Τετάρτη 16 Ιανουαρίου 2013

Σε χέρια εφοπλιστών οι Ναυτικές Σχολές

Ήδη το ίδρυμα Λασκαρίδη έχει ξεκινήσει σεμινάρια σε συνεργασία με ξένα εκπαιδευτικά ιδρύματα. Πάντως, δεν αποκλείεται να υπάρξουν και συμπράξεις και συνεργασίες μεταξύ των Ελλήνων εφοπλιστών προκειμένου να ιδρυθούν σχολές υψηλού κύρους που να εξυπηρετούν τα κοινά τους συμφέροντα. Στα χέρια των εφοπλιστών η ναυτική εκπαίδευση. Μεγάλο ενδιαφέρουν δείχνουν εφοπλιστικοί όμιλοι να επενδύσουν σε ιδιωτικά ιδρύματα που θα παρέχουν ναυτιλιακή εκπαίδευση πανεπιστημιακού επιπέδου. Άλλωστε, πολλές ελληνικές ναυτιλιακές εταιρείες έχουν ιδρύσει στην Κίνα και στις Φιλιππίνες σχολές από τις οποίες... αποφοιτούν εκατοντάδες πλοίαρχοι, μηχανικοί και θαλαμηπόλοι και μεγάλο μέρος από αυτούς τους απορροφούν στα βαπόρια τους.

Σύμφωνα με ασφαλείς πληροφορίες, η κυβέρνηση επισπεύδει τη διαδικασία έκδοσης πράξης νομοθετικού περιεχομένου ώστε να ενεργοποιηθούν παλαιότεροι νόμοι που αναφέρονται στην ίδρυση ιδιωτικών σχολών Ναυτικής Επαγγελματικής Κατάρτισης και Επιμόρφωσης (ΝΕΚΕ). Ο σχεδιασμός περιλαμβάνει αρχικά συρρίκνωση των Ακαδημιών Εμπορικού Ναυτικού και, ειδικότερα, συζητιέται ότι θα παραμείνουν σε λειτουργία οι σχολές του Ασπροπύργου, των Χανίων και της Νέας Μηχανιώνας. Προβλέπεται ενοποίηση των σχολών της Χίου και κατάργηση των σχολών Πρέβεζας, Κύμης,Ύδρας, Αργοστολίου και Σύρου. Ενδέχεται, και υπό προϋποθέσεις, να διατηρηθεί η ΑΕΝ Πρέβεζας για να εξυπηρετηθούν οι σπουδαστές των νησιών του Ιονίου και της Δυτικής Ελλάδας. Ο λόγος που υποχρεώνει το υπουργείο να μειώσει τον αριθμό των ΑΕΝ είναι ότι αντιμετωπίζουν οικονομικά προβλήματα και τα χρήματα του Κεφαλαίου Ναυτικής Εκπαίδευσης έχουν περιορισθεί δραματικά. Επίσης, το υπουργείο Ναυτιλίας σχεδιάζει να επιτρέψει την παράλληλη λειτουργία ιδιωτικών ΚΕΣΕΝ, τα οποία εκδίδουν πτυχία υποπλοιάρχου, πλοιάρχου, δεύτερου και πρώτου μηχανικού, καθώς και διπλώματα επαγγελματικής κατάρτισης.

Για να καλύψουν τα κενά, θα επιτραπεί η ίδρυση ιδιωτικών ναυτικών σχολών και στα τρία επίπεδα της ναυτικής εκπαίδευσης. Δηλαδή στις σχολές θα φοιτούν υποψήφιοι πλοίαρχοι και μηχανικοί, θα καταρτίζονται στη συνέχεια για την επαγγελματική τους εξέλιξη στους υψηλότερους βαθμούς, αλλά και θα παρέχεται και μεταπτυχιακή εκπαίδευση για να μπορούν στη συνέχεια να στελεχώσουν γραφεία των εταιρειών. Στον σχεδιασμό για τη ναυτική εκπαίδευση περιλαμβάνεται και η δημιουργία νέας υπηρεσίας ναυτικής εκπαίδευσης και λειτουργία ηλεκτρονικού εργαλείου, όπως τα Help και ServiceDesk, για την εξυπηρέτηση των λειτουργών και των χρηστών του συστήματος ναυτικής εκπαίδευσης, ιστοσελίδα στην ελληνική και αγγλική γλώσσα, πλατφόρμα για την εξ αποστάσεως εκπαίδευση (e learning).

Η σημερινή εικόνα Από χρόνια, η ναυτιλιακή κοινότητα επιθυμούσε να ιδρύσει ιδιωτικό ναυτικό πανεπιστήμιο και ενοχλήθηκε όταν ο ΣΕΒ πρωτοστάτησε στη δημιουργία του ALBA, στην προσπάθειά του να διεισδύσει και στον χώρο της ναυτιλίας, χωρίς να έχει τα επιθυμητά αποτελέσματα. Μεταπτυχιακά τμήματα ναυτιλιακών σπουδών διαθέτουν σήμερα το Πανεπιστήμιο Πειραιά και το Πανεπιστήμιο του Αιγαίου, στο οποίο συμμετέχουν και απόφοιτοι των Ακαδημιών Εμπορικού Ναυτικού. Στον ιδιωτικό τομέα, υπάρχουν δύο άλλα κολέγια που δραστηριοποιούνται στον χώρο της ναυτιλίας.

Πρόκειται για το New York College, το οποίο συνεργάζεται με το University Greenwich. Ιδιοκτήτης είναι ο Ηλίας Φουτσης και γενικός διευθυντής σπουδών ο καθηγητής Νίκος Γκου σόπουλος. Επίσης, λειτουργεί και το BCA, το οποίο συνεργάζεται με το London Metropolitan University και ανήκει στον Βασίλη Δασκαλάκη. Εξάλλου, σε επίπεδα αντίστοιχα των κρατικών Κέντρων Επιμόρφωσης Εμπορικού Ναυτικού (ΚΕΣΕΝ), που οι εγκαταστάσεις τους είναι στου Ρέντη, λειτουργούν τέσσερις ιδιωτικές σχολές, οι οποίες δίδουν διπλώματα τα οποία όμως δεν αναγνωρίζονται από την πολιτεία και οι κάτοχοι τους δεν μπορούν να τα αξιοποιήσουν σε ελληνικά πλοία, παρά μόνο σε πλοία με ξένη σημαία. Οι σχολές αυτές, όπως φημολογείται, θα αναγνωρισθούν σύντομα από το υπουργείο Ναυτιλίας, ώστε να καλύψουν τις αυξημένες ανάγκες της ελληνικής ναυτιλίας, δεδομένου ότι τα κρατικά ΚΕΣΕΝ δεν μπορούν να εξυπηρετήσουν τους Έλληνες ναυτικούς, οι οποίοι για να παρακολουθήσουν κάποια σεμινάρια πρέπει να περιμένουν ακόμα και έξι μήνες!

Οι τέσσερις ιδιωτικές σχολές training είναι η KMC της Πόπης Λυριτζή, η Κόσμος Training του Παναγιώτη Τζωρτζάτου, η ΡάνηςΤΓβίηίης School και GMTC του Γιώργου Γιαννόπουλου Επίσης, υπάρχει και η σχολή Hellenic Management Centre ICS Creek Branch της Ναταλίας Μαργιώλη Κομνηνού, που παρέχει πιστοποίηση σε ναυλομεσίτες και συνεργάζεται με το Institute of Chartered Shipbrokers. Στον χώρο της ναυτικής εκπαίδευσης δραστηριοποιείται και το 'Ιδρυμα Ευγενίδη, που σήμερα διευθύνεται από τον εφοπλιστή Λεωνίδα Δημητριάδη Ευγενίδη, το οποίο έχει αναλάβει την προσαρμογή των εκπαιδευτικών προγραμμάτων και την πιστοποίηση της εγκυρότητάς τους σύμφωνα με τις τροποποιήσεις της διεθνούς σύμβαση STCW, η οποία ορίζει τα ελάχιστα κοινά πρότυπα επίπεδα εκπαίδευσης και πιστοποίησης. Υπενθυμίζεται ότι οι τροποποιήσεις στα στάνταρντ του ναυτικού επαγγέλματος θα αρχίζουν να εφαρμόζονται από τον Ιούλιο του 2013.

Η πράξη νομοθετικού περιεχομένου που ετοιμάζεται θα ενεργοποιήσει τον νόμο 3153 2003 (επί υπουργίας Γιώργου Ανωμερίτη) και τον νόμο 4650 2006 (επί υπουργίας Μανώλη Κεφαλογιάν η), και θα έχει ως στόχο τη διατήρηση του δημόσιου χαρακτήρα της ναυτικής εκπαίδευσης, τη δυνατότητα χρησιμοποίησης της τηλεκπαί δευσης, τη δυνατότητα παροχής κατάρτισης και επιμόρφωσης και από ιδιωτικούς φορείς (σχολές ΝΕΚΕ), τη δυνατότητα απόκτησης πτυχίου ΚΕΣΕΝ και από τις ΑΕΝ, ενώ θα ρυθμίζονται και θέματα φοίτησης αλλοδαπών ναυτικών στις ΝΕΚΕ. Αναγκαία Όπως αναφέρει ο καθηγητής Νίκος Γκουσόπουλος ο οποίος συμμετείχε στην πρόσφατη επιτροπή αναμόρφωσης της ναυτικής εκπαίδευσης , αποτελεί παγιωμένη πρακτική πλέον η χρήση πληρωμάτων διαφορετικών εθνικοτήτων, ακόμα και σε βαπόρια προηγμένης τεχνολογίας, ιδιαίτερα πολύπλοκης τεχνικής διαχείρισης, και επομένως η ύπαρξη ενός προγράμματος εκπαίδευσης που διαρκώς ανανεώνεται αποτελεί αδήριτη ανάγκη, οπότε η εφαρμογή of CBT training techniques μπορεί να αποδειχθεί μία πολύ αποτελεσματική μέθοδος, προκειμένου να ξεπεραστούν προβλήματα που σχετίζονται με διαφορετικά εκπαιδευτικά συστήματα και κυρίως διαφορετικές κουλτούρες .

Η ιδιωτική ναυτική εκπαίδευση, όπως υποστηρίζουν ναυτιλιακοί κύκλοι, είναι αναγκαία, επειδή η ναυτιλία αντιμετωπίζει μία διαρκώς αυξανόμενη έλλειψη ναυτικών με υψηλό επίπεδο εκπαίδευσης, ενώ παράλληλα είναι αντιμέτωπη με τη συνεχή μείωση του αριθμού των νεοεισερχομένων στη θάλασσα. Αξίζει να αναφέρουμε ότι η εταιρεία Tsakos Shipping διέθεσε το ποσό των 3 εκατ. δολαρίων σε σχολή του εξωτερικού για την εκπαίδευση τριών μόνο πλοιάρχων σε πλοία LNG. Αυτονόητο είναι ότι στην Ελλάδα δεν παρέχεται παρόμοια εκπαίδευση και για τον λόγο αυτό οι ελληνικές εταιρείες καταφεύγουν σε ιδιωτικές σχολές στο εξωτερικό προκειμένου να επιμορ φώσουν τα στελέχη τους.

ΙΩΑΝΝΗΣ ΣΥΚΟΥΤΡΗΣ

ΙΩΑΝΝΗΣ ΣΥΚΟΥΤΡΗΣ
"Ο ηρωικός άνθρωπος αισθάνεται πως είναι διαλεγμένος από την Μοίραν ως αγωνιστής και ως μάρτυς - περισσότερον ως μάρτυς, αφού την επιτυχίαν δεν την μετρεί με αποτελέσματα άμεσα, με αριθμούς και μεγέθη, δεν την μετρεί καν διόλου. Είναι το αλεξικέραυνον, που θα συγκεντρώση επάνω του (θα προσελκύση μάλλον εθελουσίως) όλας τας καταιγίδας και όλα τ' αστροπελέκια, διά να προστατευθούν τα κατοικητήρια των ειρηνικών ανθρώπων. Εις την ετοιμότητα του κινδύνου, τον σύρει με ακαταμάχητον έλξιν η αισθητική, θα έλεγα, γοητεία του κινδύνου, η συναίσθησις ότι είναι προνόμιον των ολίγων να συντρίβωνται υπέρ των άλλων υπό των άλλων - το πολυτιμότερον προνόμιον! Ο ηρωικός άνθρωπος δεν είναι το άνθος, δεν είν' ο καρπός - αυτά αντιπροσωπεύουν το παρόν και του παρόντος την ανεπιφύλακτον χαράν. Είναι ο σπόρος που θα ταφή και θα σαπίση δια ν' αναφανή το άνθισμα και το κάρπισμα. Είν' εκείνος που θάπτεται δια να εορτασθή η ανάστασις, και ανάστασις χωρίς ταφήν δεν υπάρχει."

ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΚΑΡΑΙΣΚΑΚΗΣ

ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΚΑΡΑΙΣΚΑΚΗΣ
Απάντηση στο Ρουσίτ Πασά στα 1822

''Πασά μου, μου στέλνεις ένα μπουγιουρντί, μου λες να προσκυνήσω, και εγώ πασά μου ερώτησα τον πούτσο μου τον ίδιο, και αυτός μου αποκρίθηκε να μη σε προσκυνήσω κι αν ερθείς επάνω μου ευθύς να πολεμίσω''

Και απάντηση στον Σιλιχτάρ Μπόδα στα 1823

''Γαμώ την πίστιν σας και τον Μωχαμέτη σας. Δεν εντρέπεσθε να ζητείτε «από ημάς» συνθήκην με «έναν» κοντζιά σκατο-Σουλτάν Μαχμούτην -να τον χέσω και αυτόν και τον Βεζίρην σας και τον Εβραίον Σιλιχτάρ Μπόδα την πουτάνα! - Άμα ζήσω, θα τους γαμήσω. Άμα πεθάνω, θα μου κλάσουν τον πούτσο''

ΠΕΡΙΚΛΗΣ ΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ

ΠΕΡΙΚΛΗΣ ΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
"Φυλάτε τη Γη σας και την Τιμή της μόνο με Σπαθί. Πάψετε σαπιοδάσκαλοι και σαπιορήτορες- ΑΝΑΦΟΡΑΤΖΗΔΕΣ- να εξευτελίζετε τη Φυλή. Πάψετε παλιόγρηες τις κλάψες, τα σάλια, τα μελάνια και πιάστε το Σπαθί. Τα πάντα στη Ζωή -Η ΦΥΣΙΣ ΤΟ ΛΕΕΙ- κατακτώνται με το Σπαθί."

ΘΕΟΔΩΡΟΣ ΚΟΛΟΚΟΤΡΩΝΗΣ
















Όταν αποφασίσαμε να κάμωμε την Επανάσταση, δεν εσυλλογισθήκαμε ούτε πόσοι είμεθα ούτε πως δεν έχομε άρματα ούτε ότι οι Τούρκοι εβαστούσαν τα κάστρα και τας πόλεις ούτε κανένας φρόνιμος μας είπε «πού πάτε εδώ να πολεμήσετε με σιταροκάραβα βατσέλα», αλλά ως μία βροχή έπεσε εις όλους μας η επιθυμία της ελευθερίας μας, και όλοι, και ο κλήρος μας και οι προεστοί και οι καπεταναίοι και οι πεπαιδευμένοι και οι έμποροι, μικροί και μεγάλοι, όλοι εσυμφωνήσαμε εις αυτό το σκοπό και εκάμαμε την Επανάσταση. Εις τον πρώτο χρόνο της Επαναστάσεως είχαμε μεγάλη ομόνοια και όλοι ετρέχαμε σύμφωνοι. Ο ένας επήγεν εις τον πόλεμο, ο αδελφός του έφερνε ξύλα, η γυναίκα του εζύμωνε, το παιδί του εκουβαλούσε ψωμί και μπαρουτόβολα εις το στρατόπεδον και εάν αυτή η ομόνοια εβαστούσε ακόμη δύο χρόνους, ηθέλαμε κυριεύσει και την Θεσσαλία και την Μακεδονία, και ίσως εφθάναμε και έως την Κωνσταντινούπολη. Τόσον τρομάξαμε τους Τούρκους, οπού άκουγαν Έλληνα και έφευγαν χίλια μίλια μακρά. Εκατόν Έλληνες έβαζαν πέντε χιλιάδες εμπρός, και ένα καράβι μιαν άρμάδα...

(Μέρος του λόγου που εκφώνησε ο Κολοκοτρώνης στην Πνύκα).

ΙΩΝ ΔΡΑΓΟΥΜΗΣ

ΙΩΝ ΔΡΑΓΟΥΜΗΣ
Δεν με μέλει αν βάλω σε δύσκολη θέση την κυβέρνηση, μια κυβέρνηση που δεν την σέβομαι, δεν είμαι καμωμένος για την κυβέρνηση ή για το κράτος, έγινα για το έθνος, και το ξέρω επειδή γι’ αυτό ίσα-ίσα πονώ. Για την κυβέρνηση μου έρχεται σιχαμός και καταφρόνια, άμα συλλογίζομαι την κυβέρνηση ξεπέφτω, μαργώνω και μαραίνομαι. Σηκώνομαι, ξανοίγω και ανθοβολώ άμα νοιώθω τον Ελληνισμό. Σε όποια γωνιά του Ελληνισμού και αν βρεθώ, θα πασχίζω πάντα να δυναμώνω, να ξυπνώ, να ζωντανεύω την ψυχή του, και ας γίνει οτι γίνει. Ξυπνώ καθε ύπνο, κεντρίζω καθε βαρεμό, συνδαυλίζω κάθε στάχτη, ξεσκεπάζω καθε σπίθα κρυμμένη και ανάβω κάθε φωτιά σβησμένη, βγάζω κάθε πνοή κουρασμένη και παίζω κάθε χορδή σιωπηλή. Ξυπνώ, ξυπνώ, ξυπνώ και γι αυτό με λεν και ξυπνητήρι…

ΠΑΥΛΟΣ ΜΕΛΑΣ

ΠΑΥΛΟΣ ΜΕΛΑΣ
Είδα στον ύπνο μου τον Παύλο τον Μελά, να παίρνει σάρκα για να πει μια ιστορία για κάποια αγέρωχα κι αδούλωτα μυαλά, που προδιαγράφουν της Πατρίδας την πορεία. .
..

Είχ’ η μορφή του θλίψη, πόνο και οργή, για αυτούς που σήμερα τις τύχες μας ορίζουν, που ασελγούν πάνω σ΄ανθρώπους και σε γη και καθετί Ελληνικό το αφορίζουν.
...
Μέσα στην μπλε του την αντάρτικη στολή και με το χέρι του στη μαύρη τη πιστόλα, δίνει στους άντρες του ξανά την εντολή Ελευθερία και Πατρίδα πάνω από όλα!
...
Αν θες στον ύπνο σου να έρθει ο Μέλας μαζί μ’ αγγέλους, σκοτωμένα παλικάρια, να σε τραβήξουν απ ’τον δρόμο που τραβάς, για να βαδίσεις τα δικά τους τα αχνάρια... ..
.
φέρε στα μάτια σου του Παύλου τη στολή, ορκίσου πάνω της, πως δεν θα τον προδώσεις και συρε να βρεις την δική σου εντολή αφού τον ύπνο του εχθρού μας θα στοιχειώσεις.

  © Free Blogger Templates 'Greenery' by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP