μπορεί εδώ στην Αθήνα διάφοροι κύκλοι επίσημοι και ανεπίσημοι να προσπαθούν να επιβάλουν …μέσω Τουρκίας το F 35, υπάρχουν όμως πολλά ερωτήματα που θα πρέπει να απαντηθούν πειστικά από τους κατασκευαστές για να διαπιστώσουμε κι εμείς τι είναι το F 35. Ένα stealth αεροσκάφος πέμπτης γενιάς που θα αλλάξει τις ισορροπίες στο Αιγαίο, ή ένα “δήθεν” stealth, με πάρα πολλά προβλήματα ανάπτυξης και με την υποψία ότι το κόστος χρήσης και συντήρησής τους θα είναι ιδιαίτερα τσουχτερό;
Το βέβαιο είναι ότι όλες οι χώρες που είχαν παραγγείλει F-35 ,έχουν προχωρήσει σε σημαντικές περικοπές των παραγγελιών, με τελευταία την Ιταλία, όπου ο Ιταλός πρωθυπουργός, ”έσβησε” 40 αεροσκάφη από τη παραγγελία. Κυρίως για λόγους οικονομικούς, αλλά και λόγω σημαντικών καθυστερήσεων στην ανάπτυξή του. Πρώτα απ’ όλους το Αμερικανικό Ναυτικό το οποίο μη αντέχοντας να περιμένει να ξεπεραστούν πολλά προβλήματα, έκανε νέα παραγγελία F 18.
Μόλις χθες δημοσιεύτηκαν πληροφορίες σε αμερικανικά αμυντικά σάϊτ, σύμφωνα με τις οποίες υπάρχει -πάλι- μεγάλος προβληματισμός για το κόστος του αεροσκάφους. Και δεν αναφερόμαστε μόνο στο κόστος απόκτησης, αλλά κυρίως και πάνω απ’ όλα σε κάτι που η Ελλάδα ποτέ δεν έδωσε την βαρύτητα που έπρεπε: το κόστος χρήσης.
Οι Αμερικανοί και ειδικά οι κατασκευαστές των F 16, λειτουργούν -για να το πούμε πολύ απλά- με τη λογική “πάρε φθηνά το αεροπλάνο και θα τα βγάλω τα λεφτά από τη συντήρηση και την υποστήριξη”. Στη περίπτωση του F 35,φαίνεται ότι είναι δύσκολο να κρατήσουν χαμηλά και τη τιμή πώλησης.
Εκτός από τα οικονομικά όμως πρέπει να απαντηθούν πειστικά και τα επιχειρησιακά χαρακτηριστικά του F 35.Τα όσα λέγονται και γράφονται για τις αδυναμίες τους στην εναέρια μάχη, είναι λογικό να πρέπει να διερευνηθούν.
Το πότε θα έχει η Τουρκία τα πρώτα F 35 είναι άγνωστο. Το πρόγραμμα λέει ότι το 2015 θα έχουν παραδοθεί τα δύο πρώτα.
Τελικά θα κινδυνεύσουμε;
Από το μόνο που πραγματικά κινδυνεύουμε είναι ο τρόπος σκέψης με τον οποίο οι πολιτικοί αυτής της χώρας προσεγγίζουν και τα θέματα εξοπλισμών. Εκτός από την οικονομία που δεν χρειάζεται να εξηγήσουμε περισσότερα. Και βέβαια καιρός είναι να αρχίσουμε να προσέχουμε και τους διάφορους "κύκλους" που εμφανίζονται ως εκπρόσωποι, αντιπρόσωποι, απεσταλμένοι, και φέρνουν τις ...10 εξοπλιστικές εντολές. Αυτά να τα ξεχάσουν και θα εξηγήσουμε σύντομα γιατί θα πρέπει να τα θεωρούν παρελθόν!
Τα τραγικά λάθη του παρελθόντος, έχουν αφήσει μεγάλες “πληγές” στη ΠΑ. Πληγές που έχουν να κάνουν με τη συντήρηση ,την ομαλή ροή προμήθειας ανταλλακτικών και τελικά με τις διαθεσιμότητες. Αυτά πρέπει να λυθούν άμεσα. Ότι έχουμε να δουλέψει και να δουλέψει καλά.
Η ψαλίδα στον εναέριο χώρο του Αιγαίου έχει ανοίξει και ενδέχεται αν συνεχίσουμε με την ίδια τακτική να ανοίξει επικίνδυνα. Συνεπώς απαιτείται άμεση έναρξη “έρευνας και σχεδιασμού” για το πως θα απαντήσει η Ελλάδα στην αγορά των 100 F 35.Το σχέδιο και η έρευνα, ούτε κοστίζει ,ούτε δεσμεύει, ούτε …προκαλεί. Οι λύσεις που υπάρχουν για να “γεμίσουν” το Αιγαίο από την Ελλάδα είναι αρκετές. Για όλες τις ανάγκες. Επιχειρησιακές και οικονομικές. Ακόμη και επιχειρηματικές.
Ακόμη και το F 35 θα πρέπει να εξεταστεί ως μία πιθανή λύση, αρκεί να μας πείσει, ότι μπορεί να αποτελέσει φόβητρο. Μέχρι στιγμής δεν έχει καταφέρει να πείσει ούτε τους “πελάτες” του. Πόσο μάλλον εμάς.
onalert
1 σχόλια:
Η τουρκο-τρομο-λαγνεία του defence net καλά κρατει…
Δεν μας λένε όλη την αλήθεια για το περιβόητο F-35
H καινοτομία που προσπαθούν να επιτύχουν οι Αμερικανοί στο F-35, δηλαδή να χωρέσουν ιδιότητες 5 διαφορετικών τύπων είναι εντυπωσιακή αλλά παράλληλα ΠΟΛΥ ΜΕΓΑΛΟΥ ΡΙΣΚΟΥ.
Τα αποτελέσματα μέχρι στιγμής δεν τους δικαιώνουν γι αυτό και υπάρχουν πολύ ισχυρές φωνές διαμαρτυρίες τόσο στην Αμερική όσο και το εξωτερικό (Ισραήλ-Αγγλία-Ολλανδία) για το κόστος ανά μονάδα για τις επιδόσεις αλλά και για τη διαθεσιμότητα και πρόσβαση στο αεροσκάφος.
Το πρώτο πρόβλημα έχει να κάνει με τον απαράδεκτο λόγο ώσης/βάρους που οφείλεται στο μεγάλο βάρος 49500 λίβρες του αεροπλάνου σε σχέση με την ισχύ του κινητήρα 42000 λίβρες αλλά και στις μικρές πτέρυγες του. Ο συνδυασμός αυτός ΑΠΟΚΛΕΙΕΙ κάθε σκέψη ότι το αεροσκάφος μπορεί να αναχαιτίσει. Εξάλλου δε σχεδιάστηκε γι αυτό το λόγο άσχετα τι προσπαθούν να πουλήσουν οι Αμερικανοί.
Πάμε στο ραντάρ.
“Ποιος θα δει πρώτος ποιον θα μετράει”.
Τη στιγμή που μιλάμε καμία παράμετρος ουσίας δεν έχει παρουσιαστεί επίσημα από τους Αμερικανούς που να πιστοποιεί ότι το ραντάρ ΑΕSA του F-35 θα βλέπει μακρύτερα και γρηγορότερα έναντι των αντιπάλων του.
Αυτή είναι μία εκ των βασικών παραμέτρων των αναχαιτίσεων από τότε που πετάνε τα αεροπλάνα. Αυτό που θέλω εγώ να ρωτήσω είναι την πηγή όταν η εμβέλεια του ραντάρ είναι ΑΚΡΩΣ ΑΠΟΡΡΗΤΗ ακόμα και το F-18 SH που κατασκευάζεται πόσο μάλλον για το F-35
Stealth ιδιότητες.
Εκεί που επικεντρώνονται οι Αμερικανοί είναι στις stealth ιδιότητες που θα το καθιστούν αόρατο στα ραντάρ.
Πρόσφατα αποκαλύφτηκε ότι τα stealth χαρακτηριστικά διαβρώνονται πολύ γρήγορα. Οι επισκευές των πλακών δε θα μπορούν να γίνονται σε έδαφος ξένης χώρας. Μόνο σε επιλεγμένα κέντρα στην Ευρώπη Αγγλία και Ιταλία όπου θα μπαίνουν άτομα ΜΟΝΟ αμερικανικής υπηκοότητας. Καταλαβαίνει κανείς τι σημαίνει αυτό για τη διαθεσιμότητα και πιθανούς εκβιασμούς.
Καταρχήν να ξεκαθαρίσουμε ότι όταν λέμε stealth ΔΕΝ ΕΝΟΟΟΥΜΕ αόρατο αλλά ΜΕΙΩΣΗ της εμβέλειας αποκάλυψης του αεροπλάνου στα ραντάρ του αντίπαλου.
Η ΠΑ έχει ήδη ξεκινήσει αν και πρέπει με ταχύτερους ρυθμούς αν εισαχθεί περί το 2016-2018 το F-35 στη Τουρκία να ενσωματώσει στο Σύστημα Αεροπορικού Ελέγχου διστατικών ραντάρ ΗF και μονοστατικών ραντάρ VHF.
H ενσωμάτωση αυτή θα επιτρέπει στα αεροπλάνα που εκτελούν περιπολία ή είναι σε επιφυλακή να σπεύσουν στη περιοχή άσχετα αν δε τους παρέχεται ακριβές ίχνος εμπλοκής όπου θα μπορούν με κοντινή χρήση του ραντάρ ή οπτική να βρουν το F-35 και τότε ΟΛΑ ΤΕΛΕΙΩΝΟΥΝ γι αυτό σεμνά και ταπεινά.
Αν ανοίξει το ραντάρ του τότε αποκαλύπτεται με ολέθρια αποτελέσματα. Αν αποφασίσει να φύγει, υστερεί δραματικά στη ταχύτητα και στην ευελιξία.
Συμπέρασμα
Το F-35 δεν έχει τελειώσει καλά καλά το πρόγραμμα πτητικών δοκιμών του . Δεν έχει ακόμα οριστικοποιηθεί το τελικό κόστος αν και γνωρίζουμε ότι είναι πανάκριβο αεροπλάνο έφτασε τα 140 εκ και ανεβαίνει.
Δεν είναι 100 % ότι το πρόγραμμα θα ολοκληρωθεί και με ποιο τρόπο.
Δημοσίευση σχολίου