Δευτέρα, 21 Ιανουαρίου 2013

Το βλέμμα της στην ελληνική λιμενική βιομηχανία έχει στρέψει η ''αφρόκρεμα'' των ναυτιλιακών ομίλων από όλη την υφήλιο

όλα τα κοράκια ορμούν να αγοράσουν τα φιλέτα.
 
Η «αφρόκρεμα» των ναυτιλιακών ομίλων από όλη την υφήλιο έχει στρέψει το βλέμμα της στην ελληνική λιμενική βιομηχανία, ένα μήνα περίπου πριν το Ταμείο Αξιοποίησης Ιδιωτικής Περιουσίας του Δημοσίου εισέλθει στην τελική ευθεία και ανακοινώσει τις αποφάσεις του για τις... ιδιωτικοποιήσεις στη λιμενική βιομηχανία της χώρας.

Ωστόσο, σύμφωνα με τα στοιχεία που έχει συλλέξει το ΤΑΙΠΕΔ, οι υποψήφιοι επενδυτές, που παρουσιάζει σήμερα η «Ν» και που προέρχονται από την Κίνα, την Ινδία, της Ευρώπη, την Αμερική, τη Ρωσία, αλλά και την Ελλάδα, επιδεικνύουν ιδιαίτερο ενδιαφέρον για συγκεκριμένα λιμάνια και λιμενικές υπηρεσίες, ενώ για άλλα δεν έχουν επιδείξει ιδιαίτερο ζήλο.

Ειδικότερα, σύμφωνα με τα στοιχεία του ΤΑΙΠΕΔ, από την Κίνα και τη Σιγκαπούρη και τις Φιλιππίνες ενδιαφέρον για επενδύσεις σε εμπορευματικούς σταθμούς έχουν εκφράσει η Cosco, η Hutchison, η International Container Terminal Services, η China Merchant, η Shanghai International Port, η PSA, ενώ για σταθμούς κρουαζιέρας έχει εκφράσει επενδυτικό ενδιαφέρον η Cosco.

Από την Ινδία έχουν ανταποκριθεί στην πρόσκληση, σε ό,τι αφορά τους Σ.ΕΜΠΟ, η Adani, η ABG Ports, Tatas, η Essar Ports, η GMR, η GVK και ο όμιλος Birla.

Από την Ελλάδα και τη Μεσόγειο ενδιαφέρον για εμπορευματικούς σταθμούς έχουν δείξει ελληνικές ναυτιλιακές αλλά και κατασκευαστικές εταιρείες, τουρκικοί όμιλοι, όπως η Global Ports Holding, η Dogus, η Yildirim, η Akfen, και η Fiba.


Οι όμιλοι που έχουν εκφράσει ενδιαφέρον στο ΤΑΙΠΕΔ

Το ΤΑΙΠΕΔ σημειώνει ότι οι Eλληνες επιχειρηματίες επιδιώκουν τη συμμετοχή τους στην ιδιωτικοποίηση των λιμανιών μέσω κοινοπραξιών. Σε ό,τι αφορά τους επιβατικούς και τους σταθμούς κρουαζιέρας, ενδιαφέρον έχουν επιδείξει τουρκικοί όμιλοι, ελληνικές ναυτιλιακές εταιρείες, ο όμιλος Grimaldi, καθώς και ελληνικές κατασκευαστικές εταιρείες.

Εντονο είναι το ενδιαφέρον από ναυτιλιακούς κολοσσούς από την Ευρώπη και τη Ρωσία για τους εμπορευματικούς λιμενικούς σταθμούς. Εταιρείες όπως είναι η APM Terminal του ομίλου Maersk, η Mediterranean Shipping Company η Raw & Refined (για το ΣΙΛΟ του ΟΛΘ), η Eurogate, η CMA CGM και η NCC, ενώ σε ό,τι αφορά την κρουαζιέρα ενδέχεται να ενδιαφερθεί η TUI.

Από την άλλη άκρη του Ατλαντικού δεν αποκλείεται να δείξουν ενδιαφέρον για εμπορευματικούς σταθμούς, σε συνεργασία πάντως με εγχώρια επιχειρηματικά σχήματα, η AIM, η SSA Marine και η Santos Brasil, ενώ για την κρουαζιέρα ενδιαφέρονται, για χρήση και όχι για επενδύσεις σε υποδομές, οι μεγαλύτεροι όμιλοι κρουαζιέρας στον κόσμο, η Carnival και η Royal Caribbean.

Αντίθετα με τους ναυτιλιακούς ομίλους, τα ελληνικά λιμάνια δεν φαίνεται να ενδιαφέρουν ξένους χρηματοεπενδυτικούς ομίλους, όπως η GIC, η KKR, η Carlyle αλλά και η Axa Ωστόσο, ελληνικοί χρηματοοικονομικοί όμιλοι έχουν επιδείξει ενδιαφέρον.

Σύμφωνα με το σχέδιο «Ποσειδών», οι λιμενικές δραστηριότητες που βρίσκονται ψηλά στην ατζέντα των υποψήφιων επενδυτών είναι ο προβλήτας Ι του Σ.ΕΜΠΟ., η κρουαζιέρα και το Car Terminal στον ΟΛΠ. Επίσης, ο προβλήτας 6 του Σ.ΕΜΠΟ. και το γενικό και χύδην φορτίο στον ΟΛΘ, με τη Hutchison και την International Container Services να δείχνουν το μεγαλύτερο ενδιαφέρον, το εμπορευματικό λιμάνι στην Αλεξανδρούπολη, το γενικό και χύδην φορτίο στο Βόλο, η κρουαζιέρα και η ακτοπλοΐα ro - ro στην Ηγουμενίτσα, η ακτοπλοΐα ro - ro στην Πάτρα και η κρουαζιέρα στην Κέρκυρα στο Ηράκλειο, στη Μύκονο τη Σαντορίνη και τη Ρόδο.

Τα λιμάνια και οι υφιστάμενες δραστηριότητες που έχουν προσδιοριστεί ως «μη αξιοποιήσιμες» περιλαμβάνουν τα εξής: για τον ΟΛΠ το γενικό φορτίο, για τον ΟΛΘ η ακτοπλοΐα, για το Ηράκλειο το container, γενικό & χύδην φορτίο, για το Βόλο η ακτοπλοΐα και η κρουαζιέρα, για την Πάτρα το γενικό και χύδην φορτίο και η εγχώρια ακτοπλοΐα. Στην Αλεξανδρούπολη δεν αναμένεται να προκαλέσουν επενδυτικό ενδιαφέρον, σύμφωνα με τους συμβούλους, οι λιμενικές δραστηριότητες για την ακτοπλοΐα, όπως και στην Καβάλα, την Ελευσίνα, το Λαύριο και τη Ραφήνα.


Υπέρ των παραχωρήσεων τάσσεται η τρόικα

Τα υπέρ και τα κατά της πρότασης Cosco για την εξαγορά του 60% των μετοχών του ΟΛΠ έναντι ποσού που προσεγγίζει το 1 δισ. ευρώ, συμπεριλαμβανομένων και των επενδύσεων, εξετάζουν στην κυβέρνηση αλλά και το ΤΑΙΠΕΔ.

Η πρόταση έχει προκαλέσει ένα βραχυκύκλωμα στην κυβέρνηση, αφού από τη μια η προοπτική εισόδου εκατοντάδων εκατ. ευρώ στα ταμεία του ΤΑΙΠΕΔ, σε συνδυασμό με το γεγονός ότι η Cosco έχει δεσμευθεί να φτιάξει μόνη της τη νέα βάση κρουαζιέρας και να αναστήσει τη ναυπηγοεπισκευή, έχει βρει πολλούς υποστηρικτές.

Οπως χαρακτηριστικά ακούγεται, εκτός από τα μετρητά, η Cosco απέδειξε ότι ξέρει τη «δουλειά» και ότι θα δώσει υπεραξία στις παραναυτιλιακές επιχειρήσεις στο λιμάνι του Πειραιά.

Από την άλλη, όμως, οι Ευρωπαίοι δεν φαίνεται να είναι ιδιαίτερα ενθουσιασμένοι στην προοπτική πώλησης των μετοχών του ΟΛΠ. Σύμφωνα με τις πληροφορίες της «Ν», αρχικά η τρόικα ήθελε να προχωρήσει άμεσα η κυβέρνηση στην πώληση των μετοχών των δύο μεγάλων λιμανιών της χώρας. Οι πληροφορίες λένε ότι μόλις συνειδητοποίησαν ότι από αυτά τα δύο λιμάνια περνάει η συντριπτική πλειοψηφία της κίνησης στην Ελλάδα άλλαξαν γνώμη και προώθησαν το σχήμα των παραχωρήσεων, ώστε να αποφευχθεί το ενδεχόμενο δημιουργίας ιδιωτικών μονοπωλίων.

Σαν αντεπιχείρημα έχει εκφρασθεί ότι δεν θα υπάρχει μονοπώλιο, αφού μπορεί να αναπτυχθούν τρεις ή τέσσερις λιμενικοί κόμβοι στη χώρα (Πειραιάς - Θεσσαλονίκη - Κρήτη - Ηγουμενίτσα) και ότι καθοριστικό ρόλο μπορεί να διαδραματίσει η Επιτροπή Ανταγωνισμού.

Για τη στάση των Ευρωπαίων εταίρων, όμως, έχει δοθεί και μια άλλη εξήγηση, και πιο συγκεκριμένα έχει διαρρεύσει η πληροφορία, η οποία δεν διασταυρώνεται, ότι οι Ευρωπαίοι δεν θα είχαν πρόβλημα να πουληθούν οι μετοχές του ΟΛΠ, αρκεί να μην καταλήξουν σε κινέζικο όμιλο. Και ότι μόλις αντιλήφθηκαν ότι ένας κινέζικος όμιλος είναι το φαβορί, έκαναν στροφή 180 μοιρών και προώθησαν τις παραχωρήσεις.

Οσοι τάσσονται κατά της ιδιωτικοποίησης του ΟΛΠ, επισημαίνουν επίσης ότι στην Cosco έχουν παραχωρηθεί οι προβλήτες ΙΙ και ΙΙΙ του Σ.ΕΜΠΟ. του ΟΛΠ έναντι 550 εκατ. ευρώ σε καθαρά παρούσα αξία. Προσθέτουν δηλαδή ότι η Cosco εφόσον αγοράσει το λιμάνι, θα καταβάλει στο ελληνικό κράτος ένα ποσό από 500 έως 700 εκατ. ευρώ, αλλά το μεγαλύτερο μέρος θα της επιστραφεί μέσω της μη καταβολής του ετήσιου ενοικίου για τους δύο προβλήτες. Η άλλη άποψη, πάντως, απορρίπτει το συγκεκριμένο επιχείρημα, σημειώνοντας ότι τα ποσά αυτά δεν θα κατέληγαν ποτέ στα ταμεία του Δημοσίου, σαν μέρισμα από τον ΟΛΠ, βασικός μέτοχος του οποίου σήμερα με ποσοστό 75% είναι το ΤΑΙΠΕΔ.




naftemporiki.gr

ΙΩΑΝΝΗΣ ΣΥΚΟΥΤΡΗΣ

ΙΩΑΝΝΗΣ ΣΥΚΟΥΤΡΗΣ
"Ο ηρωικός άνθρωπος αισθάνεται πως είναι διαλεγμένος από την Μοίραν ως αγωνιστής και ως μάρτυς - περισσότερον ως μάρτυς, αφού την επιτυχίαν δεν την μετρεί με αποτελέσματα άμεσα, με αριθμούς και μεγέθη, δεν την μετρεί καν διόλου. Είναι το αλεξικέραυνον, που θα συγκεντρώση επάνω του (θα προσελκύση μάλλον εθελουσίως) όλας τας καταιγίδας και όλα τ' αστροπελέκια, διά να προστατευθούν τα κατοικητήρια των ειρηνικών ανθρώπων. Εις την ετοιμότητα του κινδύνου, τον σύρει με ακαταμάχητον έλξιν η αισθητική, θα έλεγα, γοητεία του κινδύνου, η συναίσθησις ότι είναι προνόμιον των ολίγων να συντρίβωνται υπέρ των άλλων υπό των άλλων - το πολυτιμότερον προνόμιον! Ο ηρωικός άνθρωπος δεν είναι το άνθος, δεν είν' ο καρπός - αυτά αντιπροσωπεύουν το παρόν και του παρόντος την ανεπιφύλακτον χαράν. Είναι ο σπόρος που θα ταφή και θα σαπίση δια ν' αναφανή το άνθισμα και το κάρπισμα. Είν' εκείνος που θάπτεται δια να εορτασθή η ανάστασις, και ανάστασις χωρίς ταφήν δεν υπάρχει."

ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΚΑΡΑΙΣΚΑΚΗΣ

ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΚΑΡΑΙΣΚΑΚΗΣ
Απάντηση στο Ρουσίτ Πασά στα 1822

''Πασά μου, μου στέλνεις ένα μπουγιουρντί, μου λες να προσκυνήσω, και εγώ πασά μου ερώτησα τον πούτσο μου τον ίδιο, και αυτός μου αποκρίθηκε να μη σε προσκυνήσω κι αν ερθείς επάνω μου ευθύς να πολεμίσω''

Και απάντηση στον Σιλιχτάρ Μπόδα στα 1823

''Γαμώ την πίστιν σας και τον Μωχαμέτη σας. Δεν εντρέπεσθε να ζητείτε «από ημάς» συνθήκην με «έναν» κοντζιά σκατο-Σουλτάν Μαχμούτην -να τον χέσω και αυτόν και τον Βεζίρην σας και τον Εβραίον Σιλιχτάρ Μπόδα την πουτάνα! - Άμα ζήσω, θα τους γαμήσω. Άμα πεθάνω, θα μου κλάσουν τον πούτσο''

ΠΕΡΙΚΛΗΣ ΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ

ΠΕΡΙΚΛΗΣ ΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
"Φυλάτε τη Γη σας και την Τιμή της μόνο με Σπαθί. Πάψετε σαπιοδάσκαλοι και σαπιορήτορες- ΑΝΑΦΟΡΑΤΖΗΔΕΣ- να εξευτελίζετε τη Φυλή. Πάψετε παλιόγρηες τις κλάψες, τα σάλια, τα μελάνια και πιάστε το Σπαθί. Τα πάντα στη Ζωή -Η ΦΥΣΙΣ ΤΟ ΛΕΕΙ- κατακτώνται με το Σπαθί."

ΘΕΟΔΩΡΟΣ ΚΟΛΟΚΟΤΡΩΝΗΣ
















Όταν αποφασίσαμε να κάμωμε την Επανάσταση, δεν εσυλλογισθήκαμε ούτε πόσοι είμεθα ούτε πως δεν έχομε άρματα ούτε ότι οι Τούρκοι εβαστούσαν τα κάστρα και τας πόλεις ούτε κανένας φρόνιμος μας είπε «πού πάτε εδώ να πολεμήσετε με σιταροκάραβα βατσέλα», αλλά ως μία βροχή έπεσε εις όλους μας η επιθυμία της ελευθερίας μας, και όλοι, και ο κλήρος μας και οι προεστοί και οι καπεταναίοι και οι πεπαιδευμένοι και οι έμποροι, μικροί και μεγάλοι, όλοι εσυμφωνήσαμε εις αυτό το σκοπό και εκάμαμε την Επανάσταση. Εις τον πρώτο χρόνο της Επαναστάσεως είχαμε μεγάλη ομόνοια και όλοι ετρέχαμε σύμφωνοι. Ο ένας επήγεν εις τον πόλεμο, ο αδελφός του έφερνε ξύλα, η γυναίκα του εζύμωνε, το παιδί του εκουβαλούσε ψωμί και μπαρουτόβολα εις το στρατόπεδον και εάν αυτή η ομόνοια εβαστούσε ακόμη δύο χρόνους, ηθέλαμε κυριεύσει και την Θεσσαλία και την Μακεδονία, και ίσως εφθάναμε και έως την Κωνσταντινούπολη. Τόσον τρομάξαμε τους Τούρκους, οπού άκουγαν Έλληνα και έφευγαν χίλια μίλια μακρά. Εκατόν Έλληνες έβαζαν πέντε χιλιάδες εμπρός, και ένα καράβι μιαν άρμάδα...

(Μέρος του λόγου που εκφώνησε ο Κολοκοτρώνης στην Πνύκα).

ΙΩΝ ΔΡΑΓΟΥΜΗΣ

ΙΩΝ ΔΡΑΓΟΥΜΗΣ
Δεν με μέλει αν βάλω σε δύσκολη θέση την κυβέρνηση, μια κυβέρνηση που δεν την σέβομαι, δεν είμαι καμωμένος για την κυβέρνηση ή για το κράτος, έγινα για το έθνος, και το ξέρω επειδή γι’ αυτό ίσα-ίσα πονώ. Για την κυβέρνηση μου έρχεται σιχαμός και καταφρόνια, άμα συλλογίζομαι την κυβέρνηση ξεπέφτω, μαργώνω και μαραίνομαι. Σηκώνομαι, ξανοίγω και ανθοβολώ άμα νοιώθω τον Ελληνισμό. Σε όποια γωνιά του Ελληνισμού και αν βρεθώ, θα πασχίζω πάντα να δυναμώνω, να ξυπνώ, να ζωντανεύω την ψυχή του, και ας γίνει οτι γίνει. Ξυπνώ καθε ύπνο, κεντρίζω καθε βαρεμό, συνδαυλίζω κάθε στάχτη, ξεσκεπάζω καθε σπίθα κρυμμένη και ανάβω κάθε φωτιά σβησμένη, βγάζω κάθε πνοή κουρασμένη και παίζω κάθε χορδή σιωπηλή. Ξυπνώ, ξυπνώ, ξυπνώ και γι αυτό με λεν και ξυπνητήρι…

ΠΑΥΛΟΣ ΜΕΛΑΣ

ΠΑΥΛΟΣ ΜΕΛΑΣ
Είδα στον ύπνο μου τον Παύλο τον Μελά, να παίρνει σάρκα για να πει μια ιστορία για κάποια αγέρωχα κι αδούλωτα μυαλά, που προδιαγράφουν της Πατρίδας την πορεία. .
..

Είχ’ η μορφή του θλίψη, πόνο και οργή, για αυτούς που σήμερα τις τύχες μας ορίζουν, που ασελγούν πάνω σ΄ανθρώπους και σε γη και καθετί Ελληνικό το αφορίζουν.
...
Μέσα στην μπλε του την αντάρτικη στολή και με το χέρι του στη μαύρη τη πιστόλα, δίνει στους άντρες του ξανά την εντολή Ελευθερία και Πατρίδα πάνω από όλα!
...
Αν θες στον ύπνο σου να έρθει ο Μέλας μαζί μ’ αγγέλους, σκοτωμένα παλικάρια, να σε τραβήξουν απ ’τον δρόμο που τραβάς, για να βαδίσεις τα δικά τους τα αχνάρια... ..
.
φέρε στα μάτια σου του Παύλου τη στολή, ορκίσου πάνω της, πως δεν θα τον προδώσεις και συρε να βρεις την δική σου εντολή αφού τον ύπνο του εχθρού μας θα στοιχειώσεις.

  © Free Blogger Templates 'Greenery' by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP