Θεσπίστηκε πλαίσιο για την πρακτική άσκηση των ναυτικών
Σε συμφωνία πλαίσιο που λύνει το πρόβλημα με την πρακτική εκπαίδευση
των σπουδαστών στις Ακαδημίες Εμπορικού Ναυτικού, οι οποίοι κινδύνευαν
να διαγραφούν από τις σχολές τους, καθώς δεν βρίσκουν εδώ και καιρό
πλοίο για το εκπαιδευτικό τους ταξίδι, κατέληξε η πολιτική ηγεσία του
υπουργείου Ναυτιλίας με το προεδρείο της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών και
αντιπροσωπεία της Πανελλήνιας Ναυτικής Ομοσπονδίας.
Σημειώνεται ότι η... αναζήτηση πλοίου για τα εκπαιδευτικά ταξίδια, ιδιαίτερα για το δεύτερο που δεν επιδοτείται, ήταν μεγάλο πρόβλημα για τους υποψήφιους Έλληνες αξιωματικούς.
Ειδικότερα, σύμφωνα με ανακοίνωση του υπουργείου Ναυτιλίας, συμφωνήθηκε:
1. Η εγγραφή στο τρίτο έτος σπουδών στις Ακαδημίες Εμπορικού Ναυτικού θα επιτρέπεται με την συμπλήρωση, συσσωρευτικά μέχρι τότε, τουλάχιστον επτάμηνης θαλάσσιας υπηρεσίας.
2. Η εναπομένουσα θαλάσσια υπηρεσία (για τη συμπλήρωση των 12 μηνών) δύναται να πραγματοποιηθεί το αργότερο εντός εξαετίας από την εγγραφή του σπουδαστή στην ΑΕΝ, οπότε και θα του χορηγείται το Δίπλωμα Γʼ Τάξεως. Θα επεκταθεί, δηλαδή, ο χρόνος από δύο έτη σε τρία για την πραγματοποίηση των θαλασσίων ταξιδιών.
3. Με κανονιστική πράξη προωθείται η εγγραφή στο επόμενο διδακτικό εξάμηνο εκείνων των σπουδαστών που δεν μπόρεσαν να πραγματοποιήσουν ή δεν συμπλήρωσαν την απαιτούμενη θαλάσσια υπηρεσία.
4. Η πρόσληψη τουλάχιστον ενός σπουδαστή ανά διαχειριζόμενο πλοίο θα είναι υποχρεωτική για κάθε πλοίο, ανεξαρτήτως σημαίας, το οποίο το διαχειρίζεται στην Ελλάδα εταιρεία βάσει του Νόμου 89/67, όπως τροποποιήθηκε και ισχύει.
Παράλληλα, όπως σημειώνεται στην ίδια ανακοίνωση, συμφωνήθηκε να εξεταστούν τα ακόλουθα:
1. Η κατάργηση των κρατήσεων υπέρ ΝΑΤ για τους σπουδαστές (416 ευρώ μηνιαίως από σπουδαστή και πλοίο) με ανάληψη αυτών από το κράτος όπως ισχύει για τα κατώτερα πληρώματα.
2. Η επιδότηση του Πρώτου Εκπαιδευτικού Ταξιδιού να ισχύει για τους έξι πρώτους μήνες θαλάσσιας υπηρεσίας χωρίς περιορισμό εάν η υπηρεσία είναι συνεχής ή διακεκομμένη.
Μετά το τέλος της συνάντησης ο υπουργός Ναυτιλίας και Αιγαίου Κ.Μουσουρούλης επεσήμανε ότι: «Στον τομέα της ναυτικής εκπαίδευσης, πρωταρχικός σκοπός του Υπουργείου Ναυτιλίας και Αιγαίου είναι η ποιοτική αναβάθμισή της. Εκφράζω την ικανοποίησή μου για τη γόνιμη και εποικοδομητική συζήτηση που είχαμε σήμερα με τους εκπροσώπους της Πανελλήνιας Ναυτικής Ομοσπονδίας και της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών και για τη συμφωνία στην οποία τελικά καταλήξαμε, προς όφελος των σπουδαστών μας, της ναυτικής εκπαίδευσης και της ελληνικής ναυτιλίας. Αποδεικνύεται με αυτό τον τρόπο πως όταν όλα τα ενδιαφερόμενα μέρη κάθονται στο ίδιο τραπέζι με καλή πίστη και διάθεση για ειλικρινή διάλογο, μπορούν να εξευρεθούν λύσεις».
Το πρόβλημα που συζητήθηκε στη σημερινή συνάντηση του υπουργού με την Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών και με την Πανελλήνια Ναυτική Ομοσπονδία ήταν να βρεθεί κάποιος τρόπος μέσω νομοθετικής ρύθμισης, προκειμένου οι σπουδαστές να μη διαγραφούν απο τις σχολές τους. Οι σπουδαστές στη διάρκεια των δύο ετών της φοίτησής τους πραγματοποιούν δύο εκπαιδευτικά ταξίδια. Ωστόσο στο πρώτο εκπαιδευτικό ταξίδι δεν υπάρχει σοβαρό πρόβλημα καθώς οι πλοιοκτήτριες εταιρείες επιδοτούνται.
Σύμφωνα με το νόμο 4072/2012 άρθρο 225 σπουδαστές και σπουδάστριες των Ακαδημιών Εμπορικών Ναυτικού (ΑΕΝ), πρώτης και δεύτερης θαλάσσιας εκπαιδευτικής περιόδου που δε βρίσκουν θέσεις απασχόλησης για την εκτέλεση της πρακτικής εξάσκησης σε πλοία με ελληνική σημαία ή σε πλοία με ξένη σημαία συμβεβλημένα με το Ναυτικό Απομαχικό Ταμείο (ΝΑΤ), μπορεί να ναυτολογηθούν σε πλοία με σημαία κράτους μέλους της Ευρωπαϊκής Ένωσης ή σημαία τρίτης χώρας, μη συμβεβλημένα με το ΝΑΤ, υπό την προϋπόθεση ότι στα εν λόγω πλοία θα είναι ναυτολογημένος τουλάχιστον ένας έλληνας αξιωματικός Εμπορικού Ναυτικού αντίστοιχης ειδικότητας.
Σε περίπτωση που στα ανωτέρω πλοία δεν υπηρετεί Έλληνας Αξιωματικός Εμπορικού Ναυτικού, επιτρέπεται κατʼ εξαίρεση η ναυτολόγηση εφόσον διασφαλίζεται η επικοινωνία του σπουδαστή με τον αρμόδιο για την εκπαίδευση αξιωματικό Εμπορικού Ναυτικού στην αγγλική γλώσσα.
Σημειώνεται ότι η... αναζήτηση πλοίου για τα εκπαιδευτικά ταξίδια, ιδιαίτερα για το δεύτερο που δεν επιδοτείται, ήταν μεγάλο πρόβλημα για τους υποψήφιους Έλληνες αξιωματικούς.
Ειδικότερα, σύμφωνα με ανακοίνωση του υπουργείου Ναυτιλίας, συμφωνήθηκε:
1. Η εγγραφή στο τρίτο έτος σπουδών στις Ακαδημίες Εμπορικού Ναυτικού θα επιτρέπεται με την συμπλήρωση, συσσωρευτικά μέχρι τότε, τουλάχιστον επτάμηνης θαλάσσιας υπηρεσίας.
2. Η εναπομένουσα θαλάσσια υπηρεσία (για τη συμπλήρωση των 12 μηνών) δύναται να πραγματοποιηθεί το αργότερο εντός εξαετίας από την εγγραφή του σπουδαστή στην ΑΕΝ, οπότε και θα του χορηγείται το Δίπλωμα Γʼ Τάξεως. Θα επεκταθεί, δηλαδή, ο χρόνος από δύο έτη σε τρία για την πραγματοποίηση των θαλασσίων ταξιδιών.
3. Με κανονιστική πράξη προωθείται η εγγραφή στο επόμενο διδακτικό εξάμηνο εκείνων των σπουδαστών που δεν μπόρεσαν να πραγματοποιήσουν ή δεν συμπλήρωσαν την απαιτούμενη θαλάσσια υπηρεσία.
4. Η πρόσληψη τουλάχιστον ενός σπουδαστή ανά διαχειριζόμενο πλοίο θα είναι υποχρεωτική για κάθε πλοίο, ανεξαρτήτως σημαίας, το οποίο το διαχειρίζεται στην Ελλάδα εταιρεία βάσει του Νόμου 89/67, όπως τροποποιήθηκε και ισχύει.
Παράλληλα, όπως σημειώνεται στην ίδια ανακοίνωση, συμφωνήθηκε να εξεταστούν τα ακόλουθα:
1. Η κατάργηση των κρατήσεων υπέρ ΝΑΤ για τους σπουδαστές (416 ευρώ μηνιαίως από σπουδαστή και πλοίο) με ανάληψη αυτών από το κράτος όπως ισχύει για τα κατώτερα πληρώματα.
2. Η επιδότηση του Πρώτου Εκπαιδευτικού Ταξιδιού να ισχύει για τους έξι πρώτους μήνες θαλάσσιας υπηρεσίας χωρίς περιορισμό εάν η υπηρεσία είναι συνεχής ή διακεκομμένη.
Μετά το τέλος της συνάντησης ο υπουργός Ναυτιλίας και Αιγαίου Κ.Μουσουρούλης επεσήμανε ότι: «Στον τομέα της ναυτικής εκπαίδευσης, πρωταρχικός σκοπός του Υπουργείου Ναυτιλίας και Αιγαίου είναι η ποιοτική αναβάθμισή της. Εκφράζω την ικανοποίησή μου για τη γόνιμη και εποικοδομητική συζήτηση που είχαμε σήμερα με τους εκπροσώπους της Πανελλήνιας Ναυτικής Ομοσπονδίας και της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών και για τη συμφωνία στην οποία τελικά καταλήξαμε, προς όφελος των σπουδαστών μας, της ναυτικής εκπαίδευσης και της ελληνικής ναυτιλίας. Αποδεικνύεται με αυτό τον τρόπο πως όταν όλα τα ενδιαφερόμενα μέρη κάθονται στο ίδιο τραπέζι με καλή πίστη και διάθεση για ειλικρινή διάλογο, μπορούν να εξευρεθούν λύσεις».
Το πρόβλημα που συζητήθηκε στη σημερινή συνάντηση του υπουργού με την Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών και με την Πανελλήνια Ναυτική Ομοσπονδία ήταν να βρεθεί κάποιος τρόπος μέσω νομοθετικής ρύθμισης, προκειμένου οι σπουδαστές να μη διαγραφούν απο τις σχολές τους. Οι σπουδαστές στη διάρκεια των δύο ετών της φοίτησής τους πραγματοποιούν δύο εκπαιδευτικά ταξίδια. Ωστόσο στο πρώτο εκπαιδευτικό ταξίδι δεν υπάρχει σοβαρό πρόβλημα καθώς οι πλοιοκτήτριες εταιρείες επιδοτούνται.
Σύμφωνα με το νόμο 4072/2012 άρθρο 225 σπουδαστές και σπουδάστριες των Ακαδημιών Εμπορικών Ναυτικού (ΑΕΝ), πρώτης και δεύτερης θαλάσσιας εκπαιδευτικής περιόδου που δε βρίσκουν θέσεις απασχόλησης για την εκτέλεση της πρακτικής εξάσκησης σε πλοία με ελληνική σημαία ή σε πλοία με ξένη σημαία συμβεβλημένα με το Ναυτικό Απομαχικό Ταμείο (ΝΑΤ), μπορεί να ναυτολογηθούν σε πλοία με σημαία κράτους μέλους της Ευρωπαϊκής Ένωσης ή σημαία τρίτης χώρας, μη συμβεβλημένα με το ΝΑΤ, υπό την προϋπόθεση ότι στα εν λόγω πλοία θα είναι ναυτολογημένος τουλάχιστον ένας έλληνας αξιωματικός Εμπορικού Ναυτικού αντίστοιχης ειδικότητας.
Σε περίπτωση που στα ανωτέρω πλοία δεν υπηρετεί Έλληνας Αξιωματικός Εμπορικού Ναυτικού, επιτρέπεται κατʼ εξαίρεση η ναυτολόγηση εφόσον διασφαλίζεται η επικοινωνία του σπουδαστή με τον αρμόδιο για την εκπαίδευση αξιωματικό Εμπορικού Ναυτικού στην αγγλική γλώσσα.
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου