ΠΝΟ: 48ωρη απεργία την Πέμπτη 31/1 και Παρασκευή 1/2
Σε 48ωρη απεργία προχωράνε, την ερχόμενη Πέμπτη 31/1 και Παρασκευή 1/2 οι ναυτεργάτες, με προοπτική κλιμάκωσης.
Η απόφαση λήφθηκε, το μεσημέρι της Πέμπτης, ομόφωνα, από την διοίκηση της Πανελλήνιας Ναυτικής Ομοσπονδίας, με κύριο αίτημα την άμεση ανάκληση του νομοσχεδίου- σκούπα του υπουργείου Ναυτιλίας και... Αιγαίου.
Όπως επισημάνθηκε και στην διάρκεια της συνεδρίασης της διοίκησης της Ομοσπονδίας το νομοσχέδιο «χτυπάει» πολύπλευρα τους ναυτεργάτες τόσο με την θεσμοθέτηση των ατομικών συμβάσεων στα ποντοπόρα πλοία όσο και με τη δραματική μείωση των συνθέσεων στα πλοία της ακτοπλοΐας, ιδιαίτερα σε ότι αφορά το ξενοδοχειακό προσωπικό.
Οι διατάξεις που αφορούν το ακτοπλοϊκό πλοίο συμπεριλήφθηκαν στο νομοσχέδιο μετά την δημόσια διαβούλευση και έγιναν το βράδυ της Τετάρτης μόλις δόθηκε στα κόμματα της συγκυβέρνησης.
Τις επόμενες μέρες θα εξεταστεί το νέο κείμενο από το ΠΑΣΟΚ και τη ΔΗΜΑΡ, για να διατυπώσουν τις προτάσεις τους.
Πάντως, κατά πληροφορίες φαίνεται ότι τουλάχιστον από πλευράς ΔΗΜΑΡ να παραμένουν αντιρρήσεις σε ότι αφορά τα ναυτεργατικά θέματα, την Ρυθμιστική Αρχή Λιμένων, για την οποία προκρίνεται να είναι ανεξάρτητη αρχή και για την πλοηγική υπηρεσία.
Η ανακοίνωση της ΠΝΟ
Η Διοίκηση της ΠΝΟ κατά την σημερινή συνεδρίασή της συζήτησε δια μακρών το δεύτερο Σχέδιο Νόμου του Υπουργείου Ναυτιλίας και Αιγαίου με θέμα: «Ανασυγκρότηση του Υπουργείου Ναυτιλίας και Αιγαίου και άλλες διατάξεις», και ομόφωνα αποφάσισε την πλήρη καταδίκη του, απαιτώντας την άμεση απόσυρσή του.
Κατά την παραπάνω συνεδρίαση, ομόθυμα τα Μέλη Διοίκησης κατέληξαν ότι το Σχέδιο αυτό αποτελεί ταφόπλακα σε ό,τι είχε απομείνει για τους Έλληνες ναυτεργάτες, ιδιαίτερα για εκείνους που απασχολούνται στην επιβατηγό ναυτιλία.
Το Σχέδιο αυτό ουσιαστικά καταργεί εκ βάθρων το ισχύον θεσμικό πλαίσιο, που αφορά, μεταξύ άλλων, τις οργανικές συνθέσεις των πλοίων και την δεκάμηνη απασχόληση στην Ακτοπλοΐα, ενώ προκειμένου για τα ποντοπόρα φορτηγά πλοία, κατεδαφίζει τον θεσμό της Συλλογικής Σύμβασης Εργασίας, μια και εισάγεται στο χώρο της ναυτικής εργασίας η διαδικασία σύναψης ατομικών συμβάσεων εργασίας, που θα καταρτίζονται μεταξύ του πλοιοκτήτη και του Έλληνα ναυτικού για ναυτολόγηση σε θέση κατώτερου πληρώματος.
Ακόμη, η Διοίκηση της Ομοσπονδίας ασχολήθηκε και με άλλα πρώτης προτεραιότητας για τους Έλληνες ναυτεργάτες θέματα, όπως η μη υπογραφή Συλλογικών Συμβάσεων Εργασίας για όλες τις κατηγορίες πλοίων, η συνέχιση για πολλούς μήνες της μη καταβολής δεδουλευμένων αποδοχών και αναδρομικών στα πληρώματα πλοίων της Ακτοπλοΐας, η επιβολή της άδικης και εξοντωτικής φορολογίας εισοδήματος στους ναυτεργάτες και άλλα.
Ύστερα από τα παραπάνω, ομόφωνη υπήρξε η απόφαση, με μυστική ψηφοφορία, της Διοίκησης της Ομοσπονδίας για κάθοδο σε Πανελλαδική 48ωρη απεργία, με προοπτική κλιμάκωσης σε όλες τις κατηγορίες πλοίων με έναρξη την 31 Ιανουαρίου 2013 και ώρα 06.00.
Το διεκδικητικό πλαίσιο της παραπάνω απεργίας περιλαμβάνει τα παρακάτω αιτήματα:
•Άμεση ανάκληση του παραπάνω νομοσχεδίου
•Επαναφορά των εργασιακών και κοινωνικοασφαλιστικών δικαιωμάτων των ναυτεργατών στο προ των Μνημονίων και των σχετικών Εφαρμοστικών Νόμων καθεστώς.
•Υπογραφή Συλλογικών Συμβάσεων Εργασίας για όλες τις κατηγορίες πλοίων
•Εφαρμογή των Συλλογικών Συμβάσεων Εργασίας και της κείμενης νομοθεσίας
•Άμεση εξόφληση δεδουλευμένων αποδοχών και αναδρομικών πολλών μηνών στα πληρώματα επιβατηγών πλοίων, ιδιαίτερα εκείνων της Ακτοπλοΐας
•Άμεση αντιμετώπιση της όξυνσης της ανεργίας στους Έλληνες ναυτεργάτες, καταπολέμηση της λεγόμενης «μαύρης» εργασίας, που ανέρχεται στο 50% του συνόλου των εργαζομένων και ανταπόκριση επιτέλους του Γραφείου Εύρεσης Ναυτικής Εργασίας (ΓΕΝΕ) στο ρόλο για τον οποίον ιδρύθηκε
•Επαναφορά των παροχών του Οίκου Ναύτου προς τους ναυτεργάτες και τις οικογένειές τους στο φυσικό τους φορέα, τον Οίκο Ναύτου, ώστε να σταματήσει η απαράδεκτη και ταπεινωτική ταλαιπωρία των ναυτεργατών, εν ενεργεία και συνταξιούχων, από τον ΕΟΠΥΥ για την προμήθεια των φαρμάκων τους.
Η Διοίκηση της ΠΝΟ τονίζει ξεκάθαρα προς κάθε κατεύθυνση ότι το παραπάνω Νομοσχέδιο αποτελεί casus belli για την Ομοσπονδία και τους Έλληνες ναυτεργάτες, που δηλώνουν ότι θα δώσουν τον αγώνα τους με όλα τα μέσα που διαθέτουν για την υπεράσπιση των αυτονόητων αιτημάτων τους, που δυστυχώς σήμερα παύουν να θεωρούνται ως τέτοια, προκειμένου να υπερασπίσουν το συνταγματικά κατοχυρωμένο δικαίωμα για εργασία τους, που η σημερινή τρικομματική Κυβέρνηση βάναυσα επιχειρεί να ποδοπατήσει.
pireas2day.gr
Η απόφαση λήφθηκε, το μεσημέρι της Πέμπτης, ομόφωνα, από την διοίκηση της Πανελλήνιας Ναυτικής Ομοσπονδίας, με κύριο αίτημα την άμεση ανάκληση του νομοσχεδίου- σκούπα του υπουργείου Ναυτιλίας και... Αιγαίου.
Όπως επισημάνθηκε και στην διάρκεια της συνεδρίασης της διοίκησης της Ομοσπονδίας το νομοσχέδιο «χτυπάει» πολύπλευρα τους ναυτεργάτες τόσο με την θεσμοθέτηση των ατομικών συμβάσεων στα ποντοπόρα πλοία όσο και με τη δραματική μείωση των συνθέσεων στα πλοία της ακτοπλοΐας, ιδιαίτερα σε ότι αφορά το ξενοδοχειακό προσωπικό.
Οι διατάξεις που αφορούν το ακτοπλοϊκό πλοίο συμπεριλήφθηκαν στο νομοσχέδιο μετά την δημόσια διαβούλευση και έγιναν το βράδυ της Τετάρτης μόλις δόθηκε στα κόμματα της συγκυβέρνησης.
Τις επόμενες μέρες θα εξεταστεί το νέο κείμενο από το ΠΑΣΟΚ και τη ΔΗΜΑΡ, για να διατυπώσουν τις προτάσεις τους.
Πάντως, κατά πληροφορίες φαίνεται ότι τουλάχιστον από πλευράς ΔΗΜΑΡ να παραμένουν αντιρρήσεις σε ότι αφορά τα ναυτεργατικά θέματα, την Ρυθμιστική Αρχή Λιμένων, για την οποία προκρίνεται να είναι ανεξάρτητη αρχή και για την πλοηγική υπηρεσία.
Η ανακοίνωση της ΠΝΟ
Η Διοίκηση της ΠΝΟ κατά την σημερινή συνεδρίασή της συζήτησε δια μακρών το δεύτερο Σχέδιο Νόμου του Υπουργείου Ναυτιλίας και Αιγαίου με θέμα: «Ανασυγκρότηση του Υπουργείου Ναυτιλίας και Αιγαίου και άλλες διατάξεις», και ομόφωνα αποφάσισε την πλήρη καταδίκη του, απαιτώντας την άμεση απόσυρσή του.
Κατά την παραπάνω συνεδρίαση, ομόθυμα τα Μέλη Διοίκησης κατέληξαν ότι το Σχέδιο αυτό αποτελεί ταφόπλακα σε ό,τι είχε απομείνει για τους Έλληνες ναυτεργάτες, ιδιαίτερα για εκείνους που απασχολούνται στην επιβατηγό ναυτιλία.
Το Σχέδιο αυτό ουσιαστικά καταργεί εκ βάθρων το ισχύον θεσμικό πλαίσιο, που αφορά, μεταξύ άλλων, τις οργανικές συνθέσεις των πλοίων και την δεκάμηνη απασχόληση στην Ακτοπλοΐα, ενώ προκειμένου για τα ποντοπόρα φορτηγά πλοία, κατεδαφίζει τον θεσμό της Συλλογικής Σύμβασης Εργασίας, μια και εισάγεται στο χώρο της ναυτικής εργασίας η διαδικασία σύναψης ατομικών συμβάσεων εργασίας, που θα καταρτίζονται μεταξύ του πλοιοκτήτη και του Έλληνα ναυτικού για ναυτολόγηση σε θέση κατώτερου πληρώματος.
Ακόμη, η Διοίκηση της Ομοσπονδίας ασχολήθηκε και με άλλα πρώτης προτεραιότητας για τους Έλληνες ναυτεργάτες θέματα, όπως η μη υπογραφή Συλλογικών Συμβάσεων Εργασίας για όλες τις κατηγορίες πλοίων, η συνέχιση για πολλούς μήνες της μη καταβολής δεδουλευμένων αποδοχών και αναδρομικών στα πληρώματα πλοίων της Ακτοπλοΐας, η επιβολή της άδικης και εξοντωτικής φορολογίας εισοδήματος στους ναυτεργάτες και άλλα.
Ύστερα από τα παραπάνω, ομόφωνη υπήρξε η απόφαση, με μυστική ψηφοφορία, της Διοίκησης της Ομοσπονδίας για κάθοδο σε Πανελλαδική 48ωρη απεργία, με προοπτική κλιμάκωσης σε όλες τις κατηγορίες πλοίων με έναρξη την 31 Ιανουαρίου 2013 και ώρα 06.00.
Το διεκδικητικό πλαίσιο της παραπάνω απεργίας περιλαμβάνει τα παρακάτω αιτήματα:
•Άμεση ανάκληση του παραπάνω νομοσχεδίου
•Επαναφορά των εργασιακών και κοινωνικοασφαλιστικών δικαιωμάτων των ναυτεργατών στο προ των Μνημονίων και των σχετικών Εφαρμοστικών Νόμων καθεστώς.
•Υπογραφή Συλλογικών Συμβάσεων Εργασίας για όλες τις κατηγορίες πλοίων
•Εφαρμογή των Συλλογικών Συμβάσεων Εργασίας και της κείμενης νομοθεσίας
•Άμεση εξόφληση δεδουλευμένων αποδοχών και αναδρομικών πολλών μηνών στα πληρώματα επιβατηγών πλοίων, ιδιαίτερα εκείνων της Ακτοπλοΐας
•Άμεση αντιμετώπιση της όξυνσης της ανεργίας στους Έλληνες ναυτεργάτες, καταπολέμηση της λεγόμενης «μαύρης» εργασίας, που ανέρχεται στο 50% του συνόλου των εργαζομένων και ανταπόκριση επιτέλους του Γραφείου Εύρεσης Ναυτικής Εργασίας (ΓΕΝΕ) στο ρόλο για τον οποίον ιδρύθηκε
•Επαναφορά των παροχών του Οίκου Ναύτου προς τους ναυτεργάτες και τις οικογένειές τους στο φυσικό τους φορέα, τον Οίκο Ναύτου, ώστε να σταματήσει η απαράδεκτη και ταπεινωτική ταλαιπωρία των ναυτεργατών, εν ενεργεία και συνταξιούχων, από τον ΕΟΠΥΥ για την προμήθεια των φαρμάκων τους.
Η Διοίκηση της ΠΝΟ τονίζει ξεκάθαρα προς κάθε κατεύθυνση ότι το παραπάνω Νομοσχέδιο αποτελεί casus belli για την Ομοσπονδία και τους Έλληνες ναυτεργάτες, που δηλώνουν ότι θα δώσουν τον αγώνα τους με όλα τα μέσα που διαθέτουν για την υπεράσπιση των αυτονόητων αιτημάτων τους, που δυστυχώς σήμερα παύουν να θεωρούνται ως τέτοια, προκειμένου να υπερασπίσουν το συνταγματικά κατοχυρωμένο δικαίωμα για εργασία τους, που η σημερινή τρικομματική Κυβέρνηση βάναυσα επιχειρεί να ποδοπατήσει.
pireas2day.gr
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου