Σύγκρουση στον χώρο της ναυτιλίας
Της Αγγελικής Καλλή
Μία εβδομάδα έντονης σύγκρουσης αρχίζει σήμερα στον χώρο της ναυτιλίας. Ως προαπαιτούμενο για την είσπραξη της τελευταίας δόσης από την τρόικα παρουσίασε, σύμφωνα με πληροφορίες, ο υπουργός Ναυτιλίας Κωστής Μουσουρούλης, σε συνάντησή του με την ηγεσία της ΠΝΟ, τα μέτρα που περιλαμβάνονται στο νομοσχέδιο του... υπουργείου Ναυτιλίας για τη ναυτική εργασία και τα οποία οδηγούν σε έξοδο από τα επιβατηγά πλοία μεγάλο αριθμό ναυτικών.
Ο υπουργός φέρεται να εξήγησε ότι αν δεν λαμβάνονταν αυτές οι αποφάσεις τότε σε λίγους μήνες δεν θα υπήρχαν ελληνικά πλοία ούτε στο Αιγαίο ούτε στην Αδριατική.
Η ηγεσία της ΠΝΟ απάντησε ότι δεν πρόκειται να τα αποδεχθεί και ήδη από την Πέμπτη αρχίζει τις κινητοποιήσεις της με 48ωρη απεργία. Ενδεικτικό της σκληρής στάσης που θα κρατήσει η ομοσπονδία είναι ότι αύριο δίνει συνέντευξη Τύπου για να εξηγήσει τις θέσεις της, κάτι το οποίο απέφευγε να κάνει σε προηγούμενες κινητοποιήσεις.
Μέτρα
Μέχρι τώρα τα μέτρα των κυβερνήσεων στο πλαίσιο των δύο προηγούμενων μνημονίων δεν είχαν θίξει τα εργασιακά των ναυτικών και η ανεργία τους που είχε αυξηθεί οφειλόταν στη διεθνή ναυτιλιακή κρίση ή στην ελληνική κρίση, που έχει οδηγήσει πολλά πλοία στο να «δέσουν» λόγω μειωμένης επιβατικής κίνησης.
Αυτή τη φορά, όμως, η ΠΝΟ υπολογίζει ότι τα μέτρα τα οποία φέρνει το υπουργείο Ναυτιλίας θα οδηγήσουν στην ανεργία έναν πολύ μεγάλο αριθμό ναυτικών στην ακτοπλοΐα και περίπου το 40% των πληρωμάτων που είναι ναυτολογημένα στα επιβατηγά - οχηματαγωγά των γραμμών της Αδριατικής.
Ο αντίλογος των εταιρειών είναι ότι από την ακτοπλοΐα μπορεί να οδηγηθούν στην απόλυση σε κάποια πλοία 4 με 5 ναυτικοί γενικών καθηκόντων, ενώ σε ορισμένα άλλα λόγω των αναγκών των δρομολογίων θα διασωθούν όλες οι θέσεις εργασίας.
Οσον αφορά την Αδριατική, επιχειρηματολογούν ότι η μείωση των συνθέσεων θα ισοσταθμίσει την ανταγωνιστικότητα της ελληνικής σημαίας με την ιταλική, ενώ στην αντίθετη περίπτωση οι απολύσεις θα ήταν περισσότερες, καθώς όλες οι εταιρείες θα αναγκάζονταν να ναυλώσουν ιταλικά πλοία.
Οι τάσεις που υπάρχουν στην ΠΝΟ είναι οι απεργιακές της κινητοποιήσεις να συνεχιστούν και μετά την Παρασκευή 1η Φεβρουαρίου.
Μέσα στην ημέρα αναμένεται να έχουν καταθέσει στο υπουργείο Ναυτιλίας τις θέσεις τους τα κόμματα της κυβέρνησης, ενώ στόχος του κ. Μουσουρούλη είναι το νομοσχέδιο να έχει έρθει στη Βουλή μέχρι τα τέλη της εβδομάδας.
imerisia.gr
Μία εβδομάδα έντονης σύγκρουσης αρχίζει σήμερα στον χώρο της ναυτιλίας. Ως προαπαιτούμενο για την είσπραξη της τελευταίας δόσης από την τρόικα παρουσίασε, σύμφωνα με πληροφορίες, ο υπουργός Ναυτιλίας Κωστής Μουσουρούλης, σε συνάντησή του με την ηγεσία της ΠΝΟ, τα μέτρα που περιλαμβάνονται στο νομοσχέδιο του... υπουργείου Ναυτιλίας για τη ναυτική εργασία και τα οποία οδηγούν σε έξοδο από τα επιβατηγά πλοία μεγάλο αριθμό ναυτικών.
Ο υπουργός φέρεται να εξήγησε ότι αν δεν λαμβάνονταν αυτές οι αποφάσεις τότε σε λίγους μήνες δεν θα υπήρχαν ελληνικά πλοία ούτε στο Αιγαίο ούτε στην Αδριατική.
Η ηγεσία της ΠΝΟ απάντησε ότι δεν πρόκειται να τα αποδεχθεί και ήδη από την Πέμπτη αρχίζει τις κινητοποιήσεις της με 48ωρη απεργία. Ενδεικτικό της σκληρής στάσης που θα κρατήσει η ομοσπονδία είναι ότι αύριο δίνει συνέντευξη Τύπου για να εξηγήσει τις θέσεις της, κάτι το οποίο απέφευγε να κάνει σε προηγούμενες κινητοποιήσεις.
Μέτρα
Μέχρι τώρα τα μέτρα των κυβερνήσεων στο πλαίσιο των δύο προηγούμενων μνημονίων δεν είχαν θίξει τα εργασιακά των ναυτικών και η ανεργία τους που είχε αυξηθεί οφειλόταν στη διεθνή ναυτιλιακή κρίση ή στην ελληνική κρίση, που έχει οδηγήσει πολλά πλοία στο να «δέσουν» λόγω μειωμένης επιβατικής κίνησης.
Αυτή τη φορά, όμως, η ΠΝΟ υπολογίζει ότι τα μέτρα τα οποία φέρνει το υπουργείο Ναυτιλίας θα οδηγήσουν στην ανεργία έναν πολύ μεγάλο αριθμό ναυτικών στην ακτοπλοΐα και περίπου το 40% των πληρωμάτων που είναι ναυτολογημένα στα επιβατηγά - οχηματαγωγά των γραμμών της Αδριατικής.
Ο αντίλογος των εταιρειών είναι ότι από την ακτοπλοΐα μπορεί να οδηγηθούν στην απόλυση σε κάποια πλοία 4 με 5 ναυτικοί γενικών καθηκόντων, ενώ σε ορισμένα άλλα λόγω των αναγκών των δρομολογίων θα διασωθούν όλες οι θέσεις εργασίας.
Οσον αφορά την Αδριατική, επιχειρηματολογούν ότι η μείωση των συνθέσεων θα ισοσταθμίσει την ανταγωνιστικότητα της ελληνικής σημαίας με την ιταλική, ενώ στην αντίθετη περίπτωση οι απολύσεις θα ήταν περισσότερες, καθώς όλες οι εταιρείες θα αναγκάζονταν να ναυλώσουν ιταλικά πλοία.
Οι τάσεις που υπάρχουν στην ΠΝΟ είναι οι απεργιακές της κινητοποιήσεις να συνεχιστούν και μετά την Παρασκευή 1η Φεβρουαρίου.
Μέσα στην ημέρα αναμένεται να έχουν καταθέσει στο υπουργείο Ναυτιλίας τις θέσεις τους τα κόμματα της κυβέρνησης, ενώ στόχος του κ. Μουσουρούλη είναι το νομοσχέδιο να έχει έρθει στη Βουλή μέχρι τα τέλη της εβδομάδας.
imerisia.gr
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου