Δευτέρα 25 Οκτωβρίου 2010

ΠΑΡEΜΠΟΡΙΟ: Η ΣΥΓΧΡΟΝΗ ΜΑΣΤΙΓΑ ΤΗΣ ΕΘΝΙΚΗΣ ΑΛΛΑ ΚΑΙ ΤΗΣ ΤΟΠΙΚΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣ

Τα τελευταία χρόνια στη χώρα μας, και κυρίως στα μεγάλα αστικά κέντρα  εξαπλώνεται επικίνδυνα το παραεμπόριο. Το παραεμπόριο έχει πολλούς τρόπους έκφρασης αλλά ο συνηθέστερος είναι αυτός του υπαίθριου εμπορίου. Το υπαίθριο παραεμπόριο τα τελευταία δέκα περίπου έτη έχει αυξητικές τάσεις και έχει κάνει την εμφάνιση του σε όλες τις μεγαλουπόλεις της χώρας, όπως και στη Λάρισα.

Αυτοί που έχουν κάνει επάγγελμα το υπαίθριο παραεμπόριο είναι στη συντριπτική τους πλειοψηφία λαθρομετανάστες. Οι συνέπειες του παραεμπορίου είναι ολέθριες καθώς ο τζίρος που προκύπτει από αυτό αγγίζει τα είκοσι δις ευρώ το χρόνο, ενώ κάθε έτος αυξάνεται κατά 20% (Καθημερινή-20/2/2010)!!!

Ο τζίρος αυτός είναι αφορολόγητος και η ελληνική οικονομία υπολογίζεται ότι ζημιώνεται από τη φοροδιαφυγή περίπου 7 δις ευρώ ανά έτος. Όμως οι συνέπειες του παραεμπορίου δεν περιορίζονται εκεί αφού όπως υπολογίζεται τα μισά τουλάχιστον από τα κέρδη τους οι μικροπωλητές τα στέλνουν
στις χώρες προέλευσής τους. Το υπαίθριο παραεμπόριο όπως προαναφέρθηκε, τα τελευταία χρόνια έκανε την εμφάνισή του και στην πόλη της Λάρισας.

Δυστυχώς λόγω των χαμηλών-αφορολόγητων τιμών των προϊόντων αυτών, ένα αξιοσημείωτο ποσοστό πολιτών ξοδεύει έως και το 1/3 των δαπανών του για προσωπικά είδη στους παράνομους
πάγκους των μικροπωλητών. Το υπαίθριο κυρίως στα μεγάλα αστικά κέντρα παρεμπόριο αποτελεί γάγκραινα για τους εμπόρους του ιστορικού κέντρου της Λάρισας αλλά και γενικότερα για τους
καταστηματάρχες της πόλης μας. Σα να μην τους έφταναν τα πολυκαταστήματα που ξεφυτρώνουν σαν μανιτάρια τα τελευταία χρόνια λίγο έξω από τη Λάρισα, τώρα έχουν να αντιμετωπίσουν και το παράνομο υπαίθριο παραεμπόριο, το οποίο είναι ένας από τους παράγοντες που οδηγούν στο κλείσιμο
καταστημάτων, στις απολύσεις και στην ανεργία, καθώς οι Λαρισαίοι έμποροι αδυνατούν να καλύψουν όλα τα έξοδα λειτουργίας των καταστημάτων τους.

Σημαντικές ευθύνες για την ανάπτυξη και την διατήρηση του υπαίθριου παραεμπορίου στη Λάρισα φέρει η δημοτική αρχή, η οποία πρέπει να κατανοήσει ότι η δημοτική αστυνομία δεν υφίσταται μόνο
για να έχει φοροεισπρακτικό ρόλο κόβοντας κλήσεις. Η δημοτική αστυνομία, επιβάλλεται να αναλάβει άμεσα πρωτοβουλίες για να απαλλάξει τον εμπορικό κόσμο της Λάρισας αλλά και γενικότερα την οικονομία της πόλης από το παρασιτικό υπαίθριο παράνομο παραεμπόριο πριν η κατάσταση γίνει
τετελεσμένο και μη αναστρέψιμη.

Τσιάρας Δημήτρης
Υποψ. Δημοτικός σύμβουλος Λάρισας (συνεργαζόμενος) με τον ανεξάρτητο συνδυασμό«ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ ΠΟΛΗΣ»
www.dimitsiaras.blogspot.com

1 σχόλια:

Ανώνυμος 27 Οκτωβρίου 2010 στις 5:11 μ.μ.  

ΜΠΡΑΒΟ ΣΤΟ ΔΗΜΗΤΡΑΚΗ ΤΟΝ ΤΣΙΑΡΑ. ΑΓΩΝΙΣΤΗΣ ΜΕ ΗΘΟΣ.

ΙΩΑΝΝΗΣ ΣΥΚΟΥΤΡΗΣ

ΙΩΑΝΝΗΣ ΣΥΚΟΥΤΡΗΣ
"Ο ηρωικός άνθρωπος αισθάνεται πως είναι διαλεγμένος από την Μοίραν ως αγωνιστής και ως μάρτυς - περισσότερον ως μάρτυς, αφού την επιτυχίαν δεν την μετρεί με αποτελέσματα άμεσα, με αριθμούς και μεγέθη, δεν την μετρεί καν διόλου. Είναι το αλεξικέραυνον, που θα συγκεντρώση επάνω του (θα προσελκύση μάλλον εθελουσίως) όλας τας καταιγίδας και όλα τ' αστροπελέκια, διά να προστατευθούν τα κατοικητήρια των ειρηνικών ανθρώπων. Εις την ετοιμότητα του κινδύνου, τον σύρει με ακαταμάχητον έλξιν η αισθητική, θα έλεγα, γοητεία του κινδύνου, η συναίσθησις ότι είναι προνόμιον των ολίγων να συντρίβωνται υπέρ των άλλων υπό των άλλων - το πολυτιμότερον προνόμιον! Ο ηρωικός άνθρωπος δεν είναι το άνθος, δεν είν' ο καρπός - αυτά αντιπροσωπεύουν το παρόν και του παρόντος την ανεπιφύλακτον χαράν. Είναι ο σπόρος που θα ταφή και θα σαπίση δια ν' αναφανή το άνθισμα και το κάρπισμα. Είν' εκείνος που θάπτεται δια να εορτασθή η ανάστασις, και ανάστασις χωρίς ταφήν δεν υπάρχει."

ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΚΑΡΑΙΣΚΑΚΗΣ

ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΚΑΡΑΙΣΚΑΚΗΣ
Απάντηση στο Ρουσίτ Πασά στα 1822

''Πασά μου, μου στέλνεις ένα μπουγιουρντί, μου λες να προσκυνήσω, και εγώ πασά μου ερώτησα τον πούτσο μου τον ίδιο, και αυτός μου αποκρίθηκε να μη σε προσκυνήσω κι αν ερθείς επάνω μου ευθύς να πολεμίσω''

Και απάντηση στον Σιλιχτάρ Μπόδα στα 1823

''Γαμώ την πίστιν σας και τον Μωχαμέτη σας. Δεν εντρέπεσθε να ζητείτε «από ημάς» συνθήκην με «έναν» κοντζιά σκατο-Σουλτάν Μαχμούτην -να τον χέσω και αυτόν και τον Βεζίρην σας και τον Εβραίον Σιλιχτάρ Μπόδα την πουτάνα! - Άμα ζήσω, θα τους γαμήσω. Άμα πεθάνω, θα μου κλάσουν τον πούτσο''

ΠΕΡΙΚΛΗΣ ΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ

ΠΕΡΙΚΛΗΣ ΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
"Φυλάτε τη Γη σας και την Τιμή της μόνο με Σπαθί. Πάψετε σαπιοδάσκαλοι και σαπιορήτορες- ΑΝΑΦΟΡΑΤΖΗΔΕΣ- να εξευτελίζετε τη Φυλή. Πάψετε παλιόγρηες τις κλάψες, τα σάλια, τα μελάνια και πιάστε το Σπαθί. Τα πάντα στη Ζωή -Η ΦΥΣΙΣ ΤΟ ΛΕΕΙ- κατακτώνται με το Σπαθί."

ΘΕΟΔΩΡΟΣ ΚΟΛΟΚΟΤΡΩΝΗΣ
















Όταν αποφασίσαμε να κάμωμε την Επανάσταση, δεν εσυλλογισθήκαμε ούτε πόσοι είμεθα ούτε πως δεν έχομε άρματα ούτε ότι οι Τούρκοι εβαστούσαν τα κάστρα και τας πόλεις ούτε κανένας φρόνιμος μας είπε «πού πάτε εδώ να πολεμήσετε με σιταροκάραβα βατσέλα», αλλά ως μία βροχή έπεσε εις όλους μας η επιθυμία της ελευθερίας μας, και όλοι, και ο κλήρος μας και οι προεστοί και οι καπεταναίοι και οι πεπαιδευμένοι και οι έμποροι, μικροί και μεγάλοι, όλοι εσυμφωνήσαμε εις αυτό το σκοπό και εκάμαμε την Επανάσταση. Εις τον πρώτο χρόνο της Επαναστάσεως είχαμε μεγάλη ομόνοια και όλοι ετρέχαμε σύμφωνοι. Ο ένας επήγεν εις τον πόλεμο, ο αδελφός του έφερνε ξύλα, η γυναίκα του εζύμωνε, το παιδί του εκουβαλούσε ψωμί και μπαρουτόβολα εις το στρατόπεδον και εάν αυτή η ομόνοια εβαστούσε ακόμη δύο χρόνους, ηθέλαμε κυριεύσει και την Θεσσαλία και την Μακεδονία, και ίσως εφθάναμε και έως την Κωνσταντινούπολη. Τόσον τρομάξαμε τους Τούρκους, οπού άκουγαν Έλληνα και έφευγαν χίλια μίλια μακρά. Εκατόν Έλληνες έβαζαν πέντε χιλιάδες εμπρός, και ένα καράβι μιαν άρμάδα...

(Μέρος του λόγου που εκφώνησε ο Κολοκοτρώνης στην Πνύκα).

ΙΩΝ ΔΡΑΓΟΥΜΗΣ

ΙΩΝ ΔΡΑΓΟΥΜΗΣ
Δεν με μέλει αν βάλω σε δύσκολη θέση την κυβέρνηση, μια κυβέρνηση που δεν την σέβομαι, δεν είμαι καμωμένος για την κυβέρνηση ή για το κράτος, έγινα για το έθνος, και το ξέρω επειδή γι’ αυτό ίσα-ίσα πονώ. Για την κυβέρνηση μου έρχεται σιχαμός και καταφρόνια, άμα συλλογίζομαι την κυβέρνηση ξεπέφτω, μαργώνω και μαραίνομαι. Σηκώνομαι, ξανοίγω και ανθοβολώ άμα νοιώθω τον Ελληνισμό. Σε όποια γωνιά του Ελληνισμού και αν βρεθώ, θα πασχίζω πάντα να δυναμώνω, να ξυπνώ, να ζωντανεύω την ψυχή του, και ας γίνει οτι γίνει. Ξυπνώ καθε ύπνο, κεντρίζω καθε βαρεμό, συνδαυλίζω κάθε στάχτη, ξεσκεπάζω καθε σπίθα κρυμμένη και ανάβω κάθε φωτιά σβησμένη, βγάζω κάθε πνοή κουρασμένη και παίζω κάθε χορδή σιωπηλή. Ξυπνώ, ξυπνώ, ξυπνώ και γι αυτό με λεν και ξυπνητήρι…

ΠΑΥΛΟΣ ΜΕΛΑΣ

ΠΑΥΛΟΣ ΜΕΛΑΣ
Είδα στον ύπνο μου τον Παύλο τον Μελά, να παίρνει σάρκα για να πει μια ιστορία για κάποια αγέρωχα κι αδούλωτα μυαλά, που προδιαγράφουν της Πατρίδας την πορεία. .
..

Είχ’ η μορφή του θλίψη, πόνο και οργή, για αυτούς που σήμερα τις τύχες μας ορίζουν, που ασελγούν πάνω σ΄ανθρώπους και σε γη και καθετί Ελληνικό το αφορίζουν.
...
Μέσα στην μπλε του την αντάρτικη στολή και με το χέρι του στη μαύρη τη πιστόλα, δίνει στους άντρες του ξανά την εντολή Ελευθερία και Πατρίδα πάνω από όλα!
...
Αν θες στον ύπνο σου να έρθει ο Μέλας μαζί μ’ αγγέλους, σκοτωμένα παλικάρια, να σε τραβήξουν απ ’τον δρόμο που τραβάς, για να βαδίσεις τα δικά τους τα αχνάρια... ..
.
φέρε στα μάτια σου του Παύλου τη στολή, ορκίσου πάνω της, πως δεν θα τον προδώσεις και συρε να βρεις την δική σου εντολή αφού τον ύπνο του εχθρού μας θα στοιχειώσεις.

  © Free Blogger Templates 'Greenery' by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP