Καταργούνται 9 δρομολόγια του ΟΣΕ από και προς Θεσσαλονίκη
ΚΑΘΟΛΟΥ ΤΥΧΑΙΟ ΓΕΓΟΝΟΣ...
Ένα αξιόπιστο και πάμφθηνο μέσο όπως το τρένο συνεχίζει να απαξιώνεται με την κατάργηση σημαντικού αριθμού δρομολογίων από και προς Θεσ/νίκη.
Ας ελπίσουμε ότι θα είναι μόνο για τους καλοκαιρινούς μήνες. (σσ.εγώ δεν το ελπίζω καθόλου, μόνιμη είναι η κατάργηση)
Σύμφωνα με νέα απόφαση του ΟΣΕ καταργούνται...
Προς Βέροια
των 7.06 για Θες/νίκη, 14.04, 15.10 μ.μ., 18.58 μ.μ. 22.22 μ.μ.
Προς Έδεσσα – Φλώρινα
5.45 π.μ. για Έδεσσα
9.44 π.μ. για Φλώρινα
13.38 μ.μ. για Έδεσσα
17.56 μ.μ. για Έδεσσα
21. 26 μ.μ. για Έδεσσα
Μετά την κατάργηση των δρομολογίων από τις 12. 20 για Θες/νίκη πηγαίνει 16.42 μ.μ. πολύ μεγάλο διάστημα.
Σύμφωνα με τον Αθηναϊκό τύπο η «μαύρη τρύπα» του ΟΣΕ που έχει ξεπεράσει τα 10 δισ. ευρώ κάθε χρόνο μεγαλώνει με εκατοντάδες εκατομμύρια ευρώ από τη λειτουργία των γραμμών που είναι ζημιογόνες εκτινάσσοντας το ετήσιο έλλειμμά του στο 1 δισ. ευρώ και το ημερήσιο έλλειμμα του περίπου σε 3 εκατ. ευρώ!
Αξιοσημείωτο είναι ότι μόνο για τρεις γραμμές (από τις οποίες οι δύο στο δίκτυο της Πελοποννήσου) ο ΟΣΕ έχει ετήσιες ζημιές που ξεπερνούν τα 16,5 εκατ. ευρώ όταν τα έσοδα περιορίζονται μόνο σε μερικές χιλιάδες ευρώ.
Η περικοπή των γραμμών αυτών ή η λειτουργία τους μέσω προγραμματικών συμφωνιών με την Τοπική Αυτοδιοίκηση αποτελεί μονόδρομο ώστε ο ΟΣΕ να μειώσει τα ελλείμματά του και να ισοσκελίσει τον ισολογισμό του μέχρι το Μάρτιο του 2011. Σε διαφορετική περίπτωση ο Οργανισμός θα βάλει «λουκέτο»...
Αποκαλυπτικά πάντως είναι τα στοιχεία που έχουν καταγραφεί από την ηγεσία του υπουργείου Μεταφορών και σύμφωνα με τα οποία:
Για τη διαδρομή Κόρινθος - Τρίπολη η ετήσια ζημιά της ΤΡΑΙΝΟΣΕ είναι 4,5 εκατομμύρια ευρώ.
Η λειτουργία της γραμμής Πάτρα - Καλαμάτα κοστίζει επίσης το χρόνο 4,5 εκατομμύρια ευρώ στον ΟΣΕ.
«Πρωταθλητής» η γραμμή Θεσσαλονίκη - Φλώρινα η οποία «γεννά» ετήσιες ζημιές της τάξεως των 7,5 εκατ. ευρώ!
Οι εμπορευματικές μεταφορές της ΤΡΑΙΝΟΣΕ προκαλούν ζημιές που ξεπερνούν τα 70 εκατ. ευρώ ετησίως (O ΟΣΕ έχει 1,2% του συνόλου των εμπορευμάτων που διακινούνται στη χώρα).
Ανάλογη εικόνα παρουσιάζουν οι περισσότερες γραμμές του δικτύου της Πελοποννήσου αλλά και οι άλλες περιφερειακές συνδέσεις του Δήμου Θεσσαλονίκης. Πρόκειται για γραμμές που βάσει του νέου σχεδίου αναδιάρθρωσης του ΟΣΕ είτε θα κλείσουν είτε θα συνεχίσουν να λειτουργούν μόνο με ευθύνη των Δήμων ή των Κοινοτήτων, που θα αναλάβουν και το κόστος της λειτουργία τους ορισμένες μόνο ώρες ή μέρες.
Προγραμματικές συμβάσεις μπορεί να συνάψουν δήμοι, περιφέρειες, ιδιώτες ή ένας κοινωνικός φορέας, ο οποίος θα δεχθεί να επιδοτήσει τη λειτουργία της γραμμής για ορισμένες ώρες και δρομολόγια που τον εξυπηρετούν.
Η γραμμή Θεσσαλονίκη - Κοζάνη όπου η συμμετοχή στα ποσοστό των εσόδων είναι μόλις 30% θα μπορεί να λειτουργήσει μόνο με προγραμματική συμφωνία.
Αναρτήθηκε από ΠΑΡΑΤΗΡΗΤΗΣ ΗΜΑΘΙΑΣ
πηγη
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου