Κυριακή 20 Μαΐου 2012

Κραυγή αγωνίας από τη Βόρειο Ήπειρο

Ξεσκονίζοντας το αρχείο μου βρήκα μια έκθεση που είχα στείλει ως μαθητής στην Βουλή των Εφήβων την περίοδο 2008 – 2009 για να πάρω μέρος στην ΙΔ’ σύνοδο (αν και ποτέ δεν επιλέχτηκα διότι τα όσα “εθνικιστικά” αναφέρονται στο κείμενο μου θα ενόχλησαν προφανώς κάποιους στο τότε Υπουργείο Παιδείας…)
Σήμερα...

αφού έχουν περάσει τρία χρόνια, την διαβάζω και την ξαναδιαβάζω και νιώθω πως είναι πιο επίκαιρη από ποτέ.
Σήμερα 19 Μαΐου τιμούμε την μνήμη της γενοκτονίας του Ποντιακού Ελληνισμού απο τους τούρκους και τους μπολσεβίκους και εύχομαι σε λίγα χρόνια για να μην θρηνήσουμε άλλη μία χαμένη πατρίδα, την Βόρειο Ήπειρό μας!
Σας την στέλνω με την πεποίθηση πως αξίζει να δημοσιευτεί.

Κραυγή Αγωνίας από τη Βόρειο Ηπειρο

Η Βόρειος Ηπειρος περνάει ίσως τη μεγαλύτερη δοκιμασία στην ιστορική διαδρομή της.
Ο κίνδυνος του αφανισμού διαγράφεται πιο απειλητικός από κάθε άλλη φορά. Στ’ αλήθεια, ίδιος μ’ αυτόν που ξεπηδούσε μέσα απ’ τα τραγικά δρώμενα με τις λεηλασίες, τις δολοφονίες, τις πυρκαγιές και τον ύπουλο και αθόρυβο αποικισμό του τόπου μας στον επίλογο του προηγούμενου αιώνα με το σωτήριο κομμουνιστικό ναυάγιο του. Με τη μόνη διαφορά πως όλα αυτά τα έκτροπα τώρα γίνονται στη σκιά των πανηγυρισμών για την ένταξη της Αλβανίας στο ΝΑΤΟ και όπου να ’ναι, όπως λένε, και… στην ευρωπαϊκή οικογένεια. Τι τραγική ειρωνεία!
Το θέμα είναι περίπλοκο και σηκώνει πολλή συζήτηση. Θα επικεντρώσω μόνο σε μια του πτυχή, αυτή των ανθρωπίνων δικαιωμάτων, που, ενώ παραβιάζονται κατάφωρα, πλασάρονται προκλητικά ως πρότυπο και για άλλες χώρες απ’ τους πολιτικούς των Τιράνων.
Τα πράγματα όμως είναι πολύ απλά. Εν έτει 2009 αρνούνται στους Βορειοηπειρώτες, απ’ την Κορυτσά μέχρι τη μαρτυρική Χιμάρα, πόσω μάλλον σ’ αυτούς της διασποράς ανά την αλβανική επικράτεια, το αυτονόητο δικαίωμα του αυτοπροσδιορισμού τους ως Ελλήνων αυτοχθόνων στις πατρογονικές τους εστίες. Οι ωροδείκτες των αυτόκλητων δημοκρατών των Τιράνων έχουν κολλήσει στις «μειονοτικές ζώνες» του καθεστώτος Χότζα σε Αργυρόκαστρο και Αγίους Σαράντα, με τα 99 χωριά τους!!
Τι ζητούμε όμως εμείς οι «αχάριστοι»; Αυτά που και η ίδια η Αλβανία ζήτησε και ζητάει για τους Αλβανούς του Κοσσυφοπεδίου και των Σκοπίων. Γιατί όμως κωφεύει, γιατί δύο μέτρα και δύο σταθμά;
Το θέμα με την Αλβανία δεν είναι η υπογραφή της, που δεν λείπει σχεδόν από καμία διεθνή σύμβαση: Απ’ αυτή για τα Ατομικά και Πολιτικά Δικαιώματα, το Διεθνές Σύμφωνο για τα Οικονομικά, Κοινωνικά και Πολιτιστικά Δικαιώματα, μέχρι την Σύμβαση-πλαίσιο για τις Εθνικές Μειονότητες, την Ευρωπαϊκή Σύμβαση Δικαιωμάτων του Ανθρώπου, που αναγνωρίζει το δικαίωμα της ατομικής προσφυγής στο Ευρωπαϊκό Δικαστήριο του Στρασβούργου κ.ά. Το θέμα είναι ο σεβασμός αυτών που υπογράφει. Που, στ’ αλήθεια, στην περίπτωση του Βορειοηπειρωτικού τα αγνοεί και μάλιστα με τρόπο προκλητικό.
Επ’ ευκαιρία, να αναφέρω πως πρόσφατα σημειώθηκαν δύο προσφυγές κατά του αλβανικού κράτους: Η μία απ’ τα ηρωικά παιδιά της Χιμάρας που καταδικάστηκαν τελεσίδικα σε τριετή κάθειρξη απ’ το Ανώτατο Αλβανικό Δικαστήριο γιατί τόλμησαν και σήκωσαν τη γαλανόλευκη προκειμένου να εκφράσουν την αντιθεσή τους στην εκτεταμένη νοθεία των εκλογικών αποτελεσμάτων εκ μέρους του αλβανικού κράτους και παρακράτους.
Αυτό όταν την ημέρα της επετείου της έναρξης του αυτονομικού μας αγώνα, την 17η Φεβρουαρίου, χιλιάδες Αλβανοί στην Αθήνα πανηγύρισαν ανεμπόδιστα ανεμίζοντας τη σημαία τους –άσε που ο φακός του CNN έπιασε και πανό που έλεγε «Χωρίς Κόσοβο και Τσαμουριά δεν υπάρχει Αλβανία». Οι Βορειοηπειρώτες, όμως, γι’ αυτούς δεν έχουν αυτό το δικαίωμα την ίδια ημέρα που η ιστορία –τι σύμπτωση και αυτή!- θέλησε να ορίσει ως επετειακή της αυτονομίας τους.
Η δεύτερη προσφυγή έγινε στο Διεθνές Δικαστήριο της Χάγης και αφορά την κατάφωρη καταπίεση των ανθρωπίνων δικαιωμάτων της Εθνικής Ελληνικής Μειονότητας στην Αλβανία. Είναι οφθαλμοφανές πως η διαχρονική ανθελληνική πολιτική που εκπορεύεται από εθνικιστικούς κύκλους και εφαρμόζεται τεχνηέντως από την εκάστοτε αλβανική κυβέρνηση μέσω των εκτελεστικών της οργάνων (αστυνομία, παρακράτος κλπ.) έχουν αλλοιώσει τον δημογραφικό χάρτη της Βορείου Ηπείρου και έχουν αλλάξει την εθνολογική σύνθεση του πληθυσμού. Στις προσπάθειες αντίδρασης και αυτοπροστασίας των Ελλήνων Βορειοηπειρωτών το κράτος δεν διστάζει να καταφύγει στη μαζική βία. Αρκεί ένα παράδειγμα, απ’ τα εκατοντάδες, για να αντιληφθεί κανείς το μέγεθος αυτής της μεθοδευμένης γενοκτονίας: Πέρασαν χειροπέδες σε 500 άτομα, έστειλαν στη φυλακή πέντε ιστορικά στελέχη της Ομόνοιας και έστησαν τη γνωστή δίκη-παρωδία. Απέτυχαν όμως να εκφοβίσουν τους Βορειοηπειρώτες που είχαν στο πλευρό τους τον Ελληνισμό απανταχού της γης.
Προϊόν ίδιας έμπνευσης και πολιτικής είναι και η απέλαση του αρχιμανδρίτη Χρυσόστομου Μαϊδώνη αλλά ακόμη και αυτή η 20ετή άρνηση απόδοσης της αλβανικής υπηκοότητας στον αρχιεπίσκοπο Τιράνων και Πάσης Αλβανίας, κ.κ. Αναστάσιο Γιαννουλάτο, που θα ήταν ελάχιστη αναγνώριση της πολύτιμης συμβολής του στην εκ βάθρου αναστήλωση της Αλβανικής Εκκλησίας αλλά και τη γενικότερη αναμόρφωση της μετακομμουνιστικής Αλβανίας φτιάχνοντας παντού υδραγωγεία, νοσοκομεία, σχολεία και δρόμους. Η τιμή σε έναν Αγιο εν ζωή θα περιποιούσε τιμή στην ίδια την Αλβανία και θα ήταν ένα καλό διαβατήριο για τις ευρωπαϊκές της φιλοδοξίες.
Αντί αυτού, όμως, ακόμη και στην εθνική μας επέτειο της 25ης Μαρτίου, για την ακρίβεια την παραμονή, επέλεξαν με τρόπο προκλητικό ως την κατάλληλη ημέρα να δικάσουν τον δήμαρχο Χιμάρας Βασίλη Μπολάνο Πού; Πού αλλού, στην περιοχή της δικαιοδοσίας του, εντός των ορίων του δήμου με το 95 % των δημοτών του Βορειοηπειρώτες.
Αυτό που θέλουμε απ’ την Ελλάδα είναι να σταθεί δίπλα μας, διότι πολύ υποψιαζόμαστε πως στην άλλη πλευρά έχουν γίνει λάθος υπολογισμοί και περισσεύει το θράσος. Η Ελλάδα μπορεί και πρέπει να χρησιμοποιήσει τη δημοκρατική της ισχύ και να διαμηνύσει προς τα Τίρανα πως ο δρόμος προς την Ευρώπη περνάει απ’ την Αθήνα, δηλαδή απ’ τον πλήρη και αδιαπραγμάτευτο σεβασμό των δικαιωμάτων της Ελληνικής Εθνικής Μειονότητας.
Θέλω να πιστεύω πως θα εισακουστεί αυτή η κραυγή αγωνίας για να μην θρηνήσουμε άλλη μια χαμένη πατρίδα.
Θα κλείσω υπενθυμίζοντας μια φράση του αείμνηστου Μακρυγιάννη: «Ας μετατρέψουμε τα πολλά μονοφωνικά Εγώ σε ένα πολυφωνικό ΕΜΕΙΣ!».
Καλό αγώνα και λευτεριά σε κάθε υπόδουλο κομμάτι του Ελληνισμού!
Γιώργος Θανάσης
Το άρθρο γράφτηκε το 2009 για την Βουλή των Εφήβων
Πηγή

ΙΩΑΝΝΗΣ ΣΥΚΟΥΤΡΗΣ

ΙΩΑΝΝΗΣ ΣΥΚΟΥΤΡΗΣ
"Ο ηρωικός άνθρωπος αισθάνεται πως είναι διαλεγμένος από την Μοίραν ως αγωνιστής και ως μάρτυς - περισσότερον ως μάρτυς, αφού την επιτυχίαν δεν την μετρεί με αποτελέσματα άμεσα, με αριθμούς και μεγέθη, δεν την μετρεί καν διόλου. Είναι το αλεξικέραυνον, που θα συγκεντρώση επάνω του (θα προσελκύση μάλλον εθελουσίως) όλας τας καταιγίδας και όλα τ' αστροπελέκια, διά να προστατευθούν τα κατοικητήρια των ειρηνικών ανθρώπων. Εις την ετοιμότητα του κινδύνου, τον σύρει με ακαταμάχητον έλξιν η αισθητική, θα έλεγα, γοητεία του κινδύνου, η συναίσθησις ότι είναι προνόμιον των ολίγων να συντρίβωνται υπέρ των άλλων υπό των άλλων - το πολυτιμότερον προνόμιον! Ο ηρωικός άνθρωπος δεν είναι το άνθος, δεν είν' ο καρπός - αυτά αντιπροσωπεύουν το παρόν και του παρόντος την ανεπιφύλακτον χαράν. Είναι ο σπόρος που θα ταφή και θα σαπίση δια ν' αναφανή το άνθισμα και το κάρπισμα. Είν' εκείνος που θάπτεται δια να εορτασθή η ανάστασις, και ανάστασις χωρίς ταφήν δεν υπάρχει."

ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΚΑΡΑΙΣΚΑΚΗΣ

ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΚΑΡΑΙΣΚΑΚΗΣ
Απάντηση στο Ρουσίτ Πασά στα 1822

''Πασά μου, μου στέλνεις ένα μπουγιουρντί, μου λες να προσκυνήσω, και εγώ πασά μου ερώτησα τον πούτσο μου τον ίδιο, και αυτός μου αποκρίθηκε να μη σε προσκυνήσω κι αν ερθείς επάνω μου ευθύς να πολεμίσω''

Και απάντηση στον Σιλιχτάρ Μπόδα στα 1823

''Γαμώ την πίστιν σας και τον Μωχαμέτη σας. Δεν εντρέπεσθε να ζητείτε «από ημάς» συνθήκην με «έναν» κοντζιά σκατο-Σουλτάν Μαχμούτην -να τον χέσω και αυτόν και τον Βεζίρην σας και τον Εβραίον Σιλιχτάρ Μπόδα την πουτάνα! - Άμα ζήσω, θα τους γαμήσω. Άμα πεθάνω, θα μου κλάσουν τον πούτσο''

ΠΕΡΙΚΛΗΣ ΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ

ΠΕΡΙΚΛΗΣ ΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
"Φυλάτε τη Γη σας και την Τιμή της μόνο με Σπαθί. Πάψετε σαπιοδάσκαλοι και σαπιορήτορες- ΑΝΑΦΟΡΑΤΖΗΔΕΣ- να εξευτελίζετε τη Φυλή. Πάψετε παλιόγρηες τις κλάψες, τα σάλια, τα μελάνια και πιάστε το Σπαθί. Τα πάντα στη Ζωή -Η ΦΥΣΙΣ ΤΟ ΛΕΕΙ- κατακτώνται με το Σπαθί."

ΘΕΟΔΩΡΟΣ ΚΟΛΟΚΟΤΡΩΝΗΣ
















Όταν αποφασίσαμε να κάμωμε την Επανάσταση, δεν εσυλλογισθήκαμε ούτε πόσοι είμεθα ούτε πως δεν έχομε άρματα ούτε ότι οι Τούρκοι εβαστούσαν τα κάστρα και τας πόλεις ούτε κανένας φρόνιμος μας είπε «πού πάτε εδώ να πολεμήσετε με σιταροκάραβα βατσέλα», αλλά ως μία βροχή έπεσε εις όλους μας η επιθυμία της ελευθερίας μας, και όλοι, και ο κλήρος μας και οι προεστοί και οι καπεταναίοι και οι πεπαιδευμένοι και οι έμποροι, μικροί και μεγάλοι, όλοι εσυμφωνήσαμε εις αυτό το σκοπό και εκάμαμε την Επανάσταση. Εις τον πρώτο χρόνο της Επαναστάσεως είχαμε μεγάλη ομόνοια και όλοι ετρέχαμε σύμφωνοι. Ο ένας επήγεν εις τον πόλεμο, ο αδελφός του έφερνε ξύλα, η γυναίκα του εζύμωνε, το παιδί του εκουβαλούσε ψωμί και μπαρουτόβολα εις το στρατόπεδον και εάν αυτή η ομόνοια εβαστούσε ακόμη δύο χρόνους, ηθέλαμε κυριεύσει και την Θεσσαλία και την Μακεδονία, και ίσως εφθάναμε και έως την Κωνσταντινούπολη. Τόσον τρομάξαμε τους Τούρκους, οπού άκουγαν Έλληνα και έφευγαν χίλια μίλια μακρά. Εκατόν Έλληνες έβαζαν πέντε χιλιάδες εμπρός, και ένα καράβι μιαν άρμάδα...

(Μέρος του λόγου που εκφώνησε ο Κολοκοτρώνης στην Πνύκα).

ΙΩΝ ΔΡΑΓΟΥΜΗΣ

ΙΩΝ ΔΡΑΓΟΥΜΗΣ
Δεν με μέλει αν βάλω σε δύσκολη θέση την κυβέρνηση, μια κυβέρνηση που δεν την σέβομαι, δεν είμαι καμωμένος για την κυβέρνηση ή για το κράτος, έγινα για το έθνος, και το ξέρω επειδή γι’ αυτό ίσα-ίσα πονώ. Για την κυβέρνηση μου έρχεται σιχαμός και καταφρόνια, άμα συλλογίζομαι την κυβέρνηση ξεπέφτω, μαργώνω και μαραίνομαι. Σηκώνομαι, ξανοίγω και ανθοβολώ άμα νοιώθω τον Ελληνισμό. Σε όποια γωνιά του Ελληνισμού και αν βρεθώ, θα πασχίζω πάντα να δυναμώνω, να ξυπνώ, να ζωντανεύω την ψυχή του, και ας γίνει οτι γίνει. Ξυπνώ καθε ύπνο, κεντρίζω καθε βαρεμό, συνδαυλίζω κάθε στάχτη, ξεσκεπάζω καθε σπίθα κρυμμένη και ανάβω κάθε φωτιά σβησμένη, βγάζω κάθε πνοή κουρασμένη και παίζω κάθε χορδή σιωπηλή. Ξυπνώ, ξυπνώ, ξυπνώ και γι αυτό με λεν και ξυπνητήρι…

ΠΑΥΛΟΣ ΜΕΛΑΣ

ΠΑΥΛΟΣ ΜΕΛΑΣ
Είδα στον ύπνο μου τον Παύλο τον Μελά, να παίρνει σάρκα για να πει μια ιστορία για κάποια αγέρωχα κι αδούλωτα μυαλά, που προδιαγράφουν της Πατρίδας την πορεία. .
..

Είχ’ η μορφή του θλίψη, πόνο και οργή, για αυτούς που σήμερα τις τύχες μας ορίζουν, που ασελγούν πάνω σ΄ανθρώπους και σε γη και καθετί Ελληνικό το αφορίζουν.
...
Μέσα στην μπλε του την αντάρτικη στολή και με το χέρι του στη μαύρη τη πιστόλα, δίνει στους άντρες του ξανά την εντολή Ελευθερία και Πατρίδα πάνω από όλα!
...
Αν θες στον ύπνο σου να έρθει ο Μέλας μαζί μ’ αγγέλους, σκοτωμένα παλικάρια, να σε τραβήξουν απ ’τον δρόμο που τραβάς, για να βαδίσεις τα δικά τους τα αχνάρια... ..
.
φέρε στα μάτια σου του Παύλου τη στολή, ορκίσου πάνω της, πως δεν θα τον προδώσεις και συρε να βρεις την δική σου εντολή αφού τον ύπνο του εχθρού μας θα στοιχειώσεις.

  © Free Blogger Templates 'Greenery' by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP