Κυριακή 4 Δεκεμβρίου 2011

Τελεφερίκ στον Όλυμπο !!!

Οργανισμό Τουρισμού, τελεφερίκ, σύστημα ποιότητας ISO, ινστιτούτο γαστρονομίας ακόμη και Πανεπιστήμιο σχεδιάζει η Πιερία για τον Όλυμπο
Παράλληλα και καθώς το 2012 συμπληρώνονται 100 χρόνια από την κατάκτηση της υψηλότερης κορυφής σχεδιάζει συνέδριο με θέμα την ανάδειξη και την αξιοποίηση του Ολύμπου.
Εκπονώντας ολοκληρωμένο σχέδιο...
 κι έχοντας ξεκινήσει τον δημόσιο διάλογο από τον Σεπτέμβριο, η Αντιπεριφέρεια Πιερίας διά της αντιπεριφερειάρχη κ. Σοφίας Μαυρίδου παρουσίασε την περασμένη εβδομάδα στη Βουλή τις προτάσεις της για την ανάπτυξη του «βουνού των Θεών».
Βασικός στόχος της Αντιπεριφέρειας Πιερίας είναι να δημιουργηθούν «υποδομές ήπιας ανάπτυξης» προκειμένου να έχει τη δυνατότητα, όπως εξήγησε η κ. Μαυρίδου, «να υλοποιήσουμε προτάσεις όπως:
Την ίδρυση ενός τοπικού οργανισμού τουρισμού.
Τη δημιουργία εκπαιδευτικού ιδρύματος με την επωνυμία «Πανεπιστήμιο του Ολύμπου».

Τη δημιουργία και ίδρυση ενός ινστιτούτου γαστρονομίας.
Τη δημιουργία θεματικού πάρκου με άξονα τον Όλυμπο.
Τη δημιουργία δασικού ή δασικών, χωριού ή χωριών.
Την εκπόνηση μελέτης για τη δυνατότητα δημιουργίας υποδομών χειμερινού τουρισμού (τελεφερίκ), που θα συνοδεύεται από εγκεκριμένη περιβαλλοντολογική μελέτη για τις επιπτώσεις και την όχληση. Τη δημιουργία κέντρου ορειβασίας και αναρρίχησης.
Τη θεσμοθέτηση και υλοποίηση αθλητικών διοργανώσεων εθνικής και διεθνούς εμβέλειας, (Μαραθώνιος του Ολύμπου).
Την ήπια τουριστική αξιοποίηση της περιοχής μέσω του αγροτουρισμού και του οικοτουρισμού».

Η κ. Σοφία Μαυρίδου παρουσίασε στην Υποεπιτροπή Ορεινών Όγκων της Βουλής «ώριμες προτάσεις με συγκεκριμένα έργα» που η Αντιπεριφέρεια Πιερίας προωθεί για ένταξη στο ΕΣΠΑ 2007-2013 και τόνισε:

«Η Περιφερειακή Ενότητα Πιερίας κατανοεί πλήρως τη σημασία, που αποτελεί ο Ολυμπος, τους περιορισμούς και την προστασία του, καθώς επίσης και τις προοπτικές αξιοποίησης της τεράστιας δυναμικής που έχει. Επεξεργάστηκε, λοιπόν, το σχέδιο του Προεδρικού Διατάγματος για το Εθνικό Πάρκο Ολύμπου.

Εκπονεί μελέτη για το ειδικό σχέδιο διαχείρισης του Ολύμπου.

Εκπονεί μελέτη για την αξιοποίηση του πλούσιου υδάτινου δυναμικού του Ολύμπου και την κατάταξή του ως μεγάλο έργο με τίτλο «Μορινώτικο».

Προγραμματίζει εκπόνηση μελέτης σε ανάθεση μέσα στο 2012 με τίτλο «σχέδιο διαχείρισης επισκεπτών».

Προγραμματίζει εκπόνηση μελέτης για την πιστοποίηση ωςπροϊόν γεωγραφικής ένδειξης το site του Ολύμπου.

Εκπονεί μελέτη σε συνεργασία με την Περιφέρεια για την ψηφιακή ανάδειξη του Ολύμπου.

Προγραμματίζει εκπόνηση μελέτης για την τοπογραφική χαρτογράφηση των παλαιών παραδοσιακών οικισμών.

Προγραμματίζει εκπόνηση μελέτης για τη μετατροπή των λιμενικών μας υποδομών σε τουριστικές μαρίνες με ταυτόχρονη εξασφάλιση ειδικών χωρών για τους αλιείς και ανάπτυξη θαλάσσιων μεταφορών».

ΔΥΟ ΜΟΝΤΕΛΑ
«Είμαστε μια περιοχή που θέλουμε να ζήσουμε από τον Όλυμπο, χωρίς όμως να πεθάνουμε τον Όλυμπο», τόνισε από την πλευρά του ο αναπληρωτής δήμαρχος Δίου Ολύμπου κ. Γιώργος Φαρμάκης μιλώντας επίσης στη Βουλή.

Ο κ. Γ. Φαρμάκης ανέφερε ότι ο Δήμος μελέτησε στο σύντομο χρονικό διάστημα της λειτουργίας του τα δύο βασικά μοντέλα ανάπτυξης ορεινών όγκων που υπάρχουν στην Ευρώπη.

Όπως εξήγησε, «το πρώτο μοντέλο ανάπτυξης είναι το γαλλικό μοντέλο ανάπτυξης, το οποίο μιλάει για πολλά τεχνικά πράγματα, για άσπρες, μαύρες πίστες, για πολλά χιονοδρομικά κέντρα, κάτι το οποίο δεν συνάδει και δεν μπορεί να γίνει στον Όλυμπο.

Από την άλλη πλευρά μελετήσαμε -στο βαθμό που μπορούμε να μελετήσουμε σε ένα σύντομο χρονικό διάστημα και χωρίς να είμαστε οι πλέον ειδικοί- το αυστριακό μοντέλο ανάπτυξης, το μοντέλο Τιρόλο, το οποίο ίσως είναι ένα μοντέλο ανάπτυξης το οποίο είναι πολύ πιο κοντά σε αυτά τα οποία σκεφτόμαστε και έχουμε στο μυαλό μας, ως Δήμος Δίου Ολύμπου.

Είναι –εξήγησε ο κ. Γ. Φαρμάκης- ένα μοντέλο ήπιου τουρισμού, μια τουριστική ανάπτυξη ελεγχόμενη από την αρχή, από τις τοπικές κοινωνίες του ορεινού όγκου διατηρώντας τον έλεγχο της εδαφικής ιδιοκτησίας. Η περιοχή μας είναι μια τουριστική περιοχή αλλά και έντονα αγροτική, η οποία μπορεί να συνυπάρξει με την αγροτική και τουριστική δραστηριότητα σε μια σχέση ανατροφοδότησης με κοινό σημείο αναφοράς τον Όλυμπο. Οι κάτοικοι μπορούν να αναπτύξουν μια έντονη και πολυσχιδή δραστηριότητα αφού θα μπορούν θα μπορούν να είναι ταυτόχρονα ιδιοκτήτες ενοικιαζόμενων δωματίων, οδηγοί βουνού και θα μπορούν να έχουν μια σειρά άλλες δράσεις για τις οποίες οι ίδιοι θα καρπούνται τις όποιες ενέργειες μπορούν να προκύψουν.

Οι μικροί τουριστικοί σταθμοί που θα δημιουργηθούν στη συνέχεια μικρών παραδοσιακών χωριών, θα μπορέσουν να δώσουν μια συνέχεια και ένα σεβασμό στην όποια παραδοσιακή αρχιτεκτονική. Σε ό,τι αφορά την αρχιτεκτονική θα πρέπει να οριστούν συγκεκριμένες προδιαγραφές ποιότητας του χώρου, υποδομής, σπιτιών, περιβάλλοντος κ.λπ., θα πρέπει να φροντιστεί η καλαισθησία όλου του αγροτικού και ορεινού τοπίου, στα χαμηλά του βουνού και ο βαθμός συντήρησης των ορεινών τοπίων. Στην περίπτωση του Ολύμπου, λόγω του εθνικού δήμου, της πυκνής βλάστησης και του εθνικού πάρκου προτείνεται το μοντέλο, όπου το βασικό στοιχείο υπερτερεί του αγροτικού».

Ο κ. Γ. Φαρμάκης τάχθηκε κατά του γαλλικού μοντέλου («ένα μοντέλο που θα παραδώσει τον Όλυμπο βορά σε μεγάλες επιχειρήσεις, οι οποίες είναι πιθανό να χαλάσουν το χαρακτήρα του βουνού», υποστήριξε) και υπέρ του αυστριακού. «Κατά την άποψή μας αυτό το μοντέλο είναι ένα αυτοδιαχειριζόμενο μοντέλο από τις τοπικές κοινωνίες, μακριά από μεγάλες πολυεθνικές, μακριά από ανθρώπους οι οποίοι έχουν μεγαλεπήβολα και έντονα σχέδια, τα οποία εν κατακλείδι θα έρθουν σε πλήρη αντιπαράθεση με το βουνό και ό,τι συμβολίζει», διευκρίνισε.

Ο αναπληρωτής δήμαρχος τάχθηκε υπέρ του τελεφερίκ για το οποίο ανέφερε ότι συνιστά «ήπια εκμετάλλευση», ενώ εμφανίστηκε ανοικτός να μελετηθεί η δυνατότητα σύνδεσης με τελεφερίκ και από την πλευρά της Λάρισας.

ISO ΟΛΥΜΠΟΥ
Δύο συγκεκριμένες προτάσεις για τον Όλυμπο δεσμεύτηκε να καταθέσει στη Βουλή ο βουλευτής Πιερίας του ΠΑΣΟΚ κ. Γιάννης Αμοιρίδης. Προϊδεάζοντας για τις προτάσεις τους επισήμανε: «Η μία θα αφορά το πάρκο του Ολύμπου το οποίο δεν θα κατασκευαστεί στον Όλυμπο αλλά στην περιφερειακή ζώνη.

Μπορεί να γίνει σε μία εικονική πραγματικότητα με σύγχρονα τεχνολογικά μέσα στην περιοχή του Ολύμπου και αυτό ίσως μπορεί να γίνει κάτω από τον Όλυμπο στην περιοχή που επιτρέπεται.

Η δεύτερη πρόταση αφορά την ανάπτυξη και έχειbμια ενιαία λογική του ονόματος Όλυμπος στα προϊόντα της περιοχής είτε αυτά λέγονται αγροτικά, τουριστικά, είτε λέγονται μεταφορές. Δηλαδή, ένα ISO όλων των προϊόντων της περιοχής μπορεί να την ταυτοποιήσει και να της δώσει τεράστιο πλούτο.


ΙΩΑΝΝΗΣ ΣΥΚΟΥΤΡΗΣ

ΙΩΑΝΝΗΣ ΣΥΚΟΥΤΡΗΣ
"Ο ηρωικός άνθρωπος αισθάνεται πως είναι διαλεγμένος από την Μοίραν ως αγωνιστής και ως μάρτυς - περισσότερον ως μάρτυς, αφού την επιτυχίαν δεν την μετρεί με αποτελέσματα άμεσα, με αριθμούς και μεγέθη, δεν την μετρεί καν διόλου. Είναι το αλεξικέραυνον, που θα συγκεντρώση επάνω του (θα προσελκύση μάλλον εθελουσίως) όλας τας καταιγίδας και όλα τ' αστροπελέκια, διά να προστατευθούν τα κατοικητήρια των ειρηνικών ανθρώπων. Εις την ετοιμότητα του κινδύνου, τον σύρει με ακαταμάχητον έλξιν η αισθητική, θα έλεγα, γοητεία του κινδύνου, η συναίσθησις ότι είναι προνόμιον των ολίγων να συντρίβωνται υπέρ των άλλων υπό των άλλων - το πολυτιμότερον προνόμιον! Ο ηρωικός άνθρωπος δεν είναι το άνθος, δεν είν' ο καρπός - αυτά αντιπροσωπεύουν το παρόν και του παρόντος την ανεπιφύλακτον χαράν. Είναι ο σπόρος που θα ταφή και θα σαπίση δια ν' αναφανή το άνθισμα και το κάρπισμα. Είν' εκείνος που θάπτεται δια να εορτασθή η ανάστασις, και ανάστασις χωρίς ταφήν δεν υπάρχει."

ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΚΑΡΑΙΣΚΑΚΗΣ

ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΚΑΡΑΙΣΚΑΚΗΣ
Απάντηση στο Ρουσίτ Πασά στα 1822

''Πασά μου, μου στέλνεις ένα μπουγιουρντί, μου λες να προσκυνήσω, και εγώ πασά μου ερώτησα τον πούτσο μου τον ίδιο, και αυτός μου αποκρίθηκε να μη σε προσκυνήσω κι αν ερθείς επάνω μου ευθύς να πολεμίσω''

Και απάντηση στον Σιλιχτάρ Μπόδα στα 1823

''Γαμώ την πίστιν σας και τον Μωχαμέτη σας. Δεν εντρέπεσθε να ζητείτε «από ημάς» συνθήκην με «έναν» κοντζιά σκατο-Σουλτάν Μαχμούτην -να τον χέσω και αυτόν και τον Βεζίρην σας και τον Εβραίον Σιλιχτάρ Μπόδα την πουτάνα! - Άμα ζήσω, θα τους γαμήσω. Άμα πεθάνω, θα μου κλάσουν τον πούτσο''

ΠΕΡΙΚΛΗΣ ΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ

ΠΕΡΙΚΛΗΣ ΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
"Φυλάτε τη Γη σας και την Τιμή της μόνο με Σπαθί. Πάψετε σαπιοδάσκαλοι και σαπιορήτορες- ΑΝΑΦΟΡΑΤΖΗΔΕΣ- να εξευτελίζετε τη Φυλή. Πάψετε παλιόγρηες τις κλάψες, τα σάλια, τα μελάνια και πιάστε το Σπαθί. Τα πάντα στη Ζωή -Η ΦΥΣΙΣ ΤΟ ΛΕΕΙ- κατακτώνται με το Σπαθί."

ΘΕΟΔΩΡΟΣ ΚΟΛΟΚΟΤΡΩΝΗΣ
















Όταν αποφασίσαμε να κάμωμε την Επανάσταση, δεν εσυλλογισθήκαμε ούτε πόσοι είμεθα ούτε πως δεν έχομε άρματα ούτε ότι οι Τούρκοι εβαστούσαν τα κάστρα και τας πόλεις ούτε κανένας φρόνιμος μας είπε «πού πάτε εδώ να πολεμήσετε με σιταροκάραβα βατσέλα», αλλά ως μία βροχή έπεσε εις όλους μας η επιθυμία της ελευθερίας μας, και όλοι, και ο κλήρος μας και οι προεστοί και οι καπεταναίοι και οι πεπαιδευμένοι και οι έμποροι, μικροί και μεγάλοι, όλοι εσυμφωνήσαμε εις αυτό το σκοπό και εκάμαμε την Επανάσταση. Εις τον πρώτο χρόνο της Επαναστάσεως είχαμε μεγάλη ομόνοια και όλοι ετρέχαμε σύμφωνοι. Ο ένας επήγεν εις τον πόλεμο, ο αδελφός του έφερνε ξύλα, η γυναίκα του εζύμωνε, το παιδί του εκουβαλούσε ψωμί και μπαρουτόβολα εις το στρατόπεδον και εάν αυτή η ομόνοια εβαστούσε ακόμη δύο χρόνους, ηθέλαμε κυριεύσει και την Θεσσαλία και την Μακεδονία, και ίσως εφθάναμε και έως την Κωνσταντινούπολη. Τόσον τρομάξαμε τους Τούρκους, οπού άκουγαν Έλληνα και έφευγαν χίλια μίλια μακρά. Εκατόν Έλληνες έβαζαν πέντε χιλιάδες εμπρός, και ένα καράβι μιαν άρμάδα...

(Μέρος του λόγου που εκφώνησε ο Κολοκοτρώνης στην Πνύκα).

ΙΩΝ ΔΡΑΓΟΥΜΗΣ

ΙΩΝ ΔΡΑΓΟΥΜΗΣ
Δεν με μέλει αν βάλω σε δύσκολη θέση την κυβέρνηση, μια κυβέρνηση που δεν την σέβομαι, δεν είμαι καμωμένος για την κυβέρνηση ή για το κράτος, έγινα για το έθνος, και το ξέρω επειδή γι’ αυτό ίσα-ίσα πονώ. Για την κυβέρνηση μου έρχεται σιχαμός και καταφρόνια, άμα συλλογίζομαι την κυβέρνηση ξεπέφτω, μαργώνω και μαραίνομαι. Σηκώνομαι, ξανοίγω και ανθοβολώ άμα νοιώθω τον Ελληνισμό. Σε όποια γωνιά του Ελληνισμού και αν βρεθώ, θα πασχίζω πάντα να δυναμώνω, να ξυπνώ, να ζωντανεύω την ψυχή του, και ας γίνει οτι γίνει. Ξυπνώ καθε ύπνο, κεντρίζω καθε βαρεμό, συνδαυλίζω κάθε στάχτη, ξεσκεπάζω καθε σπίθα κρυμμένη και ανάβω κάθε φωτιά σβησμένη, βγάζω κάθε πνοή κουρασμένη και παίζω κάθε χορδή σιωπηλή. Ξυπνώ, ξυπνώ, ξυπνώ και γι αυτό με λεν και ξυπνητήρι…

ΠΑΥΛΟΣ ΜΕΛΑΣ

ΠΑΥΛΟΣ ΜΕΛΑΣ
Είδα στον ύπνο μου τον Παύλο τον Μελά, να παίρνει σάρκα για να πει μια ιστορία για κάποια αγέρωχα κι αδούλωτα μυαλά, που προδιαγράφουν της Πατρίδας την πορεία. .
..

Είχ’ η μορφή του θλίψη, πόνο και οργή, για αυτούς που σήμερα τις τύχες μας ορίζουν, που ασελγούν πάνω σ΄ανθρώπους και σε γη και καθετί Ελληνικό το αφορίζουν.
...
Μέσα στην μπλε του την αντάρτικη στολή και με το χέρι του στη μαύρη τη πιστόλα, δίνει στους άντρες του ξανά την εντολή Ελευθερία και Πατρίδα πάνω από όλα!
...
Αν θες στον ύπνο σου να έρθει ο Μέλας μαζί μ’ αγγέλους, σκοτωμένα παλικάρια, να σε τραβήξουν απ ’τον δρόμο που τραβάς, για να βαδίσεις τα δικά τους τα αχνάρια... ..
.
φέρε στα μάτια σου του Παύλου τη στολή, ορκίσου πάνω της, πως δεν θα τον προδώσεις και συρε να βρεις την δική σου εντολή αφού τον ύπνο του εχθρού μας θα στοιχειώσεις.

  © Free Blogger Templates 'Greenery' by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP