Αποθρασύνεται η Cosco. Ζητά την κατάργηση του ελάχιστου τιμήματος
Της Αγγελικής Καλλή
Την κατάργηση του ελάχιστου εγγυημένου τιμήματος που καταβάλλει η Cosco για κάθε χρόνο παραχώρησης του εμπορευματικού σταθμού του ΟΛΠ στη θυγατρική της Cosco Pacific, φέρεται... να ζήτησε από τη διοίκησή του ο κινεζικός όμιλος.
Το πολύ σοβαρό αυτό θέμα για την πορεία των οικονομικών του οργανισμού τέθηκε, σύμφωνα με πληροφορίες, χθες υπόψη του διοικητικού συμβουλίου του ΟΛΠ, όπου πάντως ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος Γιώργος Ανωμερίτης δήλωσε ότι το 2013 θα είναι μία κερδοφόρα χρονιά, ενώ ο οργανισμός θα απορροφήσει τρία λιμάνια της Αττικής (Ραφήνα, Ελευσίνα, Λαύριο) ενισχύοντας τη θέση του.
Mε το υπουργείο Οικονομικών
Το Δ.Σ. δεν έλαβε, σύμφωνα με πληροφορίες, κάποια απόφαση, καθώς είναι πιθανό το θέμα να αποτελέσει αντικείμενο χειρισμών από το ίδιο το υπουργείο Οικονομικών.
Για το 2013 το συνολικό ποσό το οποίο πρέπει να καταβληθεί στο οργανισμό από τη Cosco υπολογίζεται στα 28 εκατ. ευρώ, μέρος του οποίου αποτελεί το ελάχιστο εγγυημένο τίμημα.
Το αίτημα των Κινέζων διατυπώνεται παράλληλα με την καταγραφή ζημιών ύψους 1,5 δισ. δολ. του ομίλου για το 2012, όπως μετέδωσε χθες η ιστοσελίδα Tradewinds. H Cosco καταγράφει για δεύτερη συνεχόμενη χρονιά αυξημένες ζημίες, κάτι το οποίο δίνει το δικαίωμα στις χρηματιστηριακές αρχές να επιβάλουν περιορισμό στην ημερήσια διακύμανση των μετοχών. Αναλυτές αποδίδουν τις ζημίες στην πτώση του θαλάσσιου εμπορίου και στο υψηλό κόστος των καυσίμων, ενώ εκτιμούν ότι ο όμιλος θα πρέπει να προχωρήσει σε πωλήσεις πλοίων του.
Η δεύτερη φορά
Από την έναρξη της σύμβασης παραχώρησης ΟΛΠ - Cosco το 2009 είναι η δεύτερη φορά που ο όμιλος ζητά μεταβολή όρων της. Η πρώτη μεταβολή έγινε το 2011 και κυρώθηκε από τη Βουλή, αλλά τότε οι όροι που μεταβλήθηκαν δεν αφορούσαν ευθέως το τίμημα.
Η σύμβαση προβλέπει ότι το ελάχιστο εγγυημένο τίμημα αυξάνει ανάλογα με τις κινήσεις που πραγματοποιούνται από το λιμάνι του Πειραιά κάθε χρόνο. Το 2012 η Cosco διακίνησε μέσω Πειραιά 2 εκατ. κοντέινερ υπερβαίνοντας το συμβατικό στόχο των 1,4 εκατ. κοντέινερ, ενώ το 2013 υπολογίζει ότι θα διακινήσει 2,5 εκατ. κοντέινερ ανοίγοντας και ένα μέρος της νέας προβλήτας ΙΙΙ.
Διπλάσια κοντέινερ θέλει η MSC
Πρόταση για το διπλασιασμό, το 2013, των κοντέινερ που διακινεί από την προβλήτα Ι του ΟΛΠ, κατέθεσε στη διοίκησή του ο ιταλοελβετικός όμιλος της MSC. Σύμφωνα με τη σύμβαση που έχουν υπογράψει τα δύο μέρη η MSC διακινεί 150.000 κοντέινερ. Η νέα πρότασή της περιλαμβάνει τη διακίνηση 300.000 κοντέινερ με εκπτώσεις στις χρεώσεις. Το επιτελείο του ευρωπαϊκού ομίλου επιλέγει να αντικαταστήσει με τον Πειραιά φορτία που σήμερα διακινεί μέσω λιμανιών της Τουρκίας και της Βηρυτού.
Την κατάργηση του ελάχιστου εγγυημένου τιμήματος που καταβάλλει η Cosco για κάθε χρόνο παραχώρησης του εμπορευματικού σταθμού του ΟΛΠ στη θυγατρική της Cosco Pacific, φέρεται... να ζήτησε από τη διοίκησή του ο κινεζικός όμιλος.
Το πολύ σοβαρό αυτό θέμα για την πορεία των οικονομικών του οργανισμού τέθηκε, σύμφωνα με πληροφορίες, χθες υπόψη του διοικητικού συμβουλίου του ΟΛΠ, όπου πάντως ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος Γιώργος Ανωμερίτης δήλωσε ότι το 2013 θα είναι μία κερδοφόρα χρονιά, ενώ ο οργανισμός θα απορροφήσει τρία λιμάνια της Αττικής (Ραφήνα, Ελευσίνα, Λαύριο) ενισχύοντας τη θέση του.
Mε το υπουργείο Οικονομικών
Το Δ.Σ. δεν έλαβε, σύμφωνα με πληροφορίες, κάποια απόφαση, καθώς είναι πιθανό το θέμα να αποτελέσει αντικείμενο χειρισμών από το ίδιο το υπουργείο Οικονομικών.
Για το 2013 το συνολικό ποσό το οποίο πρέπει να καταβληθεί στο οργανισμό από τη Cosco υπολογίζεται στα 28 εκατ. ευρώ, μέρος του οποίου αποτελεί το ελάχιστο εγγυημένο τίμημα.
Το αίτημα των Κινέζων διατυπώνεται παράλληλα με την καταγραφή ζημιών ύψους 1,5 δισ. δολ. του ομίλου για το 2012, όπως μετέδωσε χθες η ιστοσελίδα Tradewinds. H Cosco καταγράφει για δεύτερη συνεχόμενη χρονιά αυξημένες ζημίες, κάτι το οποίο δίνει το δικαίωμα στις χρηματιστηριακές αρχές να επιβάλουν περιορισμό στην ημερήσια διακύμανση των μετοχών. Αναλυτές αποδίδουν τις ζημίες στην πτώση του θαλάσσιου εμπορίου και στο υψηλό κόστος των καυσίμων, ενώ εκτιμούν ότι ο όμιλος θα πρέπει να προχωρήσει σε πωλήσεις πλοίων του.
Η δεύτερη φορά
Από την έναρξη της σύμβασης παραχώρησης ΟΛΠ - Cosco το 2009 είναι η δεύτερη φορά που ο όμιλος ζητά μεταβολή όρων της. Η πρώτη μεταβολή έγινε το 2011 και κυρώθηκε από τη Βουλή, αλλά τότε οι όροι που μεταβλήθηκαν δεν αφορούσαν ευθέως το τίμημα.
Η σύμβαση προβλέπει ότι το ελάχιστο εγγυημένο τίμημα αυξάνει ανάλογα με τις κινήσεις που πραγματοποιούνται από το λιμάνι του Πειραιά κάθε χρόνο. Το 2012 η Cosco διακίνησε μέσω Πειραιά 2 εκατ. κοντέινερ υπερβαίνοντας το συμβατικό στόχο των 1,4 εκατ. κοντέινερ, ενώ το 2013 υπολογίζει ότι θα διακινήσει 2,5 εκατ. κοντέινερ ανοίγοντας και ένα μέρος της νέας προβλήτας ΙΙΙ.
Διπλάσια κοντέινερ θέλει η MSC
Πρόταση για το διπλασιασμό, το 2013, των κοντέινερ που διακινεί από την προβλήτα Ι του ΟΛΠ, κατέθεσε στη διοίκησή του ο ιταλοελβετικός όμιλος της MSC. Σύμφωνα με τη σύμβαση που έχουν υπογράψει τα δύο μέρη η MSC διακινεί 150.000 κοντέινερ. Η νέα πρότασή της περιλαμβάνει τη διακίνηση 300.000 κοντέινερ με εκπτώσεις στις χρεώσεις. Το επιτελείο του ευρωπαϊκού ομίλου επιλέγει να αντικαταστήσει με τον Πειραιά φορτία που σήμερα διακινεί μέσω λιμανιών της Τουρκίας και της Βηρυτού.
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου