Η Κίνα και το μαχητικό έκτης γενεάς
Το
τελευταίο διάστημα εμφανίζονται όλο και περισσότερες αποδείξεις ότι η
Κίνας δεν είναι μόνο το μοναδικό κράτος στον κόσμο, που υλοποιεί
ταυτοχρόνως δύο προγράμματα για την παραγωγή μαχητικών πέμπτης γενεάς,
αλλά και διαθέτει ενεργό πρόγραμμα για τη σχεδίαση μαχητικού έκτης
γενεάς αναφέρει ο ρωσικός...
τύπος.
Στο παρελθόν η ύπαρξη παρόμοιων σχεδίων ήταν αντικείμενο μόνο φημολογιών. Όμως πρόσφατα η ύπαρξη του προγράμματος επιβεβαιώθηκε από τον κινεζικό Τύπο. Θεωρείται πιθανό ότι οι εργασίες για τη ναυπήγηση μαχητικών έκτης γενεάς θα αρχίσουν σε μεγάλη κλίμακα την επόμενη δεκαετία.
Την προσοχή των αναλυτών προσέλκυσε άρθρο στην «Κινεζική Βιομηχανική Εφημερίδα», όπου γίνεται λόγος για την εγκατάσταση σύγχρονων συστημάτων αυτοματοποιημένης σχεδίασης στην Αεροπορική Βιομηχανία του Σενιάν. Στο άρθρο αναφέρεται ότι η Κίνα έχει ήδη εγκαινιάσει τη βάση για την αυτοματοποιημένη σχεδίαση του αεροσκάφους έκτης γενεάς.
Εάν ως προς τα αεροπλάνα πέμπτης γενεάς μέχρι σήμερα στους σχετικούς επαγγελματικούς κύκλους έχουν διαμορφωθεί ορισμένα κριτήρια, όπως η μειωμένη ανιχνευσιμότητα, η μεγάλη ευελιξία και καταδρομική υπερηχητική ταχύτητα, ως προς τα αεροσκάφη έκτης γενεάς δεν υπάρχουν ενιαία κριτήρια.
Με τις τεχνικές προκαταρκτικές μελέτες τέτοιων αεροπορικών συστημάτων ασχολούνται αυτή τη στιγμή στις ΗΠΑ και τη Γαλλία. Ειδικότερα η εταιρεία Lockheed Martin παρουσίασε την περασμένη χρόνια σχέδια ενός τέτοιου μελλοντικού αεροπλάνου.
Εκτιμάται ότι μπορεί να είναι μη επανδρωμένο και να είναι εξοπλισμένο με όπλα νέας κατηγορίας, πιο συγκεκριμένα ηλεκτρομαγνητικά κανόνια ή λέιζερ, αλλά και να αναπτύσσει ακόμη μεγαλύτερη καταδρομική ταχύτητα και να διαθέτει ευρύτερη ακτίνα πτήσης από ό,τι τα αεροσκάφη πέμπτης γενεάς.
Παρ’ όλ’ αυτά ακόμη και στις ΗΠΑ η διαδικασία δημιουργίας μαχητικών έκτης γενεάς βρίσκεται προς το παρόν στο πιο αρχικό στάδιό της σχεδίασης των απαιτήσεων και των βασικών προσεγγίσεων προς τα μαχητικά αυτού του τύπου.
Εργασίες προς αυτήν την κατεύθυνση βρίσκονται σε εξέλιξη και στην Αεροπορία και στο Ναυτικό των ΗΠΑ. Πάντως εκτιμάται ότι αεροσκάφη έκτης γενεάς θα εμφανιστούν όχι πριν το 2030 και πιθανότατα τις δεκαετίες 2040-2050.
Για τις απαιτήσεις, τις οποίες έχουν οι Κινέζοι στρατιωτικοί από τα αεροπλάνα έκτης γενεάς, είναι γνωστά ακόμη λιγότερα από ό,τι στα ανάλογα προγράμματα της Δύσης.
Το πρόγραμμα σχεδίασης μαχητικών έκτης γενεάς ταυτοχρόνως με τα δύο προγράμματα για τα αεροπλάνα πέμπτης γενεάς, είναι άλλη μια επιβεβαίωση του ότι η Κίνα βλέπει τον εαυτό της σε μακροπρόθεσμη προοπτική ως τη μελλοντική στρατιωτική υπερδύναμη, η οποία θα στέκεται ως ίση έναντι των ΗΠΑ και κάπου θα τις υπερβαίνει.
Είναι πιθανό ότι οι μεγάλης κλίμακας εργασίες για τη ναυπήγηση των μαχητικών έκτης γενεάς θα ξεκινήσουν μόνο την επόμενη δεκαετία. Οι επιτυχίες της Κίνας σε αυτόν τον ανταγωνισμό θα εξαρτηθούν κυρίως από την αποτελεσματικότητα της πολιτικής υποστήριξης των θεμελιωδών φυσικών επιστημών και μεταρρύθμισης των Πανεπιστημίων, που ακολουθείται τώρα, καθώς και από την κατάσταση των βασικών κλάδων της βιομηχανίας, όπως η μεταλλουργία, η παραγωγή αεροπορικών ανταλλακτικών, η ηλεκτρονική βιομηχανία κ.ο.κ.
Τμήμα ειδήσεων defencenet.gr
τύπος.
Στο παρελθόν η ύπαρξη παρόμοιων σχεδίων ήταν αντικείμενο μόνο φημολογιών. Όμως πρόσφατα η ύπαρξη του προγράμματος επιβεβαιώθηκε από τον κινεζικό Τύπο. Θεωρείται πιθανό ότι οι εργασίες για τη ναυπήγηση μαχητικών έκτης γενεάς θα αρχίσουν σε μεγάλη κλίμακα την επόμενη δεκαετία.
Την προσοχή των αναλυτών προσέλκυσε άρθρο στην «Κινεζική Βιομηχανική Εφημερίδα», όπου γίνεται λόγος για την εγκατάσταση σύγχρονων συστημάτων αυτοματοποιημένης σχεδίασης στην Αεροπορική Βιομηχανία του Σενιάν. Στο άρθρο αναφέρεται ότι η Κίνα έχει ήδη εγκαινιάσει τη βάση για την αυτοματοποιημένη σχεδίαση του αεροσκάφους έκτης γενεάς.
Εάν ως προς τα αεροπλάνα πέμπτης γενεάς μέχρι σήμερα στους σχετικούς επαγγελματικούς κύκλους έχουν διαμορφωθεί ορισμένα κριτήρια, όπως η μειωμένη ανιχνευσιμότητα, η μεγάλη ευελιξία και καταδρομική υπερηχητική ταχύτητα, ως προς τα αεροσκάφη έκτης γενεάς δεν υπάρχουν ενιαία κριτήρια.
Με τις τεχνικές προκαταρκτικές μελέτες τέτοιων αεροπορικών συστημάτων ασχολούνται αυτή τη στιγμή στις ΗΠΑ και τη Γαλλία. Ειδικότερα η εταιρεία Lockheed Martin παρουσίασε την περασμένη χρόνια σχέδια ενός τέτοιου μελλοντικού αεροπλάνου.
Εκτιμάται ότι μπορεί να είναι μη επανδρωμένο και να είναι εξοπλισμένο με όπλα νέας κατηγορίας, πιο συγκεκριμένα ηλεκτρομαγνητικά κανόνια ή λέιζερ, αλλά και να αναπτύσσει ακόμη μεγαλύτερη καταδρομική ταχύτητα και να διαθέτει ευρύτερη ακτίνα πτήσης από ό,τι τα αεροσκάφη πέμπτης γενεάς.
Παρ’ όλ’ αυτά ακόμη και στις ΗΠΑ η διαδικασία δημιουργίας μαχητικών έκτης γενεάς βρίσκεται προς το παρόν στο πιο αρχικό στάδιό της σχεδίασης των απαιτήσεων και των βασικών προσεγγίσεων προς τα μαχητικά αυτού του τύπου.
Εργασίες προς αυτήν την κατεύθυνση βρίσκονται σε εξέλιξη και στην Αεροπορία και στο Ναυτικό των ΗΠΑ. Πάντως εκτιμάται ότι αεροσκάφη έκτης γενεάς θα εμφανιστούν όχι πριν το 2030 και πιθανότατα τις δεκαετίες 2040-2050.
Για τις απαιτήσεις, τις οποίες έχουν οι Κινέζοι στρατιωτικοί από τα αεροπλάνα έκτης γενεάς, είναι γνωστά ακόμη λιγότερα από ό,τι στα ανάλογα προγράμματα της Δύσης.
Το πρόγραμμα σχεδίασης μαχητικών έκτης γενεάς ταυτοχρόνως με τα δύο προγράμματα για τα αεροπλάνα πέμπτης γενεάς, είναι άλλη μια επιβεβαίωση του ότι η Κίνα βλέπει τον εαυτό της σε μακροπρόθεσμη προοπτική ως τη μελλοντική στρατιωτική υπερδύναμη, η οποία θα στέκεται ως ίση έναντι των ΗΠΑ και κάπου θα τις υπερβαίνει.
Είναι πιθανό ότι οι μεγάλης κλίμακας εργασίες για τη ναυπήγηση των μαχητικών έκτης γενεάς θα ξεκινήσουν μόνο την επόμενη δεκαετία. Οι επιτυχίες της Κίνας σε αυτόν τον ανταγωνισμό θα εξαρτηθούν κυρίως από την αποτελεσματικότητα της πολιτικής υποστήριξης των θεμελιωδών φυσικών επιστημών και μεταρρύθμισης των Πανεπιστημίων, που ακολουθείται τώρα, καθώς και από την κατάσταση των βασικών κλάδων της βιομηχανίας, όπως η μεταλλουργία, η παραγωγή αεροπορικών ανταλλακτικών, η ηλεκτρονική βιομηχανία κ.ο.κ.
Τμήμα ειδήσεων defencenet.gr
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου