Σάββατο 26 Ιανουαρίου 2013

Μαθησιακές δυσκολίες: Η κατάλληλη χρονική στιγμή είναι το κλειδί της θεραπείας

της Έλενας Τάκου
Το ποσοστό των παιδιών που αντιμετωπίζουν μαθησιακές δυσκολίες ανέρχεται γύρω στο 25% και συγκεκριμένα το 5-8% καταλαμβάνει η δυσλεξία ενώ το 18% άλλες μορφές μαθησιακών δυσκολιών.

Το ζήτημα είναι πως τα παιδιά λόγω του νεαρού της ηλικίας τους δεν εκφράζουν τα συναισθήματα τους λεκτικά αλλά με πιο έμμεσους... τρόπους. Οι έφηβοι από την άλλη ,εκφράζονται πολύ καλύτερα δια λόγου, όπως και οι ενήλικες, αλλά πολλές φορές δεν είναι σαφείς η συχνά αντιφάσκουν.

Έτσι το βάρος των ευθυνών πέφτει τόσο στους γονείς όσο και στους εκπαιδευτικούς.

Οι γονείς βρίσκονται τις περισσότερες ώρες με το παιδί τους, οπότε εκείνοι είναι οι πρώτοι που θα πρέπει να παρατηρήσουν την ιδιαιτερότητα του. Μόλις διαπιστώσουν πως υπάρχει πρόβλημα στην έκφραση του παιδιού κυρίως –ομιλία και γραφή- καλό θα ήταν να απευθύνονται στα ΚΕΔΔΥ ,ιατροπαιδαγωγικά κέντρα στις νομαρχίες και στις κινητές διαγνωστικές ομάδες.

Τα συγκριμένα κέντρα παρέχουν τη δυνατότητα αξιολόγησης από ειδικούς όλων των ειδικοτήτων -ψυχολόγοι, ειδικοί παιδαγωγοί, λογοθεραπευτές ,εργοθεραπευτές κ.α.

Οι εκπαιδευτικοί ,έχουν τη σωστή κατάρτιση ώστε να αναγνωρίζουν τυχόν μαθησιακές δυσκολίες των παιδιών και ύστερα να τα παραπέμπουν σε σχολικούς ψυχολόγους και ειδικούς παιδαγωγούς. Όλα τα παιδιά έχουν ανάγκη την αγάπη και την προσοχή των εκπαιδευτικών και ακόμα περισσότερο αυτά τα παιδιά που αντιμετωπίζουν κάποιες δυσκολίες. Πολύ πιθανό είναι να έχουν ήδη κάποια απέχθεια προς στο σχολείο εξαιτίας της δυσκολίας που έχουν στο να κατακτήσουν τη γνώση, οπότε πρέπει να αντιμετωπίζονται με περισσότερη κατανόηση και υπομονή.

Ακριβώς λόγω της δυσκολίας που έχουν τα παιδιά κατά την εκπαιδευτική διαδικασία, καλό θα ήταν η διάγνωση να είναι έγκαιρη έτσι ώστε και η αντιμετώπιση τους να είναι τέτοια που να τους βοηθήσει όσο το δυνατόν περισσότερο τόσο σε επίπεδο μάθησης όσο και σε κοινωνικό-αποφυγή τυχόν αντικοινωνικής η επιθετικής συμπεριφοράς-.Θα πρέπει να τονιστεί πως η επιτυχία της εκπαίδευσης και θεραπείας των παιδιών εξαρτάται από τη χρονική στιγμή που αρχίζει η εκπαίδευση τους. Όσο πιο νωρίς ξεκινήσει η θεραπεία τόσο καλύτερα είναι και τα αποτελέσματα.

Ιδανικό είναι οι γονείς να μπορούν να παραδεχτούν το πρόβλημα του παιδιού τους για να μπορούν να ενημερώσουν και να συνεργαστούν κατάλληλα με τους εκπαιδευτικούς και τους ειδικούς εκπαιδευτές

Συχνά οι γονείς δεν αποδέχονται την ιδιαιτερότητα του παϊδιού τους γεγονός που επιβαρύνει αποκλειστικά και μονό την εξέλιξη του.

pinakio.blogspot.gr

ΙΩΑΝΝΗΣ ΣΥΚΟΥΤΡΗΣ

ΙΩΑΝΝΗΣ ΣΥΚΟΥΤΡΗΣ
"Ο ηρωικός άνθρωπος αισθάνεται πως είναι διαλεγμένος από την Μοίραν ως αγωνιστής και ως μάρτυς - περισσότερον ως μάρτυς, αφού την επιτυχίαν δεν την μετρεί με αποτελέσματα άμεσα, με αριθμούς και μεγέθη, δεν την μετρεί καν διόλου. Είναι το αλεξικέραυνον, που θα συγκεντρώση επάνω του (θα προσελκύση μάλλον εθελουσίως) όλας τας καταιγίδας και όλα τ' αστροπελέκια, διά να προστατευθούν τα κατοικητήρια των ειρηνικών ανθρώπων. Εις την ετοιμότητα του κινδύνου, τον σύρει με ακαταμάχητον έλξιν η αισθητική, θα έλεγα, γοητεία του κινδύνου, η συναίσθησις ότι είναι προνόμιον των ολίγων να συντρίβωνται υπέρ των άλλων υπό των άλλων - το πολυτιμότερον προνόμιον! Ο ηρωικός άνθρωπος δεν είναι το άνθος, δεν είν' ο καρπός - αυτά αντιπροσωπεύουν το παρόν και του παρόντος την ανεπιφύλακτον χαράν. Είναι ο σπόρος που θα ταφή και θα σαπίση δια ν' αναφανή το άνθισμα και το κάρπισμα. Είν' εκείνος που θάπτεται δια να εορτασθή η ανάστασις, και ανάστασις χωρίς ταφήν δεν υπάρχει."

ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΚΑΡΑΙΣΚΑΚΗΣ

ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΚΑΡΑΙΣΚΑΚΗΣ
Απάντηση στο Ρουσίτ Πασά στα 1822

''Πασά μου, μου στέλνεις ένα μπουγιουρντί, μου λες να προσκυνήσω, και εγώ πασά μου ερώτησα τον πούτσο μου τον ίδιο, και αυτός μου αποκρίθηκε να μη σε προσκυνήσω κι αν ερθείς επάνω μου ευθύς να πολεμίσω''

Και απάντηση στον Σιλιχτάρ Μπόδα στα 1823

''Γαμώ την πίστιν σας και τον Μωχαμέτη σας. Δεν εντρέπεσθε να ζητείτε «από ημάς» συνθήκην με «έναν» κοντζιά σκατο-Σουλτάν Μαχμούτην -να τον χέσω και αυτόν και τον Βεζίρην σας και τον Εβραίον Σιλιχτάρ Μπόδα την πουτάνα! - Άμα ζήσω, θα τους γαμήσω. Άμα πεθάνω, θα μου κλάσουν τον πούτσο''

ΠΕΡΙΚΛΗΣ ΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ

ΠΕΡΙΚΛΗΣ ΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
"Φυλάτε τη Γη σας και την Τιμή της μόνο με Σπαθί. Πάψετε σαπιοδάσκαλοι και σαπιορήτορες- ΑΝΑΦΟΡΑΤΖΗΔΕΣ- να εξευτελίζετε τη Φυλή. Πάψετε παλιόγρηες τις κλάψες, τα σάλια, τα μελάνια και πιάστε το Σπαθί. Τα πάντα στη Ζωή -Η ΦΥΣΙΣ ΤΟ ΛΕΕΙ- κατακτώνται με το Σπαθί."

ΘΕΟΔΩΡΟΣ ΚΟΛΟΚΟΤΡΩΝΗΣ
















Όταν αποφασίσαμε να κάμωμε την Επανάσταση, δεν εσυλλογισθήκαμε ούτε πόσοι είμεθα ούτε πως δεν έχομε άρματα ούτε ότι οι Τούρκοι εβαστούσαν τα κάστρα και τας πόλεις ούτε κανένας φρόνιμος μας είπε «πού πάτε εδώ να πολεμήσετε με σιταροκάραβα βατσέλα», αλλά ως μία βροχή έπεσε εις όλους μας η επιθυμία της ελευθερίας μας, και όλοι, και ο κλήρος μας και οι προεστοί και οι καπεταναίοι και οι πεπαιδευμένοι και οι έμποροι, μικροί και μεγάλοι, όλοι εσυμφωνήσαμε εις αυτό το σκοπό και εκάμαμε την Επανάσταση. Εις τον πρώτο χρόνο της Επαναστάσεως είχαμε μεγάλη ομόνοια και όλοι ετρέχαμε σύμφωνοι. Ο ένας επήγεν εις τον πόλεμο, ο αδελφός του έφερνε ξύλα, η γυναίκα του εζύμωνε, το παιδί του εκουβαλούσε ψωμί και μπαρουτόβολα εις το στρατόπεδον και εάν αυτή η ομόνοια εβαστούσε ακόμη δύο χρόνους, ηθέλαμε κυριεύσει και την Θεσσαλία και την Μακεδονία, και ίσως εφθάναμε και έως την Κωνσταντινούπολη. Τόσον τρομάξαμε τους Τούρκους, οπού άκουγαν Έλληνα και έφευγαν χίλια μίλια μακρά. Εκατόν Έλληνες έβαζαν πέντε χιλιάδες εμπρός, και ένα καράβι μιαν άρμάδα...

(Μέρος του λόγου που εκφώνησε ο Κολοκοτρώνης στην Πνύκα).

ΙΩΝ ΔΡΑΓΟΥΜΗΣ

ΙΩΝ ΔΡΑΓΟΥΜΗΣ
Δεν με μέλει αν βάλω σε δύσκολη θέση την κυβέρνηση, μια κυβέρνηση που δεν την σέβομαι, δεν είμαι καμωμένος για την κυβέρνηση ή για το κράτος, έγινα για το έθνος, και το ξέρω επειδή γι’ αυτό ίσα-ίσα πονώ. Για την κυβέρνηση μου έρχεται σιχαμός και καταφρόνια, άμα συλλογίζομαι την κυβέρνηση ξεπέφτω, μαργώνω και μαραίνομαι. Σηκώνομαι, ξανοίγω και ανθοβολώ άμα νοιώθω τον Ελληνισμό. Σε όποια γωνιά του Ελληνισμού και αν βρεθώ, θα πασχίζω πάντα να δυναμώνω, να ξυπνώ, να ζωντανεύω την ψυχή του, και ας γίνει οτι γίνει. Ξυπνώ καθε ύπνο, κεντρίζω καθε βαρεμό, συνδαυλίζω κάθε στάχτη, ξεσκεπάζω καθε σπίθα κρυμμένη και ανάβω κάθε φωτιά σβησμένη, βγάζω κάθε πνοή κουρασμένη και παίζω κάθε χορδή σιωπηλή. Ξυπνώ, ξυπνώ, ξυπνώ και γι αυτό με λεν και ξυπνητήρι…

ΠΑΥΛΟΣ ΜΕΛΑΣ

ΠΑΥΛΟΣ ΜΕΛΑΣ
Είδα στον ύπνο μου τον Παύλο τον Μελά, να παίρνει σάρκα για να πει μια ιστορία για κάποια αγέρωχα κι αδούλωτα μυαλά, που προδιαγράφουν της Πατρίδας την πορεία. .
..

Είχ’ η μορφή του θλίψη, πόνο και οργή, για αυτούς που σήμερα τις τύχες μας ορίζουν, που ασελγούν πάνω σ΄ανθρώπους και σε γη και καθετί Ελληνικό το αφορίζουν.
...
Μέσα στην μπλε του την αντάρτικη στολή και με το χέρι του στη μαύρη τη πιστόλα, δίνει στους άντρες του ξανά την εντολή Ελευθερία και Πατρίδα πάνω από όλα!
...
Αν θες στον ύπνο σου να έρθει ο Μέλας μαζί μ’ αγγέλους, σκοτωμένα παλικάρια, να σε τραβήξουν απ ’τον δρόμο που τραβάς, για να βαδίσεις τα δικά τους τα αχνάρια... ..
.
φέρε στα μάτια σου του Παύλου τη στολή, ορκίσου πάνω της, πως δεν θα τον προδώσεις και συρε να βρεις την δική σου εντολή αφού τον ύπνο του εχθρού μας θα στοιχειώσεις.

  © Free Blogger Templates 'Greenery' by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP