Απαγόρευση μεταφοράς προϊόντων πετρελαίου με «μονοπύθμενα» τάνκερ
Τη θέσπιση προγράμματος εσπευσμένης σταδιακής εφαρμογής των απαιτήσεων διπλού κύτους ή ισοδύναμου σχεδιασμού της σύμβασης MARPOL 73/78, στα πετρελαιοφόρα μονού κύτους και απαγόρευση μεταφοράς με προορισμό ή αφετηρία λιμένες των κρατών μελών-βαρέων κλασμάτων προϊόντων πετρελαίου με πετρελαιοφόρα μονού κύτους προβλέπει σχέδιο κανονισμού της ΕΕ.
Σημειώνεται πως η σύμβαση MARPOL 73/78 είναι η διεθνής σύμβαση του 1973 για την πρόληψη της...
ρύπανσης από πλοία, όπως τροποποιήθηκε με το σχετικό πρωτόκολλο του 1978, στις επικαιροποιημένες εκδόσεις τους.
Ο κανονισμός, εφόσον εγκριθεί, θα εφαρμόζεται στα πετρελαιοφόρα νεκρού βάρους 5.000 τόνων και άνω:
α) τα οποία φέρουν τη σημαία κράτους-μέλους,
β) όταν ανεξαρτήτως της σημαίας που φέρουν καταπλέουν σε λιμένα ή σταθμό ανοιχτής θάλασσας ή αποπλέουν από αυτούς ή αγκυροβολούν σε περιοχή που υπάγεται στη δικαιοδοσία κράτους-μέλους.
Μεταξύ άλλων στο σχετικό κείμενο αναφέρεται ότι κανονισμός δεν εφαρμόζεται στα πολεμικά πλοία, τα βοηθητικά σκάφη ή άλλα πλοία που ανήκουν στο κράτος ή τα εκμεταλλεύεται το κράτος και χρησιμοποιούνται προς το παρόν αποκλειστικά για κρατική μη εμπορική υπηρεσία.
Δεν επιτρέπεται στα πετρελαιοφόρα να λειτουργούν με τη σημαία κράτους μέλους ούτε επιτρέπεται πετρελαιοφόρα, ανεξαρτήτως της σημαίας που φέρουν, να καταπλέουν στα λιμάνια ή τους σταθμούς ανοιχτής θάλασσας που υπάγονται στη δικαιοδοσία κράτους-μέλους, εκτός εάν τα πετρελαιοφόρα αυτά είναι διπλού κύτους.
Επίσης:
• Κανένα πετρελαιοφόρο το οποίο μεταφέρει βαρέα κλάσματα πετρελαίου δεν επιτρέπεται να πλέει υπό σημαία κράτους-μέλους εάν δεν είναι διπλού κύτους.
• Κανένα πετρελαιοφόρο το οποίο μεταφέρει βαρέα κλάσματα πετρελαίου, ανεξαρτήτως σημαίας, δεν επιτρέπεται να καταπλέει ή να αποπλέει από λιμάνια ή από υπεράκτιους σταθμούς ούτε να αγκυροβολεί σε περιοχές που υπάγονται στη δικαιοδοσία κράτους-μέλους εάν δεν είναι διπλού κύτους.
Σημειώνεται πως η σύμβαση MARPOL 73/78 είναι η διεθνής σύμβαση του 1973 για την πρόληψη της...
ρύπανσης από πλοία, όπως τροποποιήθηκε με το σχετικό πρωτόκολλο του 1978, στις επικαιροποιημένες εκδόσεις τους.
Ο κανονισμός, εφόσον εγκριθεί, θα εφαρμόζεται στα πετρελαιοφόρα νεκρού βάρους 5.000 τόνων και άνω:
α) τα οποία φέρουν τη σημαία κράτους-μέλους,
β) όταν ανεξαρτήτως της σημαίας που φέρουν καταπλέουν σε λιμένα ή σταθμό ανοιχτής θάλασσας ή αποπλέουν από αυτούς ή αγκυροβολούν σε περιοχή που υπάγεται στη δικαιοδοσία κράτους-μέλους.
Μεταξύ άλλων στο σχετικό κείμενο αναφέρεται ότι κανονισμός δεν εφαρμόζεται στα πολεμικά πλοία, τα βοηθητικά σκάφη ή άλλα πλοία που ανήκουν στο κράτος ή τα εκμεταλλεύεται το κράτος και χρησιμοποιούνται προς το παρόν αποκλειστικά για κρατική μη εμπορική υπηρεσία.
Δεν επιτρέπεται στα πετρελαιοφόρα να λειτουργούν με τη σημαία κράτους μέλους ούτε επιτρέπεται πετρελαιοφόρα, ανεξαρτήτως της σημαίας που φέρουν, να καταπλέουν στα λιμάνια ή τους σταθμούς ανοιχτής θάλασσας που υπάγονται στη δικαιοδοσία κράτους-μέλους, εκτός εάν τα πετρελαιοφόρα αυτά είναι διπλού κύτους.
Επίσης:
• Κανένα πετρελαιοφόρο το οποίο μεταφέρει βαρέα κλάσματα πετρελαίου δεν επιτρέπεται να πλέει υπό σημαία κράτους-μέλους εάν δεν είναι διπλού κύτους.
• Κανένα πετρελαιοφόρο το οποίο μεταφέρει βαρέα κλάσματα πετρελαίου, ανεξαρτήτως σημαίας, δεν επιτρέπεται να καταπλέει ή να αποπλέει από λιμάνια ή από υπεράκτιους σταθμούς ούτε να αγκυροβολεί σε περιοχές που υπάγονται στη δικαιοδοσία κράτους-μέλους εάν δεν είναι διπλού κύτους.
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου