Τρίτη 2 Αυγούστου 2011

ΤΟ ΣΥΝΤΕΧΝΙΑΚΟΝ ΚΡΑΤΟΣ- ΝΕΑ ΕΚΔΟΣΗ

Πρόκειται για μία αναλυτική παρουσίαση του δόγματος του Συντεχνιακού Κράτους, το οποίο, κατά το συγγραφέα «είναι ακριβώς απόρροια της αρμονικής συνεργασίας όλων εκείνων των στοιχείων άτινα αποτελούν την ζωήν του Έθνους, συγκεντρωμένων υπό μιας ενωτικής αρχής και με προοπτικήν το γενικόν συμφέρον, μέσω του οποίου προστατεύονται τα κατ’ ιδίαν συμφέροντα». Το συντεχνιακό δόγμα αντικαθιστά την «αρχή της μη παρεμβάσεως του Κράτους» του φιλελευθερισμού με την συντεχνιακή αρχή. Αντικαθιστά ακόμη την πάλη των τάξεων, των μαρξιστών, για την οποία ο συγγραφέας εξηγεί ότι επεβλήθη στις μάζες, με την συνεργασία και την αλληλεγγύη. Η Εθνική Οικονομία εκπροσωπεί και αποτελεί εκδήλωση....
όλων των οικονο-μικών και παραγωγικών δυνάμεων της χώρας.
Η εργασία οργανώνεται σε συντεχνίες οι οποίες έχουν μόνο το όνομα κοινό με τον απηρχαιωμένο θεσμό. Αντιθέτως αποτελούν «..εκδηλώσεις της εθνικής αλληλεγγύης και μέσον αναπτύξεως της παραγωγής και πρέπει να αποβλέπουν όχι εις την ισοπέδωσιν των ικανοτήτων και δυνάμεων των κατ’ ιδίαν ατόμων της ολότητος, αλλά εις την αξιοποίησιν και ανάπτυξιν αυτών».
Το έργο αυτό εξεδόθη πρώτη φορά - από τις εκδόσεις Εστία - το 1935, σε μια εποχή, δηλαδή, που στην Ιταλία το συντεχνιακό δόγμα είχε τύχει εφαρμογής.

Ο συγγραφέας ξεκινά την ανάλυσή του από το εργατικό ζήτημα. Ασκεί κριτική στον φιλελευθερισμό και την Γαλλική Επανάσταση διότι διέλυσε τα «οχυρώματα» που προστάτευαν την εργατική τάξη με αποτέλεσμα την δημιουργία της εργατικής κρίσης η οποία με την σειρά της προκάλεσε κρίση στο Κράτος. Εξηγεί γιατί η κρίση αυτή ξεπερνιέται με την συντεχνιακή οργάνωση του Κράτους.
Στη συνέχεια αναφέρει συνοπτικά την ιστορία του ιταλικού Φασιστικού Κινήματος και το πώς αυτό διείσδυσε στις εργατικές μάζες. Ακόμη περιγράφει την πορεία του ιταλικού εργατικού Κινήματος: τις αγροτικές συμφωνίες του Corleone, τα «κόκκινα σωματεία» - όργανα τυραννίας και εκμεταλλεύσεως εκείνων που αρνούντο να συμμετάσχουν σε αυτά αλλά ακόμη και των ίδιων των μελών τους- τα Επαναστατικά Σοσιαλιστικά Συνδικάτα, τα Φασιστικά Συνδικαλιστικά Επιμελητήρια του Rossoni και του Racheli.
Αναγκαία για την κατανόηση του συντεχνιακού δόγματος είναι η παράθεση της φασιστικής θεώρησης του Έθνους διότι από αυτήν απορρέει ολόκληρη η οργάνωση του συντεχνιακού κράτους.

Ακολουθεί ο Χάρτης Εργασίας: δεν πρόκειται για μία συνήθη κωδικοποίηση διατάξεων, αλλά για τον καθορισμό των βασικών αρχών της συντεχνιακής οικονομίας. «Ολόκληρος η οργάνωσις του συντεχνιακού Κράτους διευθύνεται υπό της θελήσεως προς δημιουργίαν οργανισμού εν τω οποίω όλαι αι οικονομικαί δυ-νάμεις να δύνανται αρμονικώς να επιδιώξουν τα συμφέροντά των, χωρίς να είναι δυνατόν το ισχυρότερον συμφέρον μιας ομάδος να παραβλάψη τα συμφέροντα άλλων ομάδων εχουσών μικροτέραν δύναμιν αντιστάσεως».
Αναλύονται οι αρχές προστασίας των εργατών, της εργασίας τους, τα συλλογικά συμβόλαια εργασίας κ.α. Εντύπωση προκαλεί ίσως η θεσμοθέτηση κανόνων που ισχύουν και σήμερα. Ακόμη, σήμερα με το δικαίωμα στην εργασία αντί να προστατεύεται, ουσιαστικά να περιορίζεται και με την ανατροπή των δεδομένων στις εργασιακές σχέσεις και την απρόσμενη αλλαγή στο εργατικό δίκαιο ο αναγνώστης, έκπληκτος ίσως, θα διαπιστώσει την προστατευτικότητα, την προοδευτικότητα και τη δικαιοσύνη του συντεχνιακού κράτους.
Οι διάφορες επαγγελματικές κατηγορίες οργανώνονται σε σωματεία τα οποία μπορούν να αναγνωρισθούν νομίμως αφού καταθέσουν το καταστατικό τους «εκ του οποίου δέον να συνάγηται ότι, εκτός της προστασίας των καθαρώς οικονομικών συμφερόντων της κατηγορίας, τούτο προτίθεται να ασκήση έργον αρωγής, αγωγής και επαγγελματικής και εθνικής εκπαιδεύσεως επ’ ωφελεία των μελών του……Η εγγραφή εις το σωματείον είναι απολύτως ελευθέρα δι’ όλους τους έχοντας τα απαιτούμενα προσόντα και οίτινες είναι καλής διαγωγής από εθνικής απόψεως..»
Ακολούθως και επειδή δεν είναι δυνατόν τα σωματεία αυτά να έχουν «μία γενική σύλληψη της εθνικής οικονομικής δράσεως και των συμφερόντων αυτής», θεσπίζεται η δημιουργία ευρύτερων κρατικών οργάνων των Συντεχνιών, μέσω των οποίων τα συμφέροντα των ατόμων εναρμονίζονται με τα συμφέροντα του συνόλου και τελικώς με το Εθνικό συμφέρον.
Έτσι στο συντεχνιακό κράτος καταργείται η τεχνητή πάλη των τάξεων αλλά και η παραμέληση των συμφερόντων κάποιου κλάδου, τοποθετείται υπεράνω όλων το Εθνικό συμφέρον δια της ικανοποιήσεως του οποίου ικανοποιούνται τα συμφέροντα των ατόμων. Και όλα αυτά σε ένα πλαίσιο αλληλεγγύης, συνεργασίας αλλά και ελευθερίας.

Όλα τα παραπάνω παρουσιάζονται στο βιβλίο με απόλυτα κατανοητό και πρακτικό τρόπο, με αποτέλεσμα ο αναγνώστης να γνωρίζει και να κατανοεί όχι μόνο τη φιλοσοφία και τις αρχές του συντεχνιακού δόγματος αλλά και την δομή του.


Εκδόσεις: Θούλη
Συγγραφέας: Carlalberto Grillenzoni
Σελίδες: 371
Μετάφραση: Νίνος Παπαμιχάλης, Πέτρος Φρέδας
Επιμέλεια: Δημήτριος Βεζανής
ISBN: 978-960-99924-2-8
 το βιβλίο μπορείτε να το βρείτε εδώ 

ΙΩΑΝΝΗΣ ΣΥΚΟΥΤΡΗΣ

ΙΩΑΝΝΗΣ ΣΥΚΟΥΤΡΗΣ
"Ο ηρωικός άνθρωπος αισθάνεται πως είναι διαλεγμένος από την Μοίραν ως αγωνιστής και ως μάρτυς - περισσότερον ως μάρτυς, αφού την επιτυχίαν δεν την μετρεί με αποτελέσματα άμεσα, με αριθμούς και μεγέθη, δεν την μετρεί καν διόλου. Είναι το αλεξικέραυνον, που θα συγκεντρώση επάνω του (θα προσελκύση μάλλον εθελουσίως) όλας τας καταιγίδας και όλα τ' αστροπελέκια, διά να προστατευθούν τα κατοικητήρια των ειρηνικών ανθρώπων. Εις την ετοιμότητα του κινδύνου, τον σύρει με ακαταμάχητον έλξιν η αισθητική, θα έλεγα, γοητεία του κινδύνου, η συναίσθησις ότι είναι προνόμιον των ολίγων να συντρίβωνται υπέρ των άλλων υπό των άλλων - το πολυτιμότερον προνόμιον! Ο ηρωικός άνθρωπος δεν είναι το άνθος, δεν είν' ο καρπός - αυτά αντιπροσωπεύουν το παρόν και του παρόντος την ανεπιφύλακτον χαράν. Είναι ο σπόρος που θα ταφή και θα σαπίση δια ν' αναφανή το άνθισμα και το κάρπισμα. Είν' εκείνος που θάπτεται δια να εορτασθή η ανάστασις, και ανάστασις χωρίς ταφήν δεν υπάρχει."

ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΚΑΡΑΙΣΚΑΚΗΣ

ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΚΑΡΑΙΣΚΑΚΗΣ
Απάντηση στο Ρουσίτ Πασά στα 1822

''Πασά μου, μου στέλνεις ένα μπουγιουρντί, μου λες να προσκυνήσω, και εγώ πασά μου ερώτησα τον πούτσο μου τον ίδιο, και αυτός μου αποκρίθηκε να μη σε προσκυνήσω κι αν ερθείς επάνω μου ευθύς να πολεμίσω''

Και απάντηση στον Σιλιχτάρ Μπόδα στα 1823

''Γαμώ την πίστιν σας και τον Μωχαμέτη σας. Δεν εντρέπεσθε να ζητείτε «από ημάς» συνθήκην με «έναν» κοντζιά σκατο-Σουλτάν Μαχμούτην -να τον χέσω και αυτόν και τον Βεζίρην σας και τον Εβραίον Σιλιχτάρ Μπόδα την πουτάνα! - Άμα ζήσω, θα τους γαμήσω. Άμα πεθάνω, θα μου κλάσουν τον πούτσο''

ΠΕΡΙΚΛΗΣ ΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ

ΠΕΡΙΚΛΗΣ ΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
"Φυλάτε τη Γη σας και την Τιμή της μόνο με Σπαθί. Πάψετε σαπιοδάσκαλοι και σαπιορήτορες- ΑΝΑΦΟΡΑΤΖΗΔΕΣ- να εξευτελίζετε τη Φυλή. Πάψετε παλιόγρηες τις κλάψες, τα σάλια, τα μελάνια και πιάστε το Σπαθί. Τα πάντα στη Ζωή -Η ΦΥΣΙΣ ΤΟ ΛΕΕΙ- κατακτώνται με το Σπαθί."

ΘΕΟΔΩΡΟΣ ΚΟΛΟΚΟΤΡΩΝΗΣ
















Όταν αποφασίσαμε να κάμωμε την Επανάσταση, δεν εσυλλογισθήκαμε ούτε πόσοι είμεθα ούτε πως δεν έχομε άρματα ούτε ότι οι Τούρκοι εβαστούσαν τα κάστρα και τας πόλεις ούτε κανένας φρόνιμος μας είπε «πού πάτε εδώ να πολεμήσετε με σιταροκάραβα βατσέλα», αλλά ως μία βροχή έπεσε εις όλους μας η επιθυμία της ελευθερίας μας, και όλοι, και ο κλήρος μας και οι προεστοί και οι καπεταναίοι και οι πεπαιδευμένοι και οι έμποροι, μικροί και μεγάλοι, όλοι εσυμφωνήσαμε εις αυτό το σκοπό και εκάμαμε την Επανάσταση. Εις τον πρώτο χρόνο της Επαναστάσεως είχαμε μεγάλη ομόνοια και όλοι ετρέχαμε σύμφωνοι. Ο ένας επήγεν εις τον πόλεμο, ο αδελφός του έφερνε ξύλα, η γυναίκα του εζύμωνε, το παιδί του εκουβαλούσε ψωμί και μπαρουτόβολα εις το στρατόπεδον και εάν αυτή η ομόνοια εβαστούσε ακόμη δύο χρόνους, ηθέλαμε κυριεύσει και την Θεσσαλία και την Μακεδονία, και ίσως εφθάναμε και έως την Κωνσταντινούπολη. Τόσον τρομάξαμε τους Τούρκους, οπού άκουγαν Έλληνα και έφευγαν χίλια μίλια μακρά. Εκατόν Έλληνες έβαζαν πέντε χιλιάδες εμπρός, και ένα καράβι μιαν άρμάδα...

(Μέρος του λόγου που εκφώνησε ο Κολοκοτρώνης στην Πνύκα).

ΙΩΝ ΔΡΑΓΟΥΜΗΣ

ΙΩΝ ΔΡΑΓΟΥΜΗΣ
Δεν με μέλει αν βάλω σε δύσκολη θέση την κυβέρνηση, μια κυβέρνηση που δεν την σέβομαι, δεν είμαι καμωμένος για την κυβέρνηση ή για το κράτος, έγινα για το έθνος, και το ξέρω επειδή γι’ αυτό ίσα-ίσα πονώ. Για την κυβέρνηση μου έρχεται σιχαμός και καταφρόνια, άμα συλλογίζομαι την κυβέρνηση ξεπέφτω, μαργώνω και μαραίνομαι. Σηκώνομαι, ξανοίγω και ανθοβολώ άμα νοιώθω τον Ελληνισμό. Σε όποια γωνιά του Ελληνισμού και αν βρεθώ, θα πασχίζω πάντα να δυναμώνω, να ξυπνώ, να ζωντανεύω την ψυχή του, και ας γίνει οτι γίνει. Ξυπνώ καθε ύπνο, κεντρίζω καθε βαρεμό, συνδαυλίζω κάθε στάχτη, ξεσκεπάζω καθε σπίθα κρυμμένη και ανάβω κάθε φωτιά σβησμένη, βγάζω κάθε πνοή κουρασμένη και παίζω κάθε χορδή σιωπηλή. Ξυπνώ, ξυπνώ, ξυπνώ και γι αυτό με λεν και ξυπνητήρι…

ΠΑΥΛΟΣ ΜΕΛΑΣ

ΠΑΥΛΟΣ ΜΕΛΑΣ
Είδα στον ύπνο μου τον Παύλο τον Μελά, να παίρνει σάρκα για να πει μια ιστορία για κάποια αγέρωχα κι αδούλωτα μυαλά, που προδιαγράφουν της Πατρίδας την πορεία. .
..

Είχ’ η μορφή του θλίψη, πόνο και οργή, για αυτούς που σήμερα τις τύχες μας ορίζουν, που ασελγούν πάνω σ΄ανθρώπους και σε γη και καθετί Ελληνικό το αφορίζουν.
...
Μέσα στην μπλε του την αντάρτικη στολή και με το χέρι του στη μαύρη τη πιστόλα, δίνει στους άντρες του ξανά την εντολή Ελευθερία και Πατρίδα πάνω από όλα!
...
Αν θες στον ύπνο σου να έρθει ο Μέλας μαζί μ’ αγγέλους, σκοτωμένα παλικάρια, να σε τραβήξουν απ ’τον δρόμο που τραβάς, για να βαδίσεις τα δικά τους τα αχνάρια... ..
.
φέρε στα μάτια σου του Παύλου τη στολή, ορκίσου πάνω της, πως δεν θα τον προδώσεις και συρε να βρεις την δική σου εντολή αφού τον ύπνο του εχθρού μας θα στοιχειώσεις.

  © Free Blogger Templates 'Greenery' by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP