Μαύρη φτώχεια οι εφοπλιστές . Eπενδυτικό ''μπαράζ'' ναυπήγησης νέων πλοίων LNG
Το
υγροποιημένο φυσικό αέριο (LNG) αποτελεί το μεγάλο στοίχημα για τους
Έλληνες εφοπλιστές, πολλοί εκ των οποίων έχουν επιδοθεί σε ένα
επενδυτικό «μπαράζ» ναυπήγησης νέων πλοίων μεταφοράς του.
Όσο η ζήτησή του αυξάνεται και οι εκτιμήσεις των αναλυτών κάνουν λόγο για εκτόξευσή της μέσα στα επόμενα 20 χρόνια, οι ελληνικές... εταιρίες επιδιώκουν για ακόμη μια φορά να κυριαρχήσουν σε μια επικερδέστατη ναυτιλιακή δραστηριότητα.
Tο 2012 οι αγορές και τα συμβόλαια για πλοία LNG ξεπέρασαν το 34% του συνόλου της αξίας των ελληνικών επενδύσεων, σύμφωνα με την Clarkson. Ο υπάρχων παγκόσμιος στόλος των πλοίων LNG είναι μεταφορικής ικανότητας 53 εκατ. κυβικών μέτρων, ενώ ως το 2030, ο στόλος θα πρέπει να αυξηθεί από τα 360 πλοία μεταφοράς υγροποιημένου φυσικού αερίου που είναι σήμερα, στα 900, προκειμένου να μπορέσει να καλύψει η προσφορά την ζήτηση για μεταφορά.
Η άνοδος των εισαγωγών από Κίνα και Ινδία τόσο από το Κατάρ, όσο και από την Αυστραλία, αυξάνει τις προοπτικές για τους πλοιοκτήτες, ενώ υπολογίζεται ότι τα κράτη που θα εισάγουν φυσικό αέριο μέχρι το 2030 θα ανέρχονται σε 40. Και από την στιγμή μάλιστα, που η ναύλωση πλοίων για τη μεταφορά του είναι περισσότερο προσιτή οικονομικά σε σχέση με την κατασκευή ή διοχέτευσή του μέσω αγωγών, οι περισσότερες χώρες στρέφονται προς την πρώτη λύση.
Μέσα σε αυτό το ενεργειακό περιβάλλον που αλλάζει, οι Έλληνες εφοπλιστές δεν θα μπορούσαν παρά να διεκδικούν το δικό τους μερίδιο. Οι ελληνικές εταιρίες που έχουν αναπτύξει δραστηριότητα στα πλοία LNG είναι πολλές. Οι ήδη υπάρχουσες σίγουρα θα προσπαθήσουν να ισχυροποιηθούν περαιτέρω, ενώ δεν αποκλείεται και νεοεισερχόμενοι παίκτες να διαδραματίσουν τον δικό τους ρόλο.
Οι 8 πρωταγωνιστές των «χρυσών» παραγγελιών
Οι Έλληνες εφοπλιστές που διαχειρίζονται ή/ και προχωρούν σε νέες επενδύσεις πλοίων LNG είναι οι εξής:
Γ. ΑΓΓΕΛΙΚΟΥΣΗΣ: Μέσω της θυγατρικής του Maran Gas διαθέτει έναν στόλο από πέντε πλοία LNG, ενώ έχει υπό ναυπήγηση συνολικά 11. Πριν από λίγες ημέρες, η εταιρία υπέγραψε νέα συμβόλαια, για την κατασκευή 4 LNG Carriers, χωρητικότητας 174.000 κ.μ. συνολικής αξίας $840 εκ.
Π. ΛΙΒΑΝΟΣ: Η Gaslog, η οποία είναι εισηγμένη στην αμερικανική χρηματαγορά διαχειρίζεται έναν στόλο 12 πλοίων ενώ έχει σε εξέλιξη ένα ναυπηγικό πρόγραμμα για άλλα οκτώ σκαριά.
Γ. ΠΡΟΚΟΠΙΟΥ: Έναν στόλο που αποτελείται από 3 LNG carriers και με άλλα επτά υπό ναυπήγηση «πλέει» η Dynagas στην... θάλασσα του φυσικού αερίου. Πρόσφατα το πλοίο «Ob River» μάλιστα, έγινε το πρώτο παγκοσμίως που διέσχισε το Βόρειο Πέρασμα.
Γ. ΟΙΚΟΝΟΜΟΥ: Υπό ναυπήγηση τέσσερα πλοία LNG Carriers έχει και η Cardiff Marine σε ναυπηγεία της Κίνας.
ΝΤ. ΜΑΡΤΙΝΟΣ: Η εταιρία Thenamaris έχει υπό παραγγελία τρία πλοία μεταφοράς υγραερίου.
Ν. ΤΣΑΚΟΣ: Με την εισηγμένη στην αμερικανική χρηματαγορά TEN ο όμιλος Τσάκου έχει ένα LNG, ενώ υπέγραψε συμβόλαιο για την ναυπήγηση ενός ακόμη. Στόχος του είναι να δημιουργήσει σε βάθος χρόνου έναν στόλο, ο οποίος θα αποτελείται από 10 LNG.
Κ. ΦΩΣΤΗΡΟΠΟΥΛΟΣ: Η Almi Tankers σχεδιάζει μέσω της Almi Gas τη ναυπήγηση έως και 8 LNG συνολικής αξίας 1,6 δισ. δολ., όμως ακόμη το πλάνο δεν έχει μπει σε τροχιά υλοποίησης.
Χ. ΒΑΦΕΙΑΣ: Ενδιαφέρον να επεκταθεί και στον τομέα των LNG έχει εκφράσει και ο Χάρης Βαφειάς της Stealthgas, όπως αποκάλυψε ο ίδιος σε επενδυτές.
dealnews.gr
Όσο η ζήτησή του αυξάνεται και οι εκτιμήσεις των αναλυτών κάνουν λόγο για εκτόξευσή της μέσα στα επόμενα 20 χρόνια, οι ελληνικές... εταιρίες επιδιώκουν για ακόμη μια φορά να κυριαρχήσουν σε μια επικερδέστατη ναυτιλιακή δραστηριότητα.
Tο 2012 οι αγορές και τα συμβόλαια για πλοία LNG ξεπέρασαν το 34% του συνόλου της αξίας των ελληνικών επενδύσεων, σύμφωνα με την Clarkson. Ο υπάρχων παγκόσμιος στόλος των πλοίων LNG είναι μεταφορικής ικανότητας 53 εκατ. κυβικών μέτρων, ενώ ως το 2030, ο στόλος θα πρέπει να αυξηθεί από τα 360 πλοία μεταφοράς υγροποιημένου φυσικού αερίου που είναι σήμερα, στα 900, προκειμένου να μπορέσει να καλύψει η προσφορά την ζήτηση για μεταφορά.
Η άνοδος των εισαγωγών από Κίνα και Ινδία τόσο από το Κατάρ, όσο και από την Αυστραλία, αυξάνει τις προοπτικές για τους πλοιοκτήτες, ενώ υπολογίζεται ότι τα κράτη που θα εισάγουν φυσικό αέριο μέχρι το 2030 θα ανέρχονται σε 40. Και από την στιγμή μάλιστα, που η ναύλωση πλοίων για τη μεταφορά του είναι περισσότερο προσιτή οικονομικά σε σχέση με την κατασκευή ή διοχέτευσή του μέσω αγωγών, οι περισσότερες χώρες στρέφονται προς την πρώτη λύση.
Μέσα σε αυτό το ενεργειακό περιβάλλον που αλλάζει, οι Έλληνες εφοπλιστές δεν θα μπορούσαν παρά να διεκδικούν το δικό τους μερίδιο. Οι ελληνικές εταιρίες που έχουν αναπτύξει δραστηριότητα στα πλοία LNG είναι πολλές. Οι ήδη υπάρχουσες σίγουρα θα προσπαθήσουν να ισχυροποιηθούν περαιτέρω, ενώ δεν αποκλείεται και νεοεισερχόμενοι παίκτες να διαδραματίσουν τον δικό τους ρόλο.
Οι 8 πρωταγωνιστές των «χρυσών» παραγγελιών
Οι Έλληνες εφοπλιστές που διαχειρίζονται ή/ και προχωρούν σε νέες επενδύσεις πλοίων LNG είναι οι εξής:
Γ. ΑΓΓΕΛΙΚΟΥΣΗΣ: Μέσω της θυγατρικής του Maran Gas διαθέτει έναν στόλο από πέντε πλοία LNG, ενώ έχει υπό ναυπήγηση συνολικά 11. Πριν από λίγες ημέρες, η εταιρία υπέγραψε νέα συμβόλαια, για την κατασκευή 4 LNG Carriers, χωρητικότητας 174.000 κ.μ. συνολικής αξίας $840 εκ.
Π. ΛΙΒΑΝΟΣ: Η Gaslog, η οποία είναι εισηγμένη στην αμερικανική χρηματαγορά διαχειρίζεται έναν στόλο 12 πλοίων ενώ έχει σε εξέλιξη ένα ναυπηγικό πρόγραμμα για άλλα οκτώ σκαριά.
Γ. ΠΡΟΚΟΠΙΟΥ: Έναν στόλο που αποτελείται από 3 LNG carriers και με άλλα επτά υπό ναυπήγηση «πλέει» η Dynagas στην... θάλασσα του φυσικού αερίου. Πρόσφατα το πλοίο «Ob River» μάλιστα, έγινε το πρώτο παγκοσμίως που διέσχισε το Βόρειο Πέρασμα.
Γ. ΟΙΚΟΝΟΜΟΥ: Υπό ναυπήγηση τέσσερα πλοία LNG Carriers έχει και η Cardiff Marine σε ναυπηγεία της Κίνας.
ΝΤ. ΜΑΡΤΙΝΟΣ: Η εταιρία Thenamaris έχει υπό παραγγελία τρία πλοία μεταφοράς υγραερίου.
Ν. ΤΣΑΚΟΣ: Με την εισηγμένη στην αμερικανική χρηματαγορά TEN ο όμιλος Τσάκου έχει ένα LNG, ενώ υπέγραψε συμβόλαιο για την ναυπήγηση ενός ακόμη. Στόχος του είναι να δημιουργήσει σε βάθος χρόνου έναν στόλο, ο οποίος θα αποτελείται από 10 LNG.
Κ. ΦΩΣΤΗΡΟΠΟΥΛΟΣ: Η Almi Tankers σχεδιάζει μέσω της Almi Gas τη ναυπήγηση έως και 8 LNG συνολικής αξίας 1,6 δισ. δολ., όμως ακόμη το πλάνο δεν έχει μπει σε τροχιά υλοποίησης.
Χ. ΒΑΦΕΙΑΣ: Ενδιαφέρον να επεκταθεί και στον τομέα των LNG έχει εκφράσει και ο Χάρης Βαφειάς της Stealthgas, όπως αποκάλυψε ο ίδιος σε επενδυτές.
dealnews.gr
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου