Κυριακή 21 Αυγούστου 2011

Πολλοί Τούρκοι τουρίστες ξαφνικά στην Θράκη!

Πολλές φορές και από πολλούς ειδικούς -διπλωμάτες και γεωπολιτικούς αναλυτές- έχει καταγραφεί μία ιδιαίτερη ανησυχία για το ολοένα αυξανόμενο ενδιαφέρον της Τουρκίας για την Θράκη. Βέβαια, το ενδιαφέρον αυτό δεν διαπιστώθηκε σήμερα ή πριν 2 ή 3 χρόνια, αφού προ δεκαετιών δημοσιεύματα του Τύπου έχουν εντοπίσει και αποδείξει πως η Θράκη μπήκε στο στόχαστρο της Άγκυρας πριν από αρκετές δεκαετίες...


Από τότε μέχρι σήμερα έχει υπάρξει ποσοτική και ποιοτική αναβάθμιση στην τουρκική «πολιορκία» αυτής της Ελληνικής ακριτικής γεωγραφικής περιοχής. Τελευταία, μάλιστα, τόσο με την τοποθέτηση του τούρκου προξένου Κομοτηνής κ. Σαρνίτς (πράκτορας της ΜΙΤ και όχι διπλωμάτης, με εμπειρία από το Κόσοβο και με αγαστή συνεργασία με μυστικές –και άλλες- υπηρεσίες διαφόρων κρατών), όσο και με την διαρροή του τουρκικού στρατιωτικού σχεδίου «Βαριοπούλα» κατά της Θράκης, διαφαίνεται μία ιδιαίτερα στοχευμένη επιθετική πολιτική της γείτονος Τουρκίας προς την Ελλάδα και συγκεκριμένα προς την Ελληνική Θράκη.

Ενώ η σημερινή κυβέρνηση του Γιώργου Παπανδρέου διατυμπανίζει την πρόοδο των καλών σχέσεων μεταξύ Ελλάδας και Τουρκίας, την ίδια στιγμή παρατηρείται μία ιδιότυπη αύξηση Τούρκων τουριστών στην περιοχή της Θράκης. Κι ενώ φυσιολογικά θα έπρεπε αυτή η αυξημένη επισκεψιμότητα να παρατηρείται σε χωριά και οικισμούς όπου το μουσουλμανικό στοιχείο είναι έντονο, συμβαίνει κάτι πολύ διαφορετικό. Οι Τούρκοι επισκέπτες δείχνουν να προτιμούν επισκέψεις στην Θάσο και στην παραλιακή ζώνη της Θράκης (από Μαρώνεια έως το δέλτα του Νέστου ποταμού). Μάλιστα, οι επισκέψεις αυτές ήταν ιδιαίτερα έντονες το τελευταίο καλοκαίρι. Όμως, περιείχαν και δύο σημαντικά στοιχεία, που αγγίζουν το παράδοξο.

Το πρώτο παράδοξο στοιχείο είναι πως η τουριστική επισκεψιμότητα έγινε από υψηλότατου εισοδήματος (ακόμη και για τα Ελληνικά δεδομένα) τούρκους πολίτες, οι οποίοι ήρθαν την Θράκη οδικώς με ιδιωτικά αυτοκίνητα πολυτελείας και υψηλότατου κυβισμού. Οι πλούσιοι αυτοί τουρίστες (τη στιγμή που στην Τουρκία το 67% του πληθυσμού δεν έχει εισόδημα αρκετό για να έχει τροφή από κρέας) αρέσκονταν, μάλιστα, στην καθημερινή επίσκεψη των Θρακικών παραλιών, ενώ απέφευγαν –συστηματικά- να ακολουθούνται από άλλα οχήματα (που είχαν Ελληνικές πινακίδες).

Εάν κάποιος επισκεφθεί τις Θρακικές παραλίες, εκτός από την απείρου κάλλους ομορφιά τους, θα παρατηρήσει πως υπάρχει την ανυπαρξίας στρατιωτικής αμυντικής υποδομής. Επίσης, η από εδάφους παρατήρηση –από εκπαιδευμένα μάτια- μπορεί να αποτυπώσει τα επικίνδυνα προς διέλευση εδάφη (κυρίως λόγω βαλτωδών περιοχών) για συγκεκριμένες εποχές – περιόδους του έτους.

Το δεύτερο παράδοξο στην αυξημένη τουριστική τουρκική δραστηριότητα, είναι πως την περίοδο της μουσουλμανικής νηστείας δεν υπήρξε κάποια παύση. Φαίνεται πως οι τούρκοι επισκέπτες – τουρίστες, ήταν μη θρησκευόμενοι σχεδόν στο σύνολό τους, αφού δεν έλειψαν από τις παραλίες και τις γευστικές (και οπτικές) απολαύσεις που υπήρχαν σε αυτές. Το παράδοξο είναι στο γεγονός πως η συγκεκριμένη μουσουλμανική νηστεία απαγορεύει μέχρι και την κατάποση υγρών από τις 3 τα ξημερώματα μέχρι τις 9 το βράδυ. Οι ιμάμηδες, μάλιστα, είναι κάθετα αντίθετοι (αυστηρή απαγόρευση) και στις καλοκαιρινές βουτιές στην θάλασσα… Όμως, οι πλούσιοι τούρκοι επισκέπτες φαίνεται πως αδιαφορούσαν πλήρως για τις εντολές του Κορανίου και έδειχναν ιδιαίτερο ενδιαφέρον για τις Ελληνικές παραλίες της Θράκης…

Γιατί άραγε; Μήπως μπορεί να μας απαντήσει ο Έλληνας υπουργός Εξωτερικών ή μήπως θα έπρεπε να μας ενημερώσει ο αρμόδιος Έλληνας υπουργός Εσωτερικών;

Μήπως θα έπρεπε να ρωτήσουμε τον κύριο Παπανδρέου ή θα πρέπει να αναρωτηθούμε γιατί χρησιμοποιούνται ΤΑ βαλιτσάκια για παρακολουθήσεις παραγόντων του ποδοσφαίρου (και άλλων πολλών), αλλά φαίνεται πως δεν αναλαμβάνουν δράση στην Θράκη ή στα Δωδεκάνησα, όπου η Άγκυρα φαίνεται πως «οργώνει» χωρίς καμία αντίδραση (ή έστω και στοιχειώδη παρακολούθηση);

Επειδή αυτές οι επισκέψεις μπορεί να γίνονται τυχαία, μπορεί να γίνονται από τούρκους μεγαλοεπιχειρηματίες που ψάχνουν εδάφη για επενδύσεις (π.χ. αγορά γης για ανέγερση ξενοδοχειακών μονάδων) ή από ειδικούς στην παρατήρηση και χαρτογράφηση για στρατιωτικούς σκοπούς… εμείς ρωτάμε: Πόσο απέχει η Θράκη από την Αθήνα σήμερα και πόσο απείχε χθες;

Μήπως έχει υπάρξει κάποια διαφοροποίηση στην απόσταση;

Ή μήπως έχει υπάρξει κάποια διαφοροποίηση στην αντιμετώπιση;

Τέλος, αναρωτιόμαστε, εάν έχει μπει κάποιο πωλητήριο στην Θράκη που δεν έχει δημοσιοποιηθεί…

Δεν θέλουμε να πιστεύουμε πως πράκτορες τούρκοι κινούνται και χαρτογραφούν περιοχές στις οποίες μπορεί να γίνει συνδυασμένη (από αέρος και θαλάσσης) στρατιωτική απόβαση…

Ειλικρινά, δεν θέλουμε να πιστεύουμε πως μπορεί να συμβαίνει τίποτε από τα παραπάνω και πως τα ακριβά και μεγάλου κυβισμού τουρκικά αυτοκίνητα μετέφεραν απλούς τουρίστες που δεν είναι θρήσκοι και που δεν ήθελαν να ακολουθούνται από ΚΑΝΕΝΑ άλλο αυτοκίνητο…!

Κωνσταντίνος

ΑΣ ΜΙΛΗΣΟΥΜΕ ΕΠΙΤΕΛΟΥΣ 

ΙΩΑΝΝΗΣ ΣΥΚΟΥΤΡΗΣ

ΙΩΑΝΝΗΣ ΣΥΚΟΥΤΡΗΣ
"Ο ηρωικός άνθρωπος αισθάνεται πως είναι διαλεγμένος από την Μοίραν ως αγωνιστής και ως μάρτυς - περισσότερον ως μάρτυς, αφού την επιτυχίαν δεν την μετρεί με αποτελέσματα άμεσα, με αριθμούς και μεγέθη, δεν την μετρεί καν διόλου. Είναι το αλεξικέραυνον, που θα συγκεντρώση επάνω του (θα προσελκύση μάλλον εθελουσίως) όλας τας καταιγίδας και όλα τ' αστροπελέκια, διά να προστατευθούν τα κατοικητήρια των ειρηνικών ανθρώπων. Εις την ετοιμότητα του κινδύνου, τον σύρει με ακαταμάχητον έλξιν η αισθητική, θα έλεγα, γοητεία του κινδύνου, η συναίσθησις ότι είναι προνόμιον των ολίγων να συντρίβωνται υπέρ των άλλων υπό των άλλων - το πολυτιμότερον προνόμιον! Ο ηρωικός άνθρωπος δεν είναι το άνθος, δεν είν' ο καρπός - αυτά αντιπροσωπεύουν το παρόν και του παρόντος την ανεπιφύλακτον χαράν. Είναι ο σπόρος που θα ταφή και θα σαπίση δια ν' αναφανή το άνθισμα και το κάρπισμα. Είν' εκείνος που θάπτεται δια να εορτασθή η ανάστασις, και ανάστασις χωρίς ταφήν δεν υπάρχει."

ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΚΑΡΑΙΣΚΑΚΗΣ

ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΚΑΡΑΙΣΚΑΚΗΣ
Απάντηση στο Ρουσίτ Πασά στα 1822

''Πασά μου, μου στέλνεις ένα μπουγιουρντί, μου λες να προσκυνήσω, και εγώ πασά μου ερώτησα τον πούτσο μου τον ίδιο, και αυτός μου αποκρίθηκε να μη σε προσκυνήσω κι αν ερθείς επάνω μου ευθύς να πολεμίσω''

Και απάντηση στον Σιλιχτάρ Μπόδα στα 1823

''Γαμώ την πίστιν σας και τον Μωχαμέτη σας. Δεν εντρέπεσθε να ζητείτε «από ημάς» συνθήκην με «έναν» κοντζιά σκατο-Σουλτάν Μαχμούτην -να τον χέσω και αυτόν και τον Βεζίρην σας και τον Εβραίον Σιλιχτάρ Μπόδα την πουτάνα! - Άμα ζήσω, θα τους γαμήσω. Άμα πεθάνω, θα μου κλάσουν τον πούτσο''

ΠΕΡΙΚΛΗΣ ΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ

ΠΕΡΙΚΛΗΣ ΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
"Φυλάτε τη Γη σας και την Τιμή της μόνο με Σπαθί. Πάψετε σαπιοδάσκαλοι και σαπιορήτορες- ΑΝΑΦΟΡΑΤΖΗΔΕΣ- να εξευτελίζετε τη Φυλή. Πάψετε παλιόγρηες τις κλάψες, τα σάλια, τα μελάνια και πιάστε το Σπαθί. Τα πάντα στη Ζωή -Η ΦΥΣΙΣ ΤΟ ΛΕΕΙ- κατακτώνται με το Σπαθί."

ΘΕΟΔΩΡΟΣ ΚΟΛΟΚΟΤΡΩΝΗΣ
















Όταν αποφασίσαμε να κάμωμε την Επανάσταση, δεν εσυλλογισθήκαμε ούτε πόσοι είμεθα ούτε πως δεν έχομε άρματα ούτε ότι οι Τούρκοι εβαστούσαν τα κάστρα και τας πόλεις ούτε κανένας φρόνιμος μας είπε «πού πάτε εδώ να πολεμήσετε με σιταροκάραβα βατσέλα», αλλά ως μία βροχή έπεσε εις όλους μας η επιθυμία της ελευθερίας μας, και όλοι, και ο κλήρος μας και οι προεστοί και οι καπεταναίοι και οι πεπαιδευμένοι και οι έμποροι, μικροί και μεγάλοι, όλοι εσυμφωνήσαμε εις αυτό το σκοπό και εκάμαμε την Επανάσταση. Εις τον πρώτο χρόνο της Επαναστάσεως είχαμε μεγάλη ομόνοια και όλοι ετρέχαμε σύμφωνοι. Ο ένας επήγεν εις τον πόλεμο, ο αδελφός του έφερνε ξύλα, η γυναίκα του εζύμωνε, το παιδί του εκουβαλούσε ψωμί και μπαρουτόβολα εις το στρατόπεδον και εάν αυτή η ομόνοια εβαστούσε ακόμη δύο χρόνους, ηθέλαμε κυριεύσει και την Θεσσαλία και την Μακεδονία, και ίσως εφθάναμε και έως την Κωνσταντινούπολη. Τόσον τρομάξαμε τους Τούρκους, οπού άκουγαν Έλληνα και έφευγαν χίλια μίλια μακρά. Εκατόν Έλληνες έβαζαν πέντε χιλιάδες εμπρός, και ένα καράβι μιαν άρμάδα...

(Μέρος του λόγου που εκφώνησε ο Κολοκοτρώνης στην Πνύκα).

ΙΩΝ ΔΡΑΓΟΥΜΗΣ

ΙΩΝ ΔΡΑΓΟΥΜΗΣ
Δεν με μέλει αν βάλω σε δύσκολη θέση την κυβέρνηση, μια κυβέρνηση που δεν την σέβομαι, δεν είμαι καμωμένος για την κυβέρνηση ή για το κράτος, έγινα για το έθνος, και το ξέρω επειδή γι’ αυτό ίσα-ίσα πονώ. Για την κυβέρνηση μου έρχεται σιχαμός και καταφρόνια, άμα συλλογίζομαι την κυβέρνηση ξεπέφτω, μαργώνω και μαραίνομαι. Σηκώνομαι, ξανοίγω και ανθοβολώ άμα νοιώθω τον Ελληνισμό. Σε όποια γωνιά του Ελληνισμού και αν βρεθώ, θα πασχίζω πάντα να δυναμώνω, να ξυπνώ, να ζωντανεύω την ψυχή του, και ας γίνει οτι γίνει. Ξυπνώ καθε ύπνο, κεντρίζω καθε βαρεμό, συνδαυλίζω κάθε στάχτη, ξεσκεπάζω καθε σπίθα κρυμμένη και ανάβω κάθε φωτιά σβησμένη, βγάζω κάθε πνοή κουρασμένη και παίζω κάθε χορδή σιωπηλή. Ξυπνώ, ξυπνώ, ξυπνώ και γι αυτό με λεν και ξυπνητήρι…

ΠΑΥΛΟΣ ΜΕΛΑΣ

ΠΑΥΛΟΣ ΜΕΛΑΣ
Είδα στον ύπνο μου τον Παύλο τον Μελά, να παίρνει σάρκα για να πει μια ιστορία για κάποια αγέρωχα κι αδούλωτα μυαλά, που προδιαγράφουν της Πατρίδας την πορεία. .
..

Είχ’ η μορφή του θλίψη, πόνο και οργή, για αυτούς που σήμερα τις τύχες μας ορίζουν, που ασελγούν πάνω σ΄ανθρώπους και σε γη και καθετί Ελληνικό το αφορίζουν.
...
Μέσα στην μπλε του την αντάρτικη στολή και με το χέρι του στη μαύρη τη πιστόλα, δίνει στους άντρες του ξανά την εντολή Ελευθερία και Πατρίδα πάνω από όλα!
...
Αν θες στον ύπνο σου να έρθει ο Μέλας μαζί μ’ αγγέλους, σκοτωμένα παλικάρια, να σε τραβήξουν απ ’τον δρόμο που τραβάς, για να βαδίσεις τα δικά τους τα αχνάρια... ..
.
φέρε στα μάτια σου του Παύλου τη στολή, ορκίσου πάνω της, πως δεν θα τον προδώσεις και συρε να βρεις την δική σου εντολή αφού τον ύπνο του εχθρού μας θα στοιχειώσεις.

  © Free Blogger Templates 'Greenery' by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP