Σάββατο 4 Ιουνίου 2011

Πρόβλημα επιβίωσης για ελληνικά σχολεία σε Χειμάρρα και Κορυτσά

Πρόβλημα επιβίωσης αντιμετωπίζει το ελληνικό εκπαιδευτήριο ΟΜΗΡΟΣ που λειτουργεί εδώ και μια δεκαετία στην Κορυτσά φιλοξενώντας τόσο τα παιδιά της ελληνικής μειονότητας της περιοχής όσο και Αλβανούς μαθητές που προτιμούν την ποιότητα σπουδών που τους παρείχε το πρότυπο αυτό για τα αλβανικά δεδομένα σχολείο. Το τελευταίο διάστημα...
και με αιτιολογία την οικονομική κρίση που περνά η Ελλάδα, το υπουργείο Παιδείας δεν έχει προχωρήσει στην καταβολή των λειτουργικών εξόδων του σχολείου και των μισθών του προσωπικού.

Στην Κορυτσά κυκλοφορούν φήμες ακόμη και περί κλεισίματος του σχολείου, καθώς αν δεν λυθεί το πρόβλημα αυτό, είναι πιθανό οι αλβανικές αρχές να μην επιτρέψουν την συνέχιση της λειτουργίας του την επόμενη χρονιά. Μειονοτικές οργανώσεις αλλά και βουλευτές από την βόρεια Ελλάδα απευθύνουν έκκληση προς την Άννα Διαμαντοπούλου να τακτοποιήσει τις οικονομικές εκκρεμότητες ώστε να μην χαθεί «ό,τι πιο επιτυχημένο έχει να επιδείξει η πατρίδα μας στην περιοχή της Κορυτσάς». Σύμφωνα μάλιστα με πληροφορίες το Μουσουλμανικό Σχολείο που ιδρύθηκε πριν από δύο χρόνια στην Κορυτσά και μάλιστα με τουρκική χρηματοδότηση, εμφανίζεται έτοιμο να υποδεχτεί τους Αλβανούς μαθητές σε περίπτωση κλεισίματος του ΟΜΗΡΟΥ.

Αντίστοιχα προβλήματα αντιμετωπίζει και το ελληνικό μειονοτικό σχολείο που λειτουργεί στην Χειμάρρα. Όπως αναφέρει ο βουλευτής Κοζάνης Γιώργος Κασαπίδης σε επίκαιρη ερώτηση προς την υπουργό Παιδείας «οι εκπαιδευτικοί του παραμένουν απλήρωτοι από την αρχή του χρόνου, ενώ η καλλιεργούμενη φημολογία για ενδεχόμενο κλείσιμο δυσχεραίνει ακόμη περισσότερο την κατάσταση. Τα προβλήματα αυτά υποβαθμίζουν την ποιότητα της παρεχόμενης εκπαίδευσης και ελλοχεύουν τον κίνδυνο της απαξίωσης των σχολείων». Χαρακτηριστικό της δεινής κατάστασης στην οποία έχουν περιέλθει οι εκπαιδευτικοί είναι το γεγονός πως ήδη αναζητούν εργασία σε άλλα σχολεία είτε της Αλβανίας, είτε της Ελλάδας αντίστοιχα.

Την ίδια ώρα όπως αναφέρει η εφημερίδα «Πρωινός Λόγος», τσουνάμι αντιδράσεων προκαλεί ήδη στους κόλπους της ελληνικής Μειονότητας η νέα μεθόδευση της αλβανικής κυβέρνησης, που αυτή τη φορά επιχειρεί να σβήσει απ' τα πιστοποιητικά γέννησης των Βορειοηπειρωτών την εθνική τους ταυτότητα. Ήδη, άμεση ήταν η αντίδραση της «Ομόνοιας», σε σχέση με την συγκεκριμένη κυβερνητική απόφαση. Έτσι, σε ανακοίνωσή της η Οργάνωση, υπογραμμίζει, μεταξύ άλλων, ότι «το στοιχείο της εθνικότητας αποτελεί ένα βασικό τεκμήριο για την απόδειξη των ιδιαιτεροτήτων μιας μειονότητας και για μας, είναι κεκτημένο πλέον. Δεν είναι δυνατό, ενώ αναμένουμε πρόοδο σε μια σειρά άλλα θέματα που αφορούν τα δικαιώματα της ΕΕΜ στα πάτρια εδάφη της, να έχουμε τέτοιες οπισθοδρομήσεις».

ΙΩΑΝΝΗΣ ΣΥΚΟΥΤΡΗΣ

ΙΩΑΝΝΗΣ ΣΥΚΟΥΤΡΗΣ
"Ο ηρωικός άνθρωπος αισθάνεται πως είναι διαλεγμένος από την Μοίραν ως αγωνιστής και ως μάρτυς - περισσότερον ως μάρτυς, αφού την επιτυχίαν δεν την μετρεί με αποτελέσματα άμεσα, με αριθμούς και μεγέθη, δεν την μετρεί καν διόλου. Είναι το αλεξικέραυνον, που θα συγκεντρώση επάνω του (θα προσελκύση μάλλον εθελουσίως) όλας τας καταιγίδας και όλα τ' αστροπελέκια, διά να προστατευθούν τα κατοικητήρια των ειρηνικών ανθρώπων. Εις την ετοιμότητα του κινδύνου, τον σύρει με ακαταμάχητον έλξιν η αισθητική, θα έλεγα, γοητεία του κινδύνου, η συναίσθησις ότι είναι προνόμιον των ολίγων να συντρίβωνται υπέρ των άλλων υπό των άλλων - το πολυτιμότερον προνόμιον! Ο ηρωικός άνθρωπος δεν είναι το άνθος, δεν είν' ο καρπός - αυτά αντιπροσωπεύουν το παρόν και του παρόντος την ανεπιφύλακτον χαράν. Είναι ο σπόρος που θα ταφή και θα σαπίση δια ν' αναφανή το άνθισμα και το κάρπισμα. Είν' εκείνος που θάπτεται δια να εορτασθή η ανάστασις, και ανάστασις χωρίς ταφήν δεν υπάρχει."

ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΚΑΡΑΙΣΚΑΚΗΣ

ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΚΑΡΑΙΣΚΑΚΗΣ
Απάντηση στο Ρουσίτ Πασά στα 1822

''Πασά μου, μου στέλνεις ένα μπουγιουρντί, μου λες να προσκυνήσω, και εγώ πασά μου ερώτησα τον πούτσο μου τον ίδιο, και αυτός μου αποκρίθηκε να μη σε προσκυνήσω κι αν ερθείς επάνω μου ευθύς να πολεμίσω''

Και απάντηση στον Σιλιχτάρ Μπόδα στα 1823

''Γαμώ την πίστιν σας και τον Μωχαμέτη σας. Δεν εντρέπεσθε να ζητείτε «από ημάς» συνθήκην με «έναν» κοντζιά σκατο-Σουλτάν Μαχμούτην -να τον χέσω και αυτόν και τον Βεζίρην σας και τον Εβραίον Σιλιχτάρ Μπόδα την πουτάνα! - Άμα ζήσω, θα τους γαμήσω. Άμα πεθάνω, θα μου κλάσουν τον πούτσο''

ΠΕΡΙΚΛΗΣ ΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ

ΠΕΡΙΚΛΗΣ ΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
"Φυλάτε τη Γη σας και την Τιμή της μόνο με Σπαθί. Πάψετε σαπιοδάσκαλοι και σαπιορήτορες- ΑΝΑΦΟΡΑΤΖΗΔΕΣ- να εξευτελίζετε τη Φυλή. Πάψετε παλιόγρηες τις κλάψες, τα σάλια, τα μελάνια και πιάστε το Σπαθί. Τα πάντα στη Ζωή -Η ΦΥΣΙΣ ΤΟ ΛΕΕΙ- κατακτώνται με το Σπαθί."

ΘΕΟΔΩΡΟΣ ΚΟΛΟΚΟΤΡΩΝΗΣ
















Όταν αποφασίσαμε να κάμωμε την Επανάσταση, δεν εσυλλογισθήκαμε ούτε πόσοι είμεθα ούτε πως δεν έχομε άρματα ούτε ότι οι Τούρκοι εβαστούσαν τα κάστρα και τας πόλεις ούτε κανένας φρόνιμος μας είπε «πού πάτε εδώ να πολεμήσετε με σιταροκάραβα βατσέλα», αλλά ως μία βροχή έπεσε εις όλους μας η επιθυμία της ελευθερίας μας, και όλοι, και ο κλήρος μας και οι προεστοί και οι καπεταναίοι και οι πεπαιδευμένοι και οι έμποροι, μικροί και μεγάλοι, όλοι εσυμφωνήσαμε εις αυτό το σκοπό και εκάμαμε την Επανάσταση. Εις τον πρώτο χρόνο της Επαναστάσεως είχαμε μεγάλη ομόνοια και όλοι ετρέχαμε σύμφωνοι. Ο ένας επήγεν εις τον πόλεμο, ο αδελφός του έφερνε ξύλα, η γυναίκα του εζύμωνε, το παιδί του εκουβαλούσε ψωμί και μπαρουτόβολα εις το στρατόπεδον και εάν αυτή η ομόνοια εβαστούσε ακόμη δύο χρόνους, ηθέλαμε κυριεύσει και την Θεσσαλία και την Μακεδονία, και ίσως εφθάναμε και έως την Κωνσταντινούπολη. Τόσον τρομάξαμε τους Τούρκους, οπού άκουγαν Έλληνα και έφευγαν χίλια μίλια μακρά. Εκατόν Έλληνες έβαζαν πέντε χιλιάδες εμπρός, και ένα καράβι μιαν άρμάδα...

(Μέρος του λόγου που εκφώνησε ο Κολοκοτρώνης στην Πνύκα).

ΙΩΝ ΔΡΑΓΟΥΜΗΣ

ΙΩΝ ΔΡΑΓΟΥΜΗΣ
Δεν με μέλει αν βάλω σε δύσκολη θέση την κυβέρνηση, μια κυβέρνηση που δεν την σέβομαι, δεν είμαι καμωμένος για την κυβέρνηση ή για το κράτος, έγινα για το έθνος, και το ξέρω επειδή γι’ αυτό ίσα-ίσα πονώ. Για την κυβέρνηση μου έρχεται σιχαμός και καταφρόνια, άμα συλλογίζομαι την κυβέρνηση ξεπέφτω, μαργώνω και μαραίνομαι. Σηκώνομαι, ξανοίγω και ανθοβολώ άμα νοιώθω τον Ελληνισμό. Σε όποια γωνιά του Ελληνισμού και αν βρεθώ, θα πασχίζω πάντα να δυναμώνω, να ξυπνώ, να ζωντανεύω την ψυχή του, και ας γίνει οτι γίνει. Ξυπνώ καθε ύπνο, κεντρίζω καθε βαρεμό, συνδαυλίζω κάθε στάχτη, ξεσκεπάζω καθε σπίθα κρυμμένη και ανάβω κάθε φωτιά σβησμένη, βγάζω κάθε πνοή κουρασμένη και παίζω κάθε χορδή σιωπηλή. Ξυπνώ, ξυπνώ, ξυπνώ και γι αυτό με λεν και ξυπνητήρι…

ΠΑΥΛΟΣ ΜΕΛΑΣ

ΠΑΥΛΟΣ ΜΕΛΑΣ
Είδα στον ύπνο μου τον Παύλο τον Μελά, να παίρνει σάρκα για να πει μια ιστορία για κάποια αγέρωχα κι αδούλωτα μυαλά, που προδιαγράφουν της Πατρίδας την πορεία. .
..

Είχ’ η μορφή του θλίψη, πόνο και οργή, για αυτούς που σήμερα τις τύχες μας ορίζουν, που ασελγούν πάνω σ΄ανθρώπους και σε γη και καθετί Ελληνικό το αφορίζουν.
...
Μέσα στην μπλε του την αντάρτικη στολή και με το χέρι του στη μαύρη τη πιστόλα, δίνει στους άντρες του ξανά την εντολή Ελευθερία και Πατρίδα πάνω από όλα!
...
Αν θες στον ύπνο σου να έρθει ο Μέλας μαζί μ’ αγγέλους, σκοτωμένα παλικάρια, να σε τραβήξουν απ ’τον δρόμο που τραβάς, για να βαδίσεις τα δικά τους τα αχνάρια... ..
.
φέρε στα μάτια σου του Παύλου τη στολή, ορκίσου πάνω της, πως δεν θα τον προδώσεις και συρε να βρεις την δική σου εντολή αφού τον ύπνο του εχθρού μας θα στοιχειώσεις.

  © Free Blogger Templates 'Greenery' by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP