Συγκοινωνίες: «Mαχαίρι» στις δαπάνες προσωπικού
Δραστικό περιορισμό της δαπάνης για την μισθοδοσία του προσωπικού προβλέπει ο προϋπολογισμός του 2012 για τις συγκοινωνιακές ΔΕΚΟ. Τα μεγέθη που περιλαμβάνει ο προϋπολογισμός του έτους ο οποίος έρχεται σε λίγες μέρες για τις εταιρείες συγκοινωνιών...
της Αθήνας, τον ΟΣΕ και την ΤΡΑΙΝΟΣΕ κρίνονται μάλλον υπεραισιόδοξα, ωστόσο αίσθηση προκαλεί η πολύ μεγάλη μείωση που προβλέπεται στο μισθολογικό κόστος και μάλιστα ενώ ήδη οι εργαζόμενοι στις εταιρείες αυτές έχουν υποστεί πολύ μεγάλη μείωση των αποδοχών τους φέτος.
Ειδικότερα για τον ΟΣΕ ο προϋπολογισμός του 2012 προβλέπει ότι οι δαπάνες μισθοδοσίας θα μειωθούν στα 98 εκατομμύρια ευρώ έναντι 127 εκατομμυρίων ευρώ φέτος. Αντίστοιχα και στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ προβλέπεται ότι οι δαπάνες για μισθούς προσωπικού θα περιοριστούν στα 36 εκατομμύρια ευρώ έναντι σχεδόν 50 εκατομμυρίων ευρώ φέτος.
Μειώσεις και μάλιστα μεγάλες των κονδυλίων για τις δαπάνες προσωπικού προβλέπονται επίσης και για τις δύο εταιρείες συγκοινωνιών της Αθήνας. Για την εταιρεία "Οδικές Συγκοινωνίες", δηλαδή λεωφορεία και τρόλεϊ, έχει προϋπολογιστεί ότι η δαπάνη για το προσωπικό θα περικοπεί περισσότερο από 50 εκατομμύρια ευρώ σε σχέση με φέτος και θα διαμορφωθεί στα 204,3 εκατομμύρια ευρώ το 2012 έναντι 256,98 εκατομμυρίων το 2011.
Στην εταιρεία "Σταθερές Συγκοινωνίες", στην οποία ανήκουν οι εργαζόμενοι σε Μετρό, Ηλεκτρικό και Τραμ το κόστος προσωπικού θα μειωθεί στα 98,35 εκατομμύρια έναντι 121,85 εκατομμυρίων φέτος.
Κατάργηση των ΣΣΕ
Το ερώτημα βεβαίως είναι από ποια πηγή θα προέλθουν οι μεγάλες μειώσεις των δαπανών καθώς ήδη οι εργαζόμενοι έχουν υποστεί μεγάλες μειώσεις στους μισθούς κατ’ εφαρμογή των όσων προέβλεπαν τα σχέδια εξυγίανσης. Μάλιστα στην περίπτωση των εργαζόμενων στον όμιλο ΟΣΕ, οι οποίοι είχαν υπογράψει συλλογική σύμβαση εργασίας με σημαντικά μειωμένες τις αμοιβές τους, πρόσφατα η διοίκηση προχώρησε και σε νέα περικοπή των απολαβών κατά 10%, καταργώντας ουσιαστικά την ΣΣΕ.
Αντίστοιχα στην περίπτωση των εργαζόμενων στις αστικές συγκοινωνίες της Αθήνας έχουν ήδη γίνει μεγάλες μειώσεις στους μισθούς των εργαζομένων, ενώ μετά την ένταξη των τελευταίων στα νέα εταιρικά σχήματα δεν έχουν υπογραφεί νέες συλλογικές συμβάσεις εργασίας.
Μείωση προσωπικού
Η μείωση του προσωπικού αποτελεί έναν τρόπο να μειωθούν οι αντίστοιχες δαπάνες, ωστόσο οι εργαζόμενοι σε αστικές συγκοινωνίες και ΟΣΕ υποστηρίζουν ότι δεν υπάρχουν περιθώρια να γίνουν επιπλέον μειώσεις στο απασχολούμενο προσωπικό καθώς στην περίπτωση αυτή θα μειωθούν αντίστοιχα το παραγόμενο έργο και τα έσοδα των εταιρειών. Εξάλλου για τους λόγους αυτούς και από την πλευρά του αρμόδιου υπουργείου Μεταφορών έχει τεθεί ζήτημα εξαίρεσης των ΔΕΚΟ των συγκοινωνιών και του ΟΣΕ από την εφεδρεία. Ωστόσο οριστική λύση δεν ακόμη δοθεί παρότι οι προθεσμίες γίνονται πλέον ασφυκτικές καθώς το χρονοδιάγραμμα προβλέπει ότι ένταξη του προσωπικού των ΔΕΚΟ στο πρόγραμμα της εφεδρείας θα πρέπει να ολοκληρωθεί ως το τέλος του χρόνου, δηλαδή ως το τέλος της εβδομάδας...
Υποχώρηση εσόδων
Πάντως πρέπει να αναφέρουμε ότι στον προϋπολογισμό για το 2012 προβλέπεται μείωση των εσόδων για τον ΟΣΕ και την εταιρεία Ο.ΣΥ., ενώ αντίθετα αύξηση των εσόδων προβλέπεται ότι θα καταγράψουν η ΤΡΑΙΝΟΣΕ και οι Σταθερές Συγκοινωνίες της Αθήνας.
Σύμφωνα με τον προϋπολογισμό του 2012 τα μέσα σταθερής τροχιάς, Μετρό, Ηλεκτρικός και ΤΡΑΜ, αναμένεται να κλείσουν τη φετινή χρονιά με ζημιές 42 εκατομμύρια ευρώ ωστόσο την επόμενη χρονιά αναμένεται να υπάρχουν κέρδη 29,1 εκατομμύρια ευρώ.
Σε ότι αφορά την εταιρεία "Οδικές Συγκοινωνίες", στην οποία έχουν ενταχθεί τα τρόλεϊ και τα λεωφορεία, το 2012 αναμένεται να περιορίσει δραστικά τις ζημιές της στα 63 εκατομμύρια ευρώ ενώ για φέτος οι ζημιές υπολογίζονται σε περίπου 200 εκατομμύρια.
Τέλος η ΤΡΑΙΝΟΣΕ θα κλείσει με ζημιές 31,2 εκατ. το 2011 αλλά την επόμενη χρονιά αναμένεται να εμφανίσει κερδοφορία. Μείωση των ζημιών πάνω από 50% αναμένεται ότι θα πετύχει ο όμιλος ΟΣΕ που το 2012 εκτιμάται ότι θα έχει ζημία 332 εκατομμυρίων ευρώ.
το είδαμε εδώ
της Αθήνας, τον ΟΣΕ και την ΤΡΑΙΝΟΣΕ κρίνονται μάλλον υπεραισιόδοξα, ωστόσο αίσθηση προκαλεί η πολύ μεγάλη μείωση που προβλέπεται στο μισθολογικό κόστος και μάλιστα ενώ ήδη οι εργαζόμενοι στις εταιρείες αυτές έχουν υποστεί πολύ μεγάλη μείωση των αποδοχών τους φέτος.
Ειδικότερα για τον ΟΣΕ ο προϋπολογισμός του 2012 προβλέπει ότι οι δαπάνες μισθοδοσίας θα μειωθούν στα 98 εκατομμύρια ευρώ έναντι 127 εκατομμυρίων ευρώ φέτος. Αντίστοιχα και στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ προβλέπεται ότι οι δαπάνες για μισθούς προσωπικού θα περιοριστούν στα 36 εκατομμύρια ευρώ έναντι σχεδόν 50 εκατομμυρίων ευρώ φέτος.
Μειώσεις και μάλιστα μεγάλες των κονδυλίων για τις δαπάνες προσωπικού προβλέπονται επίσης και για τις δύο εταιρείες συγκοινωνιών της Αθήνας. Για την εταιρεία "Οδικές Συγκοινωνίες", δηλαδή λεωφορεία και τρόλεϊ, έχει προϋπολογιστεί ότι η δαπάνη για το προσωπικό θα περικοπεί περισσότερο από 50 εκατομμύρια ευρώ σε σχέση με φέτος και θα διαμορφωθεί στα 204,3 εκατομμύρια ευρώ το 2012 έναντι 256,98 εκατομμυρίων το 2011.
Στην εταιρεία "Σταθερές Συγκοινωνίες", στην οποία ανήκουν οι εργαζόμενοι σε Μετρό, Ηλεκτρικό και Τραμ το κόστος προσωπικού θα μειωθεί στα 98,35 εκατομμύρια έναντι 121,85 εκατομμυρίων φέτος.
Κατάργηση των ΣΣΕ
Το ερώτημα βεβαίως είναι από ποια πηγή θα προέλθουν οι μεγάλες μειώσεις των δαπανών καθώς ήδη οι εργαζόμενοι έχουν υποστεί μεγάλες μειώσεις στους μισθούς κατ’ εφαρμογή των όσων προέβλεπαν τα σχέδια εξυγίανσης. Μάλιστα στην περίπτωση των εργαζόμενων στον όμιλο ΟΣΕ, οι οποίοι είχαν υπογράψει συλλογική σύμβαση εργασίας με σημαντικά μειωμένες τις αμοιβές τους, πρόσφατα η διοίκηση προχώρησε και σε νέα περικοπή των απολαβών κατά 10%, καταργώντας ουσιαστικά την ΣΣΕ.
Αντίστοιχα στην περίπτωση των εργαζόμενων στις αστικές συγκοινωνίες της Αθήνας έχουν ήδη γίνει μεγάλες μειώσεις στους μισθούς των εργαζομένων, ενώ μετά την ένταξη των τελευταίων στα νέα εταιρικά σχήματα δεν έχουν υπογραφεί νέες συλλογικές συμβάσεις εργασίας.
Μείωση προσωπικού
Η μείωση του προσωπικού αποτελεί έναν τρόπο να μειωθούν οι αντίστοιχες δαπάνες, ωστόσο οι εργαζόμενοι σε αστικές συγκοινωνίες και ΟΣΕ υποστηρίζουν ότι δεν υπάρχουν περιθώρια να γίνουν επιπλέον μειώσεις στο απασχολούμενο προσωπικό καθώς στην περίπτωση αυτή θα μειωθούν αντίστοιχα το παραγόμενο έργο και τα έσοδα των εταιρειών. Εξάλλου για τους λόγους αυτούς και από την πλευρά του αρμόδιου υπουργείου Μεταφορών έχει τεθεί ζήτημα εξαίρεσης των ΔΕΚΟ των συγκοινωνιών και του ΟΣΕ από την εφεδρεία. Ωστόσο οριστική λύση δεν ακόμη δοθεί παρότι οι προθεσμίες γίνονται πλέον ασφυκτικές καθώς το χρονοδιάγραμμα προβλέπει ότι ένταξη του προσωπικού των ΔΕΚΟ στο πρόγραμμα της εφεδρείας θα πρέπει να ολοκληρωθεί ως το τέλος του χρόνου, δηλαδή ως το τέλος της εβδομάδας...
Υποχώρηση εσόδων
Πάντως πρέπει να αναφέρουμε ότι στον προϋπολογισμό για το 2012 προβλέπεται μείωση των εσόδων για τον ΟΣΕ και την εταιρεία Ο.ΣΥ., ενώ αντίθετα αύξηση των εσόδων προβλέπεται ότι θα καταγράψουν η ΤΡΑΙΝΟΣΕ και οι Σταθερές Συγκοινωνίες της Αθήνας.
Σύμφωνα με τον προϋπολογισμό του 2012 τα μέσα σταθερής τροχιάς, Μετρό, Ηλεκτρικός και ΤΡΑΜ, αναμένεται να κλείσουν τη φετινή χρονιά με ζημιές 42 εκατομμύρια ευρώ ωστόσο την επόμενη χρονιά αναμένεται να υπάρχουν κέρδη 29,1 εκατομμύρια ευρώ.
Σε ότι αφορά την εταιρεία "Οδικές Συγκοινωνίες", στην οποία έχουν ενταχθεί τα τρόλεϊ και τα λεωφορεία, το 2012 αναμένεται να περιορίσει δραστικά τις ζημιές της στα 63 εκατομμύρια ευρώ ενώ για φέτος οι ζημιές υπολογίζονται σε περίπου 200 εκατομμύρια.
Τέλος η ΤΡΑΙΝΟΣΕ θα κλείσει με ζημιές 31,2 εκατ. το 2011 αλλά την επόμενη χρονιά αναμένεται να εμφανίσει κερδοφορία. Μείωση των ζημιών πάνω από 50% αναμένεται ότι θα πετύχει ο όμιλος ΟΣΕ που το 2012 εκτιμάται ότι θα έχει ζημία 332 εκατομμυρίων ευρώ.
το είδαμε εδώ
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου